Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

39 minutes ago, barezell said:

Hvis PS kun har sluppet god of war siste 10 årene som er av interesse for deg så må jeg nesten spørre hvor mange av MS sine spill har vært av interesse i tilsvarende periode og hva slags spill liker du egentlig? Virker utrolig rart om ingen andre av da relativt mange kritikerroste og annerkjente spill ikke skulle pirre nysgjerrigheten litt. 

Imo er eksklusive spill det eneste Sony er bedre på. De lager vanvittig gode spill som man dessverre ikke får på pc?

Men det hjelper lite om MS har bedre meny, kontroller, løsninger som gamepass om titlene som kommer er uoriginale og generelt svakere.

Man får dog ekstremt mye mer enn bare eksklusive spill i gamepass. Spilt 40+ spill siste året kun gjennom gamepass der kun Gears of War 5 og Forza Horizon 4 er de eksklusive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har derimot ingen problem å erkjenne at Sony har mye bedre eksklusive spill enn Microsoft. Hadde jeg hatt mer tid så hadde jeg kjøpt begge konsollene i høst. Hovedgrunnen til å forsette på Xbox er at jeg har nærmere 300 spill, en profil som er flittig brukt i 15 år med nesten 300k gamerscore og gamepass. De tre grunnene veier mer for min del enn de eksklusive spillene på Playstation. 

Lenke til kommentar

Dette er definitivt den beste generasjonen til Sony noen sinne og de har vel aldri hatt så mange bra first-party spill i løpet av en generasjon såm de har hatt nå. PS3-eraen og alt søppelet de produserte på den tiden var jo faktisk bare katastrofe fra start til slutt, med noen veldig få unntak mot slutten av generasjonen.

Hovedproblemet til Sony nå i dag er vel at de nesten eksklusivt bare greier lage veldig bra spill i Action-adventure (Uncharted, Spider-Man, God of War, Ghost of Tsushima, TLOU) og ARPG (Horizon Zero Dawn, Bloodborne) sjangerne, men er ekstremt middels i nesten alle andre sjangere de dypper føttene i, og her er det MS som troner på TPS (Gears), FPS (Halo), Racing (Forza), Metroidvania (Ori), Fighting (Killer Instinct), RTS (Halo Wars).

Det til tross for at dette uten tvil har vært en katastrofalt dårlig Xbox-generasjon hvor spillproduksjonen så og si bare stoppet opp i flere år mens MS startet bygge opp studioporteføljen sin nesten helt fra scratch igjen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Spørs vel hva som er viktig for en. For meg vil alltid bra spill komme i første rekke. Som også er grunnen til at jeg har hatt PS ved siden av xbox hver generasjon til nå. 

Og nå er det jo ikke sånn at kontroller, ui, ps now er helt elendig. Det er bare ikke like bra som xbox sine løsninger. 

Sony har derimot langt flere titler som leverer gode spillopplevelser og vil absolutt si at forskjellen i kvalitet på eksklusive spill er mer vesentlig enn de andre forskjellene.

Lenke til kommentar
Mala skrev (4 timer siden):

Spillutvalget vel i hovedsak grunnen for at folk velger å kjøpe en spillkonsoll, sånn stort sett.

Jeg vil tørre å påstå at de aller fleste kjøper en konsoll fordi det er billigere, læringskurven er lett og tar mindre plass enn en PC. 
I all hovedsak er det rettet mot barn og tenåringer som gjør de til ganske ideelle gaver og underholdningr for disse og for seg selv. For å ikke snakke om at det er en mediespiller på kjøpet. Man kan anta at det å se på Netflix, Twitch, film og andre ting også er relativt populært. 

Disse vil etter all sannsynlighet spille de mest aktuelle spillene som er tilgjengelig på begge plattformer. Spill som Fortnite, Apex, Call of Duty, FIFA, Battlefield, Minecraft, GTA etc som er de største grunnene for at folk faktisk har en konsoll til tross for at en del av disse er tilgjengelig på PC. Hvorfor? Vel på grunn av hva jeg allerede har forklart og da er det helt åpenbart at det er den største faktoren for hvorfor folk har en konsoll og ikke alle sitter å gamer disse spillene på PC.

Hadde man strippet alle konsoll-eksklusive spillene, så ville konsoll fortsatt vært the way to go for majoriteten av mennesker. Det er jeg 100% sikker på. 

