Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Nizzen said:

Hører litt coilwhine på det ene, men ikkje irriterene i noen spill jeg spiller.

Ok takk! Har vært litt bekymret for at de fleste STRIX kortene har problemer med irriterende coil whine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 11/1/2020 at 4:18 PM, MrMarbles said:

Har klart å få kjøpt 2 stk 3080 pga. tråden her. 3080 TUF non-OC er kansellert. Det første kortet jeg kjøpte, har jeg videresolgt til en annen her til kost.

Og det kortet går som det suser! 

  • Liker 2
Skrevet
Nizzen skrev (7 timer siden):

Samme gjør Elkjip, og det er latterlig irriterende ja. Drittbutikk! Går tilogmed ikkje ann å avbestille ting man har bestillt på internett, uten å ringe inn til kundeservice. HÅPLØST! 
Gikk til elkjøp butikk her jeg bor, og her kunne de heller ikkje avbestille. Forbanna amatører :D
 

Jeg ringte for å avbestille, de fikk ikke til å kansellere ordren min siden den var bestilt med klarna faktura. Forslaget ble at jeg returnerte varen i min lokale butikk når jeg får varen. (Har ikke helt troen på at varen noen gang kommer uansett)

Skrevet
3 minutes ago, Krisollie. said:

Jeg ringte for å avbestille, de fikk ikke til å kansellere ordren min siden den var bestilt med klarna faktura. Forslaget ble at jeg returnerte varen i min lokale butikk når jeg får varen. (Har ikke helt troen på at varen noen gang kommer uansett)

Elkjøp er et forbanna shitshow. Beklager språket 😇

  • Liker 2
Skrevet
Nizzen skrev (1 minutt siden):

Elkjøp er et forbanna shitshow. Beklager språket 😇

Fikk lovnader om at kortet skulle komme et par dager etter jeg bestilte det og at de hadde god tilgang på kort. Etter det ble leveringen flyttet et par ganger. Nå har de ikke oppdatert leveringsstatus siden slutten av september. 😑

Så ja, shitshow confirmed.

 

 

  • Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å ringe inn og si at du er misfornøyd men forstår at personen du snakker med bare representerer selskapet, men du presiserer at du er ekstremt misfornøyd og evt legg inn dine forsinkelser/utsettelser. Fikk meg 1500,- i verdikode ganske lett der.

Bare ikke vær en karen lol

  • Liker 2
Skrevet
starflame skrev (12 minutter siden):

Mitt tips er å ringe inn og si at du er misfornøyd men forstår at personen du snakker med bare representerer selskapet, men du presiserer at du er ekstremt misfornøyd og evt legg inn dine forsinkelser/utsettelser. Fikk meg 1500,- i verdikode ganske lett der.

Bare ikke vær en karen lol

Hvor lenge er koden gyldig? 

Skrevet
42 minutes ago, Krisollie. said:

Hvor lenge er koden gyldig? 

Det var en verdikode så de er teknisk sett penger i elkjøp sitt system. Varer så lenge elkjøp eksisterer.

Brukte den på ftw3 ultra kortet mitt derimot! ez win

Skrevet (endret)

Noen som har fått utsettelse på sine kort i dag?

Har 22.november på mit 3080 strix oc

Endret av Max883
Skrevet
10 minutes ago, Max883 said:

Noen som har fått utsettelse på sine kort i dag?

Har 22.november på mit 3080 strix oc

Hvilken butikk?

Min bestilling av samme kort på Multicom står ennå på 16.11.2020 etter at den ble fremskyndet fra 02.12.2020.

Skrevet (endret)

Har alltid vært en god betaler, derfor advarsel til andre.

Anbefaler alle å være litt forsiktig med bruk av Klarna i alle disse lanseringsgreiene hvor man bestiller flere komponenter i flere butikker for å sikre seg et eksemplar.

