Jump to content

JØI

Medlemmer
  • Content Count

    344
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

682 :)

1 Follower

Recent Profile Visitors

501 profile views
  1. Her er noe av problemet og Miljøavtrykket til delebiler. Behovet for vask og vedlikehold.
  2. Hva med den gamle metoden (for polio?) der en blandet sammen masse prøver og så tatt den. Hvis den var negativ hadde en utelukket ti ellers flere, var den positiv kunne en dele prøven i to og så teste en halvparten til en kom til et smittede individet. Sånn får en testet hele befolkningen ved hjelp av en brøkdel faktiske tester.
  3. Klart det snakkes om katastrofe. Tyskerne har litt faglig stolthet og har lite lyst å kaste ut halvferdige og til del farlige produkt slik enkelte andre bilprodusenter gjør. Har en høye nok krav til seg selv så ser en det som en katastrofe, selv når en leverer langt over hva andre gjør.
  4. Og så gjentar vi testen for år tre, fem og ti. Pluss for hver 100 000km på batteriet. Mye tyder på at VAG vil øke sitt forsprang til de andre betydelig.
  5. Her vurderes en liten feiring. Er tragisk at en skal bruke så mange år på å få deportert en slik person. Det er ingenting her som har gått ut over rettssikkerheten.
  6. Og påføre kommunene noen hinsides strømutgifter? Oppå dette kommer faktumet med at de fleste grunnskoler har utrustet elevene med Chromebook. Som nå er hjemme med eleven som nå får fjernundervisning.
  7. Er bare å hoste opp noen pakker for OpenSUSE så skal jeg bidra. Ikke med så mye, bare 16 AMD kjerner mens jeg er på jobb og mens jeg sover.
  8. 800km per ladesyklus og 1000 ladesyklus gir et potensiale på 800 000km. Det er langt mellom bilene som varer så lenge.
  9. Hvor mange kilometer? For om du har 800km per lading som det skisseres her så er bilen falt fra hverandre lenge før batteriet.
  10. Når dette kommer fra Samsung er det verdt å lytte. At rapporten er publisert i Nature er også verdt å ta med seg. Hvis dette lar seg kommersialisere så vil vi kunne fastslå at nesten all transport på jorden vil bli elektrisk og batteridrevet. I ingressen til rapporten står det «In our full-cell demonstrations, we employed a high-Ni layered oxide cathode with a high specific capacity (>210 mAh g−1) and high areal capacity (>6.8 mAh cm−2) and an argyrodite-type sulfide electrolyte.» Har noen her kompetansen til å si noe om Wh/kg? Tenker da på bruk ingen luftfart og vektreduksjon av dagens biler.
  11. Om ikke perfekt så mye enklere. Er mindre en skal rekke. Det er jobb (for de som enda har en), dagligvare, hjemme.
×
×
  • Create New...