Gå til innhold

Flight Simulator 2020


Anbefalte innlegg

Walkyrje skrev (Akkurat nå):

Hadde jo vært greit og få kunne velge vilke scenery pakker man ville bruke. Jeg driter jo i afrika og slike plasser. Blir vel mest norge og vfr på meg :) 

Scenery streames jo uansett, for det aller meste?

Og pre-caching kan du vel velge manuelt hvilke områder du vil laste ned? 

Tror ikke man sparer så voldsomt med SSD-plass av å fjerne et kontinent. Hadde kanskje tullet til fysikken også, med tanke på globale værsystemer og lignende. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jonna_nett skrev (3 minutter siden):

Scenery streames jo uansett, for det aller meste?

Og pre-caching kan du vel velge manuelt hvilke områder du vil laste ned? 

Tror ikke man sparer så voldsomt med SSD-plass av å fjerne et kontinent. Hadde kanskje tullet til fysikken også, med tanke på globale værsystemer og lignende. 

Ja du har et poeng der :) 

Driver nu og laster det ned, sikkert ferdig til jul med det nettet vi har :) 

Lenke til kommentar

 

39 minutes ago, Simkin said:

Støtter spillet SLi ? Jeg klarer ikke finne noe informasjon om dette. Hadde vært greit å fått begge 1080Ti kortene svette ?

Nope. Ikke per nå.

31 minutes ago, Walkyrje said:

Hadde jo vært greit og få kunne velge vilke scenery pakker man ville bruke. Jeg driter jo i afrika og slike plasser. Blir vel mest norge og vfr på meg :) 

Du installerer kun bibliotek med generiske bygninger og tekstur så vidt jeg vet, og data samt fototekstur streames med mindre du cacher det.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, L/-R~ said:

Vil det være verdt det å ta det på SSD? 24gb ram, I7 7700K, 7200rpm vs SSD (Adata XPG Pro 1tb). Har 100mbps ned. 

"Spillet bør nesten utelukkende installeres på en SSD siden lastetidene er ekstreme på en vanlig harddisk, og datautvekslingen blir en flaskehals for spillets prestasjon."

https://www.gamereactor.no/microsoft-flight-simulator-anmeldelse/

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (11 minutter siden):

Ingen grunn til å ikke gjøre det. :)

Relio skrev (Akkurat nå):

"Spillet bør nesten utelukkende installeres på en SSD siden lastetidene er ekstreme på en vanlig harddisk, og datautvekslingen blir en flaskehals for spillets prestasjon."

https://www.gamereactor.no/microsoft-flight-simulator-anmeldelse/

Takk, like så greit og, har mer ledig på SSD enn HDD. ? Får snart tak i noe annet enn tastatur og, så blir dette bra! Har sikkert skrevet det før, men for min del er det grafikken og da å se steder nærmest som ekte som frister. Om jeg skal ramse opp så blir det så og si alle steder. :D 

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (10 minutter siden):

Du kan bruke gamepad, om du allerede har det. 

Om du tenker å kjøpe stikke anbefaler jeg Thrustmaster T.16000. Yoke; Honeycomb. Det er mye penger for Honeycomb, men tenker du at du kommer til å fly jevnlig, og generelt ønsker en 'premium' opplevelse når du først skal fly; legg av penger og spar :)

 

Blir nok denne, fordi jeg får tak i den for 1/3 av prisen, og jeg vet ikke hvor mye/lenge jeg faktisk kommer til å få spilt. Blir fort mye jobb og skole, og har generelt vært ekstremt dårlig på å prioritere å spille. Har lett råd til Honeycomb, men prioriterer den ikke. Vi får se hva tiden bringer. :) 

Kan godt hende det fort blir ny skjerm.. :p 

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar

Jaja, stilte Kiribati region på PC'n, rebootet og brukte 3 og 1/2 time å laste ned 91 GiB - og hadde heldigvis 110GB ledig på en SSD...

Ser bra ut men kunne vært laget med noen ekstra hjelpemidler... type screenshot som en funksjon direkte i programmet og en mulighet til å hoppe x antall 1000 fot opp fra et kræsj sted for å kunne fortsette flyturen :)  (Kanskje det finnes? Jeg er totalt noob på dette)

Uansett ser det bra ut. Take off fra Leirin og nordover. Her mot Gjende/Besseggen med Veslefjell.  Absolutt brukbart med tanke på satelittdata og krevende terrengformasjoner

dNEKw7.jpg

Samme sted (active pause via pause-knappen på tastaturet) med kameraet rettet mot øst

dNEft9.jpg

...og kræsjlandet i Gjende med kamera mot vest

dNEBne.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp jepp, virker som om autopilot/copilot når det er aktiv pause så kan diverse skje.  Henter seg noen ggr inn igjen ved å slå autopilot av/på, men ikke alltid.  

Noen ganger ser skyene ut som bomullsdotter og andre ganger ser de rimelig realistiske ut

dNXO8J.jpg

 

og jammen har de ikke fått med det hvite tårnet på havnen i Tessaloniki - om enn noe forenklet :)

dNXeyv.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Update patch på nesten 4GB idag.

Morsomt å fly over bygda her, selv om trær, bygninger og topografi til tider ser rart ut, så er veier, jorder og landskapet generelt lett gjengjennelig. Flydde over huset til foreldra mine, og det var lett å finne igjen. Artig!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Lasta ned spillet i natt og hadde en rask oppstart i dag tidlig, men ble litt skuffa over at de hadde missa helt på tårnet på Notodden/ENNO. For de som ikke er kjent er det lille tårnet du ser på bildet ikke ett tårn i det hele tatt og det faktiske tårnet stå blant hangarene i bakgrunnen(er ingenting der i spillet). Eller så var det fint å se at de hadde klart å fåme veien over rullebanen(noe som er en ganske unik ting med denne flyplassen) men på første forsøk på å lette kom det en bil kjørende i lengderetningen av rullebanen, det var litt forvirrende.

Grafikkinstillingene er forsåvidt hva enn spillet anbefalte, har bare ett gammelt geforce 970 skjermkort så ikke all verden.
2020-08-18.thumb.jpg.e4ecf4cc21f20f2dbfc75e3b9ee722ad.jpg
 

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...