Gå til innhold

Tråden om The Mandalorian [spoilers]


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Liker sesongen godt! Den er på mange måter mer episodisk, og mer fokus på hver enkelt episodes lille historie, ukas monster-stil, og det har vært helt supert. 
 

Moff Gideon blir mer truende også når han er en figur i bakgrunn, litt Jaws-effekten med å ikke vise fram haien for mye.

Håper på noen gode action-scener med Din og Grogu mot slutten av sesongen.

Lenke til kommentar

Har kun sett episode 1 til 4. Er så langt skuffet dessverre! Elsket sesong 1 og 2, men sesong 3 har mye av de samme svakhetene som Boba Fett hadde. Fortsatt ok underholdning, men magien er borte. Dårlig skrevet manus, det åpenbart er brukt lite tid/flid på, ujevn pacing og flust med logiske problemer og snarveier.

Sier vel kanskje sitt når hittil beste episode ikke fokuserte på mando (ep 3).

Lenke til kommentar

Ufokusert er vel stikkordet ja. Hadde noen slike episoder i de to forrige sesongene også, men da synes jeg de i hvert fall var underholdende mtp action (typ fengselsepisoden). Virker litt som om de ikke vet om de skal fokusere på Mando (vanskelig nå som han egt. bare passer på en unge), Grogu (også vanskelig, som skapning utvikler han seg sånn 1/10 av tempoet til oss mennesker) eller Bo-Katan + Mandalore. 

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med sesong 3 så langt. Liker at dem ikke skal prøve å dytte action på action hele tiden og få litt mer kjøtt på beina til Star Wars universet. Er hvorfor jeg er mer Star Trek fan når det kommer til scifi som dette. Star Wars har vært for "Hollywood" for min del...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LarZen skrev (12 timer siden):

Er veldig fornøyd med sesong 3 så langt. Liker at dem ikke skal prøve å dytte action på action hele tiden og få litt mer kjøtt på beina til Star Wars universet. Er hvorfor jeg er mer Star Trek fan når det kommer til scifi som dette. Star Wars har vært for "Hollywood" for min del...

Regner med Andor falt i smak da, helt ypperlig show :) Ser stort frem til den avsluttende sesongen der!

Lenke til kommentar

Imponert over hvor brutale de lot hovedpersonene være i kampene mot slutten av episoden, flammekastere? No problem. Ziplines rundt halsen på motstanderen før mm tar av med jet pack? Oh yes. Multiple skudd på kloss hold mot hode og nakke? You got it! 
Ikke at jeg er forkjemper for blod og gørr i alle kampscener eller noe sånt, men det er forfriskende å se «good guys» slåss effektivt og nådeløst.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (2 timer siden):

Sett ferdig sesong 3 av mandalorian i dag. Den var veldig middelmådig. Ett lite knepp over bok of boba. Lurer veldig på hva som foregår i kulissene hos lucas film, siden kvaliteten varierer sånn. 

Jeg ramlet av i episode 2 eller noe. Men det startet jo helt forferdelig. Her er et klipp fra episode 1 i sesong 3. Egentlig ikke noen spoiler, men det viser hvor crap det er.

The Mandalorian, en legendarisk bounty hunter. Klarer å ta ut hele gjenger med fiender med perfekt plasserte skudd gang på gang. Og så blir han plutselig en amøbe som bare skyter og bommer. Det er så elendig konstruert "spenning" at det er latterlig. Se på dette her med litt kritiske øyne:


Det er en barne-serie og det må jeg bare innrømme så jeg ga opp å se videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har en egen tråd for The Mandalorian forøvrig, men ja, dette har vært en veldig opp og ned og rotete sesong.2 rimelig solide episoder helt på tampen (om noe rushet) er ikke nok til å redde sesongen. Mye dumt manus her og mye som faller igjennom, virker å være ett solid fall i kvaliteten her sammenlignet med de tidligere sesongene. Det er synd når man ser hvor fantastisk nydelig alt det andre er når det kommer til spesialeffekter og annet, er jo enorm kvalitet her! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes de landet sesong 3 fint. Ujevn de første 6 episodene, men episode 7 og 8 var veldig underholdende og gode. Glad for at mecha-Grogu er over (moro i ca 2 minutter for min del). De kan jo egentlig slutte nå, men en s4 er allerede planlagt og historien skal vel avsluttes i crossover-filmen en gang i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...