Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

sprintball96 skrev (53 minutter siden):

Ser fram til iOS 14.3 kommer ut da med ProRAW og litt bedre standby tid over natten. Min iPhone 12 Pro taper rundt 10% over natten.
Men er det noen som har erfaring med når den optimalserings ladingen slår til? Jeg har hatt i ladern over natta i nesten en uke og våknet til samme tid, fortsatt vil den ikke stoppe på 80% på natta.

Har du sjekket ladekurven? Den stopper ikke på 80% om den ser at du har behov for 100% lading sporadisk. Min lader til 80%, stopper der og så lader den fra 80-100% like før jeg står opp. Da blir det mindre tid på 100% lading. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sprintball96 skrev (8 minutter siden):

Ja har sjekket ladekurven min på mårningen, de går rett til 100% på natta.

Da trenger den nok bare litt mer tid. Lurer på om min først begynte slik etter 1-2uker, men jeg skrudde det på når det kom for lenge siden. 12pro begynte sånn fra dag 1 mener jeg. Den skal vel lære seg sove/stå opp syklusen før den kan begynne å stoppe ladingen. 

 

C76572C8-1527-476B-8484-EE04BE0BEF25.jpeg.8cdb0b7ee1cb6124b3393ce6c79118c5.jpeg


 

 

Lenke til kommentar

Hva lader du med? Jeg bruker bare 5W ladern fremfor 20W over natten iallefall.


Ja satser på det kommer seg etter en uke til med litt opplæring :) 

Synes uansett den skal skjønne de litt fort fortere når jeg benytter meg av søvn funksjonen med Apple Watchen, den burde skjønne når jeg skal stå opp når jeg har lagt inn alarmene på morgene! 
 

Ellers så har jeg silikon og skinn dekslet fra Apple, må si jeg foretrekker skinn foran silikon lett. Skinn dekslet føler mye mindre og mindre friksjon når man putter i lommene. Silikon for meg føles mer klumpat og stor :p 

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar
sprintball96 skrev (1 time siden):

Hva lader du med? Jeg bruker bare 5W ladern fremfor 20W over natten iallefall.


Ja satser på det kommer seg etter en uke til med litt opplæring :) 

Synes uansett den skal skjønne de litt fort fortere når jeg benytter meg av søvn funksjonen med Apple Watchen, den burde skjønne når jeg skal stå opp når jeg har lagt inn alarmene på morgene! 
 

Ellers så har jeg silikon og skinn dekslet fra Apple, må si jeg foretrekker skinn foran silikon lett. Skinn dekslet føler mye mindre og mindre friksjon når man putter i lommene. Silikon for meg føles mer klumpat og stor :p 

Ikea ladeplate nå. Venter på supertilbud før jeg handler magsafe :D 

det kan du si :p Men når den først får gangen i det så treffer den ganske bra med meg. 

Lenke til kommentar
minim skrev (3 timer siden):

Det er helt krise om de begynner å sluke 4-5% over natten som min gjør. 22% høres helt sprøtt ut. Satser på at det er optimalisering som mangler i og med at folk som kjører beta allerede ser forbedring. Vurderer litt å oppgradere min også, men det har ikke vært noe problem med den totale batteritiden så jeg har ikke stresset fælt. Kanskje verdt å prøve på minien om du får for lite batteritid?

Er mini jeg har 👍🏻

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (18 timer siden):

Lurer på hva som skjedde inatt.. hadde 22% batteri igjen når jeg la meg, la den på ladeplata og våkna til en telefon som var tom for strøm. 

F*en, nå skjedde dette igjen og jeg holdt på å forsove meg.

Denne gangen var jeg veldig nøye og ventet 5 min før jeg la meg til å sove ved å sjekke telefonen jevnlig at den ladet. Som man ser på bildet så har det ikke vært antydning til at telefonen skal ha blitt ladet i det hele tatt? Også meldingen «sist oppladet til 21% - 02:04». Jeg la meg 23:00. Om jeg tolker det riktig skal jeg altså ha hatt 21% 02:04, så har telefonen falt av laderen for så å miste 21% iløpet av natta.. det nekter jeg å tro.

Jeg merker også at telefonen blir en del varm om jeg kjenner på den etter at den har ligget på ladeplata. Er det normalt? Kan ikke huske at det var sånn på forrige lader.

 

D7762FB7-182D-4E2C-948A-963494FDA951.png

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (2 timer siden):

F*en, nå skjedde dette igjen og jeg holdt på å forsove meg.

Denne gangen var jeg veldig nøye og ventet 5 min før jeg la meg til å sove ved å sjekke telefonen jevnlig at den ladet. Som man ser på bildet så har det ikke vært antydning til at telefonen skal ha blitt ladet i det hele tatt? Også meldingen «sist oppladet til 21% - 02:04». Jeg la meg 23:00. Om jeg tolker det riktig skal jeg altså ha hatt 21% 02:04, så har telefonen falt av laderen for så å miste 21% iløpet av natta.. det nekter jeg å tro.

Jeg merker også at telefonen blir en del varm om jeg kjenner på den etter at den har ligget på ladeplata. Er det normalt? Kan ikke huske at det var sånn på forrige lader.

