Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Just now, Psykake said:

Enig med jjkoggan. Du svarte ikke på noen ting. 

Det var forøvrig ikke en stråmann Frost presenterte. 

Jeg svarte på min måte, det får du bare godta

Jo, Han sa det var usakelig uten å påpeke hva det var som var usakelig

akkurat som om hele inlegget mitt liksom var usakelig

Jeg sier jo meg til og med enig i visse deler av argumentene hans

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lodium skrev (13 minutter siden):

Jo, jeg gjorde det

Her er ett typisk eksempel på sette opp en stråmann i ett forsøk på å diskritetere en motdebbatants argumenter.

Jeg får gjenta noe jeg sa siden du ikke helt fulgte med

Sitat : Noen av påstandende er selfølgelig riktige og skjer i noen stater mer enn andre

men igjen men igjen en kam over alle og alt det der.

Slik er det+

 

Of course, just because a state has legalized or decriminalized marijuana does not mean its residents are immune from being arrested for having it. Among other things, people in legal marijuana states can face arrest for possessing more than the authorized limit. And since marijuana remains illegal federally, U.S. law enforcement agencies such as the Drug Enforcement Administration can make arrests for marijuana offenses, too.

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/01/22/four-in-ten-u-s-drug-arrests-in-2018-were-for-marijuana-offenses-mostly-possession/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
51 minutes ago, jjkoggan said:

Slik er det+

 

Of course, just because a state has legalized or decriminalized marijuana does not mean its residents are immune from being arrested for having it. Among other things, people in legal marijuana states can face arrest for possessing more than the authorized limit. And since marijuana remains illegal federally, U.S. law enforcement agencies such as the Drug Enforcement Administration can make arrests for marijuana offenses, too.

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/01/22/four-in-ten-u-s-drug-arrests-in-2018-were-for-marijuana-offenses-mostly-possession/

Glemmer du da at det har sittet og sitter mange Fargede Dommere i det amrikanske rettsystemet?

This is a list of African Americans who have served as United States federal judges. As of December 22, 2020, there have been 229 African-Americans to have served on the federal bench.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_African-American_federal_judges

<Det er forøvrig mange fargede politimenn i USA også

Alle under en kam og alt det der.

Husk at det jeg spurte om var jo Hvit overmakt argumentet

at argumentene gikk veien der bare hvite kunne misbruke makt

eller hvit overlegenhet om du vil

Dersom en melanrik blir arrestert på grunn av besittelse av narkotiske stoffer

av en svart politimann, blir funnet skyldig av en svart jury og dømt av en svart dommer så tror jeg ikke man lenger kan skylde på hvit overlegenhet selv om det narkotiske stoffet var lovlig i staten i utgangspunktet.

 

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (58 minutter siden):

Glemmer du da at det har sittet og sitter mange Fargede Dommere i det amrikanske rettsystemet?

This is a list of African Americans who have served as United States federal judges. As of December 22, 2020, there have been 229 African-Americans to have served on the federal bench.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_African-American_federal_judges

<Det er forøvrig mange fargede politimenn i USA også

Alle under en kam og alt det der.

Husk at det jeg spurte om var jo Hvit overmakt argumentet

at argumentene gikk veien der bare hvite kunne misbruke makt

eller hvit overlegenhet om du vil

Dersom en melanrik blir arrestert på grunn av besittelse av narkotiske stoffer

av en svart politimann, blir funnet skyldig av en svart jury og dømt av en svart dommer så tror jeg ikke man lenger kan skylde på hvit overlegenhet selv om det narkotiske stoffet var lovlig i staten i utgangspunktet.

 

 

 

Svarte kan ha en negativ bias mot svarte,  det er problemet med argumentet ditt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, jjkoggan said:

Svarte kan ha en negativ bias mot svarte,  det er problemet med argumentet ditt.

Svarte er ikke hvite

så logikken henger ikke på greip

Dersom svarte har ett bias mot svarte så er jo ikke problemet hvit overlegenhet

men rett og slett rasisme hos svarte også.

Da handler det ikke om hvit overmakt eller hvit overlegenhet.

Det er ett problem de har med seg selv

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (6 minutter siden):

Svarte er ikke hvite

så logikken henger ikke på greip

Dersom svarte har ett bias mot svarte så er jo ikke problemet hvit overlegenhet

men rett og slett rasisme hos svarte også.

