Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

Nå som jeg mest sannsynlig har hatt det som var corona (hvorfor skulle jeg ellers bli syk midt på sommeren når jeg ellers aldri er syk), hvorfor ta noe vaksine når kroppen har allerede lært seg dette viruset?

For å bli mindre syk? eller for å ta flere vaksiner?

Immunitet svekkes over tid. Erfaringene hittil tilsier at du trolig nærmer deg det punktet der du bør ta vaksinen for å ha god beskyttelse mot omikron.

Om du lurer på om du har hatt corona er det for øvrig mulig å ta en antistoff-test.

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

Ikke glem at vaksinen ble utviklet på relativt kort tid og at det fortsatt er en eksperimentell vaksine.

Vaksinen er heller ikke 100% trygg. Folk i Norge (og andre land selvfølgelig) har dødd av å ta den, og disse snakkes det aldri om.

Nei, vaksinene er ikke lengre eksperimentelle. De er godkjent på lik linje med alle andre godkjente vaksiner.

Og nei, ingen har dødd av mRNA vaksinene i Norge. Noen har dødd etter de har tatt vaksinene, men det er ikke det samme som å dø *av* de.

Jeg er for øvrig ikke kjent med at noen har dødd av mRNA vaksinene i utlandet heller. Det har sikkert skjedd, med så mange hundre millioner doser satt, men ikke i et nevneverdig omfang.

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

72% av hele landet er ferdig vaksinert og likevel så smittes det på kryss og tvers, men all skyld legges på de uvaksinerte?

De uvaksinerte har mye av skylden for den siste nedstengningen. Nedstengningen er pga at helsevesenet er overarbeidet. Og når omkring 40-50% av de sykehusinnlagte er uvaksinerte, og tar opp kapasitet fordi de ikke gadd eller turte ta vaksinen, så må man stenge ned så mye tidligere.

Om alle var vaksinerte er det mulig vi kunne kommet oss gjennom Omikron uten at antall sykehusinnlagte kom opp i problematiske høyder. (Men det kan ikke garanteres. Det er mulig man ville uansett måtte stengt ned - men da mer sannsynlig i januar i stedet for desember.)

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

Hvordan er det mulig at med samme korona test de tester på alle, også den helt nye varianten med samme koronatest?

Alle variantene er fortsatt svært like. Koronatestene tester for spesfikke markører som fortsatt er felles for alle varianter av viruset. Om disse markørene skulle forsvinne, så ville trolig viruset ikke lengre hete SARS-CoV-2, men heller kanskje SARS-CoV-3 eller noe lignende.

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

Men influensa da? det er ingen som plutselig smitter med influensa lenger.. ingen sier noe om dette.

Helt slutt på influensa når koronaviruset kom, veldig interessant. Alle dør bare på grunn av korona om dagen.

I forhold til korona er influensa veldig lite smittsom, spesielt med hensyn på den utstrakte immuniteten i befolkningen. Altså med en gang vi innførte smittetiltak hadde influensa ikke lengre noe livsgrunnlag og ble raskt utryddet i Norge.

36 minutes ago, Guest 89b49...2a1 said:

Pga. omikron som også skulle være den mildeste og snilleste varianten.. som gir bare milde forkjølelsesymptomer..

Det har vært noen tidlige tegn på at Omikron kan være mildere, men det er fortsatt ikke mulig å trekke noen konklusjon. Tidlige data fra Danmark tilsier at det er liten forskjell fra Delta.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (9 timer siden):

Dette gir ferdig registrerte zombier.

Kjøret mot uvaksinerte fortsetter, som en Duracellkanin som trommer og trommer. Nå sier kommunedirektøren i Trondheim:

Dette må da være en påstand som forbrukerombudet eller noen må gripe tak i. Når man beveger seg fra påstanden "du kan komme til å bli innlagt" til "En svært stor andel av dere havner på sykehus". Begynner desperasjonen å bre seg blant politikerne. 

