Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (8 minutter siden):

50% av innholdet i tråden er om PS5 og SSD løsningen deres så jo dette er også en tråd som handler nesten mer om Sony enn Microsoft. 

0 % av denne tråden handler om Playstation eller deres SSD.

Tråden handler om Xbox sine spill som de nå skal vise frem, og det er de spillene som diskuteres.

 

Leflus skrev (3 minutter siden):

Oja. Så da stemmer det visst ikke likevel at portalene blir brukt en gang hvert 2. sekund? 

 

Nå må du gi deg.

Jeg har vist deg en video hvor man faller gjennom portaler gang på gang etter hverandre, og du har selv bevist at dette er noe som er med i vanlig gameplay, ikke bare noe som gjelder for denne ene traileren de viste frem som et konsept.

 

Leflus skrev (5 minutter siden):


At det ville ha krevd loading flere ganger i løpet av samme level er nødvendigvis ikke sant. En lang loading i forkant av levelen hadde sannsynligvis holdt. Spesielt dersom portalene dukker opp på predefinerte steder, slik som det tilsynelatende ser ut i gameplay-klippet jeg linket til. Det hadde vært en annen ting dersom man kunne bruke portalene overalt. 

Noe som kanskje faktisk er mulig i spillet, men det har vi ikke sett noe av ennå.

Du ville isåfall måtte ta i bruk grafikk på PS1 nivå om det skulle ha noen mulighet til å kjøre på en ps4.

For å laste inn data hurtig nok (på dagens ps4 spill) må ps4 holde på data for de neste 30 sekundene i minnet. Det er da altså dataen for et enkelt nivå.

Dette tar opp rundt 80% av hele minnet til maskinen.

Selv med dette blir det pop-in på deler av grafikken i litt tyngre spill. Ofte skjules dette med en lang video i starten av banene.

 

For ikke å snakke om alle problemene du får med kodingen av assets som skal deles mellom steder, da harddisken ikke kan lese hurtig nok til å finne en og en asset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (1 minutt siden):

 Nå må du gi deg.

Jeg har vist deg en video hvor man faller gjennom portaler gang på gang etter hverandre, og du har selv bevist at dette er noe som er med i vanlig gameplay, ikke bare noe som gjelder for denne ene traileren de viste frem som et konsept.

 

Du ville isåfall måtte ta i bruk grafikk på PS1 nivå om det skulle ha noen mulighet til å kjøre på en ps4.

For å laste inn data hurtig nok (på dagens ps4 spill) må ps4 holde på data for de neste 30 sekundene i minnet. Det er da altså dataen for et enkelt nivå.

Dette tar opp rundt 80% av hele minnet til maskinen.

Selv med dette blir det pop-in på deler av grafikken i litt tyngre spill. Ofte skjules dette med en lang video i starten av banene.

 

For ikke å snakke om alle problemene du får med kodingen av assets som skal deles mellom steder, da harddisken ikke kan lese hurtig nok til å finne en og en asset.

Jeg synes det er helt fair å påpeke at du tok feil angående portalene. Spesielt etter at du forsøkte å lire av deg det misvisende Fifa-eksempelet.

Er du enig eller uenig i at portalen dukker opp på et predefinert punkt i spillet? Altså noe som utvikleren kan planlegge ut i fra. Er du enig eller uenig i at det er spill på de nåværende konsollene som krever lengre loading enn andre fordi spilldesignet krever det? Da tenker jeg spesielt på open world spill.

Vanlig gameplay i Ratchet & Clank er forresten hopping, skyting og gadgets. De klippene jeg har sett nå langt har ikke overbevist meg om noe annet. Portalene gir en flashy visuell effekt, men de endrer ikke gameplayet på noen måte. I hvert fall ikke basert på det som har blitt vist frem til nå.

Jeg nekter ikke for at PS5 gjør det enklere å designe i forhold til portalene (akkurat slik som de nye platformene gjør det enklere å designe med raytracing, høyere framerate, oppløsning, osv), men jeg nekter å tro at det ikke hadde vært mulig på en PS4 (med akseptabel grafikk). 

Lenke til kommentar
Leflus skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er helt fair å påpeke at du tok feil angående portalene. Spesielt etter at du forsøkte å lire av deg det misvisende Fifa-eksempelet.

Så du fikk altså ikke med deg gameplay videoen jeg selv linket til. Ok.

Jeg ber deg se denne før du fortsetter å argumentere uten et fullstendig bilde av hvordan portalene fungerer under gameplay.

Leflus skrev (5 minutter siden):

Er du enig eller uenig i at portalen dukker opp på et predefinert punkt i spillet? Altså noe som utvikleren kan planlegge ut i fra. Er du enig eller uenig i at det er spill på de nåværende konsollene som krever lengre loading enn andre fordi spilldesignet krever det? Da tenker jeg spesielt på open world spill.

Det ser ut til at portalene er plassert på bestemte steder i spillet, ja.

Ja, utviklerne kan planlegge utifra dette, men det ville ikke være mulig på dagens konsoller å laste inn alt du hadde trengt for å vise flere verdener etter hverandre såpass hurtig, da de ikke har nok ram, da ram må brukes for å avlaste data fra en treg HDD.

 

Ja, noen spill laster inn på 5-10 sekunder, for det meste indie spill, mens store open world spill kan bruke opp mot 4 minutter på å laste.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (20 minutter siden):

At den har full støtte på PC også trekker voldsomt opp. Lyst på en Elite kontroller men har egentlig lovet meg selv å roe ned kjøp nå frem til de nye Next gen konsollene ?