Da handler det ikke om hvit overmakt eller hvit overlegenhet.

Det er ett problem de har med seg selv

Hvis svarte har et bias mot svarte men for hvite, så mener de hvite er overlegne.  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, jjkoggan said:

Hvis svarte har et bias mot svarte men for hvite, så mener de hvite er overlegne.  

Så hvis jeg i Psyken  min mener at mobberen er mer overlegen enn meg så trenger jeg bare å gi opp og tenke slik selv om mobbingen har tatt slutt for lenge siden

eller kan jeg gjøre noe med problemet å gå til Psykolog?

Hvilken av disse metodene er den beste tror du for å få fremgang?

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (1 time siden):

Så hvis jeg i Psyken  min mener at mobberen er mer overlegen enn meg så trenger jeg bare å gi opp og tenke slik selv om mobbingen har tatt slutt for lenge siden

eller kan jeg gjøre noe med problemet å gå til Psykolog?

Hvilken av disse metodene er den beste tror du for å få fremgang?

 

???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, jjkoggan said:

???

Får utfylle dette da

Dette blir mye tankeeksprimenter så får unnskylde meg dersom jeg går litt over streken

Jeg kan som svart forsette å skylde på hvite for ting som skjedde mine forfedre (Arvesynden) eller noe som skjedde da jeg var ung eller jeg kan bruke rasistkortet dersom jeg møter litt motbør og motgang. Her er det mange muligheter, alt er ikke nødvendigvis svar-hvitt.

Å forsette å skylde på den hvite mobberen som muligens levde i en annen tid eller noe som skjedde i min ungdom tjener ikke meg eller min framgang.

Heller ikke tjener det mine medmenneskers framgang som er i samme sirkel eller samme situasjon som meg at jeg syns at alle lignende personer  burde være underdanige. Selv om du hadde gått til ekstreme tiltak som foreksempel å fjerne de du synes har ett overrtak på deg så vil du fortsatt slite med psykiske propblemer uansett om dette er knyttet til angst uansett om det omhandler dine afrikanske forfedre eller noe som reelt har skjedd deg reelt en gang i tiden.

Dette er bevist gjennom mye forkning

Da tyskerne forsvant var det fortsatt Nordmenn som slet med Psykologiske traumer flere år etter

selv om gjerningsmenne var både død og begravet i mange tilfeller.

Vi Nordmenn går jo ikke rundt idag å syns at Tyskerne er noen overmennesker fordi de underkuet oss i 5 år i andre verdenskrig

heller er det ikke noen Nordmenn som synes Arabere eller andre slavehandlere var overlegne til tross for at flere 1000 Nordmenn endte opp som slaver i diverse deler av verden.

For slike ting er det best å oppsøke psykolog enn å syns hele tiden at mobberen (*i dette tilfelltet hvite) er de overlegne og jeg som individ og folk i samme situasjon som meg bare kan gi opp og tenke nei

mobberen av meg og mine i min omgangskrets har overtaket så det er ikke vits i å tenke noe annet.

Det hjelper heller ikke angsten min at velmende asktivister prøver å gjøre noe med ting som egentlig ikke er problemet.

Hadde de enda gjort noe med problemet mens det skjedde (Under selve mobbingen) hadde alt vært vel og bra men ingen kan forandre fortiden.

Det egentlige problemet mitt da er altså traumene

altså det psykologiske

Og det er jo ett problem jeg har med meg selv

Den beste hjelpen er da psykologtimer

ikke allle mulige sidesprang for å prøve å gjøre noe med fortiden som allerede har skjedd

Fortsette å skylde på ting som en egentllg ikke kan gjøre noe med.

 

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Hvordan sender man så mange mennesker som føler urettferdigheten på kroppen hver dag, til psykolog?

ABB ble mobbet av utlendinger. Han burde dratt til psykolog. Var jo tross alt er erke norsk mannfolk. 
men han fant en annen løsning på "problemet" sitt.

Nesten alt ved systemet i USA er råttent. Valgsystemet, media som åpenlyst velger side, korrupte politikere som har lobbyistenes interesser som høyeste prioritet og å beskytte egen posisjon etc etc. 


men selvfølgelig vet vi nordmenn best. Etter å ha vært vant til å dra ned buksa for danskene, svenskene, russerne og tyskerne, så er det ikke rart vi vil legge alt det vonde bak oss så raskt som mulig....

