Gå til innhold

Rasisme i Norge?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://no.wikipedia.org/wiki/SOS_Rasisme

SOS Rasisme ble kuppet av kommunister. Men det er ofte sant blant organisasjoner som driver antirasistisk arbeid. Behovet for rasisme i vestlige land er langt større enn tilbudet, men en forutsetning for kommunistiske organisasjoner skal tiltrekke medlemmer og støtte.

Som kommunister hadde de selvsagt behov for store mengder statlige penger uten å faktisk gjøre noe nyttig.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cyrio skrev (20 minutter siden):

Hvis jeg ikke husker helt feil var dette en forferdelig dårlig organisasjon som stjal skattepenger via juksing på medlemstall og som nærmest "fant på" rasisme-saker..

Medlemsjuks burde ikke ha skjedd, de har likevel vært viktige i arbeidet mot rasisme.

De var ikke alene om medlemsjuks på den tiden: https://www.nettavisen.no/okonomi/medlemsjukset-som-rystet-norge/s/5-95-1613271

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, obygda said:

Mange av dem tror jo det. Og handlingene til agentene styres jo av hva de tror. Dette er USA sine SS styrker. Loven gjelder ikke dem

Var det ikke slik at DJT ville benåde alle som blir dømt for noe som han syntes var ok?

(Muligens jeg generaliserer noe nå - dette er kun fra husken.)

Endret av trikola
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (7 timer siden):

Det er en ting som provoserer meg kraftig med deg.

Jeg tok opp det somaliske svindel syndikatet og fikk beskjed om å "ikke bry meg om lokale saker i USA".

Det tviler jeg på

Sitat

Vel, du driver KONSTANT og belærer oss om hvordan vi skal styre Norge, selv om du ikke er norsk, du har ingen stake i Norge.

Det er for all practical purposes NULL rasisme i Norge blant etnisk norske.  I den grad rasisme finnes, er det minoritetsgrupper og i enkelte tilfeller minoritetsgrupper som er majoriteten lokalt i områder i Norge, som er rasister.

Så vennligst ta de "gode", "velmente" rådene dine og fix USA!   Gjerne i GÅR!

Jeg presenterer ingenting om rasisme i Norge som ikke støttes av norsk forskning utført av noe norske forskere.  Hvis du har et problem med mine argumenter så har du et problem med disse landsmenn 

Jeg trodde argumentene teltet mest, ikke hvem som presenterte argumentene.

Jeg har norske venner, en av dem erfarer rasisme, det er ikke som om jeg ingen stake i Norge 

Jeg er ikke ansvarlig for det som skjer i USA og jeg kan ikke fikse det, selv om jeg jobber for en senat kandidat på valgkampen sin 

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Skrevet (endret)
3 hours ago, jjkoggan said:

Det tviler jeg på

Tviler du på at jeg syns det er provoserende, eller tviler du på at du ba meg slutte å bry meg om den somaliske mafiaen og deres støttespillere helt i toppen i Minnesota som har drevet med svindel i milliardklassen?

Det tviler jeg på

Jeg presenterer ingenting om rasisme i Norge som ikke støttes av norsk forskning utført av noe norske forskere. 

Forskere i nazi Tyskland fant ut mye rart de også.  Det betyr ikke at forskningen ble forsvarlig utført, eller at den er sann i noen som helst grad.   Du er vel en av disse som tror forskning ikke er politisk styrt.

Jeg trodde argumentene teltet mest, ikke hvem som presenterte argumentene.

Hører jeg på argumenter om hvordan jeg vil ha det i borettslaget av folk i borettslaget, eller en fyr i et konkurrerende borettslag med motstridende eller konkurrerende interesser?   Jeg hører selvfølgelig på folk i eget borettslag.  Det samme gjelder Norge også.  Det at du er amerikaner og har klart og tydelig sagt at du syns USA er bedre enn Norge gjør at jeg vektlegger dine argumenter langt mindre enn en nordmann.

Jeg har norske venner, en av dem erfarer rasisme, det er ikke som om jeg ingen stake i Norge 

Kom med konkrete eksempler da. 

Forøvrig: 

Jeg skal være enig i at det er en stake, selv om det er en liten stake i forhold til en person som bor i Norge.

