Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simkin skrev (21 minutter siden):

iPhone 12 til kona gikk fra 100% til 63% over natta, uten at det står at noe har brukt batteri. Ladet min egen Pro Max til 100%, og hadde 91% når vi sto opp.

Var det flere her som hadde lignende problemer?

Jeg hadde samme problem, men nå har jeg begynt å lade over natta igjen så har glemt litt av problemet. Unntaket var en natt her da jeg ikke ladet. Da gikk jeg fra 100% til 80%, litt forbedring etter å oppdatert til 14.3. 
 

Er dekningen hennes bra?

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde samme problem, men nå har jeg begynt å lade over natta igjen så har glemt litt av problemet. Unntaket var en natt her da jeg ikke ladet. Da gikk jeg fra 100% til 80%, litt forbedring etter å oppdatert til 14.3. 
 

Er dekningen hennes bra?

Ja, dekningen her er bra, bruker Telenor og har "full styrke".

Lenke til kommentar
Simkin skrev (41 minutter siden):

iPhone 12 til kona gikk fra 100% til 63% over natta, uten at det står at noe har brukt batteri. Ladet min egen Pro Max til 100%, og hadde 91% når vi sto opp.

Var det flere her som hadde lignende problemer?

Sleit veldig med standby tid.. Men har blitt bedre, uten at æ har gjort noe spesielt, ik har æ oppdatert iOS versjon heller.

Har den 5g aktivert? 

Lenke til kommentar
On 21.12.2020 at 8:23 AM, minim said:

Sikkert bare det ene tilfellet da for det var 2stk på Reddit som hadde problem med noen deksler og da var det toppsak på ITavisen 🙄

Det er faktisk en 53 sider lang tråd på Apple sitt eget forum. 

Det er kanskje ikke så lett å se når man bruker telefonen i normalt lys, men lett å sjekke i mørke omgivelser med rett bakgrunn. Til den prisen er det helt klart irriterende når man først klarer å finne det. Typisk OLED. Har hatt det på Huawei, Samsung og OnePlus 

 

https://discussions.apple.com/thread/251997533?page=3

Endret av Windoge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Windoge skrev (2 timer siden):

Det er faktisk en 53 sider lang tråd på Apple sitt eget forum. 

Det er kanskje ikke så lett å se når man bruker telefonen i normalt lys, men lett å sjekke i mørke omgivelser med rett bakgrunn. Til den prisen er det helt klart irriterende når man først klarer å finne det. Typisk OLED. Har hatt det på Huawei, Samsung og OnePlus 

 

https://discussions.apple.com/thread/251997533?page=3

Heh jeg klarer faktisk å fremprovosere dette med at sorte piksler ikke slår seg av på under 60-70% lysstyrke i bekmørkt rom. I et bekmørkt rom er auto styrken hos meg nede o 5-10% ish så jeg har ikke sett det før. Så høy lysstyrke er ubehagelig å bruke skjermen med siden skriften blir altfor lys for min del så sikkert derfor jeg ikke har sett det. Jeg får ikke de fargene de snakker om, men man kan vel se på det med at sorte piksler ikke går av som en form for bug. På 80-100% går de helt av og nede på styrken den går til med auto hos meg i et mørkt rom er det heller ikke mulig å se. Det vil jo føre til høyere strømforbruk skulle en tro så da er det kanskje håp for enda bedre batteritid på patcher fremover. Jeg skal forsøke å oppdatere til siste iOS i natt å se om dette er gjort noe med. 

Lenke til kommentar
3 hours ago, minim said:

Heh jeg klarer faktisk å fremprovosere dette med at sorte piksler ikke slår seg av på under 60-70% lysstyrke i bekmørkt rom. I et bekmørkt rom er auto styrken hos meg nede o 5-10% ish så jeg har ikke sett det før. Så høy lysstyrke er ubehagelig å bruke skjermen med siden skriften blir altfor lys for min del så sikkert derfor jeg ikke har sett det. Jeg får ikke de fargene de snakker om, men man kan vel se på det med at sorte piksler ikke går av som en form for bug. På 80-100% går de helt av og nede på styrken den går til med auto hos meg i et mørkt rom er det heller ikke mulig å se. Det vil jo føre til høyere strømforbruk skulle en tro så da er det kanskje håp for enda bedre batteritid på patcher fremover. Jeg skal forsøke å oppdatere til siste iOS i natt å se om dette er gjort noe med. 