Simplicity for konsoll er hvorfor folk sitter med en konsoll. PC har det beste spillutvalget period, men kommer altså bak i rekken. Hadde spillutvalget vært årsaken så hadde vi alle sittet å spilt på PC, noe vi ikke gjør. Om du banker på døra til hele nabolaget og spør om de spiller på konsoll eller PC så vil majoriteten si konsoll.


Xbox har jo altså ingen eksklusive spill(fordi alle sitter jo med gaming-PC har jeg hørt), men folk sitter jo med konsollen og folk kjøper konsollen. Hvorfor? De kunne jo bare kjøpt en PC. Men over 50 millioner mennesker har kjøpt Xbox One. Da er ikke eksklusive spill årsaken til at folk sitter med en konsoll tvert imot. Det er pga enkelheten det kommer med en konsoll. Som er nummer en grunnen for at folk har konsoll. Ikke pga spill som Last Of Us osv.

Endret av Kamaaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kamaaz skrev (1 time siden):

Med andre ord kun eksklusive spill de er bedre på. Var det jeg trodde. Det blir rett og slett alt for tynt

Sony og PS er 10 ganger bedre på nyvinninger og revolusjonerende tech, enn MS og Xbox.. Kva er nytt på Xbox sin kontroller? "Share button", som er vitterlig nåke Sony kom med last gen. Sony har ein kontroller med ny haptic feedback, og adaptive triggers. Igjen nåke du ikkje får på Xbox. Den har mikrofon og høgtaler, som er faktisk ein heilt grei ting å ha på ein kontroller. Samme gjelder touchpad`en..

Ellers på hardware, har Sony bokstavlig talt lagt ned hammeren når det gjelder I/O arkitektur, som til og med PC kjem til å strekke seg etter i årene som kjem. Du finner det rett og slett ikkje på PC markedet eingang. Det er faktisk sopass imponerende at Epic Games skreiv om I/O subsystem kode i UE5 på bakgrunn av PS5 sin arkitektur.

But but but 12tlfops.. 

Einaste argumenta eg har høyrt fra Xbox fanboisa, er 12 tflops, og gamepass.. GPUen er i teorien, 17% kraftigere. Og gamepass har Sony ein tilsvarende tjeneste.. 

Personlig hadde eg håpt på at MS skulle vise nåke digg til Xbox. Vart enormt skuffet.. Men Avowed såg temmelig interessant ut. Men ikkje eit Xbox spel. Kan like gjerne kjøpe det på PC. Det er absolutt ingen, null, zero grunn for å kjøpe ein Xbox. Og det er synd for Microsoft og alle som skal spele på konsollen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som du ordlegger deg tror jeg ikke på at du håpet at MS skulle vise noe bra. Snakker kun negativt til alt, alt er bedre på Playstation uansett hva andre skriver. Morsomt at man kaller andre fanboys når man er det selv. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Jeg tenker litt at pc med gamepass er en high end xbox ? så lenge jeg har gamepass og en grom pc er det egentlig ingen grunn til å kjøpe xbox. 

Dette blir bare forsterket med at cross play begynner bli mer og mer vanlig. 

Så selv om jeg liker xbox best så er jeg tenmelig sikker på at det blir pc+gamepass og en ps5 når det kommer noe fett. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Sony og PS er 10 ganger bedre på nyvinninger og revolusjonerende tech, enn MS og Xbox.. Kva er nytt på Xbox sin kontroller? "Share button", som er vitterlig nåke Sony kom med last gen. Sony har ein kontroller med ny haptic feedback, og adaptive triggers. Igjen nåke du ikkje får på Xbox. Den har mikrofon og høgtaler, som er faktisk ein heilt grei ting å ha på ein kontroller. Samme gjelder touchpad`en..

Ellers på hardware, har Sony bokstavlig talt lagt ned hammeren når det gjelder I/O arkitektur, som til og med PC kjem til å strekke seg etter i årene som kjem. Du finner det rett og slett ikkje på PC markedet eingang. Det er faktisk sopass imponerende at Epic Games skreiv om I/O subsystem kode i UE5 på bakgrunn av PS5 sin arkitektur.

But but but 12tlfops.. 

Einaste argumenta eg har høyrt fra Xbox fanboisa, er 12 tflops, og gamepass.. GPUen er i teorien, 17% kraftigere. Og gamepass har Sony ein tilsvarende tjeneste.. 

