Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

@Betroz Det ble estimert tapte årsverk i Norge i en annen tråd. Vi kan godt beregne antall årsverk tapt på diskusjon om vaksiner eller ei også. Hvor mange timer pressedekning saken har fått, FHI brukt på det, hvor mange som har brukt dager av sitt liv på å diskutere dette i fora osv. Det er ingen tvil om at det har gått uhyre mye tid med på å diskutere for og mot vaksiner, både fra motstandere og folk flest. Tenk hvor mye tid som ville blitt spart om bare disse vaksinemotstanderne tok vaksinen og ble ferdig med det. Dette er et saklig og rasjonelt argument, ikke et personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Budeia said:

Har allerede lest mange utspill fra helsepersonell. Har tross alt vært en vaksinekampanje siden i vår.

Problemet er at det er for mange ukjente til å ta et skikkelig informert valg. Hater å sitere en krigsforbryter som Rumsfeld, men i risikostyring er det to typer ukjente: "Known unknowns" og "unknown unknowns"

https://en.wikipedia.org/wiki/There_are_known_knowns

Vi kan alle se på VAERS data osv. for å gjøre oss opp et bilde om risikoene vi allerede vet om (known unknowns). Etter mitt skjønn er også disse for høye, men her er det mange meninger ute og går. Jeg tror de fleste "vanlige" folk overser fullstendig disse risikoene også, fordi de er ikke spesielt godt informert.

Så er det "unknown unknowns" da. Dette er langtidseffektene av de genterapautiske vaksinene, som ingen vet noenting om. Dette er risikoen for ting som er usannsynlige, men man ikke vet noen ting om på nåværende tidspunkt. Dette kan være ting som at det KAN finnes en risiko for utvikling av autoimmune tilstander, "antibody dependent enhancement" osv. Jeg understreker her at jeg ikke på noen måte sier at disse eksemplene er beviselige effekter av vaksinene, men siden det har gått så kort tid har man ikke rukket å se alle langtidseffektene enda. De kliniske studiene er ikke ferdige før i 2023 en gang.

Det siste problemet er at jeg finner "maset" om at alle må ta disse vaksinene, uavhengig av personlig risikoprofil, helt utålelig. Når jeg ser på de teite kampanjene i USA om at du får en gratis smultring, øl, og i et land i Europa lokket de til og med med prostituerte :D sånt får jeg helt aversjon mot, det virker mot sin hensikt tror jeg.

Jeg synes gamle og utsatte bør ta vaksinene. De har ikke hele livet som innsatsfaktor, og de har nok større risiko for å bli syke av COVID enn av vaksinene. Jeg synes ikke unge voksne og barn bør ta disse eksperimentelle vaksinene. På ett eller annet tidspunkt er det slik at risiko for hjerteproblemer osv. overskrider effekten for enkeltindividet. Siden risikoprofilen bare er delvis kjent, kan man egentlig ikke ta et fullverdig informert valg.

Det må være et legitimt standpunkt i en debatt. Nyansene i denne debatten er helt fraværende, og "informasjonen" vi får av myndighetene har en sterk eim av "propaganda" heller enn "folkeopplysning".

Hvis jeg får tid skal jeg lage et laaaangt innlegg om dette i en egen tråd. Er lei av overforenklingene på den ene siden og de idiotiske konspirasjonsteoriene på den andre siden.

Endret av Per H
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (22 minutter siden):

Mener du her at du ikke får sove godt om natta før alle småbarna er vaksinerte med 3 doser? Slikt ser jeg på som usympatisk, og provoserende.

Jeg har ikke snakket om barn, men de som er i en alder som kan ta vaksine og avstår fra det uten saklig medisins grunn. Jeg har heller ikke snakket om antall doser, men pr nå er det altså snakk om 1 dose for 12-15 åringene, 2 doser for 16-64 og 3 for 65+ og personer med spesielt høy risiko hvis de får korona.

