Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, 0laf said:


Det er faktisk veldig pussig, men mange svenske nettsider har litt sånn Arngren-følelse, men svært mange av de er eiet av norske selskaper som Schibsted, som eier sider som Aftonbladet, Blocket m.m.

Man må ha kommet til at forskjellige markeder foretrekker forskjellige brukeropplevelser eller noe sånt?

Har aldrig tänkt på att det skulle vara noen stor skillnad mellan Aftonbladet och VG med tanke på design. Dagbladet står däremot ut som väldigt stygg efter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (2 timer siden):

Tok dose nummer to idag, hadde gledet meg til og håpet på kryssvaksinering med pfizer + moderna. Til min skuffelse fikk jeg pfizer igjen. Kjekt å ha uansett!

Ble litt skuffet over det samme selv. Men så leser jeg at man ofte blir mer uggen av Moderna i etterkant. Kanskje greit, for etter stikker i går så sto jeg inne på et rom med 35 grader i dag, kledd i genser og frøs 🥴

Heldigvis er det kun det jeg opplever. Allmenntilstanden er merkelig nok helt fin til tross. Ikke har jeg noen målbar feber heller. 

Endret av Nedward
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nedward skrev (9 timer siden):

Som de sier i England: "The link is broken". Dette  må folk ta innover seg. Vi er i september 2021, vi har vaksiner og kunnskap. I mars 2020 hadde vi ingen av delene. Smittetall alene gir ikke grunnlag for bekymring, det må være summen av smittetall, langtidssyke, dødsfall og sykehusinnleggelser som gir grunnlag for bekymring.

Har også hørt: The link is streched. Som kanskje er mer presist.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noe snakk om Korona på min arbeidsplass siste 4 uker. Det eneste man gjør er å vaske seg på hendene og være hjemme og teste seg om man er syk.

Ellers lever vi om før og livet i gatene ser ut som 2019. Det samme med et spisested jeg var på midt i Oslo sentrum. :)

Så jeg forstår ikke helt påstanden om at vi skal være så fokusert på "å holde mørket gående". Det virker mer for meg som at enkelte forsøker å holde liv i andres uttalelser som falt i fjor.

Endret av Theo343
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, toreae said:

Når du/dere blir smittet,  blir du/dere et problem. Til det skjer har du/dere et potensiale.

Jepp, kanskje det. Men ikke bare vi uvaksinerte som er problemet.

For meg er reisingen problemet. Hadde alle med vaksine pass hold seg hjemme i norge, tror jeg smitten ville vært lavere.

C19 kom inn i norge via resing.

Er ikke jeg som har spredd c19 til nå, ikke som jeg vet. Men ikke vært syk på mange år?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (13 minutter siden):

Jepp, kanskje det. Men ikke bare vi uvaksinerte som er problemet.

For meg er reisingen problemet. Hadde alle med vaksine pass hold seg hjemme i norge, tror jeg smitten ville vært lavere.

C19 kom inn i norge via resing.

Er ikke jeg som har spredd c19 til nå, ikke som jeg vet. Men ikke vært syk på mange år?

 

Såklart hadde det vært mindre importsmitte hvis ingen reiste. Det hadde heller ikke vært trafikkdrepte hvis vi fjernet veiene. Og det hadde ikke vært... hvis vi la ned forbud mot...

Et sted må balansen mellom urimelig inngripen og nødvendig inngripen gå. De fleste er enige i at systemet vi nå har er funksjonelt. Så vil det være noen som ikke syns det, men da tenker jeg det er opp til dem å holde seg selv i lockdown. For det er ingen ting som tyder på at samfunnskritiske funksjoner i Norge kommer til å knele pga. Covid-19 akkurat nå.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 timer siden):

Begynner å se fordelen med lockdown:hmm:

 

Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Venter enda? Sa jeg at jeg er for lockdown?

Men mener du vi skulle kjørt Australia/New Zealand-strategi for alltid, og samtidig latt være å vaksinere oss?

Man kan være veldig etterpåklok og si "hadde bare alle holdt seg hjemme" og "vi skulle stengt grensene", men verden er for sammenkoblet til at dette er en fungerende strategi annet i en kort periode til man får en vaksine. Ellers er man dømt til evig diktatur.

Ideelt burde pasient 0 aldri forlatt våtmarkedet i Wuhan, men den flaggermusen er ute av sekken for alltid.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...