Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jallajall skrev (30 minutter siden):

Flashback til da AOC og 150 aktivister stormet og beleiret Pelosis kontor i kongressen.

alexandriaocasiocortezpelosioffice.jpg

Mulig posten din var humor, men ikke godt å vite i whataboutismens tidsalder. Pelosis kontor ble altså ikke «stormet og beleiret», Pelosi støttet det selv, det var en planlagt, avtalt og fredelig demonstrasjon, ingen angrep på politiet, ingen terror, jakt på folkevalgte eller forsøk på å styrte demokratiet med bakgrunn i konspirasjonsteorier og hat :) 

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forøvrig ganske trist at enkelte her i tråden forsøker å å gjøre BLM til en politisk ting som handler om enten høyre eller venstre. Ble ting faktisk så jævlige under donald trump sitt vanstyre, at alle som er konservative nå assosieres med evneveike rasister? 😥

Endret av graavik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Red Frostraven said:

Ja -- og du finner altså kilder som støtter mine saker... Som vi altså ikke trengte at disse folka diskuterte, all den tid det finnes kilder som sier det, og som gjør deres meninger overflødige.

Det er hva som ikke finnes kilder på som trenger å finnes kilder på.
Som meningen du fronter om at fargede må "pull themselves up the by the bootstraps".

Men jeg har presentert kilder som forklarer hvorfor det er vanskeligere å komme ut av fattigdommen for fargede, enn for hvite.
Rasisme en en av årsakene -- og en viktig årsak.
Diskriminering i skole, næringsliv og av politiet er andre.
Psykologi og effektene diskriminering og fattigdom har på mennesker en tredje -- og den mest oversette.

Det er dette statistikken beviser.

Rasisme mot fargede fra fargede selv blant annet

asiatere diskriminer mot svarte og stort sett alle andre hudfarger enn seg selv

Svarte stort sett diskriminerer mot alle hudfarger enn seg selv i de flestre tilfeller

Hvite diskriminerer stort sett mot alle hudfarger enn mot seg selv

Og da kan du spørre om hvorfor det ikke skjer posttraumatiske voldsepisoder basert på Fortiden i selektive øyeblikk ilike ofte i andre folkegrupper istedetfor faktiskt å prøve å gjøre noe med det med ikke voldilige midler

Jeg  har dermed ikke sagt at det aldri skjer slikt blant disse folkgruppen

For du har jo eksempler som røde khmer og du har sikkert ett par eksempler fra USA også

Men klart det gjelder å være selektiv

skal vi fortsette?

Skal du fortsette å bare skylde på de hvite?

Og kildene mine støtter ikke helt dine saker

og dine kilder støtter ikke dine  avfeienger av Youtuberens og mine talking points som du kalte det.

og dine kilder og mine kilder støtter ikke påstanden om den svarte fyren i Youtube vidoen var hjernevasket

Du presenterer jo selv ikke noen medisink vurdering av ham da du neppe er lege eller har lisens til vurdere slikt

så ber om kildene til dennne vurderingen takk

gjerne med din egen Lisens for dette

 ja en god del fargede må løfte seg selv opp det er helt korrekt

Jeg sa at personer som sier de som støtter  fargede bør satse pengene der snakket deres er., . Pull them up with the bootstraps er dine ord og er ikke noe jeg har Frontet 

The very language we use to describe the self-made ideal has these fault lines embedded within it: To ‘pull yourself up by your bootstraps’ is to succeed by dint of your own efforts. But that’s a modern corruption of the phrase’s original meaning. It used to describe a quixotic attempt to achieve an impossibility, not a feat of self-reliance. You can’t pull yourself up by your bootstraps, anymore than you can by your shoelaces. (Try it.) The phrase’s first known usage comes from a sarcastic 1834 account of a crackpot inventor’s attempt to build a perpetual motion machine.”

