Gå til innhold

Bør Hasan forbli i Norge?


Bør Hasan forbli i Norge?  

141 stemmer

  1. 1. Bør han bli værende?

    • Ja
      75
    • Nei
      66


Anbefalte innlegg

Barn er uskyldige - uansett!
At Norge bruker 13 år på å finne ut at moren løy, samtidig som barna vokser opp i Norge og blir integrert - da er det staten Norge som gir disse uskyldige ungene to slag i trynet. Først for å ha brukt 13 år på noe slikt, deretter for å si "nei, du må ut". 

Men det er en kulturell problemstilling her også. I veldig mange land er det helt vanlig å gi misvisende og uriktige opplysninger til myndighetene. Man blir ofte fortalt hva som er "rett å si", til hvilken anledning. Man kan derfor ikke forvente at alle gir korrekte opplysninger til staten ved ankomst. Rett å slett fordi det å ha tiltro til myndighetene, et tillitsbasert samfunn og et åpent byråkrati ikke er vanlig. For en mor med flere barn som ønsker å få et bedre liv. Er det naturlig at man gjør alt man kan, for å få dette til. 

Derimot; hadde staten først og fremst grundig opplyst om konsekvensene av å gi uriktige opplysninger. At disse opplysningene vil bli etterprøvd, og at man da risikerer og bli kastet ut av landet. Hadde dette blitt stemplet i hodet på dem som kommer - i all alvorlighet - gjerne med et forkurs som forklarer at her i Norge så snakker man sant! Dersom man ikke gjør det, kan konsekvensene blir enorme. 

At Norge har brukt 13 år på dette - blir for dumt. Barn skal ikke straffes! Uansett! Punktum. Jeg kan til nøds gå med på at mora kan bli utvist når barna blir myndige. Men jeg tror det er mange "ulovlige" personer med uriktig oppholdstillatelse her i Norge. Det skal være vanskelig å komme hit; da bør man ha veldig tydelig dokumentasjon før man fatter et vedtak om oppholdstillatelse.

Men dette "lotteriet" av asylsøkere som kommer. Kvoteflyktninger og de som har penger nok til å kjøpe seg inn til EU/Schengen. Det gir en vond smak. De titusener, hundretusener som sitter i flykningsleirer rundt omkring i verden. De får da et bittelite håp om at de en dag skal "vinne lotteriet" - samtidig som problemene i områdene de flykter fra bare hoper seg opp. Dessuten er det de ressurssterke som forsvinner ut av konfliktområdene. Da mister de verdifull kompetanse og høyt utdannete folk som kunne vært en viktig bidragsyter til å skape stabilitet igjen. Se bare på fattige land og unge som utdannet seg. Mange drømmer om en jobb i utlandet etter at de er ferdige. Så sitter landet som VIRKELIG trenger denne kompetansen igjen med svarteper.

Hele asylretten blir i mine øyne feil. At noen få utvalgte skal få lov til å komme gjennom nåløyet - mens resten skal "bli igjen", kun med et lite håp om å en dag bli utvalgt. Det er så feil som det kan bli - i mine øyne. Ofte er også dem som kommer sterkt traumatisert av krig, konflikt og elendighet. Med PTSD, angst og det som verre er. Språkproblemer og et behov for kraftig psykisk helsehjelp og de ekstreme kulturforskjellen, og klimaforskjellene.... vel, jeg er for mangfold i samfunnet. Men asylpolitikken gir meg en vond smak i munn. Jeg tror det koster mer enn det smaker. De få som får hjelp gir et sterkt signal til sine hjemtrakter at "det er håp" - men sannheten er at for de aller fleste er det ikke noe håp. Dessverre!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kris85 skrev (2 timer siden):

At Norge bruker 13 år på å finne ut at moren løy, samtidig som barna vokser opp i Norge og blir integrert

De fant ut av det etter 4 år og moren fikk vedtaket (om opphold) omgjort. Hun klaga på vedtaket - fikk nytt avslag. Gikk til retten 2 ganger - fikk avslag begge gangene. Endelig vedtak at hun måtte reise til hjemmelandet. Då har Mustafa budd i Noreg i kun 4 år. 

