Gå til innhold

Sony utsetter PlayStation 5-sendingen


Anbefalte innlegg

Mr.Sorter skrev (12 minutter siden):

Bla bla bla...

Er vel ikke mye man kan gjøre når det er to Xbox fanboys som skal ha Xbox til å være best...

 

Jeg har argumentert for at begge parter er like gode, men ser man på profilene deres er det helt klart at dette ikke vil føre noen vei...

herzeleid skrev (7 minutter siden):

Virker jo som en fornuftig avgjørelse. Klart det ville være lite hensiktsmessig å prøve å få oppmerksomhet rundt sitt eget produkt mens verdens øyne i så stor grad er rettet mot noe helt annet. 

Tror ikke Sony hadde mistet noen oppmerksomhet om de hadde valgt å gjøre som originalt planlagt.

Det er ingen av de større nyhetsfirmaene som skriver om spillkonsoller.

Bare å se hvor lite som ble skrevet da Xbox hadde sin fremvisning for en stund siden.

Spillsidene ville fortsatt dekket Playstation, og skrevet like mye.

Eneste de får ut av denne utsettelsen er bedre pr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iki skrev (7 minutter siden):

Tror ikke Sony hadde mistet noen oppmerksomhet om de hadde valgt å gjøre som originalt planlagt.

Det er ingen av de større nyhetsfirmaene som skriver om spillkonsoller.

Bare å se hvor lite som ble skrevet da Xbox hadde sin fremvisning for en stund siden.

Spillsidene ville fortsatt dekket Playstation, og skrevet like mye.

Eneste de får ut av denne utsettelsen er bedre pr.

Ville overrasket meg om ikke det enorme fokuset på opptøyene ville påvirket oppmerksomheten Sony fikk negativt. En ting er dekningen de kunne gått glipp av, men like viktig er jo alle de menneskene som fokuserer på andre ting enn spillkonsoller akkurat nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (9 minutter siden):

Ville overrasket meg om ikke det enorme fokuset på opptøyene ville påvirket oppmerksomheten Sony fikk negativt. En ting er dekningen de kunne gått glipp av, men like viktig er jo alle de menneskene som fokuserer på andre ting enn spillkonsoller akkurat nå. 

Regner med at det ikke er så stort et antall mennesker som faktisk ville satt seg ned for å se denne sendingen, og de som ikke så den ville nok fått med seg nyhetene (om de var interesserte) i ettertid uansett.

 

Ser ikke for meg at det ville utgjort noen forskjell over en gitt tidsperiode, for eksempel en uke.

Lenke til kommentar
Iki skrev (4 minutter siden):

Er vel ikke mye man kan gjøre når det er to Xbox fanboys som skal ha Xbox til å være best...

 

Jeg har argumentert for at begge parter er like gode, men ser man på profilene deres er det helt klart at dette ikke vil føre noen vei...

Tror ikke Sony hadde mistet noen oppmerksomhet om de hadde valgt å gjøre som originalt planlagt.

Det er ingen av de større nyhetsfirmaene som skriver om spillkonsoller.

Bare å se hvor lite som ble skrevet da Xbox hadde sin fremvisning for en stund siden.

Spillsidene ville fortsatt dekket Playstation, og skrevet like mye.

Eneste de får ut av denne utsettelsen er bedre pr.

Haha du kaller meg fanboy?? Foretrekker PC mest jeg så..?Og vi diskuterer mellom to tjenester på to konsoller du, Men klarer da å si at den ene er bedre enn den andre på noe da, ivertfall når omtalene på de fleste steder sier så.. Det er da minus og pluss på begge konsollene vel. Eller er Sony helt perfekt i din verden? 

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Konfirmeringsbias heter dette.

Jeg kan fint finne folk som liker det ene bedre enn det andre.

Blir svært vanskelig å finne noen som ikke er har en preferanse med tanke på merket.

 

Har de det?

Alle ps4 spill skal kjøre på ps5, så alle spillene fra dagens generasjon skal altså kjøre på kommende Playstation.

 

Du og den andre personen diskuterer to helt forskjellige ting.

Han mener at spill som nå skal lages til Xbox series x også må lages til Xbox one, og da kan de ikke legge til alle de nye funksjonene som de kunne om de lagde spillet kun for series x.

