Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Theo343 said:

Har ikke merka noen problemer, selv om kamera blir temmelig varm og bruker massivt mye strøm ved lengre seanser, f.eks 2 timer videochat. Jeg har hørt at en kan få problemer med kombinasjonen 30+grader og 15-30min videoopptak. 

Jeg er meget fornøyd med s21u ihvertfall.

Edit: Jeg har min i en tykk gummi-case, null stress.

 

Endret av Axefjord
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at hvis man ikke sitter med trynet i skjermen dagen lang, men bruker telefonen litt mer sporadisk, så vil en telefon ala iPhone 12 Pro Max slå en S21 Ultra ned i støvlene når det gjelder batteritid. Altså hvis dette er viktig. 

Jeg vet at denne tråden ikke handler om iPhone men jeg har faktisk til gode og eie eller teste en Samsung smartphone som imponerer når det kommer til faktisk batteritid. 

Jeg har selv falt for fristelsen tre ganger i å bytte til Samsung (fra iPhone) ene og alene grunnet flere innstillingsmuligheter og alt det der, men jeg har angret hver eneste gang. Etter en uke eller to er det ikke lenger gøy og fikle rundt i innstillingene. En telefon skal brukes for å gjøre hverdagen mer effktiv med minst mulig bekymringer etter min mening og da faller Samsung utenom. Slik jeg ser det vertfall.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Jeg ser også skjermen i direkte sollys på S9 men den er ikke det jeg vil kalle god. S9 er vel specet til å ha ca. 1100 nits og s21+ 1300 nits. Hva er Iphone 12 sine?

Det vet jeg ikke. men det finner man sikkert ut hvis man søker litt på nett vil jeg tro? Så lenge skjermen funker i sollys, så er på en måte det viktigste for meg. :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Uansett, så lenge en Ferrari kjører fra en Porche så hjelper det lite om Porchen evt. skulle ha flere hester. Jeg mener mange henger seg for mye opp i tester og tekniske data istede for å faktisk se hvordan en telefon fungerer i praksis bruk. 

Over tid har vertfall JEG lært at iPhone er det rette valget for MEG. For andre kan Samsung være best. Alt til sitt bruk :) 

Lenke til kommentar
3 hours ago, Bjerknez said:

Uansett, så lenge en Ferrari kjører fra en Porche så hjelper det lite om Porchen evt. skulle ha flere hester. Jeg mener mange henger seg for mye opp i tester og tekniske data istede for å faktisk se hvordan en telefon fungerer i praksis bruk. 

Over tid har vertfall JEG lært at iPhone er det rette valget for MEG. For andre kan Samsung være best. Alt til sitt bruk :) 

Jeg har hatt like mange iphones som samsungs og for min del handler det kun om hva som vil fungere best for meg. Overgangen til android skjedde pga. bytte av jobb tilbake i tid hvor iphone ikke stod på menyen og jeg har blitt på android siden da. De har sine styrker og svakheter begge to og det jeg forsøker å finne ut er hvilken telefon som vil fungere beste i mim hverdag.

Jeg bryr meg kun om spec der det har en praktisk betydning for mitt bruksmønster. Måleverdi på nits kan være en av flere variabler ift. Hvor godt en skjerm fungerer i sollys men gir ikke helheten alene.

Lenke til kommentar

Hverken iPhone 12 pro eller S21 ultra har vært noe problem mtp sol og bruk utendørs. Har ikke tenkt noe over at den ene er bedre enn den andre heller. Lys kontrollen på s21 er dog mye dårligere enn på iPhone. Den jager for å finne riktig lys og man merker det der iPhone bare ordner noe som man ikke tenker over, men det virker bra. Der er vel den gjengse følsesen over hele linja at alt er mer strømlinjeformet og virker bedre i iOS. Ikke noen dealbreaker om man liker å fikle eller er vant med Android fra før. Jeg liker S21 ultra veldig godt etter noen dagers hard bruk. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (10 minutter siden):

Hvordan fungerer Car Play opp mot Android Auto?

 

Både  bilen og mobilen må støtte Android Auto.

Da er det bare å plugge inn mobilen i usb porten i bil (eller om dett støtter trådløs varianten av android auto)

Første gang du kobler til vil du få en førstegangsveiveiser på mobilskjermen som konfigurerer android auto oppsettet.

Etter det er det bare å starte Android auto proget på skjermen i bilen (forutsetter at du er koblet til via usb eller trådløs variant , til bilen). Da vil skjermen vise hvilke android apper som er tilgjengelig og som støtter android auto (slik som sygic, google maps og waze

 

Edit: Car play er Apple sin variant av Android auto. Bilen kan støtte begge eller en av dem.

 

Endret av spetter
Lenke til kommentar
49 minutes ago, spetter said:

 

Både  bilen og mobilen må støtte Android Auto.

Da er det bare å plugge inn mobilen i usb porten i bil (eller om dett støtter trådløs varianten av android auto)

Første gang du kobler til vil du få en førstegangsveiveiser på mobilskjermen som konfigurerer android auto oppsettet.

Etter det er det bare å starte Android auto proget på skjermen i bilen (forutsetter at du er koblet til via usb eller trådløs variant , til bilen). Da vil skjermen vise hvilke android apper som er tilgjengelig og som støtter android auto (slik som sygic, google maps og waze

 

Edit: Car play er Apple sin variant av Android auto. Bilen kan støtte begge eller en av dem.

 

Dette vet jeg, jeg spurte hvordan Car Play er kontra Android Auto.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Saftis said:

Tips til bra skjermbeskytter til S21 som selges i Norge? Er ikke så keen på Whitestone med prisen det får etter fortollingsgebyr + moms.

Er også ute etter det samme.
Har nå reservert en S21 Plus 256GB og gleder meg til å teste i løpet av dagen. 

Et par ting som slo meg nå er at S20 lader med 45W men S21 kun med 25W? Det er jo en ganske stor endring - why?

Samt ser at Elkjøp ikke tillater noen form for betaling av mobiltelefoner med kort før man står i butikken. Ergo sniker de seg rundt 14 dagers angrerett. Dvs. at man ikke har "kjøp" men kun "klikk&hent" knappen tilgjengelig.
Tenkte kanskje det var fordi man ikke hadde noen på "nettlager" men ser det gjelder alle mobiler.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (19 minutter siden):

Et par ting som slo meg nå er at S20 lader med 45W men S21 kun med 25W? Det er jo en ganske stor endring - why?

Jeg tipper på at det er snakk om diminishing returns*; dyrere, tyngre, større lader uten store fordeler. Mens kinesiske produsenter har prøvd å overgå hverandre med stadig raskere lading i hver generasjon, har Samsung heller valgt å finne en middelvei, slik jeg oppfatter det.

 

*

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...