Da bestemte hun å forlate 2 av ungene sine igjen i Noreg, i håp at de skulle få opphold (gi god og sikker framtid til ungene på ulovlig vis). Allerede for 2 år siden fikk Mustafa dato for utreise, da han ikke hadde noe lovlig grunn for asyl eller opphold i Noreg. Slik som mora, klaga han inn, så tok saken til retten, samtidig som han drøyde ut tia. Etter 2 runder i retten fikk han nå ny vedtak om å reise hjem. 

Kris85 skrev (2 timer siden):

I veldig mange land er det helt vanlig å gi misvisende og uriktige opplysninger til myndighetene.

Problemet her er ikkje å "vri litt på fakta". Hun laget jo falske pass til seg og sine barna og oppdiktet hele historie. Det er jo grovt bedrageri.

Kris85 skrev (2 timer siden):

Derimot; hadde staten først og fremst grundig opplyst om konsekvensene av å gi uriktige opplysninger. At disse opplysningene vil bli etterprøvd, og at man da risikerer og bli kastet ut av landet

Det blir sagt. Hun signerer at alle opplysninger stemmer og det kan få følge. Ho viste jo veldig godt at ho ikkje hadde noe grunn for asyl, det er derfor ho forfalsket papira sine. Ho viste også veldig godt kva ville skje om det ble oppdaget.

Kris85 skrev (2 timer siden):

e som har penger nok til å kjøpe seg inn til EU/Schengen.

Det koster MYE å lage "ekte" falsk pass - som blir ikkje oppdaget av myndigheter. Mora har brukt veldig mye penger på denne svindelen. Vi ser jo også at de har engasjert ein advokat i snart 10 år. Det har ikkje eg råa til i alle fall. Og nå har de fått oppslag i VG. 

 

Nei, kast de ut og sett godt eksempel. Noreg skal hjelpe de som trenger hjelp. Kriminelle har ikkje noe plass her. Mustafa er hjertelig velkommen til å søke om studentvisum og komme seg inn på Uni, studere her, bli "AA" student og få seg jobb. Han snakker jo norsk og har venner, så det blir mye, mye enklere for han enn samtlige andre som kommer som studenter til Noreg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aomt skrev (9 minutter siden):

Nei, kast de ut og sett godt eksempel. Noreg skal hjelpe de som trenger hjelp. Kriminelle har ikkje noe plass her. Mustafa er hjertelig velkommen til å søke om studentvisum og komme seg inn på Uni, studere her, bli "AA" student og få seg jobb. Han snakker jo norsk og har venner, så det blir mye, mye enklere for han enn samtlige andre som kommer som studenter til Noreg. 

Ja, jeg gjorde nok litt dårlig jobb når jeg leste om saken før jeg uttalte meg. Slike historier irriterer meg - som du sier, de har brukt mye penger på dette. De tilhørte nok overklassen der de kom fra. At det er de rike og mest ressurssterke som presser seg gjennom nåløyet blir for dumt. Nordmenn er ganske naive også når de lager slike støttemarkeringer, og VG sponser med sympatipropaganda. 

Som du sier burde det være en smal sak for Mustafa å få bo i Norge gjennom ordinære betingelser som student eller arbeidstaker. Eller i "verste fall" giftemål. Nordmenn reiser jo til Thailand for å importere mennesker til Norge. Det er tydeligvis helt innafor.

Jeg er ikke i mot innvandring. Jeg syns mangfold er flott. Men "lykkesøkere med penger" som i tillegg lyver og nærmest strategisk med god hjelp fra advokater og lokale støttespillere som tydeligvis ikke evner å se helheten. Finnes ikke noe mer naivt enn det. 

Beklager at jeg kom med  så mange faktafeil om saken i mitt forrige innlegg. Typisk når man sitter våken 03.30 og skriver innlegg på nett at man blir litt sløv i notatene sine. 😜

Jeg tenkte "Musafa... Hvor har jeg hørt det navnet før?"
Så kom jeg på denne klassikeren: https://www.1001spill.no/spill/mujaffaspillet
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kris85 skrev (1 time siden):

-
 

Det er fleire måter å komme til Noreg på, men få er så lukrative som å være asyl. Goder som bosted, støtteordninger, full pensjon ++++. Mange nordmenn har langt mindre enn det, samtidig som de må jobbe knallhardt. Det er nok grunnen at de kjemper så sterkt for nettopp asyl - free money! Då kan han bruke resten av livet på å rappe og få penger av staten.

