Jump to content

Lush

Medlemmer
  • Content Count

    157
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Får vente til 3070 skjermkort er ute, for å se om det er mulig å bygge en PS5/XsX, PC for rundt 6k. Det er ikke så langt unna! Maks 1 år. Ellers er vil jeg tro PS5 og XsX selges med tap, mot at de tjener dette inn igjen på økosystemet sitt. Spesielt på de som går all in, på digital.
  2. Hei, tenkte jeg skulle nyansere bildet du gir og korrigere noe Mest for andre som er ny til spillet, eller ikke satt seg inn i det. Jeg vil ikke tro at jeg kan endre ditt syn her Jeg må si at jeg har et større beløp i spillet, og har fulgt spillet tett siden 2015. Ja, selskapet CIG har mottatt 300 millioner dollar, ca 2.7 milliarder KR i crowdfunding per dags dato. Men jeg synes han faktisk gjør det på en ordentlig måte ved å svare KRITIKERE med dette innlegget. Det er begrunnet med sak, ikke masse klaging og sinne. Men kommer vel ann på øyet som ser. Hvorfor spillet ikke er levert er fordi vi stemte over om vi skulle holde oss til visjonen han ga i 2012, som var et mer tradisjonelt spill, eller lage verdens mest ambisiøse romspill mmo noensinne. Og dette lovet han skulle være ferdig i 2015, vel dette må sies å være hans største feil. For det første at han satte en "dato" for dette, og det ble gjort store feil i spillutviklingen. Som å oursource utviklingen av Star Marine til et annet studio, som endte med at de måtte bygge dette opp fra bunnen, selv. Og at de innså sent at Cryteks, Cry Engine ikke kunne levere det den nye visjonen for spillet krevde. Og deretter katastrofe året 2017, der patch 3.0 ble lovet som rett rundt hjørnet i et helt år. Patch 3.0 skulle legge fundamentet for visjonen, men etter dette har de nesten kunne holde alt de har hatt på sitt offisielle roadmap. Som må nevnes er i stadig endring og kun ment som et mål og ikke noe de garanterer for at de skal klare innen oppsatt tid. Jeg kan vel ikke si svare på dine påstander med at han er en manipulator, uten å ha kjenne han personlig .. 😛 Men jeg har sett noen av YT videoene som skal "bevise" dette.. A det jeg har sett så er han en vanlig selger. Som har solgt sin ide/visjon og samtidig kommet med lovnader som har tatt lengre tid en ventet. Og det tror jeg han har lært av, siden han ikke har uttalt noe særlig på veldig mange år. Når det gjelder at CIG ikke gir tilbake penger, så har det vel med vært et par saker i USA. Av folk som har angret pengene de donerte til prosjektet. Og det bunnet vel ut i at disse personene, ikke angret donasjonen, innen rimelig tid og tapte saken. Dette fikk CIG til å legge inn at de kun gir tilbake penger med god saklig grunn, innen rimelig tid. Som f.eks at du angrer timen etter du ga penger, eller at din mor fikk kreft måneden etter, og du trenger sykehus penger. Men det er opp til CIG å bestemme dette. Her vil jeg si at det er både bra og dårlig, men det handler om at crowdfunding må være forutsigbar hvis prosjekter skal realiseres. Terms of Service godtar du idet du trykker betal på den offisielle siden, det det står med rød stor skrift at dette er donasjon til prosjektet. Om du ikke har giddet å sette deg inn i spillet og kjøper en 5000 kr pakke med det første. Er vel opp til hver enkelte... Vil du se hva dette er, hold deg til et beløp du IKKE vil savne, anbefaler jeg kun 56 dollar pakken(et skip + alfa tilgang) eller vent til et av de årlige gratis eventene, der du kun trenger å registrere en konto for å teste. Og her er vi ved første ting ALLE må forstå. Du kjøper ikke et spill. Du DONERER penger til et prosjekt, og for de pengene så får du tilgang til å følge spillet i utviklingen, og et skip du valgte ut, til å teste spillet. Når/om spillet er/blir ferdig utviklet så vil du ha dette skipet og