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Megaoctane said:

Hvordan sender man så mange mennesker som føler urettferdigheten på kroppen hver dag, til psykolog?

ABB ble mobbet av utlendinger. Han burde dratt til psykolog. Var jo tross alt er erke norsk mannfolk. 
men han fant en annen løsning på "problemet" sitt.

Nesten alt ved systemet i USA er råttent. Valgsystemet, media som åpenlyst velger side, korrupte politikere som har lobbyistenes interesser som høyeste prioritet og å beskytte egen posisjon etc etc. 


men selvfølgelig vet vi nordmenn best. Etter å ha vært vant til å dra ned buksa for danskene, svenskene, russerne og tyskerne, så er det ikke rart vi vil legge alt det vonde bak oss så raskt som mulig....

ABB fik jo Psykolog

https://www.nettavisen.no/nyheter/psykolog-vanskelig-a-vurdere-breivik/s/12-95-3377084

I tilegg til dette har han jo fått slik hjelp mens han har sitttet inne

Andres land slavehandel varte lengre enn den Vestlige bare til etteretning.

Faktisk fåregår det slavehandel en del plasser i verden idag men ikke åpenlyst.

Idag skjer det gjennom det vi kaller meneskesmugling

og der mennesker blir solgt for penger gjennom en bakmann.

Nordmenn vet best?

Så posttraumatisk stress er noe Nordmenn har funnet opp?

Hviken uretferdighet føler de dommerne, jurymedleme og politimennene jeg nevnte ovenfor der en svart ble dømt?

Det må isåfall være noe som har skjedd i fortiden og den kan ikke forandres

Og dersom man mener at rettskaker kun blir avgjort ved emmosjonelle avgjørelser på bakgrunn av posttraumatiske lidelser er man ikke på ville veier da?

 

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

Rasediskriminering skjer idag, ikke bare fortiden.  Noen ganger blir folk drept pga rasediskrimineringen.   Psykologen klarer ikke å hjelpe disse folk

Nei, rasediskriminering skjer ikke under en rettsak i eksemplet jeg presenterte over.

Det er igjen å prøve å gjøre noe med fortiden som ikke kan gjøres noe med.

Prøv igjen

Fremtiden er noe annet

og gjelder ikke eksemplet mitt

Det du snakker om her er framtidige hendelser del som kan være sansynlige og noen som kan være spekulasjon

der har en egne mekanismer, rettsaker etc for å innføre i loverket for å prøve å forhindre slikt det er ikke dermed sagt at du blir kvitt mobbere/rasister

Forresten så er det også slik at det å se lyst på ting og utvikle meg som person hadde vært vanskelig dersom jeg skulle spekulært om det fantes rastister bak hvert hjørne eller om jeg ble rammet av slikt i framtiden.

Tror nok at jeg burde ha søkt hjelp om det da også

og hvis jeg ikke hadde søkt hjelp selv så tror jeg hadde satt pris på om noen andre hadde sagt at jeg bør søke hjelp.

Men at hvite forteller det til svarte kan jo opfattes som rasisme

eller annen rar tankegang så om det hadde blitt sett på som postivt er jeg sterkt tvilsom til.

Det Kunne også vært vanskelig å få hvite aktivister på sin side dersom du setter det helt på spissen

for hvis mistenksomhet og automatisk rasisme gjelder kun på grunn av Hudfargen hvit hvorfor eksisterer det hvite aktivister på blm siden da? Det blir jo litt av en selvmotsigelse hvis en mener at hele det systemet er og samfunnet er rasisme basert men kankje man er litt konspiratorisk og mener at disse hvite utfører false flag oprasjoner?

Mulig  Abraham Lincoln var en av disse false flag bærerne dersom man forsetter den konspiratoriske tankegangen.

Folk bør heller være optatt av det som skjer i nået

og dersom man ser rasisme og ikke bare det man tror er rasisme så bør man si ifra eller sørge for å stoppe det.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar
Lodium skrev (5 timer siden):

Folk bør heller være optatt av det som skjer i nået

og dersom man ser rasisme og ikke bare det man tror er rasisme så bør man si ifra eller sørge for å stoppe det.

