Gå til innhold

Flight Simulator 2020


Anbefalte innlegg

Rune_says skrev (13 timer siden):

Tittet omsider på FPS ettersom jeg syntes det buttet litt og fant ut at det kun var 20FPS... Søkte litt og flg video med tips ble nevnt på et internasjonalt forum https://www.youtube.com/watch?v=TNFmg8lvHXI  (de første ca 2:30 er mest interessante)  Jeg hadde selvfølgelig ikke på GPU hw-aksellerasjon ?, noe jeg tror var hovedgrunnen.  Etter justering flyter det greit mellom 40 og 50 evt ned mot 30 hvis over byer.

Oppløsning 1920x1200, Ryzen7 2700x cpu, RTX 2070 Super grafikkort, 16GB RAM, SSD disk og sist men ikke minst 200/200Mbit

Så da går flyturene mer "smooth" fra Lofoten

dkEs3u.jpg

dkGIFn.jpg

.. via litt vidde

dkE6G9.jpg

...til Drammen :)

dkELYb.jpg

 

 

Og hvor er alle båtene i Lofoten :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
55 minutes ago, scuderia said:

GPU testing av MSFS 2020

 

 

Ser hvor liteen forskjell det er mellom 1080p ultra og 4k ultra. 10-15 fps høyere fps i 1080p. Det virker ekstremt merkelig at det ikke er større. Spiller med alt på ultra og har lik fps som han oppgir i 4k. Og min er veldig ustabil også.

Lenke til kommentar
TKarlsen85 skrev (2 timer siden):

Tror jeg må kjøpe meg ny HW snart. Tror jeg har 1/2 fps da jeg kjører over store byer ?
 

i5 3750k, 1060GTX, SSD

Har omtrent samme HW, og der får jeg 10-20 over Manhattan og på JFK feks på low/medium instillinger

 

https://forums.mudspike.com/t/performance-tips/10998

Her er en del tips som hjalp meg å få brukbar flyt. Om jeg feks laster inn på JFK så må jeg bare sitte litt i flyet så kommer FPSen seg også

Lenke til kommentar
1 hour ago, Raul07 said:

Ser hvor liteen forskjell det er mellom 1080p ultra og 4k ultra. 10-15 fps høyere fps i 1080p. Det virker ekstremt merkelig at det ikke er større. Spiller med alt på ultra og har lik fps som han oppgir i 4k. Og min er veldig ustabil også.

De er cpu bound på 1080 så hvor stor forskjellen egentlig er vet man ikke. Uansett virker spillet dårlig optimalisert for å være 2020. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (15 timer siden):

Jeg har i9 9900k, 32 gb ram og 2080 ti og har tilnærmet helt lik ytelse som deg Simkin, det virker jo veldig rart :p Har også 500/500 nettlinje med kabel. Men skal teste det i starten av videoen til den linken over her, kanskje det vil forbedre fpsen litt.

Ja, det er jo litt rart. Flydde over Los Angeles, og FPS kan falle ned i 25-30, for så å plutselig ligge stabilt på rundt 45. Og jeg kan kan bytte mellom High-End og Ultra uten at det gir noe utslag på FPS. Jeg prøve å sette ned på laveste innstillinger, men FPS øker bare 7-10fps, det er snodig. Jeg har også kabla 500/500 linje.

Kjenner 25-30fps ikke akkurat er så digg for hodet, mens 45-50 går greit. Det er uansett greit å holde seg litt oppe i lufta for å unngå den værste hakkinga. Har heldigvis FreeSync skjerm som fungerer godt sammen med nVidia, hvis ikke hadde jeg nok spydd :p

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
4 hours ago, Simkin said:

Ja, det er jo litt rart. Flydde over Los Angeles, og FPS kan falle ned i 25-30, for så å plutselig ligge stabilt på rundt 45. Og jeg kan kan bytte mellom High-End og Ultra uten at det gir noe utslag på FPS. Jeg prøve å sette ned på laveste innstillinger, men FPS øker bare 7-10fps, det er snodig. Jeg har også kabla 500/500 linje.

Kjenner 25-30fps ikke akkurat er så digg for hodet, mens 45-50 går greit. Det er uansett greit å holde seg litt oppe i lufta for å unngå den værste hakkinga. Har heldigvis FreeSync skjerm som fungerer godt sammen med nVidia, hvis ikke hadde jeg nok spydd :p

Tror det er sånn for veldig mange, å gå fra ultra til High end tjener man knapt en fps på, men spillet blir betraktelig mindre pent :p

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye de kan optimalisere heller, jeg håper jo at det kommer patcher Som gjør ytelsen bedre. At man har helt ræva fps i cockpit mens den nesten dobler seg i tredje person er utrolig merkelig, man sku nesten tro det var omvendt. Bruker en fps måler der jeg har en graf real time siste 10 sekundene, og spillet i dag var utrolig merkelig. Hadde plutselig mye høyere fps enn jeg vanligvis har hatt siste dagene men den var også helt ekstremt ustabil. Det var bare store jordskjelv over hele grafen. 

