Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bbios skrev (1 time siden):

Ja, tenker  at du får mye for halveprisen e nok mer riktig.

Men æ synes d va litt merkelig kamera test på den, andre tester skryter jo iPhone kameraet  og spes da video.  
 

edit: Men kan man kalle d clickbait da? :) 

Ja, men det er noe annet. En kan få mye for halve prisen, men overskriften er jo at den er bedre noe alle vet den ikke er. 

Det er nå åpenbart skrevet for å generere klikk. Ellers kunne de skrevet at «rimelig android telefon har bra kamera» eller alt annet en å hevde at den er bedre enn markedets beste kamera telefon.. 

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt telefonen et par uker nå har ikke overgangen fra Android til iOS vært så brutal som jeg fryktet, brukte move to iOS appen på android og la inn alle google appsa jeg eller er vandt med å bruke på iphonen, synkroniserte de og var egentlig opp å kjøre akkurat slik som før. Ellers har opplevelsen vært svært god, ting fungerer bedre rett og slett, største jeg merker er Apple Car Play er en helt overlegen opplevelse kontra Android Auto i min bil, jeg har faktisk mindre problem med Chromecast fra iPhonen enn jeg hadde med OnePlus'en og har ellers nesten ingenting som irriterer meg med telefonen. Kameraet er fantastisk, størrelsen er fantastisk, ytelsen er fantastisk og bygge kvalitet/følelsen av telefonen er fantastisk :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
minim skrev (14 minutter siden):

Ja, men det er noe annet. En kan få mye for halve prisen, men overskriften er jo at den er bedre noe alle vet den ikke er. 

Det er nå åpenbart skrevet for å generere klikk. Ellers kunne de skrevet at «rimelig android telefon har bra kamera» eller alt annet en å hevde at den er bedre enn markedets beste kamera telefon.. 

Men burde ik TV 2 bli klagd inn for falsk "reklamering" da? 🤓

Er jo trossalt tv2 hjelper deg test og vil tru d kan hjelpe godt på salg ..

Lenke til kommentar
bbios skrev (33 minutter siden):

Men burde ik TV 2 bli klagd inn for falsk "reklamering" da? 🤓

Er jo trossalt tv2 hjelper deg test og vil tru d kan hjelpe godt på salg ..

Nei. Hadde muligens stilt seg annerledes om de var selger av «vinneren», men her har de jo bare laget/utført en dårlig test. Alle kan gjøre feil innimellom :) 

Lenke til kommentar

Heisan. Ønsker å bytte til iPhone 12 128GB. Har idag en iPhone 7. (Yepp du leste riktig, nr 7 :D) Hatt siden den kom for en del år siden.

Black Week og Black Friday. Regner med at ingen aktører kjører noe tilbud på nye iPhone 12. Hvor får man den billigst? Med/uten abonnement/binding?

Ser at den koster 10.690,- om jeg bestiller fra Apple.no. (128GB). Jeg er kunde hos Talkmore og får den der for 9.690,-. Altså 1.000,- kr billigere. Finnes det andre muligheter for å kunne spare noen kroner til?

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 18.11.2020 den 21.12):

Mens her sliter æ å følge 11 pro på batteritid med 12 pro... med moderat bruk.. 

I går var det altfor mye dødtid og jeg ble å trykke altfor mye på telefonen. Halte ut 10timer og 42min med «skjerm på» tid og hadde 11% batteri igjen på min 12 pro. Nesten så jeg synst den har fått bedre batteritid enn den hadde i starten så det kan være det har noe lignende Samsung sin løsning som skal lære seg forbruket. Hadde nok fått halt ut 11timer enkelt på de siste 11% prosentene også. 
 

Har det bedret seg på din også?

Lenke til kommentar

Noen her som har gode erfaringer med ventetiden hos Komplett.no? Kan knapt huske jeg har lest annet enn negative tilbakemeldinger  de siste årene hvor komplett har "lovet" flere produkter enn de har å selge. 

Venter nå på en 12 Pro Max, hvor det i dag står på levering "6. stk ubekreftet 27. november." Men de siste dagene har det stått noe slikt som "Ubekreftet 18. desember". Kjenner jeg er spent på om den i det hele tatt kommer dette året. 

Lenke til kommentar
Läkerol skrev (44 minutter siden):

Noen her som har gode erfaringer med ventetiden hos Komplett.no? Kan knapt huske jeg har lest annet enn negative tilbakemeldinger  de siste årene hvor komplett har "lovet" flere produkter enn de har å selge. 

Venter nå på en 12 Pro Max, hvor det i dag står på levering "6. stk ubekreftet 27. november." Men de siste dagene har det stått noe slikt som "Ubekreftet 18. desember". Kjenner jeg er spent på om den i det hele tatt kommer dette året. 