Jeg er ikke ansvarlig for det som skjer i USA og jeg kan ikke fikse det, selv om jeg jobber for en senat kandidat på valgkampen sin 

Du kan bruke tiden din på å påvirke ting i USA i stedet for å spamme ned forumet her med anti norsk propaganda år etter år.  "Ikke ansvarlig for" er kommunisttankegang, av typen som har gjort Russland til et blodig diktatur og som er i ferd med å gjøre USA til et blodig diktatur.

Endret av Fatninja
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Fatninja skrev (56 minutter siden):

Tviler du på at jeg syns det er provoserende, eller tviler du på at du ba meg slutte å bry meg om den somaliske mafiaen og deres støttespillere helt i toppen i Minnesota som har drevet med svindel i milliardklassen?

Forskere i nazi Tyskland fant ut mye rart de også.  Det betyr ikke at forskningen ble forsvarlig utført, eller at den er sann i noen som helst grad.   Du er vel en av disse som tror forskning ikke er politisk styrt.

Hører jeg på argumenter om hvordan jeg vil ha det i borettslaget av folk i borettslaget, eller en fyr i et konkurrerende borettslag med motstridende eller konkurrerende interesser?   Jeg hører selvfølgelig på folk i eget borettslag.  Det samme gjelder Norge også.  Det at du er amerikaner og har klart og tydelig sagt at du syns USA er bedre enn Norge gjør at jeg vektlegger dine argumenter langt mindre enn en nordmann.

Kom med konkrete eksempler da. 

Forøvrig: 

Jeg skal være enig i at det er en stake, selv om det er en liten stake i forhold til en person som bor i Norge.

Du kan bruke tiden din på å påvirke ting i USA i stedet for å spamme ned forumet her med anti norsk propaganda år etter år.  "Ikke ansvarlig for" er kommunisttankegang, av typen som har gjort Russland til et blodig diktatur og som er i ferd med å gjøre USA til et blodig diktatur.

Så dette er problemet, jeg tror ikke USA er «bedre», mitt syn er mye mer nyansert enn det og generelt sett er Norge «bedre» på nesten alle viktige måter, jeg skammer meg på mye, særlig i dag og har tenkt å flytte til Canada.  

Når det gjelder rasisme argumentene mine så aksepterer du ikke forskning gjort av dine landsmenn, ikke en ukjent amerikaner som ikke bor i Norge.  

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Skrevet

"Norske forskere" er altså enkeltundersøkelsen om CV-er (som ikke var bra, men som tross alt er et øyeblikksbilde), som det har blitt gjort journalistikk på senere.

Alle land har dessverre en form for rasisme. Det er ikke bra, men det blir faktisk hyklerisk av en amerikaner, som ikke kjenner vår kultur, å påperobe seg rasisme i Norge.

Vi er, som du selv påpeker, bedre enn USA på mange parametre (selv om mye ikke er like rosenrødt her på berget som enkelte gir inntrykk av).

Dette er i høyeste grad gjeldende når det gjelder likeverd (helse, utdanning, arbeidsliv, politikk, jus osv).

For det er sannsynligvis mer rasisme i samtlige byer i USA, som er på størrelse med vårt lille land. Vi er tross alt bare 5,6 millioner - der en drøy million er innvandrere. 

Så ja - rensk i eget reir, før en kritiserer andre. Eventuelt kritiser land i egen liga, som Saudi Arabia, Japan og andre. 

• Liker 1
Skrevet
HeHauken skrev (1 time siden):

"Norske forskere" er altså enkeltundersøkelsen om CV-er (som ikke var bra, men som tross alt er et øyeblikksbilde), som det har blitt gjort journalistikk på senere.

Alle land har dessverre en form for rasisme. Det er ikke bra, men det blir faktisk hyklerisk av en amerikaner, som ikke kjenner vår kultur, å påperobe seg rasisme i Norge.

Vi er, som du selv påpeker, bedre enn USA på mange parametre (selv om mye ikke er like rosenrødt her på berget som enkelte gir inntrykk av).

Dette er i høyeste grad gjeldende når det gjelder likeverd (helse, utdanning, arbeidsliv, politikk, jus osv).

For det er sannsynligvis mer rasisme i samtlige byer i USA, som er på størrelse med vårt lille land. Vi er tross alt bare 5,6 millioner - der en drøy million er innvandrere. 