Det riktige skal være "En uforholdsmessig stor andel av de innlagte er uvaksinerte". Ut over det ser jeg ikke noen problemer med å oppfordringen. Mye bedre med oppfordringer enn tvang.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Budeia said:

Det anbefaler jeg ikke. Legen vil i korte trekk si "Hold kjeft og ta den".

Isåfall bør man bytte fastlege.. Konklusjonen er nok "ta den", som du sier, men forhåpentligvis klarer legen å formidle hvorfor det er lurt på en grei og forståelig måte istedenfor å be deg holde kjeft. Hva har du å tape? Samtidig kan man benytte sjansen til å kreve at de oppgir hvem som gir dem ordre. Man skulle jo tro dere var interessert i å gidde å gjøre et stykke arbeid for å nøste opp i ting istedenfor å bare sitte med hånda i underbuksa på rumble?

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (19 minutter siden):

Samtidig kan man benytte sjansen til å kreve at de oppgir hvem som gir dem ordre.

Hvem som gir legene ordre? Tror du at "Gjest" eller jeg kan få fastlegen til å stotre fram "Ååh ja, jeg innrømmer det, vi leger er styrt av Big Pharma!" og jeg forlater legekontoret stolt som en hane, Tror ikke det ville vært helt slik nei. Dessuten må de som ikke har frikort, betale for en legetime, og kanskje koster det penger for reise også. Blir ikke legetimen betalt, vil et grusomt inkassofirma kaste seg på den og mangedoble den på kort tid. Så nei takk. 

Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1 skrev (39 minutter siden):

Jeg skal fortelle dere litt om min situasjon som vaksine skeptiker, ikke vaksine motstander..

*snip*

Så slik dere skjønner, det er ikke bare det at jeg ikke vil ta vaksine.. det er en haug av grunner faktisk.. [..]

Anonymous poster hash: 89b49...2a1

Mest følelser, intuisjon og overfladisk kunnskap her, bak denne haugen av grunner ..

Om du fra nå av setter deg grundigere inn i saken, hver gang FHI eller andre tar en beslutning, vil du lettere forstå hvorfor de gjør som de gjør. (Ikke at du nødvendigvis vil være enig selvsagt.)

At de såkalte ekspertene virrer frem og tilbake må man bare regne med. De forholder seg til veldig mye data som stadig forandrer seg. Og det er mange interessenter som det må tas hensyn til og alltid altfor knappe ressurser ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 89b49...2a1
Espen Hugaas Andersen skrev (34 minutter siden):

Immunitet svekkes over tid. Erfaringene hittil tilsier at du trolig nærmer deg det punktet der du bør ta vaksinen for å ha god beskyttelse mot omikron.

Om du lurer på om du har hatt corona er det for øvrig mulig å ta en antistoff-test.

Nei, vaksinene er ikke lengre eksperimentelle. De er godkjent på lik linje med alle andre godkjente vaksiner.

Og nei, ingen har dødd av mRNA vaksinene i Norge. Noen har dødd etter de har tatt vaksinene, men det er ikke det samme som å dø *av* de.

Jeg er for øvrig ikke kjent med at noen har dødd av mRNA vaksinene i utlandet heller. Det har sikkert skjedd, med så mange hundre millioner doser satt, men ikke i et nevneverdig omfang.

De uvaksinerte har mye av skylden for den siste nedstengningen. Nedstengningen er pga at helsevesenet er overarbeidet. Og når omkring 40-50% av de sykehusinnlagte er uvaksinerte, og tar opp kapasitet fordi de ikke gadd eller turte ta vaksinen, så må man stenge ned så mye tidligere.

Om alle var vaksinerte er det mulig vi kunne kommet oss gjennom Omikron uten at antall sykehusinnlagte kom opp i problematiske høyder. (Men det kan ikke garanteres. Det er mulig man ville uansett måtte stengt ned - men da mer sannsynlig i januar i stedet for desember.)