da er du  svert selektiv med det du leser eller ser

Jeg sa at man burde tilby dem gratis psykolog også

å gå til psykolog er ikke  pull them up by the bootstrap som du antyder

da hadde disse ikke trengt psykolog siden de da kunne fikset mentale helseproblemer selv så dette blir jo en brist i argumentasjonen

Og jeg sa ikke bare at svarte måtte gjøre noe

Jeg nevnte de hvite aktivistene som støtter de svarte også

Asitere og Latinoer for å nevne noen få bør jo også gjøre noe syns du ikke?

eller mener du at de bare skal forsette å bare å snakke istedntfor å gjøre noe reelt?

alternativet er å fortsette som idag å skylde kun på hvite mens den hvite befolkningen i USA blir stadig mindre.

Som jeg også nevnte en Kilde til

eller du kan gjøre noe nå legge fram ett forslag eller krav

og hvis psyken hindrer deg så oppsøker du psykolog

Hvis du selv ikke oppfatter at du trenger psykolog så håper jeg at andre forteller at de bør gjøre det.

Mental Helse er alvorlige greier.

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
jallajall skrev (12 timer siden):

Også AOC holdt på å bli myrdet takket være Ted Cruz under Capitol hendelsen.

Den dama skal du være litt obs på. Ting tyder på at hun er ikke den hun sier hun er. Hun sa blandt annet at hun stemte IMOT CARES act. Noe vi vet hun ikke gjorde. Den eneste som stemte imot var James Massy en Republikaner. Hun har sagt en masse sprøyt om kongress prosedyrer som hun har gjemt seg bak i #ForceTheVote saken som var direkte feil og kan bare beskriver som venstrehånds arbeid. Hun sier og gjør populistiske ting mens hun stemmer helt anderledes i Kongressen. Hun er ny og ung så kanskje det bare er snakk om erfaring, men ikke gi henne mer rom enn andre.

Lenke til kommentar
Lodium skrev (2 timer siden):

Rasisme mot fargede fra fargede selv blant annet

asiatere diskriminer mot svarte og stort sett alle andre hudfarger enn seg selv

Svarte stort sett diskriminerer mot alle hudfarger enn seg selv i de flestre tilfeller

Hvite diskriminerer stort sett mot alle hudfarger enn mot seg selv

Og da kan du spørre om hvorfor det ikke skjer posttraumatiske voldsepisoder basert på Fortiden i selektive øyeblikk ilike ofte i andre folkegrupper istedetfor faktiskt å prøve å gjøre noe med det med ikke voldilige midler

Jeg  har dermed ikke sagt at det aldri skjer slikt blant disse folkgruppen

For du har jo eksempler som røde khmer og du har sikkert ett par eksempler fra USA også

Men klart det gjelder å være selektiv

skal vi fortsette?

Skal du fortsette å bare skylde på de hvite?

Og kildene mine støtter ikke helt dine saker

og dine kilder støtter ikke dine  avfeienger av Youtuberens og mine talking points som du kalte det.

og dine kilder og mine kilder støtter ikke påstanden om den svarte fyren i Youtube vidoen var hjernevasket

Du presenterer jo selv ikke noen medisink vurdering av ham da du neppe er lege eller har lisens til vurdere slikt

så ber om kildene til dennne vurderingen takk

gjerne med din egen Lisens for dette

 ja en god del fargede må løfte seg selv opp det er helt korrekt

Jeg sa at personer som sier de som støtter  fargede bør satse pengene der snakket deres er., . Pull them up with the bootstraps er dine ord og er ikke noe jeg har Frontet 

The very language we use to describe the self-made ideal has these fault lines embedded within it: To ‘pull yourself up by your bootstraps’ is to succeed by dint of your own efforts. But that’s a modern corruption of the phrase’s original meaning. It used to describe a quixotic attempt to achieve an impossibility, not a feat of self-reliance. You can’t pull yourself up by your bootstraps, anymore than you can by your shoelaces. (Try it.) The phrase’s first known usage comes from a sarcastic 1834 account of a crackpot inventor’s attempt to build a perpetual motion machine.”

da er du  svert selektiv med det du leser eller ser

Og jeg sa ikke bare at svarte måtte gjøre noe

Jeg nevnte de hvite aktivistene som støtter de svarte også

Asitere og Latinoer for å nevne noen få bør jo også gjøre noe syns du ikke?

eller mener du at de bare skal forsette å bare å snakke istedntfor å gjøre noe reelt?

alternativet er å fortsette som idag å skylde kun på hvite mens den hvite befolkningen i USA blir stadig mindre.