Gjør den? Var det ikke no greier med at den ikke funka trådløst eller var det bare første gen?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (5 timer siden):

At den har full støtte på PC også trekker voldsomt opp. Lyst på en Elite kontroller men har egentlig lovet meg selv å roe ned kjøp nå frem til de nye Next gen konsollene ?

Men den fungerer også på neste Xbox!

viktig å spre utgiftene ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 7/7/2020 at 2:29 PM, Comma Chameleon said:

Helt siden X360 har MS hatt den beste kontrollen, uten tvil. Størrelse, plassering av analoger, triggere, alt. Mulig at Sony har gjort mye bra med den nye, men venstreanalogen er fortsatt plassert feil.

Er helt enig i alt, og synes selvsagt Xbox har den overall beste kontrolleren. Men det er 2 ting PS får til mye bedre enn MS med kontrollene sine, nemlig X, O, # og triangel (A, B, X og Y), samt piltastene. Ekstremt mye bedre på PS, og når man går fra de knappene til Xbox knapper så er ikke «Tekken» så gøy lenger. Er nok ett bevisst valg av MS, men feil valg i mine øyne.

Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (10 timer siden):

Er helt enig i alt, og synes selvsagt Xbox har den overall beste kontrolleren. Men det er 2 ting PS får til mye bedre enn MS med kontrollene sine, nemlig X, O, # og triangel (A, B, X og Y), samt piltastene. Ekstremt mye bedre på PS, og når man går fra de knappene til Xbox knapper så er ikke «Tekken» så gøy lenger. Er nok ett bevisst valg av MS, men feil valg i mine øyne.

Piltastene er jeg 100% enig i. Heldigvis spiller jeg ingen spill der jeg trenger de noe annet enn for å åpne en meny eller lignende. De andre knappene kan jeg forstå at noen foretrekker PS sine på. Jeg synes begge fungerer greit. Jeg liker at MS sine knapper stikker litt ut, men samtidig litt mer motstand i de som kan  gjøre det vanskeligere i noen spill. Liker begge like godt der igrunn. Switch Pro kontrolleren er nesten som en fin mellomting mellom de to. Samboeren min synes Switch Pro kontrolleren er den beste av de tre.

Lenke til kommentar
metalheart666 skrev (5 timer siden):

Dei har vel ikkje sagt det nei.. Dei har vel sagt at dei skal støtte Xbox one, men ikkje med alle spel.

"As our content comes out over the next year, two years, all of our games, sort of like PC, will play up and down that family of devices,” said Matt Booty.

 

Så om du finner en plass at de har sagt det motsatte vil jeg gjerne se det.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Iki said:

"As our content comes out over the next year, two years, all of our games, sort of like PC, will play up and down that family of devices,” said Matt Booty.

 

Så om du finner en plass at de har sagt det motsatte vil jeg gjerne se det.

LOL, tråden som ikke vil dø.

Dere snakker om to forskjellige ting.

Xbox Studios spill som kommer ut i nærmeste framtid vil støtte OG Xbox One til Series X, det er dette du viser til Iki. Xbox har tydeligvis ikke lagt føringer på andre utgivere, slik metalheart sier. Tredje part kan fritt utgi til bare Series X hvis de vil, som nevnte Scorn og Medium.

Dette vet du egentlig veldig godt, Iki, men passer vel ikke så godt med vinklingen din og budskapet du prøver å hamre inn om at Xbox holdes tilbake av å støtte også de med gammel Xbox, selv om det kommer ut en ny.

Endret av Grimbeorn
skrivefeil
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (19 minutter siden):

Dere snakker om to forskjellige ting.

Xbox Studios spill som kommer ut i nærmeste framtid vil støtte OG Xbox One til Series X, det er dette du viser til Iki. Xbox har tydeligvis ikke lagt føringer på andre utgivere, slik metalheart sier. Tredje part kan fritt utgi til bare Series X hvis de vil, som nevnte Scorn og Medium.

Jeg har selv sagt at tredjepartsstudio får lage next-gen spill til Xbox.

Om du leser min originale kommentar så påpeker jeg nettopp dette.

"Uheldigvis har jo Microsoft selv gått ut å sagt at vi ikke får noe next-gen spill fra dem det første året, eller lengre.

 

Kanskje vi får se et tredjepartsspill som imponerer?"

 

 

Om dere ikke orker å lese kommentarene mine så skjønner jeg ikke hvorfor dere orker å kommentere heller.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Iki said:

Jeg har selv sagt at tredjepartsstudio får lage next-gen spill til Xbox.

Om du leser min originale kommentar så påpeker jeg nettopp dette.

"Uheldigvis har jo Microsoft selv gått ut å sagt at vi ikke får noe next-gen spill fra dem det første året, eller lengre.

 

Kanskje vi får se et tredjepartsspill som imponerer?"

 

 

Om dere ikke orker å lese kommentarene mine så skjønner jeg ikke hvorfor dere orker å kommentere heller.

Har lest dine kommentarer, det var derfor jeg skrev at du vet dette veldig godt og misforstår metalheart med vilje.

Til det du åpnet med å skrive i tråden: Selv om spill støtter flere generasjoner utelukker ikke det at de kan imponere på ny hardware. I tillegg vil jeg tro det er spill under utvikling fra Xbox Studios som blir eksklusive på Series X og kommer ut om et par år, men disse får vi nok ikke se denne gangen.

Stusser litt over at du må innom alle tråder om Xbox-nyheter og komme med et stikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...