Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Betroz skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært et ekte, farlig virus som smittet hyppig der ute - så hadde vi ikke sittet her og diskutert om det finnes eller ikke. Regjeringen hadde heller ikke trengt å holde pressekonferanser der de fremlegger reglene vi må følge... Folk hadde sett og erfart det selv i store mengder, helt av seg selv! Viruset er så farlig at vi må teste folk for å se om de har det...

Jeg satt ikke å snakket slikt om tidligere vaksiner, gjorde jeg vel....nei. Det er denne Covid vaksinen JEG snakker om.

Hvilke andre konspirasjonsteorier du tror på har vel ingen av oss her oversikt over. Hva er egentlig tankegangen din her, er dette en helt enorm konspirasjon hvor leger og forskere verden over ikke formidler sannheten? Hvordan har myndigheter verden rundt blitt lurt og/eller er med på konspirasjonen som dreier seg om at viruset ikke finnes eller ikke inneholder de egenskapene vi blir fortalt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Betroz said:

Hadde det vært et ekte, farlig virus som smittet hyppig der ute - så hadde vi ikke sittet her og diskutert om det finnes eller ikke. Regjeringen hadde heller ikke trengt å holde pressekonferanser der de fremlegger reglene vi må følge... Folk hadde sett og erfart det selv i store mengder, helt av seg selv! Viruset er så farlig at vi må teste folk for å se om de har det...

Jeg satt ikke å snakket slikt om tidligere vaksiner, gjorde jeg vel....nei. Det er denne Covid vaksinen JEG snakker om.

Det er stort sett bare du som diskuterer om viruset finnes. Alle andre vet det.

Og viruset er ikke farlig for alle, det er derfor man tester. De som smittes og ikke har særlig symptomer smitter andre, som smitter andre, som smitter andre, og en del av de smittede får alvorlig sykdom og dør.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (5 minutter siden):

 

Å tro på en øglemann istedenfor alle verdens myndigheter og virus forskere tyder på alvorlige vrangforestillinger. Du er syk Betroz søk hjelp. 

Jeg synes ikke man skal stille diagnoser på folk som tror på forklaringer som er et godt stykke utenfor mainstream. Man kan si at de er feilinnformerte, men jeg synes ikke det styrker debatten å komme med diagnostiseringer. Mitt inntrykk av de fleste som tror på konspirasjonsteorier er at de er ganske mistenksomme ovenfor myndighetene og at det ofte er genuine erfaringer som ligger bak en slik mistenskomhet men at man ofte går for langt i å søke forklaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 minutt siden):

Igjen så antar du at jeg kun har informasjon fra èn mann, David icke, noe som ikke stemmer. Bare for å nevne èn doktor, 
Dr. Sam Bailey.

Informasjonen myndigheten baserer seg på støtter 99.99% av alle doktorer i verden. 

Hva er mest sannsynlig at en nerd kalt Betroz som sitter å fiser hjemme vet bedre enn alle verdens doktorer og er den ebeste som har forstått at viruset er falskt eller at det faktisk er en dødelig pandemi?

Prøv å tenk litt kritisk. Mener du også at månelandingen er falsk? 

Er jorden flat? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke man skal stille diagnoser på folk som tror på forklaringer som er et godt stykke utenfor mainstream. Man kan si at de er feilinnformerte, men jeg synes ikke det styrker debatten å komme med diagnostiseringer. Mitt inntrykk av de fleste som tror på konspirasjonsteorier er at de er ganske mistenksomme ovenfor myndighetene og at det ofte er genuine erfaringer som ligger bak en slik mistenskomhet men at man ofte går for langt i å søke forklaringer.

Å tro at alle verdens myndigheter lyver om en dødelig pandemi klarer man ikke uten en alvorlig psykisk diagnose. Hva den er har jeg ikke kompetanse til å uttale meg om. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Kona har fått vaksina. Ingen rykninger eller spasmer. 

Kryptodebunker skrev (1 time siden):

Samme har mitt kreftsyke familiemedlem på 60 år. Han følte seg kun litt grøssen dagen etter. 

Benbjo skrev (20 minutter siden):

Bestemor på 88 har fått første dose - ingen bivirkninger

Godt å høre litt fra de bra utfallene også, ikke bare de det går dårlig med. :thumbup:

Hapi70 skrev (9 minutter siden):

En for mye.

Har en million for mye fått vaksine? :wow:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (9 timer siden):

Dere antivaxere er generelt dårlig på risikoforståelse. 

Antivax er en form for konspirasjonsteori. Det har vært forsket på personligheten til konspirasjonsteoretikere og kortversjonen er at de ikke tenker logisk, men tenker med magefølelsen.

I dyreverden tror jeg vi kaller det for instinkt, i motsetning til rasjonelle analytiske tanker som i stor grad kjennetegner menneskelig tenkning.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Antivax er en form for konspirasjonsteori. Det har vært forsket på personligheten til konspirasjonsteoretikere og kortversjonen er at de ikke tenker logisk, men tenker med magefølelsen.

I dyreverden tror jeg vi kaller det for instinkt, i motsetning til rasjonelle analytiske tanker som i stor grad kjennetegner menneskelig tenkning.

Det har nok også noe med tillit (til myndigheter/vitenskap/...) og ønske om å være unik å gjøre.

Jeg har ikke kompetanse til å vurdere om en artikkel i The Lancet er bedre eller verre enn en annen. Jeg har ikke kompetanse til å lese en artikkel i The Lancet og få mye ut av den punktum. Jeg har tillit til at peer-review-systemet funker sånn noenlunde. At de som ulønnet påtar seg å vurdere andres artikler før publisering er blant verdens flinkeste i sitt felt og evner å luke vekk tvilsomme artikler. At forskere prøver å gjenskape resultater og at dårlig forskning og juks blir oppdaget. Jeg har tillit til at staten ansetter akademikere og byråkrater som holder seg oppdatert på forskning og gir råd som er basert på kunnskapen man kan inneha. At denne informasjonen når ut til folk noenlunde ufiltrert og at politikerne i noen grad støtter seg på kunnskapen - i det minste i spørsmål om liv og død.

Hvis man antar at forskere, byråkrater og politikere er dumme og korrupte på en organisert måte (eller på en slik måte at systemet svikter i å fange det opp) så faller systemet av tillit sammen. Det er ikke mulig for ett menneske å inneha all kunnskap eller beherske alle vitenskaper, slik det kanskje var for 500 år siden.

At man samtidig kan få seg til å tro at en dude på youtube har funnet sannheten (eller at en selv gjennomskuer alt uten særlig fagkunnskap) og ærlig rapporterer den videre er en ironisk vri på skepsisen, men det får så være.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
43 minutes ago, Benbjo said:

Å tro at ingen vil få bivirkninger er utopi. Alle legemidler har bivirkninger. Alt du gjør i livet har bivirkninger. 

Nei, du kan ikke sammenligne tvangsvaksinering med noe som helst annet jeg gjør i livet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, knipsolini said:

Klarer du å se begge sider? Er det verre om én av en milliard dør av en vaksine, enn at én av 100 dør av en sykdom de ville overlevd ved vaksinering, fordi det er så forferdelig at noen kan bli alvorlig syke eller dø av en vaksine? 

Andre kan få dø og bli syke av vaksiner alt de vil for meg, men jeg har ikke tenkt å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...