Som jeg også nevnte en Kilde til

 

Jeg tror jeg har nevnt at hvite opplever fordeler, basert på statistikken, fordeler andre grupper ikke opplever.

Og har du statistikk som viser omfanget av den antatte diskrimineringen mot majoritetsbefolkningen, eller er det gjetting at andre grupper diskriminerer mot dem i samme grad, i USA..?

Diskriminering andre steder i verden er irrelevant for vestlige land.

Vi skal ikke slutte å forbedre oss og gjøre verden bedre bare fordi våre land er best å leve i, mens det fremdeles finnes urettferdighet her.

...og alle kildene jeg har presentert så langt viser at fargede lærere ikke diskriminerer mot hvite slik hvite diskriminerer mot fargede, og fargede diskriminerer ikke mot fargede.

Fargede politifolk diskriminerer ikke mot hvite slik hvite diskriminerer mot fargede, og diskriminerer mindre mot fargede enn hvite politifolk.

...

Det er primært ett parti sitt tankegods som holder utviklingen tilbake, og det er konservative hvite og fargede og andre som bekjenner seg ideen om at ofre har et problem, ikke mobberen.

Demokratene jobber faktisk for forbedring, gjennom å bedre skolene, omfordeling, helsetilbudet, diskrimineringsvern, politireformer, og forskning som viser problemene og finner løsninger.

Venstresiden løser problemer politisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Demokratene jobber faktisk for forbedring.

Du vet hva de har vedtatt de siste 20 årene?

Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

Venstresiden løser problemer politisk.

Venstresiden er i ferd med å våkne. Det har ikke vært en venstre side på lang tid i USA.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Jeg tror jeg har nevnt at hvite opplever fordeler, basert på statistikken, fordeler andre grupper ikke opplever.

Og har du statistikk som viser omfanget av den antatte diskrimineringen mot majoritetsbefolkningen, eller er det gjetting at andre grupper diskriminerer mot dem i samme grad, i USA..?

Diskriminering andre steder i verden er irrelevant for vestlige land.

Vi skal ikke slutte å forbedre oss og gjøre verden bedre bare fordi våre land er best å leve i, mens det fremdeles finnes urettferdighet her.

...og alle kildene jeg har presentert så langt viser at fargede lærere ikke diskriminerer mot hvite slik hvite diskriminerer mot fargede, og fargede diskriminerer ikke mot fargede.

Fargede politifolk diskriminerer ikke mot hvite slik hvite diskriminerer mot fargede, og diskriminerer mindre mot fargede enn hvite politifolk.

...

Det er primært ett parti sitt tankegods som holder utviklingen tilbake, og det er konservative hvite og fargede og andre som bekjenner seg ideen om at ofre har et problem, ikke mobberen.

Demokratene jobber faktisk for forbedring.

Venstresiden løser problemer politisk.

Nå har jo du  ganske lenge påstått at kun de hvite har overtaket

Og jeg gang på gang har vist deg eksempler på det motsatte

Og igjen Mojoritets befolkningen blir ikke de hvite alltid

den er på vei ned

Den ene kilden din hviste faktiskt at svarte diskriminerte mot andre hudfarger

de foretrekker sin egen hudfarge 

Da er det jævli rart at du forsetter å insitere på at de svarte aldri diskrimener basert på hudfarge ikke sant?

Jeg siterte det til og med for deg og svarte med en sarkastisk kommentar om apåstanden din at han svarte fyren i youtube vidoen var Hjernevasket. Hvor blir det forresten av kilden til dine medisinske kvalifakasjoner?