Så ja - rensk i eget reir, før en kritiserer andre. Eventuelt kritiser land i egen liga, som Saudi Arabia, Japan og andre. 

Så det er ikke en saklig debatt om rasisme i Norge når deltagere kommer med argumenter og kilder som støtter argumentene ekskluderes pga hvor de bor.  Med andre ord det er mannen, ikke ballen som teller mest.

Debatten er ikke hvis Norge er et onde land, jeg kritiserer det ikke, jeg bare peker på noe evidence at det finnes som flere norske forskere har funnet på. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Fatninja skrev (10 timer siden):

eller tviler du på at du ba meg slutte å bry meg om den somaliske mafiaen og deres støttespillere helt i toppen i Minnesota som har drevet med svindel i milliardklassen?

Det er ingen somalisk mafia eller støttespillere i toppen. Asmongold og lignende typer er ikke gode kilder.

Fatninja skrev (10 timer siden):

Du er vel en av disse som tror forskning ikke er politisk styrt.

All forskning er ikke politisk styrt, om du tror det så er det du som har en tro, noe forskning er det selvfølgelig, men en antakelse om at all forskning er politisk styrt er feil. 

jjkoggan skrev (10 timer siden):

Når det gjelder rasisme argumentene mine så aksepterer du ikke forskning gjort av dine landsmenn, ikke en ukjent amerikaner som ikke bor i Norge.  

Denne cv greia di er syltynn, det er fremdeles ikke noen form for strukturell rasisme, kriteriene er ikke der, når kriteriene ikke oppfylles så forvandler ikke en forsker sin mening de kriteriene alene, strukturell rasisme kan ikke reduseres til personlige holdninger, det må du nesten bare prøve å forstå. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Det er ingen somalisk mafia eller støttespillere i toppen. Asmongold og lignende typer er ikke gode kilder.

Hvorfor.
Somaliere er de som deltar minst på arbeids skalaen.
Og unge somalieere er på topp på krim statistikken.
Er det samme i hele Europa og USA. Klan folk som ikke respekterer andre folk.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
halnes1 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor.

Fordi det er ingen bevis for det.

halnes1 skrev (2 minutter siden):

Somaliere er de som deltar minst på arbeids skalaen.
Og unge somalieere er på topp på krim statistikken.
Er det samme i hele Europa og USA. Klan folk som ikke respekterer andre folk.

Og det er altså ikke bevis for en kriminell organisasjon, det er bare synsing. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

innvandring kriminalitet..jpg

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Dere driver en falsk propaganda døgnet rundt.

Skrevet
halnes1 skrev (2 minutter siden):

Fremdeles ingen bevis, og du beskriver deg selv, du sprer de samme løgnene om nazisme ganske jevnlig, å påpeke at du sprer påstander helt uten noen form for dokumentasjon eller kildekritikk er ikke det samme som spre løgner\propaganda, som er noe du faktisk gjør, du bør ta en titt i speilet.

halnes1 skrev (4 minutter siden):
halnes1 skrev (5 minutter siden):

blir dere aldri flaue?

Dere blir nok det. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (9 timer siden):

Så det er ikke en saklig debatt om rasisme i Norge når deltagere kommer med argumenter og kilder som støtter argumentene ekskluderes pga hvor de bor.  Med andre ord det er mannen, ikke ballen som teller mest.

Nei, men kulturell forståelse har faktisk noe å si. 

Det blir som å kritisere reglene i fotball når du bare kan amerikansk fotball. Du har lest om fotball, og en "ekspert" støtter ditt syn, ergo beviser det at du har rett i dine antagelser - du har fått evidence - følgelig har du rett. 

Har flere ganger sagt at å konkludere basert på en undersøkelse - og noen artikler - er feil, da dette tyder på rasisme som en trend, men ikke kan konkluderes som noe underliggende strukturelt.

Men fordi dette er nok i den andre idretten, fortsetter du. Da blir er det faktisk legitimt å påpeke at en konkluderer forskningen med andre kulturelle briller. 

Skrevet
HeHauken skrev (5 timer siden):

Nei, men kulturell forståelse har faktisk noe å si. 

Det blir som å kritisere reglene i fotball når du bare kan amerikansk fotball. Du har lest om fotball, og en "ekspert" støtter ditt syn, ergo beviser det at du har rett i dine antagelser - du har fått evidence - følgelig har du rett. 