spillet. Om skipet er påvei ned... Vel finansielt så har det aldri samlet inn så mye penger som nå. Så det går ikke tomt for penger med det første. Og skulle crowd funding tørke ut, så har de flere valgmuligheter å velge. Men akkurat nå har de en liten investor som har fått noen få aksjer. Denne investoren brukte nylig muligheten sin til å kjøpe litt flere aksjer, som de fikk i den opprinnelige avtalen. Så det vil jeg si peker på at folk med penger har troen på prosjektet. Siden CIG er veldig åpen med utviklingen så gir de jevnlig ut info om økonomien i selskapet, så her er Finans året 2018, som vi fikk i Desember 2019. Men det er vel ingen hemmelighet at det koster å driver 4 spill studioer i 3 ulike land, med ca 500 ansatte. Crowd fundingen bygger i dag så og si kun på å lansere konsept skip, til spillet. Som kan koste fra noen hundrelapper til tusenvis av kroner. Alle skip er merket med funding, og det er det du "betaler" for, å støtte prosjektet. Mot dette vil du få disse skipene når de er ferdig underveis i utviklingen av spillet. Og ja det er flere hundre skip som kun finnes på bilder, men flere og flere blir lagt til med hver patch. Og i det siste så har også flere nye konsept skip kommet rett til "flyable" i spillet. Husk! Alle skip skal være mulig å kjøpe In-Game, når spillet er ferdig! Så om du kun har basis versjonen til 56 dollar, så kan du tjene deg opp til det dyreste når vi har kommet så langt. Selv om du må huske på at dette spillet har "realistiske" rammer for hvor mye skip koster, og at de må bemannes, utstyres som om du skulle kjøpt f.eks et luksus yatch eller hangarskip i virkeligheten! Du kan og i dag, tjene In game penger og leie flere skip i spillet. Du sier at du opplever mange krasjer og mye frustrasjon. Først ut, Star Citizen er kun i ALFA, vi er alle testere som får en ny patch ca hvert kvartal. Som blir forbedret til et punkt hvor de fleste får testet versjonen. Slik at CIG kan justere, forbedre og jobbe seg med hver patch fram mot et ferdig spill. Skal si noe mer på "ferdig spill", da dette også ikke er målet. Så for meg så fungerer Alfa patch 3.1 stort sett greit. Har selv opplevd å få spillet krasjet flere ganger, men har og opplevd å kunne spille i flere timer, når jeg spiller de delene som er mest finpusset. Dette er forskjellig for de fleste, og jeg forventer ikke at dette ordner seg før i tidligst Beta når finpussen skal gjøres. Enn så lenge forvent det en Alfa versjon gjerne har, bugs, krasjer og mye moro! 😛 I dag så er det flere skip som skal ha egenskaper som det enda ikke har et spillsystem for dette i spillet enda, og kan egentlig kun flys rundt her og der. Dette er fordi det ikke er ferdig, eller venter på/avhenger av andre systemer kommer på banen. Og de systemene som er her i dag, eller påvei er kun en utgave, og er åpne for å endres helt eller justeres inntil CIG er fornøyd. Dette gjelder alt i spillet. For in game currency som for ordens skyld heter aUEC (alfa United Earth Currency), så har dette blitt nullstilt med hver patch. Men nytt i år er at CIG sagt at systemet for å beholde in game penger mellom patcher er tilstede, men de forbeholder seg retten til å fremdeles nullstille ved behov, men at de skal prøve å unngå dette framover. Star Marine var alltid kun ment som en modul for å teste FPS combat, det var derfor de hadde hangar modul og space modulen. Og planen har alltid vært å implementere alt dette i et PU(Persistent Universe). Derfor har disse delene av spillet, ikke fått så mye oppmerksomhet. Siden disse nå stort sett er i PUen, i dag. Men kan nevne at Star Marine har gjenoppstått i noe de kaller Theater of War, et slags Battlefield i SC universet. Også kun ment for å teste og balansere kamper fra bakken og helt opp i rommet. Flere backere