Kan hende eg overså det, men det sto null og niks på vg om utdanning han ønsker å ta eller jobben han ønsker å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke juridiske grunner, eller grunner som ikke bunner ut i følelser tilsier at det å få bli værende er korrekt i denne saken?  Ja, jeg vet slikt handler om mennesker, det samme gjelder all asylpolitikk, men med en gang følelsene skal styre hvem som skal få bli eller hvor mange som skal få komme, så er vi dessverre på dypt vann.  

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, aomt said:

Du kom b.a. med påstand:
"Mustafa løy aldri til norsk myndigheter om hvor han var fra".
Som påpekt, mest sannsynlig ble han intervjuet av myndigheter. Trur du han gikk imot moras forklaring? Eg trur han løy.

"Ei heller hadde han noen valg om å komme hit"
Atter ein gong antagelse. Kanskje han hadde val å bli sammen med faren sin? Bestemor? Det er ikkje så mye ein 6 åring forstår, men kan godt hende han hadde valget. Som 12 åring kunne har reist fra Norge sammen med mora. 

"Nå har det seg faktisk sånn at Mustafa kom hit, og har opparbeidet seg en faktisk og rell sterk tilknytning til riket. Så sterkt som det vel kan bli. Hele hans oppvekst er i Norge, hans venner, språk, livsutfoldelse, og tilkytning har blitt til og tilhøres her i Norge"
Hvor mye vet du om Mustafa for å kunne påstå noe sånt? Kanskje han har få venner, pga konstant flytting i barnevernet? Kanskje han snakker bedre Arabisk enn norsk? 


 

Å si "han har venner her, han kan ikke sendes ut" er så BS som det går an. Pga utdanning og jobb har eg måtte flytte ca 9 ganger de siste 12 åra. Fra mitt hjem, venner. Eg ønskjer ikkje det, men det var ikkje så mange andre måter å gå frem på. Og det gjekk fint. Halvparten av norske 18-åringer flytter når de begynner på Uni. De greier seg fint. Mange ønskjer ikkje det, de ønskjer å bo hjemme, men må flytte for å få utdanning. Mustafa må flytte fordi mora hans forfalsket papir og kom ulovlig til landet. Som 12 åring valgte han å bli her i håp om å få varig opphold. Det var hans valg.

Vi vet heller ingenting om Mustafas kulturell tilknytting. Hvordan han føler, tenker og trur på. Et godt eksempel er siste terror i Wien. Fyren var fra Nord-Makedonia. Fra Skopje til Vienna er ca like langt som Trondheim til København. Han var faktisk født 20km sør for Vienna og budde der heile sitt liv. Likevel tar han frem rifle, skriker Allah Akhbar og skyter folk på gata. Men om noen hadde prøvd å kaste han ut av landet 1 år før det, ville folk skrike om "kulturell tilhørlighet". 
På ingen måte vil jeg indikere at Mustafa kommer til å gjøre noe sånt. Eksempelet ovenfor viser bare at det må litt meir til enn å bo 12-13 år i et land for å snakke om tilhørlighet. Så å si "eneste tilknytting han har er Norge" er helt feil påstand. Han har like mye, om ikke mer tilknytting til hjemmelandet. Hele hans familie bur der.

 

Jeg (personlig mening) har ingen tvil at mora viste kva ho gikk til. Det var nøye planlagt og utført kriminelt handling å forfalske papir, komme til Noreg og lyge. Med vit og vilje har Mustafa blitt igjen som 12 åring. Han kunne reist hjem med mora. Men de ble enig at han skulle bli igjen. Med vit og vilje ble han her igjen som 16 åring, da han fikk dato for utreise. Han kunne reist ned og begynt på studier der.

