Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (16 minutter siden):

Har det kommet noe informasjon om dette? Er ikke "uløpsdato" på andre dose. 6 måneder?

Betingelsen for nye doser er at det ankommer nye virus. Og det virker som det er en ny variant i anmarsj. Men ettersom månedene går vil det også anerkjennes flere bivirkninger av vaksinene. Som forhåpentligvis vil endre situasjonen noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (3 minutter siden):

Hva skjer med Danmark? Har de vaksinert kidsa eller noe? Såvidt jeg har skjønt har de gjenåpnet totalt.

Danskene skal gjenåpne landet førstkommende fredag. Per nå har de ganske lite tiltak som vi har her i Norge, men med mye mer utbredt testing som gir de bedre kontroll over smittespredningen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (55 minutter siden):

Synes dette er en skam for landet. Hvor ble det av alle millionene?
https://e24.no/naeringsliv/i/nWGpgL/permitteringsordningen-utloeper-wenche-61-frykter-for-pensjonen

Regjeringen har nå ombestemt seg, men bare forlenget litt.

Vil forlenge permitteringsordningen til 1. november etter skjebnemøte
https://e24.no/naeringsliv/i/wORa7M/vil-forlenge-permitteringsordningen-til-1-november-etter-skjebnemoete?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Sitat

Etter massivt press velger regjeringen å gjøre helomvending i permitteringssstriden.

– Vi foreslår å forlenge frem til 1. november, sier Isaksen etter møtet.

– Et nytt storting får eventuelt se hvordan situasjonen er da, fortsetter han som mener beslutningen er «klok og fornuftig gitt situasjonen».

Han understreker at regjeringen mener en forlengelse har flere ulemper.

– Vi har vært opptatt av å få frem at situasjonen i norsk økonomi er mye bedre. Ledigheten går veldig raskt ned, selv om vi det fortsatt er for mange som står uten jobb, sier ministeren.

Han pekte likevel på at det er noen bransjer som fortsatt sliter.

LO-sjef Peggy Hessen Følsvik var skuffet etter møtet men sier at en måned forlengelse er «bedre enn ingenting»:

– Jeg skulle gjerne sett at vi nå kunne gi bedriftene og de ansatte en forutsigbarhet frem til nyttår. Vi får si at dette i alle fall er en halv seier til oss. Vi setter vår lit til at et nytt stortingsflertall er med oss på å få på plass ordningen når vi kommer til oktober.

LO-sjefen sier hun har tiltro til at en eventuell ny rødgrønn-regjering vil sørge for ytterligere forlengelser.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, nirolo said:

Du bare finner på stråmenn å diskutere mot. Ikke rart du er vaksinemotstander når du ikke forholder deg til hva andre skriver en gang.

Okay. Er du så mye bedre da? Men som jeg har sakt før, tatt en vaksine i mitt 55år jeg har levd på denne planeten.

Hvorfor er du så negativ?

Er ikke mot vaksiner, vis meg hvor jeg sier at jeg er det?

Lenke til kommentar
21 hours ago, fredrik2 said:

Hvis jag husker riktigt så är du rädd spruter och att du därför ikke tagit vaksinen. 

Jepp, det er også en av grunnen for at jeg vil vente. Den andre grunnen er at vaksinen mot c19 kom ut for raskt(burde vært testet lengre. 40000 tester er i mine øyner ikke bra nok testet.

Men verden var i krise, derfor kom den ut raskt.

 

 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Kjetil Lura said:

Jepp, det er også en av grunnen for at jeg vil vente. Den andre grunnen er at vaksinen mot c19 kom ut for raskt(burde vært testet lengre. 40000 tester er i mine øyner ikke bra nok testet.

Men verden var i krise, derfor kom den ut raskt.

 

 

Ja, og siden verden var i krise så måtte vi andre, ikke egoistiske mennesker - stille opp og ta vaskinen - for å nettopp få verden ut av krisen ;)

Endret av Alkan
Lenke til kommentar
20 hours ago, G said:

Hvorfor kan man ikke fortsette å ta hensyn til mennesker rundt seg, enten det er rhinoviruset eller covid? Munnbindet faller muligens bort etterhvert antar jeg. Men da begynner det videre ansvaret du kan velge å ta for at andre mennesker skal ha det bra. Håndvask og generell grei hygiene, samt å ta hviledager når du tror du er smittsom for andre.

Jepp, jobber i butikk og vi har vert nøye med det før c19 kom.

15t per uke, men er uføre. Må ha noe å gjøre😀

Gidder ikke sitte her inne hele dagen. Hehe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (5 timer siden):

Hva skjer med Danmark? Har de vaksinert kidsa eller noe? Såvidt jeg har skjønt har de gjenåpnet totalt. Tør vi håpe på det samme her eller er ødelegger smitten blant barn her til lands kanskje? Vet ikke om de klarte å styre unna den, men ser jo sånn ut.

image.png.c5daab0888f6986ae3aebfa285afbf0e.png

 

Snikpellik skrev (5 timer siden):

Danskene skal gjenåpne landet førstkommende fredag. Per nå har de ganske lite tiltak som vi har her i Norge, men med mye mer utbredt testing som gir de bedre kontroll over smittespredningen.

 

Fnugle skrev (5 timer siden):

Danmark har kommet mye lenger i vakisneringen og hadde mye bedre beskyttelse ned tl 12 år da de åpnet skolen, så synest ikke det er så forunderlig.

Danmark har vel også ganske mye mer naturlig immunitet i samfunnet, bare EM festen ga vel en del smitte.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...