Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

CNN-kommentator sier nå at Trump ikke har alvorlige symptomer, men at han er blitt mer og mer bekymret etter at han fikk diagnosen.

Leser en mellom linjene så kan hospital-innleggelsen være hypokonderi av Trump som ikke våger tro på sitt eget budskap når det plutselig er hans eget liv han må satse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zork skrev (2 minutter siden):

Vi føler alle med deg når verdensbildet ditt nå faller ned. Det er en guffen opplevelse, men vi kan bare håpe at du kommer gjennom dette sterkere og med større livserfaring som gjør deg bedre i stand til å takle livet videre.

Jeg har jo statistikken på min side, da. Snittalder på corona-døde i Norge er 85 år, og de har 2,7 underliggende, alvorlige sykdommer. Det er bare du som er veldig påvirket av media, tenker jeg. Jeg ser også av andre innlegg hvordan virkelighetstolkningen din i veldig stor grad er påvirket av media. Du har nok ingen innvendinger mot at media delvis styrer samfunnet med sensasjonalisme, i likhet med venstrefolk flest. Men å stenge samfunnet på grunn av et forkjølelsesvirus eller influensa, det er jo vel drøyt. Slik går det altså når media får styre. Og etter covid-19, så er det tilbake til klima og dommedag. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Ser ut som han er i skuffende god form der. Med tanke på hvor mange dødsfall han er skyld i så er det litt synd at han slipper så lett unna.

Jeg synest egentlig at kroppsholdningen tilsier at han ikke er i toppform. Han står litt slapt på en måte. Fra bildet når han går til helikopteret ser han sliten ut. Han har grimase i pannen (smerter?). Bildet fra av at han går ut fra helikopteret så ser man at han knuger hånden hardt i rekkverket (tegn på at det virkelig tar mye krefter å gå?).

Mulig jeg tolker for mye utav det, men det var bare mine observasjoner. 

Folk kan forøvrig være ganske syk selv om de står oppreist.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (2 minutter siden):

CNN-kommentator sier nå at Trump ikke har alvorlige symptomer, men at han er blitt mer og mer bekymret etter at han fikk diagnosen.

Leser en mellom linjene så kan hospital-innleggelsen være hypokonderi av Trump som ikke våger tro på sitt eget budskap når det plutselig er hans eget liv han må satse.

Ikke umulig, han har omtalt seg selv som germaphobe tidligere. Men det er nok etter råd fra legene dette gjøres.

Mye spekulasjoner, men det må vel Trump ta skylda for selv etter alle løgnene og desinformasjonen tidligere, samt at de ikke akkurat har vært transparente siden nyheten om at Hope Hicks var smittet sprakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (3 minutter siden):

Jeg synest egentlig at kroppsholdningen tilsier at han ikke er i toppform. Han står litt slapt på en måte. Fra bildet når han går til helikopteret ser han sliten ut. Han har grimase i pannen (smerter?). Bildet fra av at han går ut fra helikopteret så ser man at han knuger hånden hardt i rekkverket (tegn på at det virkelig tar mye krefter å gå?).

Mulig jeg tolker for mye utav det, men det var bare mine observasjoner. 

Folk kan forøvrig være ganske syk selv om de står oppreist.

Husk nå på at fyren holder seg fast i rekkverket på en god dag også da..

Så er han jo uansett syk nå, enten det er mildt eller alvorlig.

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (11 minutter siden):

Jeg har jo statistikken på min side, da. Snittalder på corona-døde i Norge er 85 år, og de har 2,7 underliggende, alvorlige sykdommer. Det er bare du som er veldig påvirket av media, tenker jeg. Jeg ser også av andre innlegg hvordan virkelighetstolkningen din i veldig stor grad er påvirket av media. Du har nok ingen innvendinger mot at media delvis styrer samfunnet med sensasjonalisme, i likhet med venstrefolk flest. Men å stenge samfunnet på grunn av et forkjølelsesvirus eller influensa, det er jo vel drøyt. Slik går det altså når media får styre. Og etter covid-19, så er det tilbake til klima og dommedag. 

 

 

:roll:

 

proxy-image.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Håper ærlig talt at fyren dauer eller blir så skadet av sykdommen at han ikke kan stå i stillingen sin. Han har med viten og vilje nedskalert og satt millioner av liv i fare, for ikke å snakke om alle som nå er døde av hans manglende og inkompetente lederskap. 

What goes around comes around. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra Olivia Troye, tidligere rådgiver for Mike Pence og del av WH sin Covid Task Force, men nå en varsler, i intervju på MSNBC:

«The behavior internally in the White House – we didn't follow the guidelines. We were telling the American public about social distancing, wearing a mask, limiting contact, while internally we were sitting on top of each other in meetings.»

Dette skrev hun på Twitter tidligere i dag etter det ble kjent at Hope Hicks var smittet:

«I’m not quite sure how the White House “limits exposure to the greatest extent possible” when no one wears a mask & when you wear one, you get stared at in the west wing like you’re an alien. Wishing Hope Hicks a speedy recovery. I hope the others & reporters who traveled are ok.»

https://twitter.com/oliviatroye/status/1311836509859991552?s=21

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ingen kan stole på hva som kommuniseres fra det hvite hus. De hadde fått Bagdad Bob til å stråle av glede og stolthet.

Trump hadde for noen timer siden bare milde symptomer. Etter en tid var det plutselig moderate symptomer og nå er han flyet til sykehuset i hui og hast og skal liksom "jobbe derfra". Det har gått fra mile symptomer til full sykehusinnleggelse på under en dag. Dette er sannsynligvis alvorlig.

Hva som skjer om han ikke kan stille til valg er heller ikke klart. Grundig artikkel om dette i NYT.

https://www.nytimes.com/2020/10/02/us/politics/trump-succession-constitution.html?smid=tw-share

Quote

What if Trump Can’t Run? Many Steps Are Clear, but Some Are Not

The Constitution says the vice president is next in line if the president dies or can no longer serve, but things get murkier from there.

Quote

What happens if Trump cannot run anymore?

It gets messy, quickly.

First, the Republican National Committee would have to produce a new nominee, a process that would involve Chairwoman Ronna McDaniel and the 168 national members — three from each state and territory. But since many states have already started printing, mailing and accepting ballots, and some have begun in-person voting, the name of a new nominee could be unlikely to be printed on ballots in time for Election Day.

Then it would fall to individual states to decide how to proceed, and most have not set rules for this situation.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...