Gå til innhold

Tråden om The Mandalorian [spoilers]


Anbefalte innlegg

Mulig det er blitt nevnt, men bare jeg som føler at The Mandalorian mangler noe større plot å følge? Jeg digger Star Wars og serien er bra produsert så jeg ser på den og koser meg, men det er utrolig tynt manus. Orker ikke nevne noe spesifikt for å ikke spoile (evt ta det i spoilertag), men episodene er veldig på "oppskrift" og det skjer nesten ingenting utvikling av karakterer eller historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

MV5BZDhlMzY0ZGItZTcyNS00ZTAxLWIyMmYtZGQ2

 

 

Milde matros for ett fyrverki  av en sesongstart på The Mandalorian  :D 

 

 

Såg det ble diskutert litt om hvor serien foregår i Star Wars timelinen i en annen tråd, her kan dere lese dere opp litt om hvordan ståa er.

 

https://www.radiotimes.com/news/on-demand/2020-10-28/the-mandalorian-star-wars-timeline/#:~:text=Well%2C it's a little complicated,and The Rise of Skywalker).
 

 
  • Star Wars Episode I: The Phantom Menace – 32 BBY
  • Star Wars Episode II: Attack of the Clones – 22 BBY
  • The Clone Wars movie and TV show – 22-19 BBY
  • Star Wars Episode III: Revenge of the Sith – 19 BBY
  • Solo: A Star Wars Story – around 10-13 BBY (estimated – Solo has never officially been confirmed within the Star Wars timeline)
  • Star Wars Rebels – 5 BBY-1BBY
  • Rogue One: A Star Wars Story – 0 BBY (in other words, this film takes place the same year as the original 1977 Star Wars: A New Hope).
  • Star Wars Episode IV: A New Hope – 0 BBY/0 ABY (as the Battle of Yavin occurs during the film, this is a little confused)
  • Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back – 3 ABY
  • Star Wars Episode VI: Return of the Jedi – 4 ABY
  • The Mandalorian season one – 9 ABY
  • Star Wars Resistance – 34 ABY
  • Star Wars Episode VII: The Force Awakens – 34 ABY
  • Star Wars Episode VIII: The Last Jedi – 34 ABY (clearly, a lot happened that year. It was the 2020 of the Star Wars universe)
  • Star Wars Episode IX: The Rise of Skywalker – 35 ABY

In simple terms, then, The Mandalorian is set about five years or so after the events of Return of the Jedi, the fall of the Empire and the rise of the new Republic.

Currently, it’s also set about 25 years before The Force Awakens, within a largely untouched piece of the Star Wars timeline that still allows a lot of wiggle room for Din Djarin (Pedro Pascal) and The Child to have an awful lot of adventures before they start running into Finn, Poe, Rey et al.

Intriguingly, at the time of the Mandalorian plenty of other existing Star Wars characters are still knocking about – for example Adam Driver’s Ben Solo would be about four years old around the time of season one, while his parents Princess Leia and Han Solo would be in the midst of New Republic politics – leaving the door open for some intriguing crossovers in future seasons.

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Hva var den store avsløringen som alle anmelderne snakker om? Fikk det ikke med meg eg 😶

Husk spoiler.... 

 

Denne karen dukker opp helt i slutten. Uten den ikoniske mandalorien utrustningen sin vel og merke 😛 Som du kanskje såg så var mandalorian armoren til Cobb Vanth litt kjent ?

FettbobaJB.png

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Jotun skrev (2 timer siden):

Takk Mala. Her er eg nok ikke tungt nok inne i SW verdenen :p

😂

Greie som foreløpig i denne episoden her trigget nok mange fans rundt om ja, meg inkludert! Hoppet nærmest ut av stolen her :D Var så ekstremt mange bra ting her, og det toppet seg jo i slutten!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det ikke er Boba Fett, og er det ikke unge Yoda...

De kunne gjerne forklart det litt mer,var vel ikke typisk rulletekst før første episode eller..

Tenkte kanskje at Mandalorian hadde lange liv og superkrefter, Yoda har jo langt liv også...

Døde ikke også Boba Fett i ROTJ?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Jotun skrev (5 timer siden):

Det er der min utfordring ligger. Har ikke kontroll på the empire, republic, New og old. Etc....

Leste litt i går. 

The Empire som Fett levde under som prisjeger var Imperiet. 

Det spenner fra The revenge of the siths til the return of the Jedi I tidssone.

Altså imperiet med Keiseren Darth Sideous og Darth Vader fra den siste filmen i den nest nyeste trilogien til den siste filmen i den gamle første trilogien.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Er ikke hovedpersonen i Mandalorian Boba Fett?

Og døde ikke Fett i ROTJ, trodde han ble spist av ørkenmonsteret med tenner som de sender folk på planken til.

 

Boba Fett har ingenting med hovedkarakteren å gjøre, nei. 

Fett ble ANTATT død i ROTJ.  Serien legger nå opp til at han tilsynelatende har overlevd Sarlacc eventyret på ett vis, håper vi får en oppklaring og ett gjensyn med karakteren videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...