For eksempel kan de ikke lage et spill som tar nytte av SSD løsningen, da de eldre konsollene ikke har dette.

 

At spillene vil yte godt er det ingen som nekter for, det er mulig du får bedre bildeflyt på Xbox da spillene ikke blir så krevende ved det første.

Er ikke helt ulike, og de henger sammen. Trekker bare inn poenget at de moderne verktøyene og spillmotorene allerede delvis er i spill i dag. Og har det som trenger til å "auto" skalere seg etter hardware. Og ingen har sagt at det ikke finnes veier rundt dette med de øyeblikkelige laste kapasiteten som de nye spillene bruker, ikke lett kan erstattes så de kan spilles på nåværende Xbox. Tror de har kontroll på det mtp at de har annonsert blant annet Cyberpunk Valhalla og Halo mener jeg, skal kunne kjøpes og spilles på Xbox One og Xbox series. Og siden de er flaggskip spillene, så vil de bruke Xbox series til det fulle. Jeg vil tro dette ikke vil påvirke disse spillene til å fungere dårligere pga dette. :)

Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (21 minutter siden):

vi diskuterer mellom to tjenester på to konsoller du, Men klarer da å si at den ene er bedre enn den andre på noe da, ivertfall når omtalene på de fleste steder sier så.. Det er da minus og pluss på begge konsollene vel. Eller er Sony helt perfekt i din verden? 

For det første så er ikke tjenestene begrenset til konsollene.

For det andre så har jeg som sagt påstått at begge har lik verdi.

Nei, Sony er ikke perfekt, men mye av det handler mer om valg de har tatt eller blitt tvunget til å ta.

Lenke til kommentar
Lush skrev (17 minutter siden):

Er ikke helt ulike, og de henger sammen. Trekker bare inn poenget at de moderne verktøyene og spillmotorene allerede delvis er i spill i dag. 

Høyere oppløsning, bedre skygger og AA løsninger får du nok se, ja.

Men at spillene drar nytte av SSD løsningen, som vil gjøre at du ikke trenger duplisert kode for å kunne laste inn scener på en HDD er lite sannsynlig, med mindre utviklerne vil lage samme spill to ganger, og gå gjennom hele koden til spillet to ganger.

Løsninger for raytracing og lignende blir mindre sannsynlig.

 

Lush skrev (19 minutter siden):

Tror de har kontroll på det mtp at de har annonsert blant annet Cyberpunk Valhalla og Halo mener jeg, skal kunne kjøpes og spilles på Xbox One og Xbox series. Og siden de er flaggskip spillene, så vil de bruke Xbox series til det fulle.

Uhm.

Cyberpunk og Valhalla er tredjeparts multiplatform spill, som også kommer på PS4 / ps5.

Jeg kan ikke helt se hvordan de kan kalles flaggskip spillene til Xbox?

Halo er det mest sannsynlige spillet for å utnytte mer av series x, men dette spillet har jo Microsoft selv sagt at skal lages for Xbox one også.

Lenke til kommentar
Iki skrev (9 minutter siden):

For det første så er ikke tjenestene begrenset til konsollene.

For det andre så har jeg som sagt påstått at begge har lik verdi.

Nei, Sony er ikke perfekt, men mye av det handler mer om valg de har tatt eller blitt tvunget til å ta.

Si meg..Kan du nevne noe Microsoft gjør bedre enn Sony? 

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
Iki skrev (14 minutter siden):

Høyere oppløsning, bedre skygger og AA løsninger får du nok se, ja.

Men at spillene drar nytte av SSD løsningen, som vil gjøre at du ikke trenger duplisert kode for å kunne laste inn scener på en HDD er lite sannsynlig, med mindre utviklerne vil lage samme spill to ganger, og gå gjennom hele koden til spillet to ganger.

Løsninger for raytracing og lignende blir mindre sannsynlig.

 

Uhm.

Cyberpunk og Valhalla er tredjeparts multiplatform spill, som også kommer på PS4 / ps5.

Jeg kan ikke helt se hvordan de kan kalles flaggskip spillene til Xbox?

Halo er det mest sannsynlige spillet for å utnytte mer av series x, men dette spillet har jo Microsoft selv sagt at skal lages for Xbox one også.