 

D7762FB7-182D-4E2C-948A-963494FDA951.png

Got the t-shirt! MagSafe løser nok dette møkkaproblemet. Det kan også være at laderen din kobler ut fordi du har lagt den sånn at den tror den ser metall for da skal En Qi-standard lader koble ut ladingen. Dette for at folk som legger kortene/lommeboken sin i mellom eller andre gjenstander med metall ikke skal få kokt/ødelagt ting. 
 

varme er helt vanlig med qi lading. 
 

Du har ingenting som viser forbruk heller? Jeg hadde forsøkt beta for å se om de har rettet strømtrekk problemet. På mini virker det ganske stort, men jeg også mister 4-5% over natten noe jeg aldri har sett på en iPhone før så noe er galt. 

Lenke til kommentar
minim skrev (1 time siden):

Got the t-shirt! MagSafe løser nok dette møkkaproblemet. Det kan også være at laderen din kobler ut fordi du har lagt den sånn at den tror den ser metall for da skal En Qi-standard lader koble ut ladingen. Dette for at folk som legger kortene/lommeboken sin i mellom eller andre gjenstander med metall ikke skal få kokt/ødelagt ting. 
 

varme er helt vanlig med qi lading. 
 

Du har ingenting som viser forbruk heller? Jeg hadde forsøkt beta for å se om de har rettet strømtrekk problemet. På mini virker det ganske stort, men jeg også mister 4-5% over natten noe jeg aldri har sett på en iPhone før så noe er galt. 

Vurderer magsafe nå. Litt surt når jeg nettopp kjøpte ny ladeplate. Men jeg skjønner ikke hvorfor det står at laderen kobla ut 02:00 når man ser på grafen at den ikke engang ladet frem til da?

Forbruket viser at ingen apper har blitt brukt i den perioden. 
 

Får kanskje prøve å lade når jeg kommer hjem mens jeg er våken for å se hva som skjer. 

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Noen her som sliter med at skjermen har en varmere hvit farge enn tidligere iPhones? Merker at det også er mer grønt i grå fargene i forhold til både min eldre 11 Pro max og samboeren sin XS. Jeg fikk tilsendt en erstatningstelefon fra Apple denne uken og den jeg fikk i erstatning er faktisk enda verre. 

Lenke til kommentar
zoqiet skrev (1 time siden):

Noen her som sliter med at skjermen har en varmere hvit farge enn tidligere iPhones? Merker at det også er mer grønt i grå fargene i forhold til både min eldre 11 Pro max og samboeren sin XS. Jeg fikk tilsendt en erstatningstelefon fra Apple denne uken og den jeg fikk i erstatning er faktisk enda verre. 

Sikkert et dumt spørsmål, men du har ikke night mode på?

Lenke til kommentar
1 hour ago, Comma Chameleon said:

Eventuelt oppholder deg i rom med annen belysning? TrueTone blir jo å justere seg utifra belysningen 

Det er med true tone og night shift slått av. Det er heller ikke satt på noen farge filtre under accessibility, reduce white point er av og bruker ikke noen form for skjermbeskytter. Gjør jeg en side om side sammenligning med både 11 Pro Max og XS så ser jeg klare forskjeller (auto-brightness av) og sjekket på 0%, 25%, 50%, 75% og 100% lysstyrke satt via Siri. 
Ved lav lysstyrke så får også grå farger et grønt skjær, som f.eks meny valgene i innstillinger under dark mode. Hadde et par runder med Apple support på dette og de bestemte seg for å bytte telefonen, men den jeg fikk i erstatning er faktisk noe verre. 

Lenke til kommentar

Kan man på noen måte fortelle autocomplete systemet at den skal huske e-post adressen min? Når jeg har android telefoner så har den mye bedre logikk på at når det er e-post felt eller man begynner på e-posten så får en det som forslag. Endre som regel med å måtte taste inn hele på iPhonen og det er irriterende i lengden..

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (På 28.11.2020 den 6.44):

F*en, nå skjedde dette igjen og jeg holdt på å forsove meg.

Denne gangen var jeg veldig nøye og ventet 5 min før jeg la meg til å sove ved å sjekke telefonen jevnlig at den ladet. Som man ser på bildet så har det ikke vært antydning til at telefonen skal ha blitt ladet i det hele tatt? Også meldingen «sist oppladet til 21% - 02:04». Jeg la meg 23:00. Om jeg tolker det riktig skal jeg altså ha hatt 21% 02:04, så har telefonen falt av laderen for så å miste 21% iløpet av natta.. det nekter jeg å tro.

Jeg merker også at telefonen blir en del varm om jeg kjenner på den etter at den har ligget på ladeplata. Er det normalt? Kan ikke huske at det var sånn på forrige lader.

 

D7762FB7-182D-4E2C-948A-963494FDA951.png

Jeg ser lignende oppførsel når strømkilden ikke leverer nok strøm. Enten det er telefon, Apple Watch eller hva det er. Sist i en unpowered USB-hub som hadde litt mange enheter koblet til. Den lader i noen minutter og så bare stopper den. 

Hva er strømkilden din?

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (1 time siden):

Jeg ser lignende oppførsel når strømkilden ikke leverer nok strøm. Enten det er telefon, Apple Watch eller hva det er. Sist i en unpowered USB-hub som hadde litt mange enheter koblet til. Den lader i noen minutter og så bare stopper den. 

Hva er strømkilden din?

Det viste seg at jeg kom borti telefonen iløpet av natta. Satte plata litt annerledes inatt og da gikk det fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...