Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Donald Trump smittet av coronaviruset


xRun

Anbefalte innlegg

Just now, Zork said:

Hadde dette kun vært pga en "abundance of caution" så hadde Trump neppe blitt flydd med helikopter til sykehuset. 

Da hadde han gått selv ut i en limo og vinket litt til kamera før han ble kjørt vekk.

Dette virker rimelig alvorlig.

Ja, dette er enten PR eller alvorlig. De kunne enkelt fraktet han dit "ubemerket" om de ville det, og han var i stand til det.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xRun skrev (1 time siden):

rapporteres å ha mottatt medikamentell behandling med antistoffer fra Regeneron.

er vel denne

https://investor.regeneron.com/news-releases/news-release-details/regenerons-regn-cov2-antibody-cocktail-reduced-viral-levels-and

når det nå snakkes om sykehusinnleggelse, er det muligens for å være "i rette omgivelser" mht. til behandlingen med dette stoffet, og ikke nødvendigvis akutt forverret situasjon? :roll:

Lenke til kommentar

...venter på å se om han går selv... og om han har maske på -- og hvilken type maske.
Hvis han blir rullet ut...

---

Minner også om at Trump sa at han ikke hadde hatt "micro strokes" -- før noen faktisk spurte om han hadde hatt 'micro strokes' for en tid tilbake, og at den generelle helsen hans er elendig da han bare spiser junk-food.

---

For referanse, frokost er generelt McMuffin, med gjennomstekt egg.
Lunsj er generelt sandwich -- men type ekstreme, som subs med kjøttpudding.
En normal middag er, fra Trump sin egne munn:
“a full McDonald’s dinner of two Big Macs, two Filet-O-Fish sandwiches, and a small chocolate shake” 
Ellers så spiser han ofte gjennomstekt biff med ketchup og pommes frites.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

er vel denne

https://investor.regeneron.com/news-releases/news-release-details/regenerons-regn-cov2-antibody-cocktail-reduced-viral-levels-and

når det nå snakkes om sykehusinnleggelse, er det muligens for å være "i rette omgivelser" mht. til behandlingen med dette stoffet, og ikke nødvendigvis akutt forverret situasjon? :roll:

Han skal ha mottatt dette i en 8 gram dose tidligere fredag. Da var han i WH.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Zork said:

Og med tanke på at denne type PR er det stikk motsatte av hva Trump ønsker, så peker det nokså tydelig mot det andre alternativet.

Nei, ikke nødvendigvis. Når han først har testet positiv, så kan "veldig syk", men raskt frisk være "lurt".
Gå over plenen, vinke, og i ettertid si at dette bare var hysteri fra folkene rundt han er en mulighet..

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Zeke Emanuel, tidligere National Institute of Health og nå leder av Institutt for medisinsk etikk og helsepolitikk ved universitet i Pennsylvania:

 

For å sitere min egen post, så søkte jeg litt på Walter Reed-sykehuset og om det har «presidential offices» som WH sier han skal jobbe fra der.

Finner ingenting om det, men at de har en egen avdeling som har forhøyet sikkerhet.  

Som Zeke Emanuel sier i tweeten over er det nok bare vanlige sykehusrom. Tidligere presidenter har som regel brukt dette sykehuset, eller et i Bethesda.

Lenke til kommentar
1 minute ago, WiiBoy said:

Nei, ikke nødvendigvis. Når han først har testet positiv, så kan "veldig syk", men raskt frisk være "lurt".

Ser ikke logikken i det. Trump har all interesse av å fremstille dette som en "mild flu" når han først har fått det. Alle nyhetsstasjoner med kamera på helikoptere som skal ta ham til sykehuset samme dag som han har fått diagnosen kan umulig være positivt for ham.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (4 minutter siden):

Han skal ha mottatt dette i en 8 gram dose tidligere fredag. Da var han i WH.

kan kanskje ha fått alvorlig bivirkning av det omtalte Regeneron?

er jo "alltid" 1 av 1 mill. som denslags virker uventet på. Trump kan være den ene uheldige. Men selvsagt bare spekulasjon.

