Gå til innhold

PlayStation 5 vs Xbox series X


Jakobk

Next gen meningsmåling🐱‍👤  

301 stemmer

  1. 1. Hvilke konsoller skal du kjøpe?

  2. 2. Hvilken konsoll kommer til å bli den største suksessen globalt?

  3. 3. Hvilken spill-tjeneste er best?



Anbefalte innlegg

Bottekott skrev (14 minutter siden):

Hvis kriteriet er mest antall brukere så er det vel ingen tvil :).

Hører jo støtt og stadig at PS "vant" forrige generasjon, siden de solgte ca dobbelt så mye som xbox.

Jeg har ingen problemer med at PS "vant" forrige gen, det tror jeg vel egentlig ingen har. Det var rett og slett for stor avstand. Xbox dreit seg ut i starten og da var skaden allerede gjort.

Så jeg vil si at tall kan brukes til mye, spesielt når det kommer til en tjeneste. Men nå er jo mye av dette påvirket av "tilbudet" på Gamepass man får nå.

Det å ha 15 mill nå er en ting, men hva skjer når mye av denne konverteringen som folk har brukt for 2-3 år med Gamepass går ut? Det får vi vel først svar på om 2-3 år. Personlig tror jeg bare GamePass blir større. 
Som når Netflix eller HBO lanserer store filmer eller serier på platformene deres så vil det være såkalte "spikes" i antall som signrerer seg opp, før noen etter de er ferdig med å se produktet kansellerer abonnementet etterpå. 
Noen glemmer det jo selvsagt, mens andre bare lar det løpe videre. Det er sånn de tjener penger og jeg tror personlig at pga spill koster så mye så vil GamePass være en mye mer no-brainer enn f.eks Netflix. Det handler hovedsaklig bare å "få det ut der" til befolkningen. 
I teorien kan du få alt Netflix eller andre tjenester sender via et par søk på nettet helt gratis, det problemet har på mange måter ikke spillbransjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (1 time siden):

Hvorfor skal man gjøre dette?

Det viser jo på ingen måte hva man faktisk må betale om man ønsker å spille spillene uten tjenestene.

Hele poenget er jo å vise hva spillet koster, i virkeligheten, ikke hva DU synes spillet er verdt.

Vi snakker objektivt her, ikke subjektivt.

 

Bevisbyrden ligger på den som først kommer med en påstand.

I dette tilfellet er påstanden at gamepass objektivt gir mer for pengene.

Om ingen ønsker å bevise dette så faller påstanden bort, og man kan da gå ut ifra at den ikke stemmer.

 

Kan du bevise at dette har noen sammenheng?

Fordi du må ta hensyn til utgiverdato!

Hvis du ønsker å kjøpe et spill for 250 kr til ps3, når det ligger på ps now til under 100 kr måneden så be my guest. 

Jeg har også allerede gitt deg en objektiv grunn til at game pass er bedre, og den hoppet du rett over. 

Mener du at jeg må spørre alle 15 millionene om de synes at verdien av game pass er større enn ps now fordi de får spill dag 1 kontra å ikke vite når det kommer/om det kommer? I såfall er det bare å legge ned hele diskusjonsforumet, for da kommer vi aldri noen vei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (2 minutter siden):

Fordi du må ta hensyn til utgiverdato!

Igjen. Hvorfor må jeg det? Det sier ingenting om den objektive verdien til spillet.

Det du snakker om er subjektivt.

Skeptisk23 skrev (3 minutter siden):

Mener du at jeg må spørre alle 15 millionene om de synes at verdien av game pass er større enn ps now fordi de får spill dag 1 kontra å ikke vite når det kommer/om det kommer?

Om du skal påstå med noen form for sikkerhet at dette er den eneste grunnen til at folk velger gamepass så må du det ja.

 

Her er det snakk om å komme med fakta, ikke meninger.

 

Diskusjonen om gamepass er mer verdt for noen som liker spillene der eller ikke er noe helt annet, det er ikke det vi diskuterer.

Lenke til kommentar
Iki skrev (43 minutter siden):

Igjen. Hvorfor må jeg det? Det sier ingenting om den objektive verdien til spillet.

Det du snakker om er subjektivt.

Om du skal påstå med noen form for sikkerhet at dette er den eneste grunnen til at folk velger gamepass så må du det ja.

 

Her er det snakk om å komme med fakta, ikke meninger.