Jeg finner det fornuftig å ha generelle idealer. Så som "Ingen burde trenge å være redd for å få juling". "Ingen burde bli sosialt ekskludert med mindre de har gjort galt noe som tilsier det". "Folk burde få muligheter og goder ut fra evner og innsats". "Hvordan du ser ut på utsiden sier lite om du er et dugandes individ". Fra et slikt perspektiv så er det ikke noe "unikt" med rasisme. Rasisme er bare et tankegods som strider med mine idealer, og derfor noe jeg burde jobbe for å fjerne hos meg selv og andre. På samme måte som hets mot narkomane, overvektige eller mobbing av de som stammer.

Som man lærer i barnehagen og på skolen så har mennesket en tilbøyelighet til å følge "sterke" og "populære" figurer, og å kvie seg for å stikke hodet fram når "de som er annerledes" blir utsatt for urett. Dessuten kan det noen ganger være vanskelig å forstå der og da at det som skjer er en urett fordi vi er komplekse sosiale skapninger som skjuler våre følelser, og noe som er greit en gang er kanskje ikke greit 50 ganger.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

Jeg finner det fornuftig å ha generelle idealer. Så som "Ingen burde trenge å være redd for å få juling". "Ingen burde bli sosialt ekskludert med mindre de har gjort noe som tilsier det". "Folk burde få muligheter og goder ut fra evner og innsats". Fra et slikt perspektiv så er det ikke noe "unikt" med rasisme. Rasisme er bare et tankegods som strider med mine idealer, og derfor noe jeg burde jobbe for å fjerne hos meg selv og andre. På samme måte som hets mot narkomane, overvektige eller mobbing av de som stammer.

Som man lærer i barnehagen og på skolen så har mennesket en tilbøyelighet til å følge "sterke" og "populære" figurer, og å kvie seg for å stikke hodet fram når "de som er annerledes" blir utsatt for urett. Dessuten kan det noen ganger være vanskelig å forstå der og da at det som skjer er en urett fordi vi er komplekse sosiale skapninger som skjuler våre følelser, og noe som er greit en gang er kanskje ikke greit 50 ganger.

-k

var det det du fikk ut av det eller prøver du kun å være tverr?

Dersom noen gjør noe i nået så trenger du ikke å bekymre deg for slike ting du nevner her nei

men som alt annet i livet lever jo vi ikke i noen Utopia og av og til skjer det dritt, det er ikke til å unngå

og derfor er umulig å fjerne rasister eller mobbere helt og det eneste jeg kan gjøre da er å jobbe for at framtidige slike ting ikke skal skje igjen.

Du burde virkelig lese deg opp på Liberia

eller se filmen Unbroken

det forteller egentlig ganske mye av  det samme vi diskuterer her nå

Eventuelt kan du lese om historien til diverse urfolk der grupper ble diskriminert av de sterke lenge før Europere eller hvite var involvært.

In the month Atemoztli (from November 29 to December 18) children and slaves were sacrificed by decapitation in honor to the Tlaloques.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_sacrifice_in_pre-Columbian_cultures

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Slavery_in_Africa

 

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

"QAnon-sjamanen" med horn og spyd kan få 28 år i fengsel.

Jake Angeli, Phoenix man who raided U.S. Capitol in fur hat and horns, transported to D.C.

Sitat

Angeli was initially charged in Phoenix, but a more extensive grand jury indictment was filed in D.C. As charged, Angeli would face 28 years in prison.

A spokesperson for the Marshals Service said the office would not release the specific location where Angeli was being held, citing security concerns.

https://eu.azcentral.com/story/news/local/arizona-investigations/2021/01/25/jake-angeli-who-raided-capitol-fur-hat-and-horns-d-c-trial/4254235001/

Bonus! Ganske funny rettstegning fra denne saken: 

Spoiler

1777854383_Skjermbilde2021-01-28kl_09_57_05.thumb.png.1b6aae1282f16ce8c541a5e4714b9fc3.png

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (40 minutter siden):

"QAnon-sjamanen" med horn og spyd kan få 28 år i fengsel.

Jake Angeli, Phoenix man who raided U.S. Capitol in fur hat and horns, transported to D.C.

https://eu.azcentral.com/story/news/local/arizona-investigations/2021/01/25/jake-angeli-who-raided-capitol-fur-hat-and-horns-d-c-trial/4254235001/

Bonus! Ganske funny rettstegning fra denne saken: 

  Skjul innhold

1777854383_Skjermbilde2021-01-28kl_09_57_05.thumb.png.1b6aae1282f16ce8c541a5e4714b9fc3.png

 

Straff er en ting, men 28 år virker kanskje litt kontraproduktivt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...