Har flere ganger sagt at å konkludere basert på en undersøkelse - og noen artikler - er feil, da dette tyder på rasisme som en trend, men ikke kan konkluderes som noe underliggende strukturelt.

Men fordi dette er nok i den andre idretten, fortsetter du. Da blir er det faktisk legitimt å påpeke at en konkluderer forskningen med andre kulturelle briller. 

Selvsagt har kulturelle forståelse noe å si, men det utelukker ikke muligheten til at et ferskt perspektiv fra et annet synsvinkel kan føre til en enda bedre forståelse. Det heter «outside experts « som selskap bruker ofte til å løse problemer de ikke kan løse selv.

Utenlandsk kommentatorer på VM har skapt en diskusjon på hvordan amerikanske kommentatorer gjør jobben deres på NFL kamper.  Det kan skje at utlendinger som ikke vet noe om amerikansk fotball skal forbedre idretten 

Uansett det er ikke et saklig motargument å si årsaken til at noen tar feil, det er å angripe argumentet selv. Når du kritiserer usa som du gjør ofte så gjelder det å angripe feilete logikken din eller dårlig informasjonen eller…,ikke «du er en nordmann og mangler en dyp forståelse

Når det gjelder strukturelle rasisme i Norge er det ikke noe jeg «konkluderer» men heller noe jeg mistenker pga evidence (ikke proof) norske forskere viser

Det har blitt minst 2 CV undersøkelse i forskjellige tiår med lignende resultater 

Til tross for stor innsats for å redusere diskriminering gjennom lover og regler, viser den eksperimentelle forskningen få tegn til at omfanget av diskriminering har minket over tid, sier han.

https://www.forskning.no/arbeid-arbeidsliv-finans/hvis-du-kommer-fra-et-av-disse-landene-har-du-darligere-sjanse-for-a-fa-jobb-i-norge/2431108

• Liker 2
Skrevet (endret)
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Når det gjelder strukturelle rasisme i Norge er det ikke noe jeg «konkluderer» men heller noe jeg mistenker pga evidence (ikke proof) norske forskere viser

Det har blitt minst 2 CV undersøkelse i forskjellige tiår med lignende resultater 

Til tross for stor innsats for å redusere diskriminering gjennom lover og regler, viser den eksperimentelle forskningen få tegn til at omfanget av diskriminering har minket over tid, sier han.

https://www.forskning.no/arbeid-arbeidsliv-finans/hvis-du-kommer-fra-et-av-disse-landene-har-du-darligere-sjanse-for-a-fa-jobb-i-norge/2431108

Den siste CV-undersøkelsen viser i hovedsak strukturell kulturkritikk, om en utelater India og Eritrea - der spesielt førstnevnte nasjon virkelig bidrar til det norske samfunnet. 

Forøvrig finner jeg denne påstanden underlig:

"Han mener det er rimelig å anta at forskjellene i diskriminering mellom grupper også gjelder ellers i samfunnet. Som for eksempel i møte med helsevesen, skolevesen og politiet." 

Er det beviser - det være seg evidence eller proof, for at disse gruppene blir diskriminert i helsevesen, skolevesen eller i politiet (det juridiske systemet)?

Neppe, foruten at sistnevnte ser hvem de hanker inn til domstolene. I så måte kan en jo også stille spørsmålstegn ved forskeren sine "antagelser". En går ofte inn i et prosjekt med en hypotese, noe enkelte forskere har vanskeligheter med å vike fra.

Forøvrig mener jeg at å hevde at vi har strukturell rasisme i ett av verdens mest likestilte land er en feilslått påstand. Du må gjerne mene det er tegn til det i enkelte deler av samfunnet - spesifikt jobbmarkedet i dette tilfelle.

Du har derimot - i flere tråder - påpekt at det eksisterer. Det er to vidt forskjellige ting.

Igjen; Jeg og min utenlandske venn får den samme helsehjelpen og utdannelsen i dette landet. Så lenge vi oppfører oss, unngår vi domstolene, får fine jobber og boliglån. Lykke til med det i USA. 

Og jeg må igjen understreke at jeg langt fra mener noen av undersøkelsene er positiv lesning. 

Endret av HeHauken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...