Selfølgelig har ikke USA så mye å gjøre med andre steder i verden

Men en kan lære av Historien til andre land

Og Trenden i Den hele veslige verden er ganske klar

Det fødes færre og færre hvite

Nå, En gang i tiden vil de fargede i USA bli flertall og resten av verden også forøvrig

Da kan det samme skje i USA 

som skjedde i  Kambodsja

Der var befolkningen fattig

En del av skykden kan jo selfølgelig tilskrives USA

Men Befolkningen hatet så sterkt at de drepte sine EGNE  (Altså Posttraumatisk stress) da drar jeg selvsagt en parralell til plyndring, herjing, vandalisme i USA

I ettertid er det mange unge khmerfolk som ikke skjønner at det går an at khmer drepte khmer

til og med gjerningsmenn selv skjønner det ikke.

Arbeid igjennom Psykologi og diverse annet har hjulpet litt

men sporene etter det som skjedde var og er veldig sterke og folket der er veldig oppskaket 

I tilegg så kan det nevnes at hvis du var blek i huden så ble du faktiskt diskriminert og kunne bli risikert drept.

Poenget var at det var veldig destruktivt for khmer folket å forsette å hate basert på posttraumatisk stress

De klarte ikke å utvikle seg videre så lenge de slet med psykiske problemer.

Destruktiv adferd var dermed en hindring til videre utvikling.

Jeg kan i tillegg spørre deg hvile fordeler du opplevde som hvit i dersom du var så uheldig å oppholde deg i landet mens dette foregikk.

Kilde https://www.folkogforsvar.no/kambodsja-arven-fra-rode-khmer/

Alle har ett problem

Ofrene har ett problem hvis de ikke sier ifra eller blir behandlet hos psykolog

Mobberen har også ett problem

jeg har selvsagt ikke sagt noe annet.

Men det er også en liten logisk brist siden de svarte Mobber sine egne.som en reaksjon

Henviser igjen til Khmer.

Med andre ord så er jeg like ille som den som mobber meg fordi jeg igjen lar det gå ut over mine egne brødre og søstre eller folk i samme etnisitet med herjing, plyndring og drap

og i tilegg til over tid muligens lar dert gå ut over andre etnititeter for å rettferdigjøre at en selv ble mobbet.

 

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Den dama skal du være litt obs på. Ting tyder på at hun er ikke den hun sier hun er. Hun sa blandt annet at hun stemte IMOT CARES act. Noe vi vet hun ikke gjorde.

Kilde? Den avstemningen var ved voice call, det er derfor ikke stemmen hennes ikke står oppført i roll callen på nettsiden. Hun fikk forøvrig mye kritikk for å stemme mot.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 minutter siden):

Kilde? Den avstemningen var ved voice call, det er derfor ikke stemmen hennes ikke står oppført i roll callen på nettsiden. Hun fikk forøvrig mye kritikk for å stemme mot.

Forsøk på å finne ut hvem som stemte hva: https://theintercept.com/2020/04/09/coronavirus-stimulus-package-congress-vote/

Her kan du se og høre selve avstemmingen:

Hvis du hører stemmen hennes så gi meg tidskoden vil du? Hun har en helt spesiell stemme som ikke er til å ta feil av.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (23 minutter siden):

Forsøk på å finne ut hvem som stemte hva: https://theintercept.com/2020/04/09/coronavirus-stimulus-package-congress-vote/

Her kan du se og høre selve avstemmingen:

Hvis du hører stemmen hennes så gi meg tidskoden vil du? Hun har en helt spesiell stemme som ikke er til å ta feil av.

Det er akkurat det du peker på her som har ført til desinformasjon om at hun ikke skal ha stemt nei likevel. Voicen er ikke tatt opp.

