Gå til innhold

Datoen er satt for den neste store Xbox Series X-presentasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke la deg lure av den simple grafikken da det kan foregå veldig mye under panseret på slike spill som gjør de svært krevende å kjøre, spesielt når man starter bygge i større skala. Starbound som jeg spiller mye for eksempel er jo en 2D sidescroller med pixelgrafikk, og dette er rimelig CPU intensivt å kjøre når man starter bygge litt større baser. Jeg har rundt 30fps med en Ryzen 3700x og en liten håndfull performance-mods i tillegg.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Hørtest veldig lite ut.. Om det hadde vært 4k, hadde det gitt meining.. Minecraft er vel ikkje så krevende?

Minecraft bruker full ray-traced rendering som er ekstremt krevende og kun mulig med spill med simpel grafikk  (Quake 2 RTX er et annet eksempel), i motsetning til f.eks BFV som kun bruker RT på rekleksjoner og tradisjonelle lys/skygge teknikker på alt annet, såkalt hybrid rendering.

Det blir spennende å se hvordan RTRT vil bli brukt på next-gen konsollene om noen år, men det er nok realistisk å forvente at bruken vil være ganske forsiktig.

Lenke til kommentar
1 hour ago, XtaZ said:

Ikke la deg lure av den simple grafikken da det kan foregå veldig mye under panseret på slike spill som gjør de svært krevende å kjøre, spesielt når man starter bygge i større skala. Starbound som jeg spiller mye for eksempel er jo en 2D sidescroller med pixelgrafikk, og dette er rimelig CPU intensivt å kjøre når man starter bygge litt større baser. Jeg har rundt 30fps med en Ryzen 3700x og en liten håndfull performance-mods i tillegg.

Det kan også være mye spaghetti-kode under panseret, spesielt indie-spill.

Lenke til kommentar

Gidder ikke sjekke men de nevner vel ikke en gang at alle spillene kommer på Gamepass dag en? Ser artikkel etter artikkel og videoer der folk bare syter og klager. Gidder ikke nevne en gang hvor god deal Det er med gamepass og at man får samtlige spill som ble vist på eventen dag en. Sagt det tidligere, hadde Sony gjort det samme hadde det vært på fremsiden på VG og det er helt seriøst. Sett flere artikler i Norge også, de syter og klager over at ting ikke var bra men å ta med det positive er heller ikke så viktig. 

Lenke til kommentar

STALKER 2 - 4K, 60FPS, DirectX Raytracing

Warhammer 40,000: Darktide - 4K, 60FPS

Destiny 2: Beyond Light - 4K, 60FPS, Smart Delivery

Forza Motorsport - 4K, 60FPS, DirectX Raytracing, Smart Delivery (så det kommer også til XBO)

The Medium - 4K, DirectX Raytracing

 

Kopiert fra Xbox Series X tråden, virker iallefall ut som man endelig får spill i 4k 60 fps, EN positiv ting men er vel ikke så viktig...

Lenke til kommentar

For min del er det på tide å slutte være sur over Xbox eventen og prøve være litt positiv :) 

1: For de som skal ha Series X så er det fortsatt den desidert kraftigste konsollen og vil fortsette være den beste plattformen å nyte spill på.

2: At hele internett har hatt totalt meltdown i et par døgn nå bare på grunn av Halo er bare enda mer bevis på at Halo faktisk ikke er en død og irrelevant serie som en viss fanbase har påstått i flere år nå.

3: Avowen, til tross for at vi kun så en CGI trailer og 12 sekunder av en potensiell førstepersons dark-fantasy setting, har hype level 10 av 10 hos meg og jeg har vært semi-hard helt siden den revealen.

4: FABLE reboot!! Endelig!

5: De viste 27 spill denne eventen og alle skal vissnok komme til GamePass day 1 når de har release. La oss si en lav gjennomsnittpris per spill på 300kr, så er dette altså minst 8100kr i verdi for den nette sum av bare 100kr/mnd -  eller bare 100kr totalt om man venter til alle har hatt release og kun subber en mnd gamepass og har seg et heftig og svett spillorgy denne perioden.