Alle variantene er fortsatt svært like. Koronatestene tester for spesfikke markører som fortsatt er felles for alle varianter av viruset. Om disse markørene skulle forsvinne, så ville trolig viruset ikke lengre hete SARS-CoV-2, men heller kanskje SARS-CoV-3 eller noe lignende.

I forhold til korona er influensa veldig lite smittsom, spesielt med hensyn på den utstrakte immuniteten i befolkningen. Altså med en gang vi innførte smittetiltak hadde influensa ikke lengre noe livsgrunnlag og ble raskt utryddet i Norge.

Det har vært noen tidlige tegn på at Omikron kan være mildere, men det er fortsatt ikke mulig å trekke noen konklusjon. Tidlige data fra Danmark tilsier at det er liten forskjell fra Delta.

Jeg har vært vaksine skeptisk fordi jeg ser ikke nok info idag ang. dette med økt sjanse for hjerteinfarkt, noen mennesker har også rapportert om en fryktelig høy puls på rundt 140 bpm i ca. 3 dager etter å ha fått vaksinen. Selv om du ramser opp gode punkter så i.o.m at familien min har den historikken som de har så har jeg valgt å vente litt. Med Novowax rundt hjørnet er det verdt å vente på ett non mRNA alternativ.

Jeg syns det er urettferdig og det gjør meg frustrert at samfunnet stempler meg som en anti-vaxxer og konspirasjonsteorist når alt jeg har gjort er å ha tatt ett personlig valg basert ut ifra hva jeg tror er best for min egen helse. Vi er alle forskjellige med forskjellige behov.

Anonymous poster hash: 89b49...2a1

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (11 minutter siden):

Edit: Om du er redd for å tape ansikt, husk at du trenger ikke si et ord om det til oss.

Eh.. Neivel.

Se på denne latterlige greia, nok en gang tilskriver de vaksinebivirkninger (som) mentale belastninger. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/15/195809740/eksperter-frykter-post-pandemisk-stressyndrom-kan-fore-til-flere-hjerteinfarkt

De har funnet opp begrepet post-pandemisk-stressyndrom. 

Kanskje ikke så dustete, for på denne måten kan de nå ut med at antallet unge mennesker med blodpropp har økt dramatisk. De kan ikke nå fram med informasjonen i media, om de sier det er bivirkninger av vaksinen.

Jeg innser at vaksinekampanjen kommer til å fortsette på nyåret. Og det plager meg. men å si at den aldri vil ta slutt er vel å ta litt hardt i. 

Endret av Budeia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Budeia skrev (9 minutter siden):

Jeg innser at vaksinekampanjen kommer til å fortsette på nyåret. Og det plager meg. men å si at den aldri vil ta slutt er vel å ta litt hardt i. 

Jeg tror ikke det er å ta hardt i. Vaksinene svekkes over tid og vi vil få tilbud om nye doser jevnlig. Uvaksinerte og vaksinerte med utgått vaksinevirkning vil behandles likt og få jevnlige tilbud om vaksiner, med tilhørende oppfordringer, uten noen synlig ende på det.

Så, det er vel bedre å bare hoppe i det enn å krype i det?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 minutter siden):

Se på denne latterlige greia, nok en gang tilskriver de vaksinebivirkninger (som) mentale belastninger. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/15/195809740/eksperter-frykter-post-pandemisk-stressyndrom-kan-fore-til-flere-hjerteinfarkt

Hvor?

Budeia skrev (7 minutter siden):

De har funnet opp begrepet post-pandemisk-stresssyndrom.

Alle vondter har fått et oppfunnet navn en gang i tiden.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (2 minutter siden):

Så, det er vel bedre å bare hoppe i det enn å krype i det?

