Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Koronaviruset i NORGE [Les første innlegg]


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, Jotun said:

Vurderer en natt på hotell i Oslo med familien. Hvordan er det nå, er det sånn at vi da vil få høre at vi er tullete? Eller er det helt innafor? Skal til sørlandet etterpå 😅

Fikk forøvrig dato for første dose i dag. 7 juli. Da er eg selvsagt på jobb 😔

Absolutt ikke tullete med oslotur.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Har hatt normal liv siden c19 startet. Så hva mangler du før du fikk vaksinene:roll:

Hvis du har levd helt normalt siden vinteren 2019 så antar jeg du bor på en bortgjemt plass med få innbyggere og ingen smitte. Eventuelt at du er en type som uansett holder deg for deg selv og ikke reiser noen plass. 

Livet i Oslo har vært litt annerledes, for å si det sånn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, :utakt said:

Hvis du har levd helt normalt siden vinteren 2019 så antar jeg du bor på en bortgjemt plass med få innbyggere og ingen smitte. Eventuelt at du er en type som uansett holder deg for deg selv og ikke reiser noen plass. 

Livet i Oslo har vært litt annerledes, for å si det sånn. 

Jepp. er ca 6000 her jeg bor. Men syns det er trist dere ikke kan vente. Du kan spre smitten, selv om du er vaksinert.

Hadde dere ventet tror jeg smitte i norge ville hvert mindre

Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke tenkt meg utenlands med det første. For så vidt enig i at utenlandsreiser godt kunne vært begrenset i sommer også, men så lenge det er tillatt så kan man nesten ikke si noe på at folk benytter seg av muligheten. Så får vi se hvor godt vaksinene holder unna til høsten... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, :utakt said:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke tenkt meg utenlands med det første. For så vidt enig i at utenlandsreiser godt kunne vært begrenset i sommer også, men så lenge det er tillatt så kan man nesten ikke si noe på at folk benytter seg av muligheten. Så får vi se hvor godt vaksinene holder unna til høsten... 

Enig i det.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 timer siden):

Men syns det er trist dere ikke kan vente. Du kan spre smitten, selv om du er vaksinert.

Hvis alle vaksinerer seg så snart de får tilbud blir det mindre smitte i samfunnet og alt kan åpne opp tidligere. De som ikke vaksinerer seg uten medisinsk grunn er med på å holde smitte oppe og fører til mer nedstengning enn nødvendig. Man har mye mindre sjanse for både å bli smittet og å spre smitte om man er vaksinert.

Endret av nirolo
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (På 18.6.2021 den 21.35):

Jepp, og nye variant som smitter full vaksinerte.

 

Pateia201 skrev (På 18.6.2021 den 22.49):

Må du ha alt inn med teskje? Jeg har jo ikke sagt at unge folk ikke reiste ut av landet, jeg har sagt at majoriteten av de som besøkte andre land ikke var innenfor aldersgruppen som faktisk ble beskyldt for å spre smitte i Norge. Vær så snill, begynn å les hva jeg skriver. Det er seriøst skremmende at man kan holde på sånn på forumer hvor det gjerne er mange besøkende. 

Reiste til utlandet røde land 6 ganger i fjor. Måtte ta negativ korona test hver gang før og etter jeg kom til Norge.

Gir faktisk faan i alle restriksjonene og gjør som jeg vil som fritt menneske.

Vil heller ikke ta noen vaksiner.

Bedre og bruke ressursene på de som faktisk er i faresonen .

Virus og sykdommer vil alltid være på jorda.Noen virus  vil også mutere for og bli motstandsdyktig mot vaksiner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, nirolo said:

Hvis alle vaksinerer seg så snart de får tilbud blir det mindre smitte i samfunnet og lat kan åpne opp tidligere. De som ikke vaksinerer seg uten medisinsk grunn er med på å holde smitte oppe og fører til mer nedstengning enn nødvendig. Man har mye mindre sjanse for både å bli smittet og å spre smitte om man er vaksinert.

Alle vill ikke bli vaksiner i norge. Men som jeg sa jeg venter. Mitt valg. Det må du bare akseptere.

Og om en tettsted på 6000 sprer smitten, nei om de som bur i de store byene kan holde seg hjemme:shrug:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (16 minutter siden):

Alle vill ikke bli vaksiner i norge.   Men som jeg sa jeg venter. Mitt valg. Det må du bare akseptere.

Nei, det må jeg ikke. Jeg kommer til å fortsette å fortelle deg at det er en dum avgjørelse og at din avgjørelse går ut over andre.

Kjetil Lura skrev (18 minutter siden):

Og om en tettsted på 6000 sprer smitten, nei om de som bur i de store byene kan holde seg hjemme

Å nei, man sprer ikke smitte om man bor utenfor de største byene, det er sånn det foregår ja. Ikke rart smitten blusser opp mange steder.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke tenkt meg utenlands med det første. For så vidt enig i at utenlandsreiser godt kunne vært begrenset i sommer også, men så lenge det er tillatt så kan man nesten ikke si noe på at folk benytter seg av muligheten. Så får vi se hvor godt vaksinene holder unna til høsten... 

Enig, kan ikke legge skjul på at jeg helt sikkert hadde reist utenlands i år om helsa hadde holdt stand til det. Men slik det blir seende ut i år blir det verken utenlandstur eller innenlandstur :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...