6: Vi vet fortsatt ikke hva 6 av MS sine totalt 15 studioer jobber med. Forhåpentligvis brygger de på noe bra!

7: Vi har enda en Xbox event i August som ikke kun er fokusert på spill. Her kan det komme noen fete overraskelser :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (51 minutter siden):

Gidder ikke sjekke men de nevner vel ikke en gang at alle spillene kommer på Gamepass dag en? Ser artikkel etter artikkel og videoer der folk bare syter og klager. Gidder ikke nevne en gang hvor god deal Det er med gamepass og at man får samtlige spill som ble vist på eventen dag en. Sagt det tidligere, hadde Sony gjort det samme hadde det vært på fremsiden på VG og det er helt seriøst. Sett flere artikler i Norge også, de syter og klager over at ting ikke var bra men å ta med det positive er heller ikke så viktig. 

Slutt å være så negativ, for dette er akkurat hva de nevner, flere ganger ;) 

 

Dette er Digital Foundry, muligens det beste stedet for å sjekke ut MENGDER med spill relaterte gjennomganger og breakdowns. Disse gutta vet hva de snakker om og har vært med i gamet lenge, rett og slett en gjeng med herlige entusiaster.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn bortsett fra eksklusive spill som er ganske subjektivt etter hva man liker. Det hjelper ikke å slippe eksklusive spill om spillene ikke er noe for en, så da blir det fort andre ting som avgjør. Eneste spillet de har lansert de siste 10 årene av interesse var God Of War. Ikke akkurat gått glipp av noen revolusjonerende spill sånn sett. 


Hva er det egentlig Sony kan by på som er bedre enn hva Microsoft allerede tilbyr. For det eneste jeg hører om og ned opp er eksklusive spill. Jeg har hørt det i sikkert 10 år nå. Men hva annet? Det virker som det eneste argumentet. 
 

Endret av Kamaaz
Lenke til kommentar

Hvis PS kun har sluppet god of war siste 10 årene som er av interesse for deg så må jeg nesten spørre hvor mange av MS sine spill har vært av interesse i tilsvarende periode og hva slags spill liker du egentlig? Virker utrolig rart om ingen andre av da relativt mange kritikerroste og annerkjente spill ikke skulle pirre nysgjerrigheten litt. 

Imo er eksklusive spill det eneste Sony er bedre på. De lager vanvittig gode spill som man dessverre ikke får på pc?

Men det hjelper lite om MS har bedre meny, kontroller, løsninger som gamepass om titlene som kommer er uoriginale og generelt svakere.

Endret av barezell
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kamaaz skrev (39 minutter siden):

Sånn bortsett fra eksklusive spill som er ganske subjektivt etter hva man liker. Det hjelper ikke å slippe eksklusive spill om spillene ikke er noe for en, så da blir det fort andre ting som avgjør. Eneste spillet de har lansert de siste 10 årene av interesse var God Of War. Ikke akkurat gått glipp av noen revolusjonerende spill sånn sett. 


Hva er det egentlig Sony kan by på som er bedre enn hva Microsoft allerede tilbyr. For det eneste jeg hører om og ned opp er eksklusive spill. Jeg har hørt det i sikkert 10 år nå. Men hva annet? Det virker som det eneste argumentet. 
 

Hva i alle dager har da MS levert som ikke Sony har gjort? Jeg har inntrykk av at du må ha en ekstremt snever og merkelig spillsmak slik du farer og syter opp i mente om alle de dårlige, kjipe og totalt uinteressant spillene Sony har gitt oss. Men én ting har du rett i, spillsmak er subjektivt.

Spillutvalget vel i hovedsak grunnen for at folk velger å kjøpe en spillkonsoll, sånn stort sett.

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...