Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Ellers trist at dette faktisk er en greie. Misbruk av retur ordninger.

Quote

 

Hvorfor er disse varene unntatt?

Mobiltelefoner er unntatt fordi det har vært en for stor andel som har misbrukt ordningen. Åpent kjøp er en løsning som skal gjøre det trygt å handle hos oss, men det er ikke meningen at man skal bruke den til å få et nytt produkt med jevne mellomrom. De andre produktene er unntatt fordi det ikke er mulig å videreselge dem.

 

Da blir det å bestille fra en nettbutikk hvor jeg har 14d angrefrist om det mot formodning skulle bli nødvendig.

Hvilken skjermbeskytter anbefales til S21 Plus? 

Jeg har i dag led crystal coveret til s9 men det jeg ser der er at over tid så slipes skjermen pga. "plyshen" ved kortlomma. Over 2-3 år har da skjermen fått et matt firkantet felt som ser ut som en permanent fettflekk.
Derfor vurderer jeg heller denne gangen å gå for silikondeksel for baksiden og skjermbeskytter for fronten.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (11 timer siden):

Ellers trist at dette faktisk er en greie. Misbruk av retur ordninger.

Da blir det å bestille fra en nettbutikk hvor jeg har 14d angrefrist om det mot formodning skulle bli nødvendig.

Hvilken skjermbeskytter anbefales til S21 Plus? 

Jeg har i dag led crystal coveret til s9 men det jeg ser der er at over tid så slipes skjermen pga. "plyshen" ved kortlomma. Over 2-3 år har da skjermen fått et matt firkantet felt som ser ut som en permanent fettflekk.
Derfor vurderer jeg heller denne gangen å gå for silikondeksel for baksiden og skjermbeskytter for fronten.

 

Sikkert ikke noe som virker. Jeg bruker skjermbeskytter i glass konsekvent til iPhone med flat skjerm, men på disse gimmick skjermene til samsung får jeg aldri  noe til å sitte. Vet ikke om jeg skal gidde å prøve en gang på ultraen siden jeg prøvde 3-4stk på noten som bare falt av. Kostet snart mer enn egenandel på skjermbytte forsikringa :p

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (6 timer siden):

jeg merker  stor forskjell selv. ville ikke brukt telefon uten det i dag.  kunne gått ned til 90hz da den største forskjellen er fra 60 til 90

Det er forskjell, men den er så liten at jeg skrudde det også av med en gang på min. Tar mye heller litt ekstra batteritid enn refresh rate som en ikke tenker over 5 min etter den er deaktivert.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, minim said:

Sikkert ikke noe som virker. Jeg bruker skjermbeskytter i glass konsekvent til iPhone med flat skjerm, men på disse gimmick skjermene til samsung får jeg aldri  noe til å sitte. Vet ikke om jeg skal gidde å prøve en gang på ultraen siden jeg prøvde 3-4stk på noten som bare falt av. Kostet snart mer enn egenandel på skjermbytte forsikringa :p

Litt av årsaken til at jeg kjøper S21+ og ikke Ultra er at jeg vil ha flat screen og ikke edge :)

Lenke til kommentar

Har dere bruksmønstre som tilsier skjermbeskytter? Aldri brukt en og har knapt hatt riper siden en Samsung S4. Ellers er ulempen med flat skjerm at telefonen blir fysisk bredere, derfor oppleves S21 som en betydelig større telefon enn S20, samme skjermdimensjoner, men tykkere ramme. Ryktes også at S22 blir noe mindre igjen nettopp på grunn av behovet for tykkere ramme med flate skjermer.

Lenke til kommentar
mandela skrev (1 time siden):

Bruker dere noen form for bakdeksel også? Så lenge jeg har et silikondeksel eller liknende, er jeg ikke redd for å miste telefonen i bakken.

Jeg har spigen liqud air på den nå. Brukte den uten i noen dager, men da var jeg livredd for å miste den så glatt som den var. Beskytteren hjelper nok mye, men detter den med skjermen ned på betonge  i garasjen er det nok game over.

Lenke til kommentar
9 hours ago, mandela said:

Bruker dere noen form for bakdeksel også? Så lenge jeg har et silikondeksel eller liknende, er jeg ikke redd for å miste telefonen i bakken.

Samsung sitt led crystal etui er både front og back. Har brukt det på samsung siste 7 år.
Jeg mister ikke telefonen 1 i bakken/gulvet 1 gang per år fordi den er glatt men fordi det skjer noe uventet. Grus som har stener med spisse skarpe ender er det verste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Når jeg laster ned noe å åpner det i Chrome så blir det hengende igjen sånne varsler. Det går ikke å lukke/fjerne det ved å lukke Chrome eller prøve å sveipe det bort heller. Eneste som får det bort er en tvungen stopp av Chrome via innstillinger. Noen andre som har denne rariteten på s21u? 

Screenshot_20210626-191258_Yr.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hojohansen skrev (14 minutter siden):

Hvordan kan jeg koble s21 til pc via kabel? Jeg får ikke opp mobilen i det hele tatt på pcen når usb-kabel er koblet på.

Prøv en annen kabel, det er forskjell på dem.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Quakecry said:

Skjermen på min S21 Ultra tok kveld for en ukes tid siden, så skal få ny telefon fra Telia nå. Brukte telefonen, så gikk skjermen plutselig i svart, og det kom aldri noe bilde igjen. Dette er vistnok et problem flere har hatt. 

Er det spesifikt for Ultra når du sier flere har hatt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...