Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

nirolo skrev (5 minutter siden):

Sidene du viser til er ikke oppdatert. St. Hanshaugen bydel er ferdig med gruppe 10a og nesten ferdig med 10b nå og har så vidt begynt innkalling av gruppe 11. Noen i gruppene er selvsagt ikke vaksinert enda, men litt etterslep er det jo alltid.

Den er relativt godt oppdatert da, om man ser på hva bydelen melder på Facebook. De ble ferdige med 18-24 denne uka, og startet med 40-44 denne helga. De begynner å booke gruppe 11 (25-39) i uke 27 ble det meldt for fire dager siden her: https://www.facebook.com/bydelsthanshaugen/posts/2490201681112012

130162012_Skjermbilde2021-06-27kl_11_48_01.thumb.png.71c9e066d0b02f9b5d354aff63e023a3.png

Mange emojis! 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Noen få bydeler (Gamle Oslo, Alna, Sagene og Bjerke) har såvidt begynt med innkalling til 39-25 ifølge kommunens sider, så tviler på at de har kommet så langt i den gruppa. Selv ikke Stovner har kommet til den siste gruppa. Alle over 18 skal få tilbud innen 25. juli.

Hvis jeg husker rett bor du i bydel St. Hanshaugen. Der holder de fortsatt på med 18-24 år (10a) og 40-44 år (10b).

https://www.oslo.kommune.no/koronavirus/koronavaksine/koronavaksine-i-bydel-st-hanshaugen/

 

Jeg som bor i bydel Alna fikk innkalling.  Er 30 år. Men siden jeg fikk vaksine av arbeidsgiver et annet sted i byen var det ikke relevant . Ringte dem og sa dette da. Alt ok lå i systemet deres

Lenke til kommentar
William_S skrev (22 minutter siden):

Jeg som bor i bydel Alna fikk innkalling.  Er 30 år. Men siden jeg fikk vaksine av arbeidsgiver et annet sted i byen var det ikke relevant . Ringte dem og sa dette da. Alt ok lå i systemet deres

Deilig! Jeg er også 30 år, men hverken jeg eller noen jeg kjenner rundt min alder utenom risikogrupper har fått noe innkalling i sin bydel, men jeg hørte om ei på 35 som fikk i bydel Grünerløkka i går. Det er jo en viss forskjell på bydelene her, og informasjonen de kommer med tyder på at det fortsatt er et par uker igjen de fleste steder til man er nede på folk i starten av 30-årene. Uansett, den opprinnelige problemstillingen var at DaniNichi ikke hadde fått innkalling enda og lurte på dette, og han er nært 39 og bor i bydel St. Hanshaugen. Det ser ut til at han vil få det senest fra uke 27 skal vi tro informasjonen fra bydelen på Facebook :) 

For min egen del ser det ut til at det kommer en innkalling i uke 28 eller 29 i bydel Grünerløkka. 

EDIT: Angående vaksinering så ble jeg overraska i går da to kompiser i Ullensaker kommune på min alder sa de ble vaksinert forrige uke. Der har de virkelig kommet langt! De er 29 og 31 år. Men så titta jeg på kommunens sider:

Gruppe 8  Alder 55-64 år Vaksinering pågår
Gruppe 9 Alder 45-54 år Vaksinering pågår
Gruppe 10 Alder 18-24 år og 40-44 år Innkallelse og vaksinering pågår
Gruppe 11 Alder 25-39 år Innkallelse og vaksinering pågår

De kjører altså alle disse gruppene samtidig i Ullensaker, og vaksinerer i gruppe 11 før gruppe 8 og 9 er fullført. Det er kanskje mest at de fullfører de som mangler.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
nirolo skrev (2 timer siden):

Sidene du viser til er ikke oppdatert. St. Hanshaugen bydel er ferdig med gruppe 10a og nesten ferdig med 10b nå og har så vidt begynt innkalling av gruppe 11. Noen i gruppene er selvsagt ikke vaksinert enda, men litt etterslep er det jo alltid.

