Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Stig-Arne skrev (På 22.3.2021 den 12.42):

Galaxy S21, handlet inn for ca 1 mnd siden. 

Fingeravtrykkleseren.. den irriterer meg.

Gikk fra Huawei P20 Pro, som hadde en fantastisk fingeravtrykk leser. Var telefonen mørk og låst, så la man bare fingeren på, så var den opplåst og klar på sekundet. 

Men med S21, så føler jeg dette er mye verre. Å åpne telefonen fungerer kanskje 5 av 10 ganger på 1. forsøk. Stort sett så klarer den ikke å igjenkjenne avtrykket. Så da må enten ansikts ID til eller annen metode.

 

MEN, apper som nettbanken og diverse som også bruker fingeravtrykk leseren, fungerer mye bedre. 9 av 10 ganger fungerer det på 1. forsøk. 

Andre som har lignende erfaring ? 

Har forsøkt å legge til å oppdatere avtrykk, har ekstra følsomhet på skjermen osv. 

Dette er et av det store minuset med dagens android telefoner 😕 Manglende skikkelig faceid som alltid virker og kan brukes på lik linje med fingeravtrykk er en skikkelig dealbreaker. Mate20pro hadde super faceid sensor, men dessverre var implementeringen for dårlig sånn at man måtte bruke fingeravtrykk ofte likevel. Håper neste generasjon får faceid som virker like bra som på iphone. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har bestilt en Limited Edition S21 Ultra 16/512GB.

Har idag en Oneplus 9 Pro 8/128GB, men er litt usikker på om det er verd å legge 9000,- ekstra på bordet for Samsungen 🤔. 7500,- vs 16500,-.

Ankommer posten idag. Hvilken versjon har dere og er dere fornøyd?

Lenke til kommentar
FogMan skrev (På 3.5.2021 den 7.46):

Har bestilt en Limited Edition S21 Ultra 16/512GB.

Har idag en Oneplus 9 Pro 8/128GB, men er litt usikker på om det er verd å legge 9000,- ekstra på bordet for Samsungen 🤔. 7500,- vs 16500,-.

Ankommer posten idag. Hvilken versjon har dere og er dere fornøyd?

Hva liker du ikke med oneplus?  Den lader kjappere, er kjappere, bedre grensesnitt (smaksak), raskere på oppdateringer og billigere.   samsungen har bedre kamera men det er egentlig det.  Tar du mye bilder og er kresen på bildekvalitet er det absolutt bedre kamerasystem. Om det er verdt for de gå betale ekstra for kameraet er opp til deg å avgjøre:. Men er penger ikke et problem er uten tvil s21 ultra en bedre telefon:)

Endret av Christoffero89
Lenke til kommentar

Er det bare min bruk, eller er batteritiden skikkelig dårlig på S21 (ikke plus eller ultra)?

Min 4 år gamle sony varer i 2 dager om jeg ikke bruker den noe særlig, mens S21 varer bare et knapt døgn. Med aktiv bruk varer bare batteriet ca 18 timer. Veldig merkelig, evt dårlig.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden):

Galaxy S21 vs. Galaxy S20 FE 5G - hva ville dere valgt når sistnevnte koster en tusenlapp mindre? Får ny tlf. fra jobben, men må betale et mellomlegg, og dette er de to aktuelle kandidatene.

Hadde tatt s20 FE pga bedre batteritid og snapdragon prosessor:)      s21 om du vil ha litt bedre kamera

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beware. Snapdragon 888 gjør at telefonen blir veldig varm og filming  skrur seg av etter 1-2 min grunnet varme.

Leste om dette, også på S21 Ultra US edition. Testet nå på min Oneplus 9 pro, og ganske riktig. 1 min og 20 sek. Advarsel og deretter, stopp!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått S21 og Samsung for første gang. Fornøyd, men en ting jeg ikke forstår. 

Når jeg er i en samtale og noen ringer meg, forsvinner personen jeg prater med. Kan jeg gjøre noe med dette? 

Fryktelig irriterende da jeg bruker tlf mye i jobb.. 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Robbern said:

Jeg har akkurat fått S21 og Samsung for første gang. Fornøyd, men en ting jeg ikke forstår. 

Når jeg er i en samtale og noen ringer meg, forsvinner personen jeg prater med. Kan jeg gjøre noe med dette? 

Fryktelig irriterende da jeg bruker tlf mye i jobb.. 

Rart, jeg får opp at noen ringer, og kan velge å ta telefonen (de jeg snakket med settes på hold/pause), eller jeg kan legge på den nye samtalen. Har du rotet i settings? Eller kan det være feil med simkort? :s

20 hours ago, FogMan said:

Beware. Snapdragon 888 gjør at telefonen blir veldig varm og filming  skrur seg av etter 1-2 min grunnet varme.