 

Diskusjonen om gamepass er mer verdt for noen som liker spillene der eller ikke er noe helt annet, det er ikke det vi diskuterer.

Fordi pris og verdi ikke er det samme! 

Alder på spill vil ha en innvirkning på verdien som ikke fremkommer i prisen! Det er ikke subjektivt engang, det er sånn verden er satt sammen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det i det hele tatt mulig å sette en objektiv verdi på ett spill?

 

https://www.theverge.com/21718936/xbox-series-x-ps5-performance-game-comparison

These performance gaps, weird bugs, and differences between the Xbox Series X and PS5 versions of games look like issues related to the games rather than a platform problem for the Xbox. If Microsoft delivered dev kits and tools far later than Sony, then it could take creators more time to optimize further for Xbox. It may also explain why we didn’t see a lot of Xbox Series X gameplay in the months ahead of launch, but Sony was happy to regularly deliver PS5 gameplay.

Microsoft also hasn’t explained why it waited for full RDNA 2 support from AMD for the Xbox Series X. Xbox chief Phil Spencer revealed to The Verge recently that Microsoft started manufacturing consoles in late summer. “We were a little bit later than the competition, because we were waiting for some specific AMD technology in our chip,” says Spencer.

Microsoft may have been beating its chest about 12 teraflops and the “world’s most powerful console,” but that hasn’t materialized yet. Despite this, I understand Microsoft is still quietly confident that bigger and more obvious performance gains will appear on Xbox over time, thanks to full RDNA2 support and its maturing developer tools.

 

Tydelig at det ikke bare er terraflops som er viktig, men også gode verktøy til utviklerne. Blir artig å se hvordan det utvikler seg :).

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Bottekott said:

Er det i det hele tatt mulig å sette en objektiv verdi på ett spill?

 

https://www.theverge.com/21718936/xbox-series-x-ps5-performance-game-comparison

These performance gaps, weird bugs, and differences between the Xbox Series X and PS5 versions of games look like issues related to the games rather than a platform problem for the Xbox. If Microsoft delivered dev kits and tools far later than Sony, then it could take creators more time to optimize further for Xbox. It may also explain why we didn’t see a lot of Xbox Series X gameplay in the months ahead of launch, but Sony was happy to regularly deliver PS5 gameplay.

Microsoft also hasn’t explained why it waited for full RDNA 2 support from AMD for the Xbox Series X. Xbox chief Phil Spencer revealed to The Verge recently that Microsoft started manufacturing consoles in late summer. “We were a little bit later than the competition, because we were waiting for some specific AMD technology in our chip,” says Spencer.

Microsoft may have been beating its chest about 12 teraflops and the “world’s most powerful console,” but that hasn’t materialized yet. Despite this, I understand Microsoft is still quietly confident that bigger and more obvious performance gains will appear on Xbox over time, thanks to full RDNA2 support and its maturing developer tools.

 

Tydelig at det ikke bare er terraflops som er viktig, men også gode verktøy til utviklerne. Blir artig å se hvordan det utvikler seg :).

Jepp, denne generasjonene vil bli bedre og bedre etter hvert, selv om det har vært en litt tung start for Microsoft har det sin forklaring.
Når både Sony og Microsoft utviklerene klarer å skvise maks ut av hardware'en blir dette bra 👍 

Lenke til kommentar
MacBain skrev (3 minutter siden):

Du beit deg skikkelig fast i at jeg skrev objektivt. Du skjønte utmerket godt hva jeg mener, men velger din vanlige kverulering, med bevisbyrde etc, vet det sitter laaangt inne hvis det overhode er mulig for deg å innrømme at Microsoft er bedre enn Sony på noe.  
Du vet utmerket godt at du troller. Er vel ganske universelt akseptert at Game Pass er gir deg mer for pengene enn PS Now, skjønner ikke hvorfor dette er så tungt å ta innover seg?. 

 

Ja, for du skrev objektivt.

Du kan ikke forandre det til å bety noe annet nå i ettertid...

 

Subjektivt sett så gir gamepass langt bedre verdi, det er jeg helt enig i.

Men du nevnte objektivt, så da får du forholde deg til det du skriver.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Iki said:

Ja, for du skrev objektivt.

Du kan ikke forandre det til å bety noe annet nå i ettertid...

 

Subjektivt sett så gir gamepass langt bedre verdi, det er jeg helt enig i.

