Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

8 minutes ago, amber said:

Ikke tilfelle, det er ikke slik den virker.

Hvordan mener du de virker? Begge to fremprovoserer en immunreaksjon mot S-proteinet til Sars-CoV-2. 

MRNA-vaksinene leverer en "oppskrift" til cellene i kroppen og forteller cellene at de skal lage antistoffer. 

AZ og Jansen-vaksinene har modifisert et adenovirus med spiken til Sars-CoV-2 som kroppen reagerer på og lager antistoff mot. 

Forskjellen ligger hovedsakelig i leveringsmetoden. Kort fortalt. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
amber skrev (8 minutter siden):

Ikke tilfelle, det er ikke slik den virker.

Alle vaksiner fungerer på samme måte. De utsetter kroppen for ett svekket eller dødt virus slik at man får immunitet. mRNA vaksinene til Pfizer og Moderna fungere ved at mRNA et trenger inn i cellene dine og lager ufarlige celler med pigg proteinet på utsiden. 

AstraZeneca funger på samme måte bare at den bruker ekte virus til å levere dna til cellene dine.

 

Lenke til kommentar
Sitat

Mer enn 80 personer i nybyen i Longyearbyen blir nå evakuert på grunn av økende skredfare de neste dagene. De fleste som nå evakueres er studenter, i tillegg til noen turister. Det blir også innført oppholds- og ferdselsforbud i området.

Håper de med planer om Svalbard tur avlyser.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (22 minutter siden):

Jeg tar gjerne en dose fra de som drar på hytta jeg. Holder meg hjemme i det akk så nedstengte Oslo i påska. Har faktisk egentlig aldri hatt noe stort behov å dra ut fra Oslo  i påska - meldt greit vær til uka. 

Endret av William_S
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (45 minutter siden):

mRNA vaksinene til Pfizer og Moderna fungere ved at mRNA et trenger inn i cellene dine og lager ufarlige celler med pigg proteinet på utsiden. 

Men dette skaper ikke immunitet slik som konvensjonelle vaksiner er ment å gjøre.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (1 time siden):

Jo det gjør den. Hva tror du mRNA vaksinene består av? Ferdig pigger?

Du har ikke giddet å lese om det? Den 'lærer' immunforsvaret å undertrykke denne egenskapen, dette undertrykker mer symptomer enn å skape egentlig immunitet. Derfor beskytter den ikke mot fremtidig infeksjon.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Pc Lynet said:

Jeg er selv i 30 årene. Vi må jobbe til vi blir 80 år minst. De som lever nå som pensjonister har hatt det for godt på vår fremtidige bekostning. Vi kommer ikke til å bli i nærheten av så gamle som våre foreldre. Utallige nye koronavirus mutasjoner vil ta knekken på oss en gang i 60-70 årene.

Det gode liv er over dessverre. De som ble født på 50-60 tallet har hatt det best.

Det samme sa folk på min alder for 20 år siden om daværende pensjonister. I dag vet jeg bedre og at det er et forkastelig syn på de eldre som har jobbet og slitt et helt liv og bygget det velferdsamfunnet du i dag lever godt på grunn av.

Men hvis staten tilbakebetaler alt jeg har skattet siste 30 år så er det greit, da skal jeg klare meg selv som pensjonist.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...