Føles ut som de har gått 25-39 og ikke 39-25.

Kjenner ingen som er 39-37 som har fått tilbud, men alle jeg kjenner som er yngre har fått tilbud nå i helgen eller rett før helgen.

 

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (14 minutter siden):

Føles ut som de har gått 25-39 og ikke 39-25.

Kjenner ingen som er 39-37 som har fått tilbud, men alle jeg kjenner som er yngre har fått tilbud nå i helgen eller rett før helgen.

Jeg vet ikke helt hvor man har informasjonen om at det er 39 -25 og ikke omvendt eller tilfeldig?

Lenke til kommentar
nirolo skrev (31 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvor man har informasjonen om at det er 39 -25 og ikke omvendt eller tilfeldig?

Virker som de tar inn alle nå, men at de yngre fikk innkalling først , men ikke nødvendigvis selve vaksinen først.

Nå siste 15min fikk 2 kompiser jeg sitter ser F1 med som er mellom 35-39 innkalling samme fikk jeg.

St Hanshaugen, Grunerløkka.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (10 minutter siden):

Virker som de tar inn alle nå, men at de yngre fikk innkalling først , men ikke nødvendigvis selve vaksinen først.

Nå siste 15min fikk 2 kompiser jeg sitter ser F1 med som er mellom 35-39 innkalling samme fikk jeg.

St Hanshaugen, Grunerløkka.

Høres riktig ut. Uansett fantastisk at vaksineringen har kommet så langt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
nirolo skrev (32 minutter siden):

Høres riktig ut. Uansett fantastisk at vaksineringen har kommet så langt.

Ja med tanke på alle de negative nyhetene ang levering samt vaksiner som blir tatt ut av programmet så er det ganske fantastisk at de har kommet såpass langt.

Får bare håpe at resten av Norge også får raskt tilbud om vaksine🙂

 

Lenke til kommentar
nirolo skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke helt hvor man har informasjonen om at det er 39 -25 og ikke omvendt eller tilfeldig?

DaniNichi skrev (2 timer siden):

Føles ut som de har gått 25-39 og ikke 39-25.

1292902309_Skjermbilde2021-06-27kl_16_56_28.thumb.png.c1fe1fd6188113e886077ddb5b02c4a1.png

Står også et eller annet sted på kommunens sider, men orker ikke finne det igjen nå. Den eneste aldersgruppa man går motsatt vei er etter hva jeg har forstått 18-24 åringer, der 18-åringene ble innkalt først.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (29 minutter siden):

1292902309_Skjermbilde2021-06-27kl_16_56_28.thumb.png.c1fe1fd6188113e886077ddb5b02c4a1.png

Står også et eller annet sted på kommunens sider, men orker ikke finne det igjen nå. Den eneste aldersgruppa man går motsatt vei er etter hva jeg har forstått 18-24 åringer, der 18-åringene ble innkalt først.

 

Meg og 2 kompiser som satt så på F1 idag fikk innkalling samtidig.

Virker som alle blir innkalt og det er helt random hvem i forhold til alder.

Har time samme dag som samboer så det er litt moro.

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (37 minutter siden):

1292902309_Skjermbilde2021-06-27kl_16_56_28.thumb.png.c1fe1fd6188113e886077ddb5b02c4a1.png

Står også et eller annet sted på kommunens sider, men orker ikke finne det igjen nå. Den eneste aldersgruppa man går motsatt vei er etter hva jeg har forstått 18-24 åringer, der 18-åringene ble innkalt først.

Ah, se der ja. Hmm, bare virker ikke som de følger det, men det kan jo være tilfeldig.

Lenke til kommentar
DaniNichi skrev (7 timer siden):

Virker som de tar inn alle nå, men at de yngre fikk innkalling først , men ikke nødvendigvis selve vaksinen først.

Nå siste 15min fikk 2 kompiser jeg sitter ser F1 med som er mellom 35-39 innkalling samme fikk jeg.

St Hanshaugen, Grunerløkka.