Lenke til kommentar
5 hours ago, Raul07 said:

Vet ikke hvor mye de kan optimalisere heller, jeg håper jo at det kommer patcher Som gjør ytelsen bedre. At man har helt ræva fps i cockpit mens den nesten dobler seg i tredje person er utrolig merkelig, man sku nesten tro det var omvendt. Bruker en fps måler der jeg har en graf real time siste 10 sekundene, og spillet i dag var utrolig merkelig. Hadde plutselig mye høyere fps enn jeg vanligvis har hatt siste dagene men den var også helt ekstremt ustabil. Det var bare store jordskjelv over hele grafen. 

Tok en liten sjekk nå, det er noe som ikke er som det skal altså. I cockpit på JFK hvis jeg spawner på rullebanen og ikke gjør noe annet synker CPU-bruken med 20-25% og GPU-bruken rundt 30% sammenligna med å se utenfra. Challengen i Funchal ser en svekkelse i total CPU-bruk fra knapt 45% i snitt til under 35% mens GPU synker fra 99% til 60-65% utnyttelse ifølge Afterburner. I cockpit jobber altså CPU betydelig mindre, det samme med grafikkortet. Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette må være en feil. 30+ FPS istedenfor drøyt 20 hadde vært viktig under landinger, 30 føles bra mens 20 føles seigt som sirup.

For øvrig har jeg 20 FPS mer i cockpit ved Funchal nå enn den første dagen, noe mindre forskjell ute. Mulig det har noe med innlasting av området å gjøre, men jeg var der jo lenge den dagen jeg faktisk prøvde meg på utfordringa. Forstår ikke helt hvordan ting henger sammen. Det var der jeg så en forskjell på 100% i begynnelsen.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Ja det er helt klart ytelses endringer fra starten her, litt usikker om det er bedre nå enn det var på release men det er definitivt ikke samme ytelse nå kontra 3 dager siden :p Virker som jeg har bedre ytelse nå i kveld enn jeg hadde dag 1. Men hvorfor Rivatuner viser enorme "jordskjelv" på grafen vet jeg ikke. Det gjorde den ikke på release.

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (1 time siden):

Funker den første tutorialen til dere? Den starter med å si at jeg skal bruke to knapper til å se ut venstre/høyre vindu, etter at jeg gjør det fortsetter flyet å fly seg selv uten at det kommer noen flere instruksjoner i "objectives"

Ja, virker sånn at når du har sett  i alle mulige retninger så fortsetter den bare å fly fordet. Men er ganske mange kameravinkler man kan gå inn på osv.

Lenke til kommentar
13 hours ago, L/\R~ said:

@OlaHaldor Du fikk nok rett til slutt, men har ikke prøvd noen av de :p

Godt valg! Vanskelig å være misfornøyd med den yoken! :)

Merk at yoken kommer ferdig satt opp i MSFS, og at de to knappene (på tommelen) på venstre side er for å styre elevator trim. Du må trykke begge samtidig for å styre trim, likt som i virkeligheten (har jeg hørt). 
du kan naturligvis mappe om dersom du vil ha forskjellige ting på hver av dem. 

 

Om du har en streamdeck er det kjekt å mappe Div autopilot greier på den, flaps og throttle feks.

Eventuelt kjøpe Saitek throttle quadrant utenom :)

 

Her er oppsettet mitt for Stream Deck enn så lenge

 

0FFBBD99-3C0F-4BB8-80A5-BE7A818E4A05.png

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (2 timer siden):

Om du har en streamdeck er det kjekt å mappe Div autopilot greier på den, flaps og throttle feks.

 

Alternativt om man har en ubrukt telefon eller nettbrett, så har StreamDeck en egen app som gjør det samme :) 
Minner om at jeg har et uåpnet nettbrett som har støvet ned i 2-3 år, så kanskje finne det frem dersom jeg prøver ut spillet

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Når en installerer spillet så er det bare en client på ca 500 MB. Når en starter denne så vil den første gangen laste ned ca 91 GB (tar over 20 timer på 10 Mbit/s linje). Mens den laster ned så spiller den musikk. Her er tips til å mute musikken fra clienten:

Høyreklikk på høytaler ikonet på system tray,  åpne volummikser, velg demp på Microsoft Flight Simulator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...