Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel litt generelt og ikke kun Samsung S21. Men jeg bruker en del ScreenMirror. På S21 har jeg berukt SmartView for å screene telefonen på skjermen i bilen. Har BMW I3 elbil så bruker det de gangenen jeg lader på hurtiglader eller venter på noen for å se sport eller serier. Dette fungerte før på min S21, men etter siste oppdateringen får man bare sort skjerm og lyd. Jeg vet dette har noe med kopibeskyttelse/lisensbeskyttelse. Men er det noen måte å unngå dette på? :)

Lenke til kommentar
muummi skrev (31 minutter siden):

Må si jeg er veldig skuffet over batteritiden på telefonen. Har s21 og får maks 4-5timer med screen on time. Fikk lett 6-7 timer med min gamle OnePlus 7 pro.

I tillegg blir telefonen ubehagelig varm ved normal bruk som nettlesing. Noen med samme erfaringer? 

Får ca 5t maks med min S21U, men jeg snakker veldig mye med dama på video på FB Messenger og da er telefonen varm på baksiden.

Lenke til kommentar

Galaxy S21, handlet inn for ca 1 mnd siden. 

Fingeravtrykkleseren.. den irriterer meg.

Gikk fra Huawei P20 Pro, som hadde en fantastisk fingeravtrykk leser. Var telefonen mørk og låst, så la man bare fingeren på, så var den opplåst og klar på sekundet. 

Men med S21, så føler jeg dette er mye verre. Å åpne telefonen fungerer kanskje 5 av 10 ganger på 1. forsøk. Stort sett så klarer den ikke å igjenkjenne avtrykket. Så da må enten ansikts ID til eller annen metode.

 

MEN, apper som nettbanken og diverse som også bruker fingeravtrykk leseren, fungerer mye bedre. 9 av 10 ganger fungerer det på 1. forsøk. 

Andre som har lignende erfaring ? 

Har forsøkt å legge til å oppdatere avtrykk, har ekstra følsomhet på skjermen osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Stig-Arne skrev (3 minutter siden):

Galaxy S21, handlet inn for ca 1 mnd siden. 

Fingeravtrykkleseren.. den irriterer meg.

Gikk fra Huawei P20 Pro, som hadde en fantastisk fingeravtrykk leser. Var telefonen mørk og låst, så la man bare fingeren på, så var den opplåst og klar på sekundet. 

Men med S21, så føler jeg dette er mye verre. Å åpne telefonen fungerer kanskje 5 av 10 ganger på 1. forsøk. Stort sett så klarer den ikke å igjenkjenne avtrykket. Så da må enten ansikts ID til eller annen metode.

 

MEN, apper som nettbanken og diverse som også bruker fingeravtrykk leseren, fungerer mye bedre. 9 av 10 ganger fungerer det på 1. forsøk. 

Andre som har lignende erfaring ? 

Har forsøkt å legge til å oppdatere avtrykk, har ekstra følsomhet på skjermen osv. 

Min irriterer livet av meg, men jeg har fortsatt 2 skjermbeskyttere på, så jeg ville ikke klage før jeg tok at den ytterste plasten i alle fall :) Men opplever egentlig at det er like ille på både opplåsing og bank, og noen dager har jeg ikke problemer i det hele tatt. Det er trolig dager da jeg har sminket meg, slik at ansiktsopplåsinga virker :D

Lenke til kommentar
virea skrev (1 minutt siden):

Min irriterer livet av meg, men jeg har fortsatt 2 skjermbeskyttere på, så jeg ville ikke klage før jeg tok at den ytterste plasten i alle fall :) Men opplever egentlig at det er like ille på både opplåsing og bank, og noen dager har jeg ikke problemer i det hele tatt. Det er trolig dager da jeg har sminket meg, slik at ansiktsopplåsinga virker :D

Jeg har 1 beskytter på, den innerste som fulgte med. 
Mulig det utgjør en forskjell, men er så rart at bank og alt annet er så mye kjappere og presis enn hva opplåsningen er

Lenke til kommentar
muummi skrev (23 timer siden):

Må si jeg er veldig skuffet over batteritiden på telefonen. Har s21 og får maks 4-5timer med screen on time. Fikk lett 6-7 timer med min gamle OnePlus 7 pro.

I tillegg blir telefonen ubehagelig varm ved normal bruk som nettlesing. Noen med samme erfaringer? 

 Helt enig. Tror en del har med å gjøre at det er så mye "samsung bloatware". Forhåpentligvis bedres noe ved oppdateringer. Jeg har lastet ned en mod som heter "Galaxy Max Hz" - ganske genial. Den skrur på Power saver hver gang du skrur av skjermen. Hjelper en del på standby-tiden. 

Lenke til kommentar

Fikk endelig aktivert RCS i meldingsappen til Samsung etter oppdateringen. Kan virke som om det er connecta via Jibe som Google Messages bruker siden Telia, som jeg har, ikke lenger støtter det.

Edit: Bytta til Google Messages og så tilbake til Samsungs "meldinger" bare for å se om det forsvant. Fikk da opp registreringsfeil etter å ha tasta inn telefonnummeret igjen. 

Endret av traktordekk
Lenke til kommentar

Synes ladepluggen på min s21 er veldig følsom. På mange forskjellige ledninger både nye og gamle så er landingen litt av og på.  

 

Har også merket at i lengre samtaler, så blir det plutselig dropp i samtalekvalitet. Høres nesten ikke den jeg snakker med. Ikke noe faste tidspunkt i samtale dette skjer. Og det har skjedd med forskjellige folk så det ligger i min telefon. Har slått av wifi og voip så det er på vanlig samtaler. 

 

Lenke til kommentar
virea skrev (På 22.3.2021 den 12.51):

Min irriterer livet av meg, men jeg har fortsatt 2 skjermbeskyttere på, så jeg ville ikke klage før jeg tok at den ytterste plasten i alle fall :) Men opplever egentlig at det er like ille på både opplåsing og bank, og noen dager har jeg ikke problemer i det hele tatt. Det er trolig dager da jeg har sminket meg, slik at ansiktsopplåsinga virker :D

Anbefaler å aktivere denne settings->Display->Touch Sensitivity

Føler min ble mer responsiv hvertfal

Lenke til kommentar

Kjøpte galaxy s21 for et par uker siden. Men har et merkelig problem. Etter at jeg begynte å bruke telefonen har jeg fått en hel haug av søppelpost eposter, ca 20-30 om dagen. Før så fikk jeg 1-2 eposter. Instagramkontoen og Facebookkontoen min er blitt deaktivert uten at jeg skjønner årsaken. Jeg er lite teknisk anlagt, men kan dette ha noe med telefonen å gjøre?

 

Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med å finne stedet i Samsung Members-appen hvor man får registrert seg for gratis galaxy buds pro? Mulig jeg er for rask på her, det står at det kan ta noen dager før tilbudet kommer opp, men jeg har jo plutselig fått opp noen tilbud her. Dessverre får jeg bare muligheten til å kjøpe enda en S21 og få buds på kjøpet, og det er jo ikke det jeg skulle gjøre nå.

Betyr det at jeg vil få opp et annet tilbud etter hvert, eller må jeg gjøre undersøkelser med Samsung på hvorfor tilbudet ikke er tilgjengelig?

Endret av Jon_
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...