Du tenker det, ja. Trolig vil dette bli en del av influensavaksinen om et par år, om det blir mrna vil tida vise. Hvis det blir en Great reset, vil samfunnet forresten ta seg helt annerledes ut. Men det vil nok til slutt minke på vaksinenyheter av den typen vi har i dag. Hvorfor må dere ha 100% vaksinedekning, hvorfor er det ikke nok med 9 av 10, eller 95%?

Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Hvorfor må dere ha 100% vaksinedekning, hvorfor er det ikke nok med 9 av 10, eller 95%?

Nå er 79% vaksinerte og smitten florerer i de aldersgruppene som har lavest vaksineringsgrad. Jeg sier meg godt fornøyd med 9 av 10, eller 95%. Men det er altså et stykke dit ennå og folk som er uvaksinert uten medisinske grunner utgjør en for stor andel av de uvaksinerte fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (8 timer siden):

 

. Tidlige data fra Danmark tilsier at det er liten forskjell fra Delta.

Hvilke tall fra Danmark sikter du til? Hvilket land har BEST erfaringer med omicron? Sør-Afrika eller Danmark?

Jeg vil gjerne like å se disse tallene som viser at omicron er like ille som delta. Og nei; jeg vil se noe annet enn den totalt utroverdige NRK-artikkelen til Hallvard Sandberg jeg har sett noen linke til som "bevis" på at omicron er like farlig. Den artikkelen er ikke vitenskap, men skremselsjournlistikk skrevet av en tabloidjournalist.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Morromann said:

Hvilke tall fra Danmark sikter du til? Hvilket land har BEST erfaringer med omicron? Sør-Afrika eller Danmark?

Jeg vil gjerne like å se disse tallene som viser at omicron er like ille som delta. Og nei; jeg vil se noe annet enn den totalt utroverdige NRK-artikkelen til Hallvard Sandberg jeg har sett noen linke til som "bevis" på at omicron er like farlig. Den artikkelen er ikke vitenskap, men skremselsjournlistikk skrevet av en tabloidjournalist.

Se tabell 6. https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-15122021-m3nr.pdf?la=da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (10 minutter siden):

Det står ingenting om de er like alvorlig syke, ingenting om at de krever mer eller like mye behandling som delta-pasienter, og ikke minst, ingen ting om hvor stopr % av smittede med omicron som legges til i forhold til % av smittede med delta som legges inn. Dette er helt essensiell informasjon som bør fremlegges på bordet om man skal forsvare tiltakene. Dette burde være selvsagte spørsmål jpurnalister stiller ved pressekonferanser, men den kritiske journalistikken er helt død og istedenfor får man idiotiske spørsmål som "hvorfor stengte dere ikke ned tidligere og hvorfor er dere ikke strengere når det er så mye smitte".

Lenke til kommentar
Budeia skrev (7 timer siden):

Eh.. Neivel.

Se på denne latterlige greia, nok en gang tilskriver de vaksinebivirkninger (som) mentale belastninger. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/12/15/195809740/eksperter-frykter-post-pandemisk-stressyndrom-kan-fore-til-flere-hjerteinfarkt

De har funnet opp begrepet post-pandemisk-stressyndrom. 

Kanskje ikke så dustete, for på denne måten kan de nå ut med at antallet unge mennesker med blodpropp har økt dramatisk. De kan ikke nå fram med informasjonen i media, om de sier det er bivirkninger av vaksinen.

Jeg innser at vaksinekampanjen kommer til å fortsette på nyåret. Og det plager meg. men å si at den aldri vil ta slutt er vel å ta litt hardt i. 

