Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

brukernavn331 skrev (1 time siden):

La meg med 92% og våknet 8 timer senere med 76%.

Det er vanvittig mye.. hadde du hatt 12pro hadde jeg byttet den inn, men vet ikke hvor mye mini er påvirket av dette vampyr strømtrekket som 12-serien er plaget med. Når det er så ekstremt hadde det vært artig å sett hva som skjedde om du kjørte iOS betaen som skal ha fått fikset noe av det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
minim skrev (10 minutter siden):

Det er vanvittig mye.. hadde du hatt 12pro hadde jeg byttet den inn, men vet ikke hvor mye mini er påvirket av dette vampyr strømtrekket som 12-serien er plaget med. Når det er så ekstremt hadde det vært artig å sett hva som skjedde om du kjørte iOS betaen som skal ha fått fikset noe av det. 

Ja, dette var veldig uvant. Vært vandt med 1-5% iløpet av så mange timer. Mulig at jeg prøver beta, men samtidig er kanskje ikke 14.2.2 så langt unna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikkert ikke @brukernavn331 . Jeg gidder heller ikke beta denne gangen siden det ikke er helt krise mye drain. 

 

Nå er det forresten supertilbud i helgen hos Power. 20% på alle iphones om man kjøper med telenor (ikke binding). Ihht vilkår kan man si opp på dagen det tegnes selv om power selgerne er uenige i det. Får se om de rydder i vilkårene sine eller begynner å oppføre seg som profesjonelle om mange utfordrer dem på det :)

Lenke til kommentar
18 hours ago, Simkin said:

Når man skrur av telefonen og plugger i laderen, skal da skjermen være svart uten noe ladeinfo? 

Nå vet jeg ikke hvordan det er på iPhone 12, da jeg fortsatt venter på min, men på alle andre iPhones (og iPads) jeg har hatt så skrur den seg på igjen om du plugger i laderen mens den er avslått.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Har kjøpt iPhone 12. Bytter fra min gamle iPhone 7. Er det noe spesielt jeg må huske på ved bytte? Mener å huske at jeg tidligere ikke har trengt å ta backup, bare flytte over sim-kort og så er alt av kontakter, meldinger og bilder oppe og går. Må vel kanskje også nullstille den gamle, gjenopprette fabrikkinnstillinger?

Sikkert dumt spørsmål, men det begynner jo og bli en stund siden jeg gjorde dette sist. :D

Får håpe den nye fungerer like bra som den gamle.

Lenke til kommentar
tepe2 skrev (12 minutter siden):

Har kjøpt iPhone 12. Bytter fra min gamle iPhone 7. Er det noe spesielt jeg må huske på ved bytte? Mener å huske at jeg tidligere ikke har trengt å ta backup, bare flytte over sim-kort og så er alt av kontakter, meldinger og bilder oppe og går. Må vel kanskje også nullstille den gamle, gjenopprette fabrikkinnstillinger?

Sikkert dumt spørsmål, men det begynner jo og bli en stund siden jeg gjorde dette sist. :D

Får håpe den nye fungerer like bra som den gamle.

Ta en sikkerhetskopi fra den gamle. Begyn å installere den ny og trykk ja for å bruke sikkerhetskopi fra den gamle. Enkelt. 

Lenke til kommentar
tepe2 skrev (4 timer siden):

Har kjøpt iPhone 12. Bytter fra min gamle iPhone 7. Er det noe spesielt jeg må huske på ved bytte? Mener å huske at jeg tidligere ikke har trengt å ta backup, bare flytte over sim-kort og så er alt av kontakter, meldinger og bilder oppe og går. Må vel kanskje også nullstille den gamle, gjenopprette fabrikkinnstillinger?

Sikkert dumt spørsmål, men det begynner jo og bli en stund siden jeg gjorde dette sist. :D

Får håpe den nye fungerer like bra som den gamle.

Du holder de bare inntil hverandre, så blir du spurt om du vil overføre alt fra den gamle til den nye. De aller fleste av innlogginger på appen holder seg logget inn, og du merker egentlig ingenting til ny telefon. 

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (10 timer siden):

500 hadde vært knall. Håper en tredjepart snart kommer på banen med noe lignende.

Jeg hadde nok ikke synst det var ille til dagens pris om dette var 2generasjon, men synst det er litt tidlig enda. Blir de å beholde dette like lenge som Lightning kabelen fremover så blir det ikke rare kosten pr år. Jeg er bare litt betenkt med å handle første generasjon i tilfelle det nå kommer forbedringer når denne har vært i bruk et års tid. Skal ha vanlig magsafe, men en sånn duo får vente til neste år :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min 12 Pro Max snart en uke (første iPhone), og er veldig fornøyd. Synes overgangen fra Android gikk ganske greit, og den største fordelen er helt klart FaceID, som fungerer utrolig bra, selv i mørket, med lue på osv, slipper å drive å klusse med fingeravtrykk. Ikke fått testet kamera så mye, men ser at spesielt video blir skikkelig "crisp". iOS og Android er vel forsåvidt ikke så ulikt lenger som det var, noe som kanskje er til fordel for iOS når det kommer til brukervennlighet og kunne ha ting som widgets osv på hjemmeskjermen.

Helt Android fri blir jeg dog ikke, da det blir en Samsung Note10 på jobb :)

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (3 timer siden):

Jeg oppdaget akkurat at lommelykta/blitsen på min iPhone 12 Pro lyste for full maskin, uten at lommelykt var aktivert. Måtte aktivere/deaktivere lommelykt igjen for å fikse det.

Kanskje dette skjer innimellom, og kan være forklaringen på at noen opplever høyt strømforbruk?

Du har ikke bare kommet bort i den fra låst skjerm da? Jeg har aktiveringsknapp for lommelykt på låseskjermen om jeg holder den inne. 

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (På 14.10.2020 den 19.01):

Ja akkurat der sier du noe. Det skulle gått an å scanne to ansikter, da kunne man hatt en der man har på seg solbriller eller munnbind som er populært i disse dager, og et uten noe som helst. Litt på samme måte som at man kan registrere flere fingeravtrykk. Mulig det hadde gått på bekostning av sikkerheten men. 

Kan man ikke scanne flere ansikter? Det var noen som sa tidligere i tråden her at man kunne registrere et ansikt nr2 med munnbind. Jeg bruker ikke slikt så har ikke prøvd det, men det er verdt et forsøk om man går med sånt. 

Lenke til kommentar
minim skrev (2 timer siden):

Kan man ikke scanne flere ansikter? Det var noen som sa tidligere i tråden her at man kunne registrere et ansikt nr2 med munnbind. Jeg bruker ikke slikt så har ikke prøvd det, men det er verdt et forsøk om man går med sånt. 

Jeg prøvde å scanne ansiktet med munnbind på men fikk beskjed om at det ikke gikk fordi noe dekket ansiktet :p

Lenke til kommentar
minim skrev (9 timer siden):

Prøv å sett land til noe ned i Midtøsten først 😬

 

 

Nei da går det vel dårlig. Drop munnbind :) 

God ide :D

 

Fikk ny lader fra Komplett idag fordi de også mistenkte at det var noe galt med den forrige ladeplaten jeg hadde.

Stirret på esken i 5 minutter før jeg valgte å returnere og har nå bestilt magsafe duo :p julegave til meg selv.

Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...