Nei, det er ikkje hans feil at mora tok han med seg hit. Men å flytte til hjemmelandet, til familien sin er heller ikkje dødsstraff. Om han virkelig ønsker å komme tilbake til Norge så er det måter å gjøre det på, som eg har allerede nevnt. Og med ein fond på 600.000kr så trenger ikkje han å jobbe ved siden av studiet ein gong (som de fleste nordmenn må). 
Lar vi Mustafa få bli, så kommer det strøm med slike familier. Mener du vi skal la alle unger få opphold her i så fall? Hasan familien har kostet Noreg minst 30 millioner. Det er absolutt det laveste estimat. Mer reel er 50 millioner.
Det er like mye som 3 norske familier (2 voksne/familien) betaler i snitt i skatt i løpet av heile sitt liv. Så mye har de kostet så langt. Og mer skal det bli!
Så kjem det hundrevis andre slike folk for å skaffe seg "tilknytting" på ulovlig vis.

Kommer det 400.000 slike, så vil HELE Norge jobbe KUN for å dekke deres opphold og rettssaker. 400k er mange, men ikkje urealistisk. Pdd er det nesten 300.000 flyktninger i Noreg.

Har Mustafa lyst å bevise sin tilhørlighet får han berre søke om studentvisum og studere her. Om han velger riktig studiet, så får han jobb uten problem. Da får han bo i Noreg og være til nytte for samfunnet. 

Ja, dette blir en useriøs diskusjon. De to overfornevnte "antagelser" er ikke antagelser. Ingen med to fungerende hjerneceller vil noengang mene at en 6 årings uttalelser til utlendingsmyndighetene skal ha en direkte negativ materiell betydning overfor barnet selv. Eksempler kan være at barnet kommer med opplysninger som objektivt sett støtter opp under at familien f.eks ikke har rett til asyl. Dessuten skriver jeg at du kan "godt ha rett i at en 6 år gammel gutt støtter opp sin egen mors forklaring hvis han blir bedt om det." Selvsagt vil en 6 år gammel gutt høre på sin egen mor. Ønsker du å klandre det barnet for det? Du hadde aldri hatt slike forventinger til et norsk barn i andre sammenhenger. 

Men jeg tror poenget mitt er ganske tydelig, og det er ikke noe vits å gjenta meg selv. Du er forøvrig ganske selvmotsigende når du sier at jeg antar når jeg skriver at "Ei heller hadde han noen valg om å komme hit" samtidig skriver du "Nei, det er ikkje hans feil at mora tok han med seg hit." 

Du forstår deg åpenbart ikke på hvordan mennesker fungerer eller hvilken påvirkning det har at myndighetene i et land du anser som ditt hjem sier at du skal utvises. Du har heller ingen anelse når du snakker om kostnader knyttet til rettsaker o.l "kostnader."

Avslutningsvis er det ikke bare å søke om studentvisum og studere her og få jobb i Norge. Som jeg nevnte tidligere så er det veldig vanskelig for personer utenfor EU/EØS området å få permanent oppholdstillatelse i Norge som følge av jobb/studie. Dette er ikke noe du eller andre her inne kan mene ikke er sånn. Det er sånn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (På 29.11.2020 den 18.37):

Selvsagt burde han få bli i Norge. Men det synes jeg blir litt for enkelt i denne saken. Spørsmålet blir om man skal belønne juks. Jeg mener at man ikke skal det. Selv ikke i denne saken. For det kan jo ikke være sånn at folk får bli pga trynefaktor eller hvor mye oppmerksomhet de får i media

Men, det er en vanskelig sak uansett. Tror det ikke finnes et "riktig" svar

Spørsmålet er like fullt om en 18-åring skal straffes for noe hans mor gjorde da han var 6 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (9 minutter siden):

Jeg mener det blir feil å ta med i vurderingen. Reglene er klare. Hvis man skal begynne å gjøre forskjell på folk etter hvor mye oppmerksomhet de får i media, så blir det helt feil.

Og jeg mener det er sentralt.

Enhver lov skal være fornuftig. Det er ikke fornuftig at en 18-åring uten tilknytning til Jordan skal sendes dit når han har vært i Norge siden han var 6 år og straks har fullført skolegangen her. Man lager ikke lover for morro skyld, de skal ha en hensikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, RaptorStrike said:

Og jeg mener det er sentralt.