Leste om dette, også på S21 Ultra US edition. Testet nå på min Oneplus 9 pro, og ganske riktig. 1 min og 20 sek. Advarsel og deretter, stopp!

Om dette skjedde på norske mobiler under normale norske forhold ville en nok hatt en reklamasjonssak...

Lenke til kommentar

Overoppheting på S21, spesielt under filming, ser ut til å være et problem. Mange som klager på at fotoappen rett og slett kræsjer pga varme. Jeg har samme problem. Etter 30 filimg i 4K var telefonen oppe i 50 grader. Den kræsjet derimot ikke. Den nye AUC8-oppdateringhen ser ut til å ha fikset dette hos mange. Men ikke alle. Og altså ikke hos meg (helt standard S21). Den sluker også batteri under filming noe helt vanvittig. Blir nok en retur av denne telefonen. Synd, da jeg virkelig liker størrelsen. Alle andre konkurrenter er så himla store.

Lenke til kommentar
14 hours ago, Tommelom said:

Overoppheting på S21, spesielt under filming, ser ut til å være et problem. Mange som klager på at fotoappen rett og slett kræsjer pga varme. Jeg har samme problem. Etter 30 filimg i 4K var telefonen oppe i 50 grader. Den kræsjet derimot ikke. Den nye AUC8-oppdateringhen ser ut til å ha fikset dette hos mange. Men ikke alle. Og altså ikke hos meg (helt standard S21). Den sluker også batteri under filming noe helt vanvittig. Blir nok en retur av denne telefonen. Synd, da jeg virkelig liker størrelsen. Alle andre konkurrenter er så himla store.

30min filming? Det er jo gankse lenge. F.eks har jo Canon alltid hatt en 30min grense på sine fotokamera. Jeg tenker at en ikke kan regne med at telefonen kan filme >30min? Eller er det vanlig bruk av en mobil? Jeg testet nylig S21ultra'en min innendørs. og 10min UHD60 var ikke noe problem ihvertfall.

Og for videosamtaler med frontkamera så har jeg aldri hatt problemer, selv etter ca en time.

 

Men ja, kameraene suger batteri.

Lenke til kommentar

30 Min var mest en stresstest. Den var oppe i 45 grader etter 10 min, så varmgangen flater ut. Tydeligvis pga av nedklokking. Da jeg slo av filmingen etter 30 min var mobilen ubrukelig. Alt hang og gikk i sirup til den fikk kjølt seg ned. Om man synes dette er greit eller ikke er irrelevant, da det ikke skal være slik. Og mange i dag filmer tildels ganske mye med mobil.Mye videoblogging/youtube-bruk. Men som sagt ikke alle har problemer, men mange. Det verste var egentlig batterisuget.

Lenke til kommentar

Vurderer en ny mobil. Har hatt iPhone de siste årene og vurderer android igjen. Har først og fremst vurdert Oneplus 9 Pro men er litt skeptisk til overoppheting, da mobilen blir brukt mye til bilder og filming, og jeg ønsker ikke å få varsel på skjerm om varme og plutselig lukking av kamera. Har lest at dette dessverre også gjelder S21, men kanskje mest Snapdragon versjonen?

Det er sikkert mange av dere som har hatt mobilen en god stund nå og kan si noe om hvordan dere opplever denne som en mobil for filming? Får dere varsel om oppheting og tvunget lukking av kamera? Og hvordan er batteritid nå i dag?

Lenke til kommentar
12 minutes ago, trym177 said:

Vurderer en ny mobil. Har hatt iPhone de siste årene og vurderer android igjen. Har først og fremst vurdert Oneplus 9 Pro men er litt skeptisk til overoppheting, da mobilen blir brukt mye til bilder og filming, og jeg ønsker ikke å få varsel på skjerm om varme og plutselig lukking av kamera. Har lest at dette dessverre også gjelder S21, men kanskje mest Snapdragon versjonen?

Det er sikkert mange av dere som har hatt mobilen en god stund nå og kan si noe om hvordan dere opplever denne som en mobil for filming? Får dere varsel om oppheting og tvunget lukking av kamera? Og hvordan er batteritid nå i dag?

Jeg har filmet flere ganger sammenhengende i 25 til 35 minutter. Kjenner at mobilen blir litt varm ja. Men aldri hadd noen feilmelding. Men dette er filmet i UHD 4K 60fps og ikke 8k.

Batteritiden har blitt bra til meg nå. Fornøyd med den.  Dette er vanlig s21. 

Endret av xileh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...