Jeg er 35 og tilhører Sagene, fikk første vaksine i går. Tre venner av meg som bor på Grünerløkka som er 35, 36 og 37 har nettopp fått første vaksine også. 

Endret av Thomas_H
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bergen vaksinerer innkaller faktisk 25-29 åringer til neste uke ifølge kommunen: 
https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus/vaksinering/slik-blir-vaksineringen/slik-blir-vaksineringen

Sitat

Uke 26: 30-34 år
Uke 26 og 27: 25-29 år

Aldersinndelingen følger fødselsår. Personer som er født i samme år, tilbys altså vaksinen samtidig. I for eksempel aldersgruppen 35 til 39 år, er det personer med fødselsår fra 1982 til 1986 som blir tilsendt brev. 

Da kan det ikke være lenge til de er ferdige med tilbud til alle om førstedose.

Herlig med dette tempoet i sommer :) 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (11 minutter siden):

Mens småkommuner som Engerdal fortsatt vaksinerer gruppe 4, men disse småkommunene har vist blitt glemt i det store regnestykket :( 

Mens andre småkommuner også vaksinerer 25-39 åringer. Store forskjeller i landet. Ikke alle store kommuner har kommet like langt heller, som for eksempel Trondheim. Er fra en småkommune selv, men der har de kommet lengre enn her jeg bor i Oslo!

EDIT: Mens jeg sjekker diverse kommuner i landet av nysjerrighet kom jeg over denne oppdateringsvideoen Tynset kommune har laget for uke 25. Noe mer typisk kommunenorge skal godt gjøres å lage 😂

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (9 minutter siden):

Mens småkommuner som Engerdal fortsatt vaksinerer gruppe 4, men disse småkommunene har vist blitt glemt i det store regnestykket :( 

Nåja, det er en kreativ måte å se på det. Kommunen sier på egen side at de vaksinerer gruppe 7 kommende uke.

Alle kommuner har noen igjen i de fleste grupper og vaksinerer fortsatt de første gruppene inniblant de gruppene som er hovedfokus for tiden.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Snikpellik said:

Bergen vaksinerer faktisk 25-29 åringer til neste uke ifølge kommunen: 
https://www.bergen.kommune.no/hvaskjer/tema/koronavirus/vaksinering/slik-blir-vaksineringen/slik-blir-vaksineringen

Da kan det ikke være lenge til de er ferdige med tilbud til alle om førstedose.

Herlig med dette tempoet i sommer :) 

Nu gør du samma fel som tidigare. De skriver

"Fra uke 26 vaksineres i hovedsak personer som er 35 år og eldre, samt aldersgruppen 18-24."

I Trondheim har man kommit till 46-47 åringarna førøvrigt.

 

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Nu gør du samma fel som tidigare. De skriver

"Fra uke 26 vaksineres i hovedsak personer som er 35 år og eldre, samt aldersgruppen 18-24."

I Trondheim har man kommit till 46-47 åringarna førøvrigt.

Mente innkalles, ikke vaksineres :) Fiksa posten over nå. Når de innkaller så unge allerede til uka, så ligger de veldig langt fremme. Jeg er 30 år i Oslo og tror ikke jeg får innkalling like raskt som jeg ville gjort i Bergen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Mens andre småkommuner også vaksinerer 25-39 åringer. Store forskjeller i landet. Ikke alle store kommuner har kommet like langt heller, som for eksempel Trondheim. Er fra en småkommune selv, men der har de kommet lengre enn her jeg bor i Oslo!

EDIT: Mens jeg sjekker diverse kommuner i landet av nysjerrighet kom jeg over denne oppdateringsvideoen Tynset kommune har laget for uke 25. Noe mer typisk kommunenorge skal godt gjøres å lage 😂

 

Vilka oprioriterade små kommuner vaksinerar 25-39 åringar nu? 

Låter otroligt rart hvis kommuner som får klart färre doser än de prioriterade kommunerna skulle kommit lika långt eller längre än de som får fler doser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...