Det ser ut som at de i Apple forumet venter på en oppdatering som løser dette. Men dette er noe som er kjent med nesten alle OLED-display, og det er noe som irriterer meg personlig. Har hatt OnePlus 8 Pro i snart en måned med dette, og jeg blir ikke å kjøpe ny telefon før de beveger seg bort fra denne teknologien. 

Lenke til kommentar
Windoge skrev (7 timer siden):

Det ser ut som at de i Apple forumet venter på en oppdatering som løser dette. Men dette er noe som er kjent med nesten alle OLED-display, og det er noe som irriterer meg personlig. Har hatt OnePlus 8 Pro i snart en måned med dette, og jeg blir ikke å kjøpe ny telefon før de beveger seg bort fra denne teknologien. 

Det merkes ikke på naturlige dimmenivåer i det hele tatt. Dette er synlig når man går til altfor høy lysstyrke til vanlig bruk. 
 

edit: etter 14.3 oppdateringen så klarer jeg ikke å se dette lenger. Må sjekke det nøyere når jeg har mulighet til å teste i et helt mørkt rom, men ikke mulig for meg å se der i et relativt mørkt rom lenger. 

Endret av minim
Lenke til kommentar

Min 12 Pro Max har "discolys" ved helt svart skjerm med YouTube test video, og brightness under 80%. Den kan plutselig holde seg helt svart, for så å plutselig begynne å blinke. Dette sees kun i helt mørkt rom. Kona sin iPhone 12 ser faktisk ut til å ikke ha dette problemet det lille jeg testa istad. 
 

Dog ikke noe grønnskjær som mange klager på.
 

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Simkin skrev (1 minutt siden):

Selv om du tar lysstyrken helt ned? På min kan det noen ganger gå litt tid før den begynner å «blinke»

Testet litt nå å lot det stå på i et par minutter på laveste lysstyrke, om jeg stikker hodet under dyna sammen med mobilen er det såvidt jeg kan ymse at skjermen er på, men om det er noe form for lys i rommet  så ser det ut som skjermen er avskrudd. Vertfall ingen blinking.

Lenke til kommentar

Fikk tak i 2 stykk av disse til 9800kr hos Power 🙂 Fikk tak i en 512GB versjon, andre kjøpet ble kansellert. Jeg prøvde å bestille igjen en 512GB versjon men da kom det opp bekreftelse for at jeg hadde kjøpt en 256GB gull, så litt snålt var det😆 

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Lami skrev (4 minutter siden):

Fikk tak i 2 stykk av disse til 9800kr hos Power 🙂 Fikk tak i en 512GB versjon, andre kjøpet ble kansellert. Jeg prøvde å bestille igjen en 512GB versjon men da kom det opp bekreftelse for at jeg hadde kjøpt en 256GB gull😆 

Bra deal da 👍 Personlig hadde ikke kjøpt da Max er for stor, men videresalg kanskje, tjent noen kroner tenker æ ..

Lenke til kommentar
Lami skrev (28 minutter siden):

Fikk tak i 2 stykk av disse til 9800kr hos Power 🙂 Fikk tak i en 512GB versjon, andre kjøpet ble kansellert. Jeg prøvde å bestille igjen en 512GB versjon men da kom det opp bekreftelse for at jeg hadde kjøpt en 256GB gull, så litt snålt var det😆 

Gratulerer med to gode kjøp. Min ordre gikk dessverre ikke gjennom denne gangen, jeg får heller vente til neste supertilbud hos power. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...