Budeia skrev (22 minutter siden):

Når man ikke fram med påminnelse nr 500, gjør man det kanskje med påminnelse nr 700 😧

I følge vaksineringsstatistikken kan det se sånn ut ja.

85+ åringene var ferdig fullvaksinert rundt april i år, likevel har det krøpet sakte oppover fra rundt 85% til 92,8% i den gruppa nå.

75-84 åringene var "ferdig" i uke 20-25, likevel har det krøpet opp fra 92-97% til 100%

65-74-åringene var "ferdig" i uke 25-30, likevel her det krøpet opp noen prosenter der også.

osv.

Ergo bevist at det hjelper å oppfordre for ørtende gang. Jeg er fullt klar over at det ikke er mulig å nå 100% (av de som kan vaksineres seg pga alder og helse). Dvs. bare fortsett med oppfordringene. Det hjelper. :) Derfor tror jeg ikke vi ser noen snarlig ende på oppfordringene.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (38 minutter siden):

Det hjelper. :)

Dessverre gjør det det, en har sett at hvis noen vil ha en bestemt jordlapp eller treskeplass og gjør framstøt mot den mange nok ganger, kan det være at de til slutt klarer å tilegne seg den. Til en viss grad er det slik. Men det er allerede unikt med en vaksinekampanje som pågår med et slikt trykk og i så lang tid som dette. Så den vil ikke være endeløs, som sagt vil disse vaksinene bli en del av influensavaksinen om et par år. Trolig med de vanlige framstøtene mot eldre for å få dem til å ta influensavaksinen.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Skrekkugle said:

Hva med å bestille en time hos fastlegen og diskutere bekymringene dine der? Skriv ut posten din og ta den med deg og spør i vei.

Om noen ønsker ny fastlege, er disse å anbefale. Leger som tør si sin mening, og ikke bare føyer seg for agendaen.
https://odysee.com/@r0g3rTh3L0g3r:f/askTheExperts:0

(The global financial system broke in 2008. It hasn't been fixed. It can't be fixed. A financial meltdown is a mathematical certainty. It has only been kept afloat by a combination of increased government spending and central bank money printing (aka QE programs).)

Endret av clink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (3 minutter siden):

Om noen ønsker ny fastlege, er disse å anbefale. Leger som tør si sin mening, og ikke bare føyer seg for agendaen.

Agendaen er å redde liv, redusere kort og lang covid-problematikk, redusere nedstengninger og redusere økonomisk byrde på både enkeltpersoner, næringslivet og samfunnet. Jeg håper færrest mulig går mot agendaen.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
clink skrev (27 minutter siden):

Om noen ønsker ny fastlege, er disse å anbefale. Leger som tør si sin mening, og ikke bare føyer seg for agendaen.
https://odysee.com/@r0g3rTh3L0g3r:f/askTheExperts:0

(The global financial system broke in 2008. It hasn't been fixed. It can't be fixed. A financial meltdown is a mathematical certainty. It has only been kept afloat by a combination of increased government spending and central bank money printing (aka QE programs).)

Måtte såklart komme med en gjeng med kvakksalvere..

Doctors falsely claim coronavirus no worse than the flu | AP News

Og for de som vil se en liste over deres medisinske prestasjoner: World Doctors Alliance - Wikipedia

Ingen av oss ville hatt råd til de uansett, noen av disse "legene" koster jo 7-8000 bare for en konsultasjon.

Endret av atleape
  • Liker 2
Lenke til kommentar
55 minutes ago, atleape said:

Måtte såklart komme med en gjeng med kvakksalvere..

Doctors falsely claim coronavirus no worse than the flu | AP News

Og for de som vil se en liste over deres medisinske prestasjoner: World Doctors Alliance - Wikipedia

Ingen av oss ville hatt råd til de uansett, noen av disse "legene" koster jo 7-8000 bare for en konsultasjon.