Jeg vil ikke se bort ifra at om utviklerne vil så kan de nok bruke de nye SSD mulighetene i eldre spill, spesielt om de bruker en moderne spillmotor. Doom Eternal unngikk jo Modern Warfare fella ved å utvikle tech til å unngå duplisering av kode mtp lagring. Minecraft, Quake viser at ray tracing kan brukes i eldre spill, kanskje de oppdaterer eldre spill som en bonus, ? :D

Jeg bare ramset opp flere spill som vil bruke mye av next gen hos Xbox og PS, var ikke ment som Xbox exclusive eksempel(ser det såg slik ut). Og ja Halo skal jo funke på begge, og jeg vil tro at det ikke vil hemme Xbox series X opplevelsen, som PS sier de ikke vil la skje sine spill. Ved å ikke tilby bakoverkompatibilitet. Tror det heller har med penger og at Microsoft har en større lommebok, som har latt de fokusere på flere aspekter med en ny konsoll. Og ikke minst at de gjør alt de kan for å bli mer attraktive for konsoll kjøpere. 

 

Hvordan alt dette blir får vi se når det skal skje i praksis :)

Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (37 minutter siden):

Si meg..Kan du nevne noe Microsoft gjør bedre enn Sony? 

Kryssplatform opplevelsen mellom Xbox og PC for eksempel.

 

Lush skrev (2 minutter siden):

 Minecraft, Quake viser at ray tracing kan brukes i eldre spill, kanskje de oppdaterer eldre spill som en bonus, ?

Ja, etter at de fikk koden sin omskrevet...

 

La oss si du lager er spill som skal fungere på Xbox one.

Dette spillet krever duplisering i koden, da det trenger dette for å kunne laste inn hurtig nok fra en HDD.

Spillet bruker da rundt 80 GB lagringskapasitet.

Du implementerer selvfølgelig ikke avanserte teknikker, og lager ikke høykvalitets textures etc.

Spillet kan heller ikke kjøre i 60 fps, så du lager det slik at det fungerer med låste 30 fps.

 

Om du nå skal overføre dette spillet til series X, tar du da å fjerner all den dupliserte koden?

Implementerer du raytracing og helt ny lydprossesering?

Lager du nye textures for alt?

Koder du om spillet slik at gameplay også fungerer på 60 eller 120 fps?

 

Det er greit at et spill kan skaleres om du bruker helt lik arkitektur, osv.

Men Xbox one og series X har litt forskjeller som vil gjøre at utviklerne må gjøre en større jobb for å dra nytte av series X.

 

Du vil merke at spill som blir 100% bygget for en spesifikk konsoll vil se bedre ut og kjøre bedre enn spill som bygges for to forskjellige konsoller.

Lenke til kommentar
Iki skrev (45 minutter siden):

Kryssplatform opplevelsen mellom Xbox og PC for eksempel.

 

Ja, etter at de fikk koden sin omskrevet...

 

La oss si du lager er spill som skal fungere på Xbox one.

Dette spillet krever duplisering i koden, da det trenger dette for å kunne laste inn hurtig nok fra en HDD.

Spillet bruker da rundt 80 GB lagringskapasitet.

Du implementerer selvfølgelig ikke avanserte teknikker, og lager ikke høykvalitets textures etc.

Spillet kan heller ikke kjøre i 60 fps, så du lager det slik at det fungerer med låste 30 fps.

 

Om du nå skal overføre dette spillet til series X, tar du da å fjerner all den dupliserte koden?

Implementerer du raytracing og helt ny lydprossesering?

Lager du nye textures for alt?

Koder du om spillet slik at gameplay også fungerer på 60 eller 120 fps?

 

Det er greit at et spill kan skaleres om du bruker helt lik arkitektur, osv.

Men Xbox one og series X har litt forskjeller som vil gjøre at utviklerne må gjøre en større jobb for å dra nytte av series X.

 

Du vil merke at spill som blir 100% bygget for en spesifikk konsoll vil se bedre ut og kjøre bedre enn spill som bygges for to forskjellige konsoller.

