Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjalp visst ikke å flytte på ladeplate og nå mistenker jeg egentlig at det er noe veldig feil et eller annet sted. Som man ser har telefonen blitt ladet opp til 43% før den sluttet å lade. Når jeg våknet var telefonen tom for strøm. Jeg nekter å tro at dette bare er en bug. 43% battery drain på 6-7 timer? No way.

 

A59F0C92-6D74-49BC-9C3C-5BE28F9CD264.png

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (46 minutter siden):

Hjalp visst ikke å flytte på ladeplate og nå mistenker jeg egentlig at det er noe veldig feil et eller annet sted. Som man ser har telefonen blitt ladet opp til 43% før den sluttet å lade. Når jeg våknet var telefonen tom for strøm. Jeg nekter å tro at dette bare er en bug. 43% battery drain på 6-7 timer? No way.

 

A59F0C92-6D74-49BC-9C3C-5BE28F9CD264.png

Skjer det samme med alle ladeplater, og uansett hvilken strømkilde du bruker?

Som sagt har jeg sett nøyaktig samme sak flere ganger før, og da har det skyldtes at strømkilden (USB-hubben eller strømklossen) ikke har kunnet levere nok strøm.

Det forklarer dog kun hvorfor den slutter å lade, det enorme battery drain er et annet beist.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Enig med @Jakobk dette må være en telefon med feil om det ikke ligger en app å suger strøm, men da skal det vise i loggen. IOS skal ikke trekke så mye, men 4-10% ser ut for å være «normalen» nå før de forhåpentligvis får rettet det med en patch. 
 

har du en annen ladeplate å prøve med bare for å utelukke at det er noe der? Kan ikke skjønne at den skal få telefonen til å trekke mer strøm enn vanlig, men kunne nå vært verdt et forsøk uansett. 

Lenke til kommentar

Flere som opplever innimellom at dersom man ‘back-swiper’ feks i Safari eller Facebook, så legges hele appen ned?

Merker det spesielt når jeg ligger på siden, og tror årsaken er at jeg treffer skjermen nederst i hjørnet med håndflaten samtidig som jeg da prøver å back-swipe, men foreløpig klarer jeg ikke å fremprovosere det 🤔

Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (3 minutter siden):

Flere som opplever innimellom at dersom man ‘back-swiper’ feks i Safari eller Facebook, så legges hele appen ned?

Merker det spesielt når jeg ligger på siden, og tror årsaken er at jeg treffer skjermen nederst i hjørnet med håndflaten samtidig som jeg da prøver å back-swipe, men foreløpig klarer jeg ikke å fremprovosere det 🤔

Aldri opplevd

Lenke til kommentar
henrikwl skrev (55 minutter siden):

Skjer det samme med alle ladeplater, og uansett hvilken strømkilde du bruker?

Som sagt har jeg sett nøyaktig samme sak flere ganger før, og da har det skyldtes at strømkilden (USB-hubben eller strømklossen) ikke har kunnet levere nok strøm.

Det forklarer dog kun hvorfor den slutter å lade, det enorme battery drain er et annet beist.

Jeg hadde en annen ladeplate som jeg ikke opplevde problemer med og kunne lade hele natta (også med nye telefonen) uten at det oppstod problemer. 
 

Den jeg bruker nå er en SatechiTrio som kommer med 24w strømkloss.

Samtidig syntes jeg det er rart at det skulle være noe galt med telefonen for jeg opplever ikke noe galt med batteriet ellers. Normalt sett mister jeg 40-60% iløpet av en dags bruk og da bruker jeg jo telefonen aktivt. 
 

 

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde en annen ladeplate som jeg ikke opplevde problemer med og kunne lade hele natta (også med nye telefonen) uten at det oppstod problemer. 
 

Den jeg bruker nå er en SatechiTrio som kommer med 24w strømkloss.

Samtidig syntes jeg det er rart at det skulle være noe galt med telefonen for jeg opplever ikke noe galt med batteriet ellers. Normalt sett mister jeg 40-60% iløpet av en dags bruk og da bruker jeg jo telefonen aktivt. 
 

 

Prøv med en annen plate eller en natt uten lading å se om det trekkes like mye da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (10 minutter siden):

Den jeg bruker nå er en SatechiTrio som kommer med 24w strømkloss.