Hun stemte nei og har brukt mye tid på å forsvare det i ettertid. Ingen kongressmedlemmer har hevdet hun lyver om hvordan hun stemte, fordi hvorfor i all verden skulle hun gjøre det.

Som det står i kilden din: So far, Rep. Alexandria Ocasio-Cortez, D-N.Y., one of the few critics of the bill, is the only known House Democrat to oppose it.

Rep. Alexandria Ocasio-Cortez on why she voted against the CARES Act

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det er akkurat det du peker på her som har ført til desinformasjon om at hun ikke skal ha stemt nei likevel. Voicen er ikke tatt opp.

Hun stemte nei og har brukt mye tid på å forsvare det i ettertid. Ingen kongressmedlemmer har hevdet hun lyver om hvordan hun stemte, fordi hvorfor i all verden skulle hun gjøre det.

Rep. Alexandria Ocasio-Cortez on why she voted against the CARES Act

Hvorfor var hun ikke fremme og støttet James Massie i kravet om en 'recorded vote?' Det ville ihvertfall satt all tvil tilside. Og du høre ingen kvinnestemme når NEI stemmene ropte ut. Det kan du høre helt klart at det bare var en mannlig stemme som ropte. Dette har vært gjennom audio SW mange ganger og ingen kvinnestemme er detektert. Du tar helt feil Snikepellik. Hvorfor hun lyver? Fordi hun sammarbeider med Demokratene om å kontrollere oposisjonen innfor partiet. Hun representerer 'controled oposition'. Sammen med hennes motstand mot #ForceTheVote som venstre siden pushet så er mistroen mot henne sterkere og sterkere.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Snikpellik said:

Mulig posten din var humor, men ikke godt å vite i whataboutismens tidsalder

Ja mulig iom det var AOC som var on-topic. ;) Jeg kunne så klart heller ha refererert til ikke-sanksjonerte hendelser, som f.eks da tusenvis av anti-Kavanaugh demonstratenter okkuperte Capitol og hundrevis ble arrestert, men skal heller spare det til noen bestemmer seg for å støtte opp rundt Tara Reade.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Snikpellik said:
Mulig posten din var humor, men ikke godt å vite i whataboutismens tidsalder. Pelosis kontor ble altså ikke «stormet og beleiret», Pelosi støttet det selv, det var en planlagt, avtalt og fredelig demonstrasjon, ingen angrep på politiet, ingen terror, jakt på folkevalgte eller forsøk på å styrte demokratiet med bakgrunn i konspirasjonsteorier og hat :) 

Ikke kom med fakta nå da. Du vet jo hvordan fakta ødelegger narrativet til trumpistene! 😮

  • Liker 2
Lenke til kommentar
26 minutes ago, jallajall said:

Ja mulig iom det var AOC som var on-topic. ;) Jeg kunne så klart heller ha refererert til ikke-sanksjonerte hendelser, som f.eks da tusenvis av anti-Kavanaugh demonstratenter okkuperte Capitol og hundrevis ble arrestert, men skal heller spare det til noen bestemmer seg for å støtte opp rundt Tara Reade.

Og mange ble drept. Massevis begikk også selvmord i etterkant. Men mainstream media holdt dette hemmelig for oss. Selvsagt.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, graavik said:

Og mange ble drept. Massevis begikk også selvmord i etterkant. Men mainstream media holdt dette hemmelig for oss. Selvsagt.

Litt usikker hvor du ønsker å ende opp med dette argumentet. Det kan nesten høres ut som du prøver å forfekte at Capitol stormingen 6. jan ville vært helt i orden dersom mange ikke hadde blitt drept osv.

Lenke til kommentar
21 hours ago, graavik said:

Så all denne ekstra informasjonen om individene får du fra hvor egentlig?

Ikke at det burde være nødvendig å påpeke, men ting som f.eks. kontekst, erfaring fra tidligere demonstrasjoner, kjønn, alder og bekledning, tid, sted, oppførsel og væremåte, temperament, hva de roper og hvem de roper det til etc. kommer selvsagt til god nytte. 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...