Pga. misforståelser i klarna chat, treghet i håndtering av kanselleringer, fakturaer som ikke har kommet i postkassa og annet har jeg til slutt havnet i en kjedelig inkassosak med deres inkassoselskap Segoria hvor de mener at dette vil påvirke alle mine kredittkjøp fremover, også de utover kredittkjøp gjort via klarna.

Rimelig surt da jeg har mer en nok penger til å betale alle kansellerte kjøp men har oppstått pga. rot i håndtering av kanselleringer etc. De mente jeg heller ikke ville være i stand til å kjøpe eks. en ny bil noen år fremover selv om lånet da tas hos Santander eller andre. De anbefalte meg riktignok å eks. ringe Santander for å forsøke å forklare hvorfor om jeg skulle kjøpe bil de nærmeste årene.

For min del kommer jeg aldri til å bruke Klarna igjen ved nettkjøp og har alle faste betalinger på automatisk e-faktura+avtalegiro pga. at tredjepart kan bidra til rot med slikt.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Max883 skrev (27 minutter siden):

Noen som har fått utsettelse på sine kort i dag?

Har 22.november på mit 3080 strix oc

Ikke vært noe endringer på min på en stund nå, fortsatt 12 hos komplett: ordre nr. 378996XX.

Ytterligere utsettelser kommer vel tirsdag eller onsdag vil jeg tro hvis det blir noe. Var en som nevnte at han fikk sitt kort utsatt fra 12 til 22 forrige uke, og da forble min stående på 12 som den var.

Legg ved butikk og ordre nummer, så er det enklere å få svar fra andre i samme butikk, og man ser nogenlunde utifra ordrenumrene hvordan man nærmer seg.

Skrevet (endret)
14 minutes ago, Theo343 said:

Har alltid vært en god betaler, derfor advarsel til andre.

Anbefaler alle å være litt forsiktig med bruk av klarna i alle disse lanseringsgreiene hvor man bestiller flere komponenter i flere butikker for å sikre seg et eksemplar.

Pga. misforståelser i klarna chat, treghet i håndtering av kanselleringer, fakturaer som ikke har kommet i postkassa og annet har jeg til slutt havnet i en kjedelig inkassosak med deres inkassoselskap Segoria hvor de mener at dette vil påvirke alle mine kredittkjøp fremover, også de utover kredittkjøp gjort via klarna.

Rimelig surt da jeg har mer en nok penger til å betale alle kjøpene men har oppstått pga. rot i håndtering av kanselleringer etc. De mente jeg heller ikke ville være i stand til å kjøpe eks. en ny bil noen år fremover selv om lånet da tas hos Santander eller andre. Men anbefalte meg å ringe Santander for å forsøke å forklare hvorfor.

For min del kommer jeg aldri til å bruke Klarna igjen ved nettkjøp og har alle faste betalinger på automatisk e-faktura+avtalegiro pga. at tredjepart kan bidra til rot med slikt.

Om du er uenig med et krav, altså for eksempel en regning, kan den ikke sendes til inkasso. Den må da sendes til forliksrådet for en «rettslig avgjørelse». Her prøver inkassoselskapene seg selv om de egentlig ikke har lov. Er dessverre ikke noe nytt

Endret av saftsus
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet (endret)
4 minutes ago, saftsus said:

Om du er uenig med et krav, altså for eksempel en regning, kan den ikke sendes til inkasso. Den må da sendes til forliksrådet for en «rettslig avgjørelse». Her prøver inkassoselskapene seg selv om de egentlig ikke har lov. Er dessverre ikke noe nytt

Ja. Inkassosaken var allerede godt underveis og jeg betalte det bare for å få saken ut av verden. Er for mye annet som foregår for tiden til at jeg kan prioritere det. Men de har hvertfall mistet meg som kunde for evig tid.
De hadde også sendt meg ett kontraktsforslag om klarna konto som de bare kan glemme. Rotet begynte først hos netbutikken men resultatet ble det samme.

Ergo, vær forsiktig.

Endret av Theo343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...