ønsker dette kan bli en eget spill på sikt Theater of War Ja, spillet begynte med Cry Engine men etter spillets mål ble endret etter streatch goals og avstemning om vi ønsket dette. Så innså CIG at de måtte forme/lage Cry Engine til å møte deres behov. Utav dette fikk vi "Star Engine" som så ble ført over i Amazons Lumberyard. Og det var da søksmålet mellom Crytek og CIG startet, som har endt med at Crytek ble avvist på flere punkter før det nå ser ut som at de inngikk forlik, bak lukkede dører. CIG vant den kampen. Så med Lumberyard så har spillet nå fundamentet til å lage et MMO, med funksjoner som ingen andre spill har(selv om slike spill mest sannsynlig utvikles andre steder). Og han har IKKE sagt seg ferdig, hvor du har dette fra eller hva du mener med dette. Forstår jeg ikke. Noe av det mest kritiske de mangler nå, er teknologi til å dynamisk fordele loaden av spillet på flere servere i sanntid. Dette kaller de for Server Meshing, når dette er på plass så kan de få til å ha flere hundre spillere om ikke tusen i samme univers. Håper dette gir et mer nyansert bilde av spillet og alle forstå konseptet med crowd funding og ingen gir penger uten å være komfortabel med det. Uansett utfall. Ellers håper jeg at du setter pris på at noen bruker tid på å kommentere innlegget ditt
  3. Haha, vel la oss se om det kommer noe konstruktiv kritikk her. Eller om det bare blir det samme som CR prøver å endre her. Jeg tenker det er en tapt sak, bare fokuser på å svare konstruktiv kritikk og arbeide med spillet
  4. Hvis dere ikke kjenner til denne YTeren, så har hans kilder hatt rett i mye. Og i denne videoen så har kildene hans, snakket litt om grunner til at prisene er såpass bra, og hvorfor det blir få kort i begynnelsen. Vil være lurt å høre hva han sier mtp å selge 2000 kort og kjøpe 3000 før vi har sett tester og før AMD har kommet med konkurranse.
  5. Du vil nok ikke gå på en smell ytelsesmessig og mtp RT. Er nok heller at AMD kan bringe noe mer på ytelse/kr og ytelse/watt. Vi får se
  6. Okey, da skjønner jeg, men tror ikke dette vil påvirke i noe nevneverdig grad. Minst de som kun har konsoll, eller eldre pc. Med mindre du allerede har et godt oppdatert system. Og så har du dette med konsoll eksklusive spill (mest PS).
  7. Hva mener du med at Nvidia presser prisen og at dette vil påvirke Sony, Vidor? Nvidia sin RTX 3000 serie vil ikke påvirke konsoll prisene...
  8. 3090 er et 8k 60 fps rtx on, og dlss on, kort. Så 4k med alt på og 100fps +er bare å forvente. Som vi ser så har Nvidia nå mye rom for å kontre hva AMD kommer med. Siden de nå trolig har sikret seg mot Big Navi, når de har greid å skjule 3090 til nå. Har hørt rykter om at Nvidia ønsker å ikke bruke 30X5, Ti, Super navnene. For å ha et enklere system, men er klar til å bruke dem hvis AMD nå overrrasker dem alikevel. Ellers vil det komme 16GB OG 20GB av 3070 og 3080 senere, indikerers det fra AIB. Men de kan ha gammel info mtp at de ikke visste mye om hvor sterk 30X0 faktisk ble.
  9. De tenker vel at de allerede har etablert S og X navnet og jeg er forsåvidt enig. Men det kunne ha blitt gjort bedre i utgangspunktet Men igjen så synes jeg at dette styrke tanken min om at next game spillene som dukker opp. Vil tilpasse seg eller veldig mye lettere tilpasses den hardwaren, som spillet skal kjøre på. Enn vi har sett til nå, hvor spill(jo eldre de er) må bygges opp igjen nesten fra bunn for å kunne kjøres på moderne systemer
  10. Se Digital Foundry sin gjennomgang av Halo, gameplay video. For meg virker det som at XsX Halo, er laget for Ray Tracing men at de ikke er klar for å vise dette enda. De burde har sett dette komme, med å vise en video som ikke ser next gen ut på stortittelen Halo. Jeg vil tro at det er mangel på Ray Tracing, og