Enhver lov skal være fornuftig. Det er ikke fornuftig at en 18-åring uten tilknytning til Jordan skal sendes dit når han har vært i Norge siden han var 6 år og straks har fullført skolegangen her. Man lager ikke lover for morro skyld, de skal ha en hensikt.

Det er ikke fornuftig at noen skal jukse seg til å være i Norge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I slike saker der barnet ikkje sjølv kan bære ansvar for det som foresatte har gjort, og der barnet ikkje har anna tilknytting til Norge så er slike saker vanskeleg.
Sjølv om han no har blitt 18 år og dermed er voksen så er det på det reine at Mustafa ikkje har tilknytting til Jordan.

 

Eit spørsmål som eg stiller meg er; vil det være mulig å løyse dette på ein alternativ måte i framtida?
For eksempel, kunne ei løysing våre at han får opphaldsløyve i Norge men at han ikkje får pass og innreiserett til Norge dersom han skulle reise ut? Mulig ei slik avgrensing måtte gjelde innafør Schengenområdet på grunn av internasjonale forpliktelsar.
For personar som Mustafa så vil det fortsatt være ein vanskeleg situasjon, men ei slik løysing vil då kunne opne for at han kunne reise ut av landet på sine eigne premiss om han ville det for å besøke sitt fødeland eller familie i utlandet. Eller han kunne tatt valget om å bryte med sin famile og fødenasjon for å bli nordmann i Norge.

Med ei slik ordning så hadde han ikkje trengt å bryte opp med alle sine norske røtter akkurat no, men han ville samtidig ikkje kvalifisert til å bli norsk statsborgar på grunn av at dei formelle vilkåra ikkje er til stades.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er like fullt om en 18-åring skal straffes for noe hans mor gjorde da han var 6 år.

Straffes? Han får reise til familien, mora si. Er ikkje det flott? Han kunne reist hjem som 10 åring, sammen med mora. I ettertid har UDI prøvd å sende han ut, men de klaged/gikk til retten gang etter gang.
De prøver med alle kort "han er for liten", "ikkje hans feil" og nå "han har bodd for lenge i Noreg".

Det er nøye planlagt og utført kriminell handling.Han bør ikkje få asyl og alle goder som følger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er like fullt om en 18-åring skal straffes for noe hans mor gjorde da han var 6 år.


Han straffes vel ikke akkurat, slik om det kanskje føles slik.
Grunnlaget for opphold er ikke tilstede, ettersom han ikke kom fra Palestina, men fra Jordan.

Dette er likt for alle, enten de har vært her i 13 timer eller 13 år, og uansett hvor de gamle måtte være, dersom man ikke har grunnlag for opphold i Norge, så ut-transporteres man, hvorfor skal det være noe annerledes for Hasan, selv om han ikke direkte har skyld i dette selv, og har klart å dra dette ut i år etter år?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
27 minutes ago, 0laf said:


Han straffes vel ikke akkurat, slik om det kanskje føles slik.
Grunnlaget for opphold er ikke tilstede, ettersom han ikke kom fra Palestina, men fra Jordan.

Dette er likt for alle, enten de har vært her i 13 timer eller 13 år, og uansett hvor de gamle måtte være, dersom man ikke har grunnlag for opphold i Norge, så ut-transporteres man, hvorfor skal det være noe annerledes for Hasan, selv om han ikke direkte har skyld i dette selv, og har klart å dra dette ut i år etter år?

Dette er en ukorrekt gjengivelse av rettstilstanden på dette området. Tidsaspektet har betydning for om personen innvilges oppholdstillatelse selv om vilkårene for oppholdstillatelse ikke er tilstede. Det har dermed veldig stor betydning om det har gått 13 timer eller 13 år. Tidsaspektet (som er et moment i en helhetsvurdering) veies opp mot hensynet til "innvandringsregulerende hensyn." Nettopp fordi dette handler om menneskers liv. Grunnlaget for at oppholdstillatelse ble trukket tilbake i denne saken er (etter hva vi kan lese offentlig) i utgangspunktet fordi moren (søker) tilsynelatende ga falske opplysninger. Etter praksis fra utlendingsmyndighetene gjør innvandringsregulerende hensyn seg særdeles sterkt gjeldende i slike tilfeller. 

