Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Tolker det som at Elkjøp også må akseptere retur på 14d angrerett om man har kjøpt via nett og testet telefonen.

Men tilbake til kjøp.
Siden min nåværende S9 er 5.8" og ~163g så er det et godt poeng at S21 Ultra er vesentlig større.
Å gå opp til 6.2" for S21 kan fungere greit men Plus og Ultra med 6.7 og 6.8" blir et stort hopp der.

Men en viktig ting for meg ved dette kjøpet er en mer lyssterk skjerm i sol om sommeren.
- S9 har 1130 nits
- S21 og Plus har 1300 nits
- S21 Ultra har 1500 nits.

Når jeg ser hvor lyssvak min nåværende S9 er i sterk sol og for ikke å snakke om når man bruker solbriller så frister 1500 Nits veldig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan tolke det som du vil men har du instalert alle appene, overført innholdet dit og brukt den konstant i 14 dager har de rett til å nekte deg retur da det går utover normal testing for å se om den er noe for deg.   Men et betyr ikke de sier nei. 

S21+ har en fin skjerm og gir mest for pengene om du ikke trenger kameraet til ultra 

Lenke til kommentar
Sitat

Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, eller varen blir skadet, kan du risikere at du ikke får tilbake hele beløpet.

Å bruke den i 14 dager som egen telefon vil jeg si er omfattende.
Blir nesten garantert riper på den også om den brukes daglig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Loven har bestemt 14 dager, og det må nesten til om man skal sjekke ut at man får varsler som man skal, at google backup virker slik det er ment, at navigasjon er som forventet osv. Jeg synes alle telefoner leveres med en eller annen bug, og man må ta et valg om man kan leve med den feilen eller ikke.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Christoffero89 said:

Du kan tolke det som du vil men har du instalert alle appene, overført innholdet dit og brukt den konstant i 14 dager har de rett til å nekte deg retur da det går utover normal testing for å se om den er noe for deg.   Men et betyr ikke de sier nei. 

S21+ har en fin skjerm og gir mest for pengene om du ikke trenger kameraet til ultra 

Man resetter jo bare telefonen før man sender den i retur?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

Å bruke den i 14 dager som egen telefon vil jeg si er omfattende.
Blir nesten garantert riper på den også om den brukes daglig.

Jeg vil jo ikke bruke den på den måten at jeg tar den med meg over alt. Jeg vil nok bruke den over en helg hjemme hvor jeg ikke reiser hit og dit men holder meg for det meste hjemme.

Å dra på stranda med en telefon man kanskje sender tilbake på angrefrist tror jeg de fleste forstår blir helt feil. Jeg fjerner heller aldri plastfolien på skjermen i starten mens jeg tester en telefon.

Man kan ikke bruke skrekkeksempler for å nekte alle en lovbestemt rett. Da får man bruke skjønn i sakene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 minute ago, Nidar2 said:

Loven har bestemt 14 dager, og det må nesten til om man skal sjekke ut at man får varsler som man skal, at google backup virker slik det er ment, at navigasjon er som forventet osv. Jeg synes alle telefoner leveres med en eller annen bug, og man må ta et valg om man kan leve med den feilen eller ikke.

Loven har bestemt inntil 14 dager, men ikke 14 dager vanlig bruk. 

F.eks å sette den opp, og bruke den forsiktig hjemme vil nok gå bra. Men å ta den med rundtomkring i 14 dager vil nok skade enheten.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Christoffero89 said:

S21+ har en fin skjerm og gir mest for pengene om du ikke trenger kameraet til ultra 

Takk :) Når du sier "ikke trenger kameraet til Ultra" så blir jeg litt usikker. Jeg tar ikke mye bilder men når jeg først tar bilder på ferie, reiser ol. så er det jo fint om de blir av god kvalitet. Jeg synes også det er fint å kunne ta stemningsbilder om kvelden ute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Axefjord said:

Loven har bestemt inntil 14 dager, men ikke 14 dager vanlig bruk. 

F.eks å sette den opp, og bruke den forsiktig hjemme vil nok gå bra. Men å ta den med rundtomkring i 14 dager vil nok skade enheten.

Det er slik testing jeg snakker om ja men også at jeg tester den et par turer i bilen med Android Auto som jeg alltid bruker i bilen. Min nåværende S9 faller ut med jevne mellomrom hvor jeg da må ta USB kabelen ut et par sekunder og sette den inn igjen (bruker ikke trådløs akkurat nå, men vil gjøre det videre og har gjort det tidligere i devmode).

PS.
En helt annen ting. I bilen har jeg en lomme for å legge telefonen men bilen ble kjøpt før trådløs lading var faktum. Finnes det noen gode slanke "pads" som kan legges i slike "lommer" for å likevel få god trådløs lading via USB porten i bilen? (Rett ovenfor), evt. via 12v sigaretttenner uttaket.

Skal forøvrig måle bredden på denne lommen i bilen så jeg ikke går for en telefon som er for bred, men har nå plass til eks. S9 + solbriller ved siden av. 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (52 minutter siden):

Har samsung forøvrig noen innbytte programmer? Har både en S7 og en S9 som jeg ikke vil trenge når jeg kjøper ny telefon.

Samsung har sluttet med dette foreløpig: https://www.samsung.com/no/offer/mobile-trade-in/

Mulig at operatører har liknende programmer, og at prisen er bedre hvis det er tilbud i andre butikker.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
mandela skrev (1 time siden):

Samsung har sluttet med dette foreløpig: https://www.samsung.com/no/offer/mobile-trade-in/

Mulig at operatører har liknende programmer, og at prisen er bedre hvis det er tilbud i andre butikker.

Telia har kampanje nå med opp til 4000 i rabatt på s21 serien og har også mobilpant.  Telenor har og kampanje men gir med ekstra telefon istedenfor rabatt   mulig de og har pant kampanje.    Elkjøp har og kampanje

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (22 timer siden):

Nei  de har samme kamera. Men + har bedre kvalitet på bak glass, merkbart bedre batteritid og mer lyssterk skjerm:)  hadde tatt + over vanlig s21.       Også hadde jeg tatt s20 fe over s21 pga pris

S20 FE = drittskjerm. Har prøvd to forskjellige S20 FE nå, og begge har hatt det vanlige problemet med berøringsskjermen. Prøvde en sist over flere dager denne uka, med siste programvare. Fortsatt er problemet der.

S21+ har ca. samme størrelse som S20 FE. Og antakelig en skjerm som ikke er elendig når det gjelder berøringsdelen.

Men S21 FE, hvis den kommer, vil også ha ca. samme størrelse som S20 FE, billigere enn S21+, og sannsynligvis en skjerm som fungerer.

Endret av hekomo
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kan man være så uheldig å få den samme maskinvarerevisjonen to ganger på rad? Nekter å tro at de produserer med defekte skjermer etter at feilen ble oppdaget og forsøkt rettet (og tilsynelatende lykkes med det for de aller fleste) i programvare. S20 FE er fortsatt en Light modell av S20, altså ikke en absolutt toppmodell. S21 FE kommer kanskje nærmere S21 serien, hvis modellnummer er en indikator.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...