Personlig hadde eg håpt på at MS skulle vise nåke digg til Xbox. Vart enormt skuffet.. Men Avowed såg temmelig interessant ut. Men ikkje eit Xbox spel. Kan like gjerne kjøpe det på PC. Det er absolutt ingen, null, zero grunn for å kjøpe ein Xbox. Og det er synd for Microsoft og alle som skal spele på konsollen.

 

Den logikken jeg ikke forstår på denne forumet er at dere sammenligner spill mot spill når det gjelder grafikk, hva som er next-gen. Av det som kommer ut på BARE PÅ XSX,  har det bare vært cinematic teasere, unntatt forza og hellblade 2 som viste litt in engine.  Og hellblade 2 ser bedre ut enn det jeg har sett på Ps5.

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Sony og PS er 10 ganger bedre på nyvinninger og revolusjonerende tech, enn MS og Xbox.. Kva er nytt på Xbox sin kontroller? "Share button", som er vitterlig nåke Sony kom med last gen. Sony har ein kontroller med ny haptic feedback, og adaptive triggers. Igjen nåke du ikkje får på Xbox. Den har mikrofon og høgtaler, som er faktisk ein heilt grei ting å ha på ein kontroller. Samme gjelder touchpad`en..

Ellers på hardware, har Sony bokstavlig talt lagt ned hammeren når det gjelder I/O arkitektur, som til og med PC kjem til å strekke seg etter i årene som kjem. Du finner det rett og slett ikkje på PC markedet eingang. Det er faktisk sopass imponerende at Epic Games skreiv om I/O subsystem kode i UE5 på bakgrunn av PS5 sin arkitektur.

But but but 12tlfops.. 

Einaste argumenta eg har høyrt fra Xbox fanboisa, er 12 tflops, og gamepass.. GPUen er i teorien, 17% kraftigere. Og gamepass har Sony ein tilsvarende tjeneste.. 

Personlig hadde eg håpt på at MS skulle vise nåke digg til Xbox. Vart enormt skuffet.. Men Avowed såg temmelig interessant ut. Men ikkje eit Xbox spel. Kan like gjerne kjøpe det på PC. Det er absolutt ingen, null, zero grunn for å kjøpe ein Xbox. Og det er synd for Microsoft og alle som skal spele på konsollen.

10 ganger bedre? Har du noe fakta bygger opp dette eller plukker du bare tall ut fra rumpa som vanlig?

Samme gjør man på Series X med andre ord. Det er klin umulig å lage en PC med hva Xbox har til samme pris fordi det rett og slett ikke eksisterer noe enda for PC. Det kommer dog til å gjøre det, på lik linje som med hva PS har. 


Det var jo "null grunn" til å kjøpe Xbox One i følge PS fanboysa også. Allikevel har det blitt solgt over 50 millioner konsoller.
Tydeligvis har sunne og fornuftige mennesker en hel annen oppfatning, vurderer flere ting og ikke har bygget hele verden sin rundt eksklusive spill. 
Det sier litt om hvor enormt undervurdering du og enkelte andre holder på med når dere forsøker å neglisjere alt Xbox driver med fordi de ikke har eksklusive spill som er det eneste PS fanboys klarer å dra frem. Eneste de har klart å dra frem i 10 år som de er "bedre" på. Som er relativt subjektivt all den tid spillene de har produsert har vært ganske meh. Noe de nok en gang bekreftet med LOU2 i år også.

Jeg og en rekke andre mennesker kommer til å kose oss med å spille alle mulige spill på en bedre, sterkere konsoll som gir valuta for pengene. Som er mer brukervennlig og gir bedre tilbud enn hva noen gang PS kommer til å klare å gjøre. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Kamaaz said:

Jeg og en rekke andre mennesker kommer til å kose oss med å spille alle mulige spill på en bedre, sterkere konsoll som gir valuta for pengene. Som er mer brukervennlig og gir bedre tilbud enn hva noen gang PS kommer til å klare å gjøre. 

Jeg regner med valget var enkelt i 2013? Siden du foretrekker "en bedre, sterkere konsoll som gir valuta for pengene". Foreløpig blir jo valutaargumentet ganske dødfødt når vi ikke vet prisene.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (23 minutter siden):

Jeg regner med valget var enkelt i 2013? Siden du foretrekker "en bedre, sterkere konsoll som gir valuta for pengene". Foreløpig blir jo valutaargumentet ganske dødfødt når vi ikke vet prisene.

Vi vet ikke prisen på konsollene eller spillene.

Vi vet ikke prisen på gamepass fremover, eller hva Sony velger å gjøre.