Det kan være andre grunner til at vilkårene for oppholdstillatelse ikke er tilstede, og da vil ikke nødvendigvis "innvandringsregulerende hensyn" være like sterke og personen ville ha fått opphold. 

Mustafa har ikke skyld i dette og det er umoralsk, umenneskelig, og rett og slett feil, å utvise et barn som har bodd her 13 av 18 år (etter fylte 6år) til et land han mot all formodning har minimal kjennskap til. Jada han har nok noe familie der, noe UNE og kommentarfeltet har melker for alt det er verdt. Realiteten er imidlertid at vi utviser et barn som har sin nærmeste tilknytning her i kongeriket Norge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (3 timer siden):

Det er ikke fornuftig at noen skal jukse seg til å være i Norge.

Han har ikke jukset. Om noen har jukset, så er det hans mor. Tok du mange selvstendige avgjørelser angående fremtiden din som 6-åring?

aomt skrev (2 timer siden):

Straffes? Han får reise til familien, mora si. Er ikkje det flott? Han kunne reist hjem som 10 åring, sammen med mora. I ettertid har UDI prøvd å sende han ut, men de klaged/gikk til retten gang etter gang.
De prøver med alle kort "han er for liten", "ikkje hans feil" og nå "han har bodd for lenge i Noreg".

Det er nøye planlagt og utført kriminell handling.Han bør ikkje få asyl og alle goder som følger. 

Så klart er det straff å bli kastet ut av det eneste landet du har reell tilknytning til.

Den kriminelle handlingen er gjort av moren i så fall. Mener du det er rettferdig at du skal straffes om din mor begår drap? 

0laf skrev (1 time siden):

Han straffes vel ikke akkurat, slik om det kanskje føles slik.
Grunnlaget for opphold er ikke tilstede, ettersom han ikke kom fra Palestina, men fra Jordan.

Dette er likt for alle, enten de har vært her i 13 timer eller 13 år, og uansett hvor de gamle måtte være, dersom man ikke har grunnlag for opphold i Norge, så ut-transporteres man, hvorfor skal det være noe annerledes for Hasan, selv om han ikke direkte har skyld i dette selv, og har klart å dra dette ut i år etter år?

Jo, det er en straff, uansett hvor mye man kaller det et forvaltningsmessig vedtak.

Og selvfølgelig er tidsaspektet relevant, det er sentralt. Han har all sin tilknytning til Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
16 hours ago, Kris85 said:

At Norge har brukt 13 år på dette - blir for dumt. Barn skal ikke straffes! Uansett! Punktum. Jeg kan til nøds gå med på at mora kan bli utvist når barna blir myndige. Men jeg tror det er mange "ulovlige" personer med uriktig oppholdstillatelse her i Norge. Det skal være vanskelig å komme hit; da bør man ha veldig tydelig dokumentasjon før man fatter et vedtak om oppholdstillatelse.

 

Enig i at barn ikke skal straffes, men det er også det foreldrene regner med. Vi kan dog ikke fravike våre prinsipper av den grunn. Det er EKSTREMT mange som har asyl i Europa som rett og slett har kommet på falske premisser. Jeg jobbet med asylsøkere og flyktninger i mange år, og nesten ingen av dem hadde noe reelt beskyttelsesbehov. Ingen av dem var blitt mishandlet på noen måte. Ei heller var de forfulgte. Jeg måtte hele tiden klø meg i hodet hvorfor de var her. De dro også "hjem" på ferie støtt og stadig til tross for at det ikke er lov og kan føre til frafall av oppholdstillatelse og tom. tilbakekall av statsborgerskap.

Enig i at asylinstituttet er korrupt og har utspilt sin rolle. Flyktningekvoter er ikke stort mye bedre. Eneste forskjellen er at UNHCR har gjort forarbeidet i stedet for UDI.

Jeg synes Hasan bør få bli i Norge under enkelte krav som studier/jobb og rent rulleblad. Moren hans bør derimot straffes med mer enn utvisning.

Asyl og flyktninge-konvensjonene bør vi forlate til fordel for et nytt system. Det er ingen sovjetiske spioner eller avhoppere som kommer til Norge. Det er velferdsmigrater ifra Asia og Afrika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...