Gå til innhold

Flight Simulator 2020


Anbefalte innlegg

loddebolten skrev (18 timer siden):

Tok en ny install av Windows osv..  Kan se ut som jeg har et problem med en gammel dvd spiller som nå er kobla fra systemet.

Funker fint nå, så langt.

Beklager ordbruken i forige post,, Men ikke kritikken av Microsoft sin "butikk" !

Jeg merker selv at det kan gå ei kule varmt noen ganger når man treffer på bugs som hindrer enn. 

Selv om jeg liker Steam 10 ganger bedre enn MS sin butikk så valgte jeg selv å kjøpe det via MS sin butikk da jeg tenker det kan gå litt raskere der med oppdateringer samt at det kanskje er bedre tilrettelagt den butikken enn Steam. Sikkert bare innbilning men slik ble det nå og så langt så har jeg ikke hatt noen problemer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sarcoex - Gnålern skrev (På 30.8.2020 den 19.32):

Du kan se om du finner noe som støtter SimConnect. Eller så tror jeg min bror sa noe om at du du kan dra enkelte vinduer/views (undock) til en ekstern skjerm eller noe sånt.

Nå er det en stund siden jeg så denne posten, men jeg mener at dersom man holder ALT GR inne og trykker på PFD eller MFD så vil dem undocke slik at man kan flytte dem rundt omkring og til f.eks skjerm nr 2

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som erfarer problemer med ytelsen i MSFS?

Jeg sliter med FPS, men det som forundrer meg er at CPU ligger på mellom 40- 60 % og GPU på ca det samme.!?

Er jo ingen av dem som svetter engang!

Har en gammel I7-3770 og GTX 1070. Hadde egentlig regnet med at CPU ville maxe ut, men den ligger nærmest og sløver, men jeg sliter med å få 20 i FPS.

Lenke til kommentar

Oppløsning og FPS henger litt sammen også.

Jeg har 12 kjerner, 24 threads. 6 av kjernene jobber på spreng mens resten nærmest sover.

RTX 3000-serie skjermkort yter så godt den kan. 

Jeg flyr i 5120x1440. Det meste satt til medium og high. Noen få ting på ultra.

I det store og hele er det ikke veldig mye innstillinger som vinner tilbake fps. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lastet ned en app i går som jeg har hørt om for lenge siden, men vært skeptisk til. Og jeg må ta av meg hatten - dette funker faktisk veldig bra!

Appen heter SmoothTrack, fås til både iOS og Android. Koster rundt en hundrelapp. Det den gjør er å bruke kamera på enheten din til å tracke ansiktet, sånn at du kan snu deg rundt i cockpit (funker f.eks. også i farming sim, og antakeligvis i andre bilspill som støtter TrackIR o.l.).

Det føles veldig intuitivt! Lett å sette opp også.

Lenke til kommentar
koots skrev (53 minutter siden):

Tenkte jeg skulle ta en tur langs hele norskekysten i en Aermacchi MB-339 som nå er kommet på Marketplace. Møtte på et par problemer da, nr 1, fant ikke Kirkenes lufthavn i simmen, og nr 2, det er en del terreng-glitches rundtom, fløy i stedet Tromsø - Svolvær

https://flightsim.to/file/400/enkr-kirkenes-hoybuktmoen

ENKR - Kirkenes/Høybuktmoen Flight Simulator 2020

Last ned og legg den i Communityfolderen(finnes mange norske flyplasser som kan lastes gratid ned på denne siden). Ang terrengspikes, så har Asobo funnet feilen og fix kommer i neste patch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Raul07 skrev (2 minutter siden):

Lurer på en ting, har fått tak i en Logitech Yoke system, men mangler power supply. Er den nødvendig å ha for å bruke det, og hva er det man eventuelt mister ved å ikke ha power supply? 

Trenger den ikke for å bruke den men er et must dersom du kobler til andre panel. Alternativt kan du gjøre som mange andre å bare bruke en usb hub med strømforsyning.

Lenke til kommentar

 

1 minute ago, MrVilla said:

Trenger den ikke for å bruke den men er et must dersom du kobler til andre panel. Alternativt kan du gjøre som mange andre å bare bruke en usb hub med strømforsyning.

Jeg har kun Yoke og throttle. Var bare så uvant at det ikke er noe feedback på yoken, trodde kanskje det var pga at jeg mangler power supply. Er det noe software man kan laste ned for å få noe feedback eller har ikke denne yoken det? 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

 

Jeg har kun Yoke og throttle. Var bare så uvant at det ikke er noe feedback på yoken, trodde kanskje det var pga at jeg mangler power supply. Er det noe software man kan laste ned for å få noe feedback eller har ikke denne yoken det? 

Denne har ikke force feedback. Skal du ha det så må du nok opp i x10 for det som du ga for dette.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (9 timer siden):

Synd at spiller kjører så ufattelig dårlig, Ultra settings så er man ofte under 20 fps ved flyplasser. Det er synes jeg er dårlig med tanke på at jeg har i9 10900k og 3090 kort :p Forventer bedre ytelse. Nå skal vel en overgang til directX 12 gi bedre ytelse

Hadde jeg hatt en slik maskin så hadde jeg nok forventet en mye bedre fps men inntil dem får optimalisert det så foreslår jeg å senke noen av settingen. Ut fra det jeg leser så øker man fps drastisk ved å senke grafikken bittelitt.

Selv kjører jeg en 1070 og er egentlig fornøyd med grafikken😁

Satser på at overgang til dx12 vil gjøre det lettere å få optimalisert det👍

Lenke til kommentar

Man merker ikke mye visuell forskjell ved å jekke ned litt.

Nå vet jeg ikle hva preseten Ultra gjør, men render scale trenger knapt være noe mer enn 100 igrunn. 
Kvalitet på skyer sluker litt.

 

Jeg kjører det meste på Medium, skygger på laveste eller nest laveste trinn. Med 5120x1440 er jeg sånn sett fornøyd med å havne et sted mellom 35-45 fps, selv om mer hadde vært gøy.

Ellers er maskinen min Threadripper 2920x og RTX 3090, og bøttevis med ram. Alt sånt som MSFS på SSD naturligvis.

 

Generelt er MSFS ytelsen bundet av CPUen. I mitt tilfelle skulle jeg hatt raskere kjerner før jeg ser noe forskjell i ytelse.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...