Gå til innhold

Flight Simulator 2020


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Alt-Ctrl said:

Merker du stor forskjell i grafikken?

Synes spillet blir mer blurry not jeg tar ned innstillinger men kan være en innbilning :p Men synes det er rart at jeg tjener kanskje 5 fps fra ultra til High end. Now sier meg at de har en jobb å gjøre for å optimalisere dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om noen utvikler noen flyselskap logoer? Kjedelig å bare ha flyprodusentens logo.

Ellers er det en ting jeg savner er det setebelteknappen - hvordan kunne de ikke ta med/aktivere den, obligatorisk i enhver flysim!

Edit:

Ser ut som det finnes noen allerede:

https://www.msfsaddons.org/liveries/liveries-pack-delta-spirit-air-china-saudia

https://forums.flightsimulator.com/t/creating-custom-liveries/124404/483

Endret av MrL
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrL said:

Noen som vet om noen utvikler noen flyselskap logoer? Kjedelig å bare ha flyprodusentens logo.

Ellers er det en ting jeg savner er det setebelteknappen - hvordan kunne de ikke ta med/aktivere den, obligatorisk i enhver flysim!

Usikker på om standard flyene blir å oppgraderes mer. Må nok vente på et "study" nivå fly. 

Ellers håper jeg satellitt bildene blir mer og mer forbedra. Ting ligger jo sånn høvelig der det skal være, men mange plasser har rare formasjoner, bygninger og trær. Google earth har jo en fin 3D funksjon jeg skulle ønske bing hadde. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (45 minutter siden):

En ting jeg lurer på, det smart kamera som man bruker "s", den vil liksom aldri gå mot Point of interest, flyplasser etc. Hver eneste gang jeg trykker på den så ser jeg bare bak meg :p Jeg har til og med satt den til auto men det skjer absolutt ingenting. Er det noe jeg gjør feil?

Den peker kanskje mot flyplassen som du tok av fra?

Jeg fant en del settinger der man kan velge next point of interest etc. Husker ikke helt hvor jeg fant dem, men prøv å søk på POI, smart view, point eller lignende i Key bindings og se om ikke du finner noe. Da kan du sikkert velge andre POIer

Lenke til kommentar

Merker at det er mye jeg ikke kan. Hvordan kan man eksempelvis styre hastigheten på et A320neo mer konkret? Får hele tida beskjed om enten overspeed eller at det går for sakte under innflyving, men så vidt jeg kan se så funker bare gasspaken sånn at det er visse moduser jeg ikke har konkret kontroll over. Slikt er jo ikke forklart, så jeg sitter jo der med masse masete meldinger før jeg skal lande uten å egentlig forstå så mye.

Lenke til kommentar
1 hour ago, MrVilla said:

Den peker kanskje mot flyplassen som du tok av fra?

Jeg fant en del settinger der man kan velge next point of interest etc. Husker ikke helt hvor jeg fant dem, men prøv å søk på POI, smart view, point eller lignende i Key bindings og se om ikke du finner noe. Da kan du sikkert velge andre POIer

Det er nok veldig sannsynlig at jeg ser på flyplassen jeg letet fra. Men skjønner ikke hvorfor den ikke ser mot steder når jeg har auto. Må være et eller annet jeg gjør feil, skal sjekke innstillinger i morgen :)

Lenke til kommentar

Tittet omsider på FPS ettersom jeg syntes det buttet litt og fant ut at det kun var 20FPS... Søkte litt og flg video med tips ble nevnt på et internasjonalt forum https://www.youtube.com/watch?v=TNFmg8lvHXI  (de første ca 2:30 er mest interessante)  Jeg hadde selvfølgelig ikke på GPU hw-aksellerasjon ?, noe jeg tror var hovedgrunnen.  Etter justering flyter det greit mellom 40 og 50 evt ned mot 30 hvis over byer.

Oppløsning 1920x1200, Ryzen7 2700x cpu, RTX 2070 Super grafikkort, 16GB RAM, SSD disk og sist men ikke minst 200/200Mbit

Så da går flyturene mer "smooth" fra Lofoten

dkEs3u.jpg

dkGIFn.jpg

.. via litt vidde

dkE6G9.jpg

...til Drammen :)

dkELYb.jpg

 

 

Endret av Rune_says
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dellers skrev (8 timer siden):

Merker at det er mye jeg ikke kan. Hvordan kan man eksempelvis styre hastigheten på et A320neo mer konkret? Får hele tida beskjed om enten overspeed eller at det går for sakte under innflyving, men så vidt jeg kan se så funker bare gasspaken sånn at det er visse moduser jeg ikke har konkret kontroll over. Slikt er jo ikke forklart, så jeg sitter jo der med masse masete meldinger før jeg skal lande uten å egentlig forstå så mye.

Generelt sett så styrer man hastigheten med pitch opp og ned, og høyden med hvor mye power man gir på, så finn rette nesehøyde sammen med rett powersetting så holder hastigheten seg fint.

Lenke til kommentar

Skal tro hva som gjør at FPS er så mye lavere i cockpit. Under landinger er det helt ned i 20 FPS, og på flyplasser generelt ligger jeg aldri over rundt 26 så lenge jeg har den synsvinkelen. Ser jeg utenfra flyter det mye bedre, i hvert fall godt over 30. Oppe i lufta er det typisk 60 ute og 35 inne. Ganske voldsom forskjell. Har opplevd en forskjell på 100% også, der kamera utenfra ga akkurat dobbelt så høy FPS. Merker også at utfordringene gir langt bedre flyt enn når man spiller fritt, selv med alt av online-funksjoner slått av.

Lenke til kommentar

Håper at det kommer optimalisering i form av patcher fremover. Er nok definitivt en del ting som trenger å optimaliseres. Som du skriver, gir null mening at man skal ha så dårlig fps i cockpit og mye høyere i tredjeperson, burde være omvendt :p Synes de forskjellige grafikk innstillinger gjør at man tjener veldig lite fps. Hos meg er det knapt en fps forskjell fra Ultra til High end spillet blir markant mer blurry men forskjellen i fps er nesten ingenting. 

Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (5 timer siden):

Generelt sett så styrer man hastigheten med pitch opp og ned, og høyden med hvor mye power man gir på, så finn rette nesehøyde sammen med rett powersetting så holder hastigheten seg fint.

Har selv gitt opp hele a320,en  her går det kun i chesna og vfr . Noen landinger på jorder omkring og i dronemodus for og ta bilder :) 

Savner en 737 i standard utgaven. Synes den er lettere og fly. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...