Alle mulige løgner hagler naturligvis mot de som avslører (og snakker rett i mot) agendapakket som ikke liker at noen truer pengestrømmen deres.

Lenke til kommentar
clink skrev (2 minutter siden):

Alle mulige løgner hagler naturligvis mot de som avslører (og snakker rett i mot) agendapakket som ikke liker at noen truer pengestrømmen deres.

Problemet med konspi-agendaen deres er at dere alltid faller tilbake på det mest late svaret som kan gis. Jeg ville jo tro at dere som er opptatt av å opplyse om den "virkelige agendaen" hadde bedre motsvar, at man kan gå litt mer i dybden enn å bare få linket en kvakksalver-video av for lengst debunkede leger(mange som har mistet lisensen, verdt å nevne, eller driver som privat "helserådgiver" hvor de kan sno seg unna med å ytre slikt).

Endret av atleape
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b

– Jeg ville vært veldig skeptisk til å slippe inn uvaksinerte i et familieselskap nå

– Kan dette rådet være med å så splid mellom folk?

– Nei, det håper jeg ikke. Jeg tror alle sammen vil ha en god og fredelig og trygg jul, og kunne være så tett på sammen med sine nærmeste som de har ønsket i lang tid nå.

 

Jeg er visst ekstremt farlig her jeg sitter hjemme alene. Får holde meg unna familien i jula. 

Anonymous poster hash: 531ae...f4b

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (5 timer siden):

Så fordi du har sett noe info er det altså ikke vits å søke mer?

Eller det bør være nok å lese de utspill som finnes i media og på nettet ellers. Det som jeg ble bedt om var å bestille time hos fastlegen for å høre på ham si det samme. Tror det kan skape et lite press, da det er legesekretæren som noterer ned hva som er hensikten med legebesøket. På veien ut kan man få en kommentar fra legesekretæren "du fikk vel noe å tenke på", eller lignende. 

 

Gjest 531ae...f4b skrev (14 minutter siden):

Jeg er visst ekstremt farlig her jeg sitter hjemme alene. Får holde meg unna familien i jula. 

Kommer an på hva akkurat din familie mener om saken. Men har hørt det er noen som behandles for kreft, som i praksis har brutt kontakten med et uvaksinert familiemedlem. Kan være forskjellig fra familie til familie. Nå er det altså bestemt at uvaksinerte er mer smittefarlige, til tross for at et helt juleselskap nylig ble smittet med omicron? Høres rart ut. De har plutselig klart å stemple uvaksinerte som både mer smittefarlige og ille for sykehusene. Prøv å se etter i hverdagslivet, hvordan det står til med de uvaksinerte. Enkelte sier i kommentarfelt at de uvaksinerte de kjenner er utrolig friske og raske, "så noe rart er det". 

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (37 minutter siden):

Nå er det altså bestemt at uvaksinerte er mer smittefarlige, til tross for at et helt juleselskap nylig ble smittet med omicron? Høres rart ut. De har plutselig klart å stemple uvaksinerte som både mer smittefarlige og ille for sykehusene.

56708545.thumb.jpg.122b7d7fb169bf78c92027be8c8857c4.jpg

At uvaksinerte er både mer smittefarlige og ille for sykehusene er ikke noe som er bestemt, men noe som er observert. Dette handler ikke om stempling, men om å stikke fingeren i jorda og se realitetene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b
Simen1 skrev (9 minutter siden):

56708545.thumb.jpg.122b7d7fb169bf78c92027be8c8857c4.jpg

At uvaksinerte er både mer smittefarlige og ille for sykehusene er ikke noe som er bestemt, men noe som er observert. Dette handler ikke om stempling, men om å stikke fingeren i jorda og se realitetene.

Jeg har prøvd å forstå det "av 100 000"

24 av 100000 er 0,024%

2,5 av 100000 er 0,0025%

Hvorfor viser de ikke heller antall innlagte?

0,024% er veldig få? 

