Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

DaniNichi skrev (22 minutter siden):

Forsåvidt riktige, men virker som delta etc gjør at man smitter andre uansett så et virus som kan muterer i en vaksinert kropp kan vel bidra til enda verre mutasjoner rent teknisk ?

Hvordan har du kommet til den konklusjonen? Mutasjoner er tilfeldige, hvorfor mener du de blir verre om man er vaksinert? Så vidt jeg kan forstå vil man ha mindre av viruset i kroppen om man er vaksinert, fordi kroppen vil kjempe mer effektivt mot det, og dermed blir det færre delinger og dermed færre mutasjoner.

DaniNichi skrev (24 minutter siden):

Hvis jeg uansett kan bli såpass sjuk at jeg ligger rett ut i noen uker så virker det for min del at vaksinen er totalt bortkastet.

Så syk i 4 uker hvor du ligger i senga hjeme og føler deg som dritt er det samme som å ligge i koma på respirator?

DaniNichi skrev (24 minutter siden):

Blir man så syk vil man nok ha også like stor risiko for long covid som de som ikke er vaksinert.

Hva er grunnlaget for den påstanden?

DaniNichi skrev (22 minutter siden):

Jeg er totalt pro vaksiner sånn historisk sett, men jeg er også helt imot ta noe inn i kroppen man ikke trenger som eks unødvendig vaksiner som man ikke vet langtidsvirkningene av.

Så noen hundre millioner doser er ikke nok, du skal vente hvor lenge? 1 år? 3 år? 5 år? 10 år? 50 år? Det blir absurd å skulle vente til medisinen ikke lenger har noen effekt.

Å kalle vaksinen unødvendig er antagelig dagens skivebom av en uttalelse.

DaniNichi skrev (24 minutter siden):

Man ser jo også nå at antall innlagte bare faller nedover.

Ja, det er fordi folk blir vaksinert....

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Er ikke vaksinert. Men livet mitt er som før.

Minuset er får ikke reise til mallorca.

Så flott for deg at du lever på et bitte lite sted som nesten ikke er rammet av pandemien, men for veldig mange andre er den reell og du trenger ikke tråkke på alle de som faktisk lider under sykdommen eller tiltakene for å hindre spredning av sykdommen.

Endret av nirolo
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nirolo skrev (5 minutter siden):

Så flott for deg at du lever på et bitte lite sted som nesten ikke er rammet av pandemien, men for veldig mange andre er den reell og du trenger ikke tråkke på alle de som faktisk lider under sykdommen eller tiltakene for å hindre spredning av sykdommen.

Har heller ikke merket så mye til pandemien, og jeg bor rett utenfor Trondheim.
Har ikke endret på noe, annet enn at jeg brukte maske når det var påbudt.

Lenke til kommentar
2 hours ago, xRun said:

Ser ikke ut til å være anbefalt, bruken ifbm. covid er frarådet utenom kliniske studier.

Kilde: https://www.pharmaceutical-technology.com/features/ivermectin-covid-19-antiparasitic-political/

Why You Should Not Use Ivermectin to Treat or Prevent COVID-19
https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

EMA advises against use of ivermectin for the prevention or treatment of COVID-19 outside randomised clinical trials
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-advises-against-use-ivermectin-prevention-treatment-covid-19-outside-randomised-clinical-trials


Har noen prøvd Forsythia ennå? :roll:

Er vel en litt drøy sammenlikning med kinesisk urtemedisin (Forsythia) ref. eng. Wikipedia.org og et reellt medisinsk bittelite i størrelse placebokontrollert studie på karantenehotellgjester som fikk hyppige covid-tester utført på seg.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (Akkurat nå):

Er vel en litt drøy sammenlikning med kinesisk urtemedisin (Forsythia) ref. eng. Wikipedia.org og et reellt medisinsk bittelite i størrelse placebokontrollert studie på karantenehotellgjester som fikk hyppige covid-tester utført på seg.

Det var en referanse til filmen "Contagion". De forutså tydeligvis for 10 år siden at om det skulle dukke opp en pandemi, så ville folk jakte på alternative medikamenter, representert der med Forsythia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Kjetil Lura said:

Er ikke vaksinert. Men livet mitt er som før.

Minuset er får ikke reise til mallorca.

Jeg og du bor i samme region (mener jeg å ha fått med meg gjennom en del diskusjon.no lesning). Nå er jo regionen vår pluss de fra færder, grimstad på østlig side av oss noen av de verst rammede stedene i Norge. Så spørsmålet er om de vil ha oss i utlandet. Men, kan hende at fullvaksinert gir en mulighet da likevel. Denne siden er nok i stadig endring, så innholdet der kan jo være totalt endret fra dagens visning om en uke/mnd. fra nå:

weekly-map.png?6izul4

Endret av G
Lenke til kommentar
17 minutes ago, nirolo said:

Så flott for deg at du lever på et bitte lite sted som nesten ikke er rammet av pandemien, men for veldig mange andre er den reell og du trenger ikke tråkke på alle de som faktisk lider under sykdommen eller tiltakene for å hindre spredning av sykdommen.

Hæ? Hvorfor kjefter du på meg.

Har jeg kjeftet på alle andre? De som er vaksiner kan også smitte andre. Du kan søke på det.;)

Tolk mitt svar som du vill. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...