Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (30 minutter siden):

Selv om Trump er gammel, overvektig, ikke trener og har et noe tvilsomt kosthold er jo sannsynligheten statistisk klart størst for at det vil gå bra med han, med et mildt forløp. Men man kan aldri vite.

Ikke-røyker og avholdsmann leser jeg i avisene i dag.

Han er med andre ord helt edru når han gulper opp de værste vulgariteter som vi andre kun gjør i fylla.

Endret av Morromann
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aomt skrev (35 minutter siden):

Kva skjer om Trump daua litt før valget? Er det Vise-kandidat som tar over? Blir bidden automatisk vinner? Valget blir utsatt?

Da blir det et presidentvalg mellom to tidligere visepresidenter. Det er jo alltid slik at visepresidenten som overtar når en president dør eller går av. Automatisk. Det er amerikansk lov det. Trodde dette var velkjente fakta for alle. Harry Truman, Lyndon B, Gerald Ford. Siste ble aldri valgt da. Nei, valget blir ikke utsatt, men man kan da risikere å få en av de prsidententene som har sittet aller kortest, bare slått av Bill Harrison som var president i to uker i 1840 før han døde av lungebetennelse. Jeg mener, faller Trump fra nå, blir Pence president og må stille mot Biden og taper han må han forlate det hvite hus 31.januar så det blir isåall en veldig kort presidentperiode hvor mesteparten blir på oppsigelsestid.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (15 minutter siden):

Da blir det et presidentvalg mellom to tidligere visepresidenter. Det er jo alltid slik at visepresidenten som overtar når en president dør eller går av. Automatisk. Det er amerikansk lov det. Trodde dette var velkjente fakta for alle. Harry Truman, Lyndon B, Gerald Ford. Siste ble aldri valgt da. Nei, valget blir ikke utsatt, men man kan da risikere å få en av de prsidententene som har sittet aller kortest, bare slått av Bill Harrison som var president i to uker i 1840 før han døde av lungebetennelse. Jeg mener, faller Trump fra nå, blir Pence president og må stille mot Biden og taper han må han forlate det hvite hus 31.januar så det blir isåall en veldig kort presidentperiode hvor mesteparten blir på oppsigelsestid.

Dette er ikke helt riktig. Som Øystein skrev på forrige side, så er det ikke noen automatikk i at visepresidenten blir republikanernes kandidat i valget. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (31 minutter siden):

Dette er ikke helt riktig. Som Øystein skrev på forrige side, så er det ikke noen automatikk i at visepresidenten blir republikanernes kandidat i valget. 

Hmm...jo du kan ha rett i det. Det er selvsagt slik at visepresidenten automatisk blir president når sittende dør eller eventuelt trekker seg,men det er kanskje ikke slik at de automatisk overtar kandidatrollen hvis det var den sittende og avdøde/avsatte presidenten som var kandidat. Uansett, det har ikke skjedd før; ihvertfall ikke i nyere tid at en president som falt i fra gjorde det rett før et vbalg og etter nominasjonsprosessen. Både Truman og Johnson stilte til gjenvalg og vant. Gerald Ford stilte også til gjenvalg men tapte. Men hverken Truman, Johnson eller Ford tok over som presidenter i et valgår men de ble uansett valgt som kandidater ved nominasjonsprosessene. Skjønt jeg tviler ikke på at Mike Pence ville takket ja til å bli presidentkandidat, men han må kanskje godtas som kandidat av det republikanske partiet selv om han allerede har blitt president? Valget må altså utsettes for at republikanerne skal velge ny kandidat.

Men uansett, i en slik utsettelsesperiode vil det være Mike Pence som er president.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Bloomberg News sin WH-korrespondent sier at noen av Trumps nærmeste medarbeidere mistenkte at han hadde symptomer på viruset allerede onsdag kveld.

Det hører med til historien at han talte på et Trump-rally i Duluth, Minnesota den kvelden, og at talen var en god del kortere enn vanlig. Han sa også at han frøs under talen (men det er kaldt i Duluth nå).

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
frohmage skrev (3 timer siden):

Har Trump sendt mange slike "God bedring"-meldinger til folk som er smitta av Covid?

Handler om å vise at man ikke er på deres nivå..

Memento scientiam skrev (2 timer siden):

Jada, jada, jeg følger godt mer enn gjennomsnittlig med på politikk, så jeg forstår hva det dreier seg om. 
Kan jo hende jeg misforstår det å be, siden jeg ikke akkurat har noe nært forhold til det. 

Du tok det helt ut av kontekst det jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (8 minutter siden):

Hmm...jo du kan ha rett i det. Det er selvsagt slik at visepresidenten automatisk blir president når sittende dør eller eventuelt trekker seg,men det er kanskje ikke slik at de automatisk overtar kandidatrollen hvis det var den sittende og avdøde/avsatte presidenten som var kandidat. Uansett, det har ikke skjedd før; ihvertfall ikke i nyere tid at en president som falt i fra gjorde det rett før et vbalg og etter nominasjonsprosessen. Både Truman og Johnson stilte til gjenvalg og vant. Gerald Ford stilte også til gjenvalg men tapte. Men hverken Truman, Johnson eller Ford tok over som presidenter i et valgår men de ble uansett valgt som kandidater ved nominasjonsprosessene. Skjønt jeg tviler ikke på at Mike Pence ville takket ja til å bli presidentkandidat, men han må kanskje godtas som kandidat av det republikanske partiet selv om han allerede har blitt president? Valget må altså utsettes for at republikanerne skal velge ny kandidat.

Men uansett, i en slik utsettelsesperiode vil det være Mike Pence som er president.

Valget utsettes ikke i dette tilfelle.  Hvis Trump dør så velger medlemmene i Den Electoral College den kandidaten som partilederne ønsker istedenfor Trump

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (11 timer siden):

Spørs hvor hardt rammet han blir av det da - om han går gjennom det hele nærmest symptomfri så vil nok både han og hans tilhengere se på det som nok et 'bevis' på at "it's just a mild flu".

Hvis han blir alvorlig syk vil de uansett gjøre alt de kan for å skjule det faktumet fra offentligheten.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mr.M said:

det skrives at Trump har milde symptomer, men det har vel alle smittede i begynnelsen?

og så går det på etterhvert?

hvordan er egentlig "fremdriften" (forløpet) vanligvis? dvs. antall dager, når er man sykest, etc.?

Lurer egentlig litt på om han får Hydroxychloroquine nå?

1 hour ago, Snikpellik said:

Selv om Trump er gammel, overvektig, ikke trener og har et noe tvilsomt kosthold er jo sannsynligheten statistisk klart størst for at det vil gå bra med han, med et mildt forløp. Men man kan aldri vite.

Sykeste påstanden jeg har hørt. Han spiller jo golf :wee:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Camlon said:

Dette garanterer nesten at Trump vil tape valget, så at han lyver om å bli smittet avfeier jeg som konspirasjonsteorier.

Tror Trump blir innlagt på sykehus iløpet av neste uke og overlever fordi han vil få verden beste helsehjelp. Men han vil være ute av stand til å fortsette valgkampen og vi vil få en mye mer rolig valgkamp enn forventet.

Kan komme til å behøve lungetransplantasjon etterpå. Kommer først i køen for å få donororganer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...