Vi vet heller ikke når spillene kommer ut.

Om det tar 4 år før de siste kommer og man betaler det samme som idag har man altså betalt 6000 kroner for gamepass.

Lenke til kommentar

Spider Man: 2/10. Enda et spiderman spill. Ingen gameplay heller..
Ratchet and Clank: Enda et Ratchet spill. Skulle tro folk hadde vokst fra seg dette nå. 0.5/10. Så helt forferdelig
Returnal; Du skyter monster og går rundt. Hva mer? 1.5/10

Destruction allstars: Ingenting spesielt, tipper det er gøy max en halvtime. 2/10
Horizon zero dawn: ingen gameplay og oppfølger til et ganske meh spill. 2.5/10
Gran Turismo 7: Har det vært 7 utgaver av dette spillet? Burde kanskje gitt seg mens leken var god. Bilspill er og forblir kjedelig. 1/10
Sackboy: Sikkert gøy for de som er under 12. 1/10
Demon Souls: Ingen gameplay.
Fryktelig mange “slike” spill om dagen at det er ingenting nytt. 1.5/10
Astros playroom: Enda et spill for folk under 12 år. 1/10

Strengt tatt mer forklaring enn hva PS fanboyen klarte, men jeg klarte rett og slett ikke å synke helt ned på det nivået, men prøvde så godt jeg kunne.

Så pdd har PS ingenting spesielt å by på de heller. Det hjelper ikke å ha eksklusive spill lista er slik.
Da velger jeg glatt bedre opplevelse på Xbox som i all hovedsak kommer til å prestere bedre samtlige av de andre spillene som alle får tilgang til. Dette er i all hovedsak disse folk flest bruker mest tid og også kjøper.


Halo Infinite kommer til å ha multiplayer også. Så bare der er de en helt annen liga enn den lista der. Ingen av de spillene kan måle seg opp med hva Halo kommer til å være online som i seg selv forlenger varigheten til spill betydelig. Hadde vært morsomt å sett om PS kunne gått utenfor komfortsonen å prøvd å skape et nytt og revolusjonerende multiplayer spill. Det har de rett og slett ikke klart å gjøre. Faktisk ingen. Ikke et eneste spill. 
Bare samme rælet med story baserte spill som er mer opptatt å vise frem politiske agendaer og sørge for at du blir emosjonelt knyttet til karakterer for å demme opp manglende gameplay.


Totalt sett er egentlig begge parter underwhelming. Så jeg vil tørre å påstå at alle som mener at pris, betalt online eller ikke og ting som at spill kommer til å være på gamepass på dag 1 på release(og andre ting) rett og slett sier det bare fordi de vet at Sony sannsynligvis ikke kommer til å matche det. Neglisjere rett og slett noe som burde være temmelig stor betydning for samtlige personer der ute. 

Endret av Kamaaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo i all hovedsak PS fanboys som oppholder seg i en Xbox tråd og snakker ned Xbox som er butthurt her.

Vi har jo ingenting å være butthurt over. Det er ingenting PS5 har visst til nå verken av spill, specs eller generelt hva de kan tilby via konsollen som er noe grunn til å være butthurt/sjalu over.

Dere prøver så hardt med å gjenta ordet eksklusivitet. For det er det eneste dere kan "argumentere" for. Men akkurat dette i tilfelle, akkurat nå. Så er den lista til Xbox en hel del bedre. Bare Halo alene kommer til å overgå alle de spillene både som singel og multiplayer.

Endret av Kamaaz
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Her er så mye butthurt at det lukter stramt.

Stort sett Iki og Samco som holder liv i hardcore diskusjonen om MS vs Sony. Jeg er litt enig med poenget Ezio la fram. Sony sin presentasjon var mye bedre enn MS sin første, og kanskje deres andre også, men ingen av disse tre har vært noe imponerende i mine øyne. Mye teasers og cut-scenes.

Faktisk vil jeg påstå at det mest spennende som er blitt presentert på gaming-fronten kommer fra Unreal. Epic gjør mer med Unreal-motoren enn både Sony og MS studioer har gjort, og Unreal-motoren brukes til både konsoller og PC så det er veldig flott. Og så håper jeg DICE/EA kommer med en oppgradert Frostbite engine til neste Battlefield.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

Her er så mye butthurt at det lukter stramt.

Det er nå krig nærmest her de siste dagene :p Begge parter like galne dog. 

Skal også sies at det er folk fra PS tråden som innvandere hver eneste Xbox tråd. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...