Ja det må noe koding med seff, men jeg vil ikke si omskrevet mtp Ray tracing i minecraft/quake. Heller implementert. Du kan se eksempel i den nye unreal engine hvordan de beskriver motores sin til å ha muligheten til å skifte ut og inn Ray tracing eller vanlig lyssetting i motor etter behov. De gjorde det faktisk real time. 

Og hvis du vil ha et eldre spill over, f. Eks dx11 spill så er det å overføre det til Vulkan f.eks eller dx12. Og de spillene som allerede kjører dagens utgaver av de motorene vil være enda lettere å implementere ray tracing eller flerkjernet støtte. Men blir spennende å se hvordan det blir. Vi har bare fått det beskrevet til nå :) Og når det kommer vil jeg tro at å kode spill 100% til en type maskinvare etterhvert blir historie. Og at det ikke vil sinke at et spill nedskaleres med loading screen og dobbelt opp med assets for å kunne kjøre på Xbox one X f.eks. Men spill fra Xbox/PS/PC til Nintendo vil nok fremdeles være forhindret av Nintendo mtp deres tidligere uttallelser om akkurat det. Men de viser at de kan de og med fortnite/minecrafe cross play :)

 

Og dette med fps og lagring, se på Digital Foundrys video på YT om Doom Eternal med ID Tech 7 motores sin og hvordan de omgikk mye av de begrensningene. 

Endret av Lush
Lenke til kommentar
Lush skrev (11 timer siden):

Jeg bare ramset opp flere spill som vil bruke mye av next gen hos Xbox og PS, var ikke ment som Xbox exclusive eksempel(ser det såg slik ut). Og ja Halo skal jo funke på begge, og jeg vil tro at det ikke vil hemme Xbox series X opplevelsen, som PS sier de ikke vil la skje sine spill. Ved å ikke tilby bakoverkompatibilitet.

Du blander to ting.. Spel som er bakoverkompatible, dvs som blir utviklet på next gen, og som også kan kjøres på eldre konsoller. Dette er det eg snakker om når eg meiner det går utover kvaliteten på produktet, og kor bra dei potensielt kan gjere eit spel.  Om Microsoft vil lage spel til Series X som også kan kjøres på den aller første Xboxen som kom ut i 2001, er dei fri til å gjere det.. Men ikkje forvent revolusjonerande produkt til Series X... Sony derimot har sagt dei vil kun utvikle spel til PS5 fremover.. Dette vil bety at Sony skreddersyr spel til nettopp nextgen, og ein vil få spel som er så bra som overhodet mulig til PS5 uten kompromiss, og uten ein tanke kastet bort på PS4...

Dette blander du med, Konsoll som er bakoverkompatible.. Dvs om PS5 kan kjøre eldre spel som er utviklet og gitt ut på forrige generasjon eller eldre.. PS5 vil kunne kjøre samtlige PS4 spel.. Forskjellen her, er at Xbox har vel og bakoverkompatibilitet til tidligere konsoll versjoner.. Dette har med hardware og arkitektur å gjere..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir spennede å se når begge konsollene er ute. Grafikken blir vel så lik at man nok en gang må sitte med lupe for å se forskjell. Er man uansett ute etter den aller beste grafikken vil jeg anbefale en god gaming PC. Da slipper man også 30 fps og lavere i en del spill.

Jeg vet ikke helt om jeg støttet at man plutselig skal glemme den forrige generasjonen plutselig. Vil være ekstremt mange som forsatt er sitter på en PS4. Hadde dette vært noe Microsoft gjorde hadde det blitt en krig og slakt fra PS folk. Dette forumet har ekstremt mange PS fanboys som forsvarer absolutt alt Sony gjør. 

Endret av Raul07
  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Raul07 said:

Blir spennede å se når begge konsollene er ute. Grafikken blir vel så lik at man nok en gang må sitte med lupe for å se forskjell. Er man uansett ute etter den aller beste grafikken vil jeg anbefale en god gaming PC. Da slipper man også 30 fps og lavere i en del spill.

Jeg vet ikke helt om jeg støttet at man plutselig skal glemme den forrige generasjonen plutselig. Vil være ekstremt mange som forsatt er sitter på en PS4. Hadde dette vært noe Microsoft gjorde hadde det blitt en krig og slakt fra PS folk. Dette forumet har ekstremt mange PS fanboys som forsvarer absolutt alt Sony gjør. 