Men du nevnte objektivt, så da får du forholde deg til det du skriver.

Ja, så får jeg ta det på min kappe at jeg skrev feil. Skjønner at man må holde tunga rett i munnen her. Du skjønte uansett hva jeg mente.
At du skulle ta meg på grammatikken får nå heller være.

Du er da enig at Game Pass gir en mer for pengene enn PS Now ? 🙂

Endret av MacBain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Iki said:

Subjektivt sett. Om man liker spillene på gamepass bedre. Så vil tjenesten være verdt mer. Men du får ikke mer for pengene. Du får høyere subjektiv verdi.

Og siden de fleste foretrekker nye spill på lanseringsdatoen framfor ett par år gamle spill så vil det for de fleste være ett bedre valg.

 

Lenke til kommentar

Synes valget er veldig lett denne gangen, og forrige gang - det blir Playstation igjen. Før det hadde jeg Xbox 360, som også var et enkelt valg den gangen.

Jeg spiller nok en del mindre enn mange her inne og forstår ikke helt denne "krigen" noen ser ut til å ville utkjempe her, det er jo bare å kjøpe det man har mest lyst på selv, man trenger ikke forsvare det med nebb og klør. GamePass og PS Now har jeg ikke satt meg helt inn i, men for meg som kjøper 2-3, kanskje 4 spill i året og gjerne ikke på release så er det egentlig ikke så nøye/mye penger å spare? Spill som Halo, Forza og Gears of War interesser meg heller ikke så mye. Sånn kraftmessig har jeg forstått det sånn at de er veldig like, og at begge er veldig bra.

En annen ting som veier tungt er at jeg har PS4 og da kan spille noen av de jeg har fra før, samt et par spill jeg har ventet med til jeg får fatt på en PS5. Liker også godt de nye funksjonene på kontrollen, at og at venner også går for PS5. Såvidt jeg har fått med meg bruker Xbox-kontrollen AA-batterier også, det er veldig greit å slippe i 2020. 

Det som trekker ned med PS5 er det harry lyset på maskinen, og at den er veldig stor. Og selvfølgelig at den er umulig å få tak i!

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (11 minutter siden):

For en rar diskusjon. Hvis et skikkelig drittspill som ingen vil spille av en eller annen grunn hadde vært priset til 10 000 kr, så vil det altså si at PS Now (eller en tilfeldig tjeneste som har spillet) altså objektivt er mer verdt..? 

Nei? Kanskje du la merke til at jeg også gjorde utregningen basert på omtalene spillene hadde på metacritic?

Lenke til kommentar
barezell skrev (2 timer siden):

Spent på når det kommer mer Bethesda på game pass jeg

De har ikke fullført kjøpet enda, når det gjør det så kommer nok "alt". Når det et kjøp av et så stort selskap så er det mye som må gjøres først.

Med mindre Microsoft tenker den banen at de skal "fase" inn spillene litt og litt. Som forsåvidt gir mening fra deres ståsted. Per dags dato så trenger de heller ikke å pumpe inn mer, når de kanskje ser at tallene begynner å droppe det er da noe nytt blir pumpet inn. 

Skyrim en mnd, Fallout en annen osv. Det kan vel også tenkes at man bruker den tiden på å optimalisere disse utgavene slik at det ser/kjører litt bedre enn de opprinnelig gjorde, men akkurat det tviler jeg litt på.
Jeg tror personlig at når Microsoft og Bethesda overgangen er fullført så kommer alle Bethesda spillene på GamePass. Så her er det bare å kjappe seg å bli ferdig med resten av GamePass :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Sony-fan i konsollverden må jeg bare si at GamePass definitivt er bedre enn PS Now. Jeg skal ikke begi med ut på noen objektiv vurdering, men man må ty til rimelig rar argumentasjon for å snu det andre veien, gitt. PS Now har jeg lite til ingen interesse av, men hadde Sony hatt noe helt tilsvarende som GamePass hadde jeg kjøpt det på flekken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (4 timer siden):

Herre mitt tyttebær. 

Fasit står på toppen av siden, "backet" av mange stemmer. 

Likevel ønsker noen særs få  tre sin personlige preferanse som fasit over demokratiet. 

Jævla diktatorer. 🤣

Fasit? Det er ganske tullete å påstå.

Mener du da det er fasit at Playstation er best, og at ingen skal få kjøpe Xbox da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...