Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hedonism skrev (På 18.11.2020 den 9.10):

Jeg har det i baltisk blå-farge til 12 Pro Max og der veier det 30 gram på kjøkkenvekten min. Ifølge bilde jeg har sett på Macrumors sitt forum så veier 12/12 Pro-versjonen av skinndekselet 25 gram. Silikondekselet er ca 4 gram tyngre. 

Har ikke helt falt for kvalitetsfølelsen til årets utgave av Apple sitt skinndeksel, det kan hende det vil føltes bedre med litt bruk når skinnet blir mindre glatt men jeg syntes fjorårets skinndeksel føltes «bedre» på et vis i hånden. Jeg handlet et Nomad Rugged Case-deksel i tillegg for de stundene jeg trenger ekstra beskyttelse for fall og det føltes mer solid, utenom knappene som ikke er like gode som på Apple sin variant. 

Takk for info 👍🏻 Kjøpte skinndekselet nå. Helt enig i at det føles litt «billigere» ut enn det til 11.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mitt skinndeksel (saddle brown) en uke og allerede nå er det mye mer behagelig. Mye bedre enn de første par dagene. Må godgjøre seg litt. Mulig fjorårets er bedre men jeg tror bare man blir mer og mer fornøyd når tiden går.

En annen ting: Får dere også opp 3 sånne bekreftelsesmeldinger når dere bruker bankid på mobil? Etter å ha tastet inn PIN og sendt den så popper det opp 3 meldinger på rad som sier "Primary (sender)" med valg om å trykke accept eller cancel. Veldig merkelig og plagsomt. Jeg regner med dette er et iPhone problem da jeg ikke hadde det slik på Android.

Flere med samme erfaring?

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 minutter siden):

Jeg har hatt mitt skinndeksel (saddle brown) en uke og allerede nå er det mye mer behagelig. Mye bedre enn de første par dagene. Må godgjøre seg litt. Mulig fjorårets er bedre men jeg tror bare man blir mer og mer fornøyd når tiden går.

En annen ting: Får dere også opp 3 sånne bekreftelsesmeldinger når dere bruker bankid på mobil? Etter å ha tastet inn PIN og sendt den så popper det opp 3 meldinger på rad som sier "Primary (sender)" med valg om å trykke accept eller cancel. Veldig merkelig og plagsomt. Jeg regner med dette er et iPhone problem da jeg ikke hadde det slik på Android.

Flere med samme erfaring?

til det med bankid, ja, men ikke trykk på dem. Bekreft som vanlig så går de andre av seg selv. Trenger ikke trykke bekreft på dem. Jeg liker bankid løsningen bedre på iPhone siden den kommer opp uten å låse opp skjermen først noe den ikke gjør på Huawei/xiaomi. 

Lenke til kommentar
minim skrev (Akkurat nå):

til det med bankid, ja, men ikke trykk på dem. Bekreft som vanlig så går de andre av seg selv. Trenger ikke trykke bekreft på dem. Jeg liker bankid løsningen bedre på iPhone siden den kommer opp uten å låse opp skjermen først noe den ikke gjør på Huawei/xiaomi. 

Ingen måte å forhindre de på? Veldig I trynet og i veien. Spesielt nær man faktisk gjør noe på telefonen samtidig. Her er android sin løsning mye bedre.

Det er også tryggere å ha det bak låseskjermen.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 minutter siden):

Ingen måte å forhindre de på? Veldig I trynet og i veien. Spesielt nær man faktisk gjør noe på telefonen samtidig. Her er android sin løsning mye bedre.

Det er også tryggere å ha det bak låseskjermen.

Tror ikke det, men det går jo like treigt på android før den er ferdig med verifiseringen så det er vel ingen forskjell der. 
 

har du ikke pin kode på den? Er vel sånn sett like trygg som kortene. 
 

er egentlig dette med bankid noe som brukes på samme måte i andre land? Det er såpass treigt og dårlig implementert at det ligner ikke 2020 i det hele tatt uavhengig av hvilket OS som kjøres. 

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (12 minutter siden):

Ingen måte å forhindre de på? Veldig I trynet og i veien. Spesielt nær man faktisk gjør noe på telefonen samtidig. Her er android sin løsning mye bedre.

Det er også tryggere å ha det bak låseskjermen.