Dette er for folk som kjøper i dag tror jeg. Din plass i køen ble jo tatt når du kjøpte den så vil tro du fortsatt kan få den på et annet tidspunkt enn det som blir indikert på nettsiden deres under produktet. Sånn har det ihvertfall vært hos komplett på andre ting før. 

Lenke til kommentar
minim skrev (4 timer siden):

I går var det altfor mye dødtid og jeg ble å trykke altfor mye på telefonen. Halte ut 10timer og 42min med «skjerm på» tid og hadde 11% batteri igjen på min 12 pro. Nesten så jeg synst den har fått bedre batteritid enn den hadde i starten så det kan være det har noe lignende Samsung sin løsning som skal lære seg forbruket. Hadde nok fått halt ut 11timer enkelt på de siste 11% prosentene også. 
 

Har det bedret seg på din også?

Ik i nærheten av 10 + timer med skjermtid. Men batteriet holdt seg bra 2 siste ladinger. Holdt seg faktisk 24 timer fra 80% til 15% i går. Standby stjeler fortsatt 4-5% 🥴 men batteriet holdt seg lenge med moderat bruk da..  Maks skjermtid har vel vært 5 timer ish om æ husker riktig .  så noe bedre på varighet nå,

Lenke til kommentar
bbios skrev (17 minutter siden):

Ik i nærheten av 10 + timer med skjermtid. Men batteriet holdt seg bra 2 siste ladinger. Holdt seg faktisk 24 timer fra 80% til 15% i går. Standby stjeler fortsatt 4-5% 🥴 men batteriet holdt seg lenge med moderat bruk da..  Maks skjermtid har vel vært 5 timer ish om æ husker riktig .  så noe bedre på varighet nå,

Snodig at det skal være så forskjellig. Slik var min i natt med 11% gjenværende så det hadde blitt 11 til 11.5timers bruk tenker jeg om en hadde tynt den litt til. 
 

standby har nok jeg også før neste oppdatering kommer med en fix. Veldig rart at iPhone 8 ikke har dette, men iPhone 12 pro er så hardt rammet med 4-5%. Må være optimalisering av A14 som ikke er helt der enda. 

 

3ECF43B2-32CD-47D9-8765-9305BDAB1400.thumb.jpeg.84864f2029ce514f8317a7075fff29b5.jpeg

Lenke til kommentar
minim skrev (3 timer siden):

Dette er for folk som kjøper i dag tror jeg. Din plass i køen ble jo tatt når du kjøpte den så vil tro du fortsatt kan få den på et annet tidspunkt enn det som blir indikert på nettsiden deres under produktet. Sånn har det ihvertfall vært hos komplett på andre ting før. 

Ja, den ser jeg. Men lukter noe rart når de på nye bestillinger oppgir "6 stk ubekreftet 27. november". Mest sannsynlig er det allerede flere hundre i kø som venter på telefon, og fremstår for meg som et rent lokkemiddel for å få flere bestillinger. 

Endret av Läkerol
Lenke til kommentar
bbios skrev (På 20.11.2020 den 17.44):

 

edit: Men kan man kalle d clickbait da?

Har man iphonen 12 er det clickbait.

Testern er nok sannsynligvis mer kunnskapsrik en alle oss her inne ifbm kamera og foto. Ellers fremkommer det jo av linken til evil duck at flere av bildene så er jo S20 ultra mye bedre. 

Lenke til kommentar
Merko skrev (7 minutter siden):

Ellers fremkommer det jo av linken til evil duck at flere av bildene så er jo S20 ultra mye bedre. 

Eneste bildene jeg genuint kan gi til Samsung er der det blir brukt 10x zoom, noe som er en selvfølge. På iPhone fremstår bildene som mye skarpere i 99% av tilfellene. For å dra fram et av det værste eksemplene 

iPhone 12 Pro Nightmode :

img-0280.jpg

S20 Ultra Nightmode

20201029-211924.jpg

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (29 minutter siden):

Eneste bildene jeg genuint kan gi til Samsung er der det blir brukt 10x zoom, noe som er en selvfølge. På iPhone fremstår bildene som mye skarpere i 99% av tilfellene. For å dra fram et av det værste eksemplene 

iPhone 12 Pro Nightmode :

img-0280.jpg

S20 Ultra Nightmode

20201029-211924.jpg

 

*micdrop*

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 minutter siden):

Noen grunn til at 12 og 12 mini ikke blir å få Apple ProRaw på bilder? Må vel være for å skape et kunstig skille til Pro-modellene?

Grunnen er nok i all hovedsak for å kunne tilby noe på de dyrere modellene som de billigere ikke har som du sier ja. Ser vertfall frem til å få det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...