Det blir ikke noen stor forskjell grafisk, nei. Series X har likevel 20% ekstra gpu krefter, noe som vil enten gjøre det enklere å kjøre stabil framerate, så lenge man er GPU bound, eller rendre noe høyere oppløsning. Når next-gen starter for fullt og det er slutt på cross-gen spill(som også skal lanseres på PS4, xbone), forvent target på 1440p 30fps for PS5 og 1600-1800p 30fps for XSX med oppskalering til 4k.

PC er vel og bra, men de første par årene vil de nye konsollene knuse PC på pris. Forvent også at mye må oppgraderes for å kunne spille next-gen spill på PC i mer enn 30 fps.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (59 minutter siden):

Det blir ikke noen stor forskjell grafisk, nei. Series X har likevel 20% ekstra gpu krefter, noe som vil enten gjøre det enklere å kjøre stabil framerate, så lenge man er GPU bound, eller rendre noe høyere oppløsning. Når next-gen starter for fullt og det er slutt på cross-gen spill(som også skal lanseres på PS4, xbone), forvent target på 1440p 30fps for PS5 og 1600-1800p 30fps for XSX med oppskalering til 4k.

PC er vel og bra, men de første par årene vil de nye konsollene knuse PC på pris. Forvent også at mye må oppgraderes for å kunne spille next-gen spill på PC i mer enn 30 fps.

Er ikke mye av greia her at MS mer eller mindre har sluttet med generasjoner, og at cross-gen i det minste vil vare ganske langt frem i tid? 

Lenke til kommentar
Sitat

forvent target på 1440p 30fps for PS5

Hvor får du disse tallene? 2070 super drar tomb raider opp mot 100fps i 1440p mens ps5 skal klare 30fps??  eller tenker du spill som kommer både ps4 og 5 ?

Tror virkelig sony sin tanke med at ssd avlaster gpu gjør at yter minst likt som XSX.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Tror veldig mange blir skuffet hvis de tror at PS5 vil yte mye bedre enn XSX. Tipper det blir meget jevnt med en liten fordel XSX.  Men får håpe at neste generasjon spill kjører bedre enn 1440p 30 fps, om ikke kan de like godt bare vente. Vi trenger virkelig 60 fps som et krav.

Endret av Raul07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Du blander to ting.. Spel som er bakoverkompatible, dvs som blir utviklet på next gen, og som også kan kjøres på eldre konsoller. Dette er det eg snakker om når eg meiner det går utover kvaliteten på produktet, og kor bra dei potensielt kan gjere eit spel.  Om Microsoft vil lage spel til Series X som også kan kjøres på den aller første Xboxen som kom ut i 2001, er dei fri til å gjere det.. Men ikkje forvent revolusjonerande produkt til Series X... Sony derimot har sagt dei vil kun utvikle spel til PS5 fremover.. Dette vil bety at Sony skreddersyr spel til nettopp nextgen, og ein vil få spel som er så bra som overhodet mulig til PS5 uten kompromiss, og uten ein tanke kastet bort på PS4...

Dette blander du med, Konsoll som er bakoverkompatible.. Dvs om PS5 kan kjøre eldre spel som er utviklet og gitt ut på forrige generasjon eller eldre.. PS5 vil kunne kjøre samtlige PS4 spel.. Forskjellen her, er at Xbox har vel og bakoverkompatibilitet til tidligere konsoll versjoner.. Dette har med hardware og arkitektur å gjere..

Ja blander de to fordi slik jeg har forstått det så vil spillutvikling med som sagt moderne spillmotorer kunne veldig mye lettere tilpasses til den hardware som den skal kjøres på. Sony sin presentasjon av Spider man motoren som kjørte på et "PS5"system med en rask SSD og ikke hadde loading screens viser og dette at dagens spill lett kan tilpasses den nye standarden. PS5 og Xbox bruker og begge AMD maskinvare så dette er og en stor likhet. Spill motorer er mer flytende og som sagt kan skalere seg etter systemet det kjøres på. Så jeg forventer spill som kommer både til PS5 og Xbox series til å kjøre like bra selv om Xbox series tilbyr Xbox one kompatibilitet. Xbox one vil seff måtte ha lavere grafisk standard og loading screen alt etter spill. Og flere next gen spill vil nok ikke være mulig å ha på Xbox one pga krav til SSD streaming. Det har vi allerede fått vite, men at Xbox sin mulighet til å ha bakover kompatibilitet vil gå utover ytelsen på next gen spill mener jeg ikke vil være tilfelle. Til syvende og sist er det opp til utviklere og Microsoft hvilke spill de vil ha på dagens og neste generasjon Xbox.