1-3 sek på skjermen, så er det ett problem?  

Lenke til kommentar
bbios skrev (Akkurat nå):

1-3 sek på skjermen, så er det ett problem?  

Å ha beskjeder som blinker på skjermen på den måten er absolutt noe man burde få klage på. Hadde det vært en normal app hadde det gått som en bug. Bankid burde ikke være fritatt fra dette, spesielt når dette er noe man får til på Android mer en bedre brukeropplevelse.

 

@minim Joda men bak låseskjermen hadde vært enda bedre. I alle fall når faceid er så chill som det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (14 minutter siden):

Å ha beskjeder som blinker på skjermen på den måten er absolutt noe man burde få klage på. Hadde det vært en normal app hadde det gått som en bug. Bankid burde ikke være fritatt fra dette, spesielt når dette er noe man får til på Android mer en bedre brukeropplevelse.

 

@minim Joda men bak låseskjermen hadde vært enda bedre. I alle fall når faceid er så chill som det er.

Ja med faceid hadde det gått greit, men det var jækla irriterende bak fingeravtrykk. Når noen faktisk klarte å plassere leser bakpå tlf også så ble det enda mer dill. Burde vært faceid ferdig arbeid uten disse gammeldagse bankid blinkende meldingene. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (15 minutter siden):

Om en vil se faktiske forskjeller mellom samsung og apple når det kommer til foto anbefaler jeg denne testen hvor en kan dra slidere for å se hva en foretrekker : https://www.cnet.com/news/iphone-12-pro-vs-samsung-galaxy-s20-ultra-camera-comparison/ for min del foretrekker jeg iphone sine foto 99% av tiden. 

Hva fotografen til TV2 hjelper det styrte med på det nightmode fotoet med iphone må gudene vite, noe galt gjorde han vertfall. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (3 timer siden):

Oppdatering ute nå som skal fikse skjermproblemet på mini.

Fikset de små uregelmessighetene jeg hadde på låseskjermen. Fungerer perfekt nå.

Mistenker at de ikke skalerte størrelsen på hvor stor et trykk med fingeren skal være. Så når skjermen er mindre så var "sensorområdet" også mindre og alt større ble tolket som lommetrykking. For det funket fint hvis jeg trykte med tuppen av pekefingeren eller lignende. Tommelen hadde mye problemer.

 

 

Men som sagt, funker fint nå. Glad de fikk en rask fiks på det.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Fikset de små uregelmessighetene jeg hadde på låseskjermen. Fungerer perfekt nå.

Mistenker at de ikke skalerte størrelsen på hvor stor et trykk med fingeren skal være. Så når skjermen er mindre så var "sensorområdet" også mindre og alt større ble tolket som lommetrykking. For det funket fint hvis jeg trykte med tuppen av pekefingeren eller lignende. Tommelen hadde mye problemer.

 

 

Men som sagt, funker fint nå. Glad de fikk en rask fiks på det.

Oppdateringen fungerte fint. Jeg hadde også følelsen av at knappene på tastaturet også hang litt etter, men det merker jeg har blitt fikset nå. Overall føles telefonen som at den henger litt mer med.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
bbios skrev (7 minutter siden):

Hur så? 

«Utfordrer til halv pris slår nye iPhone» står der jo. Det er jo bare vås. Ikke engang toppmodellene til andre produsenter er i nærheten og da blir det bare tullete å skrive sånt. 
 

Her var noe helt annet igjen. Displaymate har testet iPhone 12 og den setter mange rekorder. 

https://www.displaymate.com/iPhone_12Pro_ShootOut_1P.htm

Lenke til kommentar
minim skrev (2 timer siden):

«Utfordrer til halv pris slår nye iPhone» står der jo. Det er jo bare vås. Ikke engang toppmodellene til andre produsenter er i nærheten og da blir det bare tullete å skrive sånt. 
 

Her var noe helt annet igjen. Displaymate har testet iPhone 12 og den setter mange rekorder. 

https://www.displaymate.com/iPhone_12Pro_ShootOut_1P.htm

Ja, tenker  at du får mye for halveprisen e nok mer riktig.

Men æ synes d va litt merkelig kamera test på den, andre tester skryter jo iPhone kameraet  og spes da video.  
 

edit: Men kan man kalle d clickbait da? :) 

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...