Lenke til kommentar

Er jo en egen medisinsk avdeling inder hvite hus med 24 ansatte i 2010, regner med betydelig flere nå. Så kan de jo hente inn i praksis det de trenger ved behov og ha helikopter på standby i hagen.

Vil nå tro at han egentlig er ganske syk men prøver å fremstå som ganske frisk. Å stå frem som en "halvdød" mann gjør seg så godt i en valgkamp..

Alt er mulig, men ser ikke for meg han skryte av hvor syk han ble og hvor raskt han ble frisk, men heller at han vil skryte av hvor lite syk han ble og at han kanskje aldri har vært så lite syk før og at han er verdens beste til å bli frisk av covid

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Zork skrev (11 minutter siden):

Hadde dette kun vært pga en "abundance of caution" så hadde Trump neppe blitt flydd med helikopter til sykehuset. 

Da hadde han gått selv ut i en limo og vinket litt til kamera før han ble kjørt vekk.

Dette virker rimelig alvorlig.

Nei, skal de til sykehuset med presidenten, flyr de alltid Marine 1 når været tillater det. Dette er bl.a pga at ALLE vet hvor han skal og når, så det er en sikkerhetsrisiko å kjøre bil.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, SilverShaded said:

Nei, skal de til sykehuset med presidenten, flyr de alltid Marine 1 når været tillater det. Dette er bl.a pga at ALLE vet hvor han skal og når, så det er en sikkerhetsrisiko å kjøre bil.

Jeg ville aldri satt meg inn i en bil igjen, om jeg hadde tilgang på helikopter.. selv om jeg bare skulle en tur på Kiwi :p

Lenke til kommentar
3 minutes ago, SilverShaded said:

Nei, skal de til sykehuset med presidenten, flyr de alltid Marine 1 når været tillater det. Dette er bl.a pga at ALLE vet hvor han skal og når, så det er en sikkerhetsrisiko å kjøre bil.

Det er vel mye fordi at om de må til sykehuset med presidenten så er det en god grunn til det? Her forsøker de å vinkle det som at det kun er en "abundance of caution". Kombiner det med holdningen Trump har hatt til Covid-19 frem til nå, så er jeg rimelig sikker på at han ville gjort det så 'low-key' som mulig om det faktisk var tilfellet.

Det er bare timer siden de fastslo at han ville fortsette å arbeide som vanlig fra the White House.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

For å sitere min egen post, så søkte jeg litt på Walter Reed-sykehuset og om det har «presidential offices» som WH sier han skal jobbe fra der.

Finner ingenting om det, men at de har en egen avdeling som har forhøyet sikkerhet.  

Som Zeke Emanuel sier i tweeten over er det nok bare vanlige sykehusrom. Tidligere presidenter har som regel brukt dette sykehuset, eller et i Bethesda.

Walter Reed ligger i Bethesda, på østsiden av NIH hvor Fauci's kontor ved NIAID ligger like ved.
 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Får litt guffen følelse av dette og flashback  til da Boris ble innlagt. «Bare for sikkerhetsskyld» når han egentlig var veldig syk. 
 

Forskjellen er at det ikke gikk SÅ fort fra Boris fikk covid til at han ble innlagt. Trump har såvidt fått påvist og har raskt fått symptomer og muligens raskt blitt dårligere. Når det går så raskt er det ofte et dårlig tegn.

Lenke til kommentar
xRun skrev (Akkurat nå):

Walter Reed ligger i Bethesda, på østsiden av NIH hvor Fauci's kontor ved NIAID like ved.
 

Sant! Blandet, ser ut som det er to stk hvor det ene kalles Bethesda og det andre heter Walter Reed AMC, og at begge tidligere har blitt brukt av presidenter, ifølge Wikipedia.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Walter_Reed_National_Military_Medical_Center

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...