Anonymous poster hash: 531ae...f4b

Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b skrev (15 minutter siden):

Hvorfor viser de ikke heller antall innlagte?

For å gjøre det enkelt lesbart og forståelig. Hvis du vil ha detaljene så har de selvsagt publisert de også for å informere de som krever mer. (Se ukerapport uke 49, side 12) Der står det blant annet

Sitat

I uke 49, blant 205 nye pasienter innlagt i sykehus i Norge med covid-19 som hovedårsak, var 106 (52 %) uvaksinert og 90 (44 %) fullvaksinert. Av disse 90 hadde 6 mottatt en tredje dose. Tre pasienter var delvaksinert.

På side 31 finner du denne tabellen:

726601785_Screenshot2021-12-17at00-14-48SituasjonsrapportCOVID-19-ukerapport-uke-49-0612---121221pdf.png.c777110e5121655e160b2a0d26ff7222.png

Der finner du tallet 411 040 uvaksinerte, og 3 867 479 fullvaksinerte.

Hvis du er litt over middels i brøkrekning så setter du bare opp de to brøkene:

Uvaksinerte: 106 / 411 040 = 25,8 pr 100 000

Fullvaksinerte: 90 / 3 867 479 = 2,3 pr 100 000

Merk at tallene i tabellen gjelder personer over 16 år, mens tallene i grafikken lengre opp her gjelder personer over 18 år, så det er en liten kilde til avvik der. Du kan også regne ut forskjellen i smitterate ut fra siste kolonne der, så du kan analysere i hvor stor grad forskjellen mellom vaksinerte og uvaksinerte skyldes mindre smitte blant vaksinerte eller mildere sykdomsforløp. Som du ser er forklaringen en blanding av de to effektene.

Oppsummert: Plansjen er satt opp sånn for å gjøre det enkelt lesbart og forståelig. Det er viktig å merke seg at de ikke holder tallene bak dette skjult. De er lett tilgjengelige for de som ønsker flere detaljer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b
Simen1 skrev (2 minutter siden):

For å gjøre det enkelt lesbart og forståelig. Hvis du vil ha detaljene så har de selvsagt publisert de også for å informere de som krever mer. (Se ukerapport uke 49, side 12) Der står det blant annet

På side 31 finner du denne tabellen:

726601785_Screenshot2021-12-17at00-14-48SituasjonsrapportCOVID-19-ukerapport-uke-49-0612---121221pdf.png.c777110e5121655e160b2a0d26ff7222.png

Der finner du tallet 411 040 uvaksinerte, og 3 867 479 fullvaksinerte.

Hvis du er litt over middels i brøkrekning så setter du bare opp de to brøkene:

Uvaksinerte: 106 / 411 040 = 25,8 pr 100 000

Fullvaksinerte: 90 / 3 867 479 = 2,3 pr 100 000

Merk at tallene i tabellen gjelder personer over 16 år, mens tallene i grafikken lengre opp her gjelder personer over 18 år, så det er en liten kilde til avvik der. Du kan også regne ut forskjellen i smitterate ut fra siste kolonne der, så du kan analysere i hvor stor grad forskjellen mellom vaksinerte og uvaksinerte skyldes mindre smitte blant vaksinerte eller mildere sykdomsforløp. Som du ser er forklaringen en blanding av de to effektene.

Oppsummert: Plansjen er satt opp sånn for å gjøre det enkelt lesbart og forståelig. Det er viktig å merke seg at de ikke holder tallene bak dette skjult. De er lett tilgjengelige for de som ønsker flere detaljer.

Så da stemmer mine prosenter med 0,024% for uvaksinerte og 0,0025% for vaksinerte?

Anonymous poster hash: 531ae...f4b

Lenke til kommentar
Gjest 531ae...f4b
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Ja. Den matten får du bestått på :)

Skal helsevesenet i Norge knele hvis 0,024% av befolkningen får en sykdom på toppen av andre behandlinger? 

Anonymous poster hash: 531ae...f4b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...