Så derfor mener jeg PS sin uttalelse om at de ikke vil tilby bakoverkompatibilitet pga ytelse, ikke er den hele sannheten. Men høres bedre ut fordi det er dette vi har vært vandt med til nå  :) 

Endret av Lush
  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (1 time siden):

Er ikke mye av greia her at MS mer eller mindre har sluttet med generasjoner, og at cross-gen i det minste vil vare ganske langt frem i tid? 

Nei. Det de har sagt er at de skal støtte Xbox One i minst ett år til. Så høsten 2021 kan det være duket for spill fra Xbox Game Studios som kun kommer til Series X og PC. Hellblade II er f. eks kun annonsert til Series X og PC, men det har ingen lanseringsdato ennå.

Når det gjelder tredjepartsutgivere står de fritt til å lansere Series X / next-gen eksklusive spill når som helst. The Medium er foreløpig kun bekreftet til Series X og og PC.

Lenke til kommentar
1 hour ago, afterall said:

Er ikke mye av greia her at MS mer eller mindre har sluttet med generasjoner, og at cross-gen i det minste vil vare ganske langt frem i tid? 

MS har vært litt uklare her. Men rent teknologisk sett vil de eldgamle CPU'ene og mangelen på innebygd SSD i alle 8. gen konsoller ikke kunne holde tritt særlig lenge. Så hva markedsføringsteamet til MS sier og hva ingeniørene som faktisk programmerer spillmotorene gjør kan ende opp med å bli litt forskjellig.

54 minutes ago, leifeinar said:

Hvor får du disse tallene? 2070 super drar tomb raider opp mot 100fps i 1440p mens ps5 skal klare 30fps??  eller tenker du spill som kommer både ps4 og 5 ?

Tror virkelig sony sin tanke med at ssd avlaster gpu gjør at yter minst likt som XSX.

Jeg tenker spill som kommer kun på PS5, XBX og PC'er med oppgraderte SSD-oppsett, altså 9. gen spill. PS5 og Xbx vil fint kunne dra 8. gen spill like og bedre som en PC med tilsvarende specs. SSD kan avlaste GPU RAM, noe som gjør det enklere å laste teksturer og assets inn i spillet, men det vil ikke hjelpe på å rendre flere piksler til skjermen. 

43 minutes ago, Raul07 said:

Tror veldig mange blir skuffet hvis de tror at PS5 vil yte mye bedre enn XSX. Tipper det blir meget jevnt med en liten fordel XSX.  Men får håpe at neste generasjon spill kjører bedre enn 1440p 30 fps, om ikke kan de like godt bare vente. Vi trenger virkelig 60 fps som et krav.

4k native rendering koster nesten dobbelt så mye som 2k(1440p) rendering i GPU sykluser, men ser det dobbelt så bra ut? Svaret er at det ikke er så veldig stor forskjell. Oppskalering til 4k koster derimot veldig lite.

 

Når det gjelder 30 vs 60 fps viser det seg generasjon etter generasjon at det er et spørsmål om prioritering av CPU og GPU kraft. Noen spill, som fighting, racing og FPS nyter godt av 60 fps, mens andre spill som action/adventure, open world og RPG ikke vinner så veldig mye på det, da fokuserer man heller på penere grafikk og mer avanserte verdener, simuleringer osv...

Noen av oss som bruker altfor mye penger på PC gaming har nok de siste årene blitt vant med høy variabel framerate med Gsync/freesync. Jeg tror dette kommer av at PC de siste årene har tatt veldig fra konsoller, særlig på CPU-siden. Nå blir dette veldig mye jevnere, og de aller, aller fleste TV-er kjører 60 h<. Så jeg tipper at som alltid før vil utviklerne sikte seg inn mot lowest common denominator, altså en TV med 60 hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...