Jump to content
Redaksjonen.

Her overleveres 13 nye hydrogenbiler i en by uten offentlig fyllestasjon

Recommended Posts

Annonse

@JØI Det er ikke alle stasjoner som smeller - man vet bare ikke på forhånd hvor og hvorfor ulykker skjer. Hadde man visst det så hadde jo f.eks Kjørbo-eksplosjonen vært avverget før den skjedde.

Til de Asko-ansatte, (evnt Asko, Toyota eller TU): Hva er den konkrete leasingprisen?

  • Like 5

Share this post


Link to post

Stakkars folk. De kan takke sin skaper for at det er leasing, ellers ville de blitt sittende igjen med verdiløse metallklumper.

  • Like 5
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
Simen1 skrev (1 time siden):

@JØI Det er ikke alle stasjoner som smeller - man vet bare ikke på forhånd hvor og hvorfor ulykker skjer. Hadde man visst det så hadde jo f.eks Kjørbo-eksplosjonen vært avverget før den skjedde.

Til de Asko-ansatte, (evnt Asko, Toyota eller TU): Hva er den konkrete leasingprisen?

Tipper ca kr 500 per måned!

Share this post


Link to post
2 hours ago, TL1000S said:

Dersom de virkelig vil noe med den (mislykkede) satsingen på hydrogen, *må* de gjøres som Tesla og ta ansvar for infrastruktur 

Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer.

  • Like 6

Share this post


Link to post
sverreb skrev (1 time siden):

Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer.

Takk, endelig et fornuftig menneske her inne. Idiotien går meg på nervene.

  • Like 5

Share this post


Link to post
TL1000S skrev (3 timer siden):

Regner med at Toyota er "konk" innen ti år dersom de ikke kutter ut denne feilslåtte "satsingen" på fuel-cell.
Men jeg håper jo ikke det. 

Du finner få firma som er så diversifiserete som Toyota, så det er ekstremt lite trolig. 

Teknologien fra Mirai går inn i mange flere produkter enn den bilen, og satsningen er allerede en suksess. 

  • Like 2

Share this post


Link to post

Undres hvor stor markedsandel Tesla hadde da de begynte å bygge ut ladere. Kanskje det er en grunn til at Tesla er mer verdt enn Toyota på børsen likevel?

  • Like 8
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post
bshagen skrev (35 minutter siden):

På hvilken måte? Ingen kjøper dette 

Brenselcellene og teknologien går inn i bussene, lastebilene, til strøm og varme i hus. Til og med hurtiglading for elbiler har de laget som kan fraktes til behovet. Regner med de planlegger å bruke det i forbindelse med vinter OL. 

Så jo, de opplever ingenting annet enn vekst med dette og satsningen er og blir en suksess. 

De bygger til og med en egen teknologi by som vil ha hydrogen som sørger for stabil energi i en by som skal gå på fornybar energi. 

Hyundai gjør det samme i Sør Korea btw. 

Edited by oophus3do
  • Like 2

Share this post


Link to post

Kunne vært interessant å vite hvor mye Toyota har tapt på hydrogen satsningen?

  • Like 7

Share this post


Link to post
Just now, hoj said:

Kunne vært interessant å vite hvor mye Toyota har tapt på hydrogen satsningen?

Deet er neppe lite... 
Lurer på hvor det blir av dette solid state batteriet de har skrytt sånn av i årevis også.

  • Like 6

Share this post


Link to post
3 hours ago, Del said:

Takk, endelig et fornuftig menneske her inne. Idiotien går meg på nervene.

Sprøtt. 
Nå er det to oppegående brukere (ellers) som totalt d***er seg ut ialle tråder om hydrogen/elbil(les:Tesla).
De andre gjengangerne som "spretter" fram og poster en dullion likelydende innlegg om hydrogenets fortreffeligheter forventer jeg ikke mer av.
Trist...som f... er det...

  • Like 6
  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Toyota treffer greit med oppskalering for produseringen om man ser lekkasjen for EU's hydrogen strategi. Greit og få unna gammel modell når den nye snart treffer markedet. Veksten på verdensbasis vil kun fortsette den, selv om enkelte her inne mener og trur det motsatte. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
sverreb skrev (9 timer siden):

Ellers takk. Vi trenger færre selskaper som lager sine egne lukkede økosystemer, ikke flere. Vi trenger infrastruktur ikke proprietære systemer.

Hva i all verden er det som tilsier at det måtte blitt et lukket system? Det ville jo vært mye mer naturlig at Toyota fikk bygd to-tre fyllestasjoner. Det er jo hva som menes med spørsmålet. 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...