Det burde vel ikke komme som en overraskelse på noen at tiltakene ødelegger liv. Dette har jeg sagt veldig lenge, men har blitt møtt med en vegg av fornektelse. Og om vi fortsetter å drive nedstenging på grunn av omicron-varianten har vi snart en soituasjon hvor tiltakene dreper mer enn selve viruset. Og da har politikerne som vedtar disse tiltakene liv på samvittigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Morromann said:

Det står ingenting om de er like alvorlig syke, ingenting om at de krever mer eller like mye behandling som delta-pasienter, og ikke minst, ingen ting om hvor stopr % av smittede med omicron som legges til i forhold til % av smittede med delta som legges inn. Dette er helt essensiell informasjon som bør fremlegges på bordet om man skal forsvare tiltakene. Dette burde være selvsagte spørsmål jpurnalister stiller ved pressekonferanser, men den kritiske journalistikken er helt død og istedenfor får man idiotiske spørsmål som "hvorfor stengte dere ikke ned tidligere og hvorfor er dere ikke strengere når det er så mye smitte".

Man er ganske syk når man legges inn på sykehus. Men så klart, man kan også spesifikt sammenligne prosentandelen som havner på intensiv og prosentandelen som stryker med. Men det er fortsatt tidlig i spredningen av Omikron. Vi får bedre data etter hvert.

(Når det gjelder hvorfor jeg liker tall fra Danmark, så er det fordi de sekvensierer ekstremt mye. Kanskje mest i verden? Da kan man faktisk ha gode sammenligninger mellom varianter.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
clink skrev (22 timer siden):

Han er inne på temaet "Wakefielded" 2-3 min inn i klippet,, altså folk (leger) som blir forsøkt diskreditert, fratatt legelisens og den slags, fordi de er inne på tema som legemiddelbransjen/B-pharma selv ønsker sensurert. De bruker gjerne alle skitne triks for å stoppe varslere, eller som i Wakefield-saken, en lege som bare stilte spørsmål pga sine funn.
En annen lege ble utsatt for akkurat det samme, i samme sak, men han hadde penger til å kjøre motsak for å renvaske seg offisielt. Slike beløp hadde ikke Wakefield, så hans renvasking ble en lengre vei å gå.

2-3 min inn i Podcasten uten navn og noen minutter videre.
 

Den andre legen det siktes til er John Walker-Smith. Han ble renvasket ja, men saken hans var da også en helt annen enn Wakefields. Grunnlaget for omgjøringen, var at man ikke hadde tatt hensyn i sin vurdering til om Walker-Smith gjorde sine inngrep som ledd i et forskningstudie eller som ledd i utredning, hvilket har svært mye å si knyttet til hvilken informasjon pasienten/pårørende skal ha i forkant av inngrepet. Det var dette Wakefield ble dømt på (som leder av studiet), mens Walker-Smith ble frikjent. Walker-Smith har da også selv uttalt at sakene deres var svært ulike, og han mens Wakefield har fortsatt sitt korstog mot vaksiner, har Walker-Smith uttalt tydelig at han mener det ikke er noen sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Skaftnesmo overser også glatt det faktum at mens studiet i seg selv ikke påstod noen kausal link mellom MMR-vaksinen og autisme, slo Wakefield dette fast på senere pressekonferanser. Han fremmet altså som lege og forsker påstander som han ikke hadde dekning for, noe som ordrett fremgikk av studiet han hadde vært med på: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(03)14821-0/fulltext https://www.medpagetoday.com/pediatrics/autism/31590

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 timer siden):

Nå er 79% vaksinerte og smitten florerer i de aldersgruppene som har lavest vaksineringsgrad.

Mener du her at du ikke får sove godt om natta før alle småbarna er vaksinerte med 3 doser? Slikt ser jeg på som usympatisk, og provoserende.

 

Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Svaret ditt på en oppfordring om å søke mer informasjon før man tar et valg, er altså at det bør man ikke?

Har allerede lest mange utspill fra helsepersonell. Har tross alt vært en vaksinekampanje siden i vår.

 

Betroz skrev (10 minutter siden):

men slikt som det der var et nytt lavmål. 

Ja, men sånn går no dagan. Når man ikke fram med påminnelse nr 500, gjør man det kanskje med påminnelse nr 700 😧

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...