Vill spekulasjon her sier meg at noe går skeis i forhandlingen mellom telefon og ladeplate om ladestrøm, og at ladeplata ender opp med å tappe telefonen for strøm i stedet for å lade den.

Siden du sier det funker med en annen ladeplate lukter det veldig at problemet ligger i ladeplata du bruker nå, men hvis du har mulighet til å prøve en tredje ladeplate kunne det vært en idé, bare sånn for å være sikker.

Edit: Satechi skal jo ikke være noe billig Kina-drit heller så det burde jo fungere. Men det kan hende det er noe galt med akkurat din enhet.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (2 timer siden):

Hjalp visst ikke å flytte på ladeplate og nå mistenker jeg egentlig at det er noe veldig feil et eller annet sted. Som man ser har telefonen blitt ladet opp til 43% før den sluttet å lade. Når jeg våknet var telefonen tom for strøm. Jeg nekter å tro at dette bare er en bug. 43% battery drain på 6-7 timer? No way.

 

A59F0C92-6D74-49BC-9C3C-5BE28F9CD264.png

Merkelig ingen aktivitet men trekker så mye strøm, min 11 Pro Max tapper knapt 1% i løpet av natten. Om du trykker på grafen der den trekker så mye strøm så skal den vise programmet som bruker mest strøm. Kanskje noe som har hengt seg opp i bakgrunn? Det med trådløs lading har jeg opplevd på min 11 og, lader opp til et vist nivå, slutter å lade, men tømmer ikke batteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips og triks folkens. Har tatt kontakt med butikken jeg kjøpte den fra så får vi se hva de sier.

Men ja, det høres jo faktisk ut som at plata tapper telefonen for strøm. Jeg var inne på tanken om overoppheting og at telefonen slår seg av, men det forklarer jo ikke hvorfor den er tom for strøm. 
 

På den tiden telefonen tappes for strøm iløpet av natta viser det ingen form for aktivitet på telefonen.

@minim det heller mer og mer mot magsafe :p

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

I dag 7 timer standby, fortsatt 100%. Men etter 14 min med skjermen på trekt 4% 

Hvordan funker optimalisert lading har æ skjønt på enda.. lader til 100% hvergang, ik noe stopp heller

edit: glemte å nevne, førstegangen den har holdt seg på 100%. 

Endret av bbios
Lenke til kommentar
bbios skrev (40 minutter siden):

I dag 7 timer standby, fortsatt 100%. Men etter 14 min med skjermen på trekt 4% 

Hvordan funker optimalisert lading har æ skjønt på enda.. lader til 100% hvergang, ik noe stopp heller

Hvor lenge har du hatt telefonen? Er vel meningen at den skal lære seg laderutinene dine og det fungerer vel aller best om man prøver å lade på nogenlunde samme tid hver dag. 

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Da skjønner den nok fint lite :p Vil tro at om den forstår det raskere om du lader den feks hver natt og har nogenlunde faste tider du går på jobb til. Jeg har flexitid, men er somregel på jobb mellom 7-9 og da stopper den midt på natten for så å topplade til kvelden. Selv om det kan variere 1-2timer på når jeg står opp så virker det som den bare tar høyde for de gangene jeg er tidligst på jobb og helgarderer litt.

Lenke til kommentar

har hatt en Iphone 12 standard  en ukes tid. veldig fornøyd   så langt.  Første gang jeg har Iphone.

Litt uvant med IOS. Men går seg til.

Har tidligere hatt samsung s6-s8-s10. Må si at standbytid og skjermtid så langt er mye bedre enn jeg tidligere har opplevd

med samsung telefonene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (44 minutter siden):

Da skjønner den nok fint lite :p Vil tro at om den forstår det raskere om du lader den feks hver natt og har nogenlunde faste tider du går på jobb til. Jeg har flexitid, men er somregel på jobb mellom 7-9 og da stopper den midt på natten for så å topplade til kvelden. Selv om det kan variere 1-2timer på når jeg står opp så virker det som den bare tar høyde for de gangene jeg er tidligst på jobb og helgarderer litt.

Ja tenkte mæi d..  men at den endelig holdt seg 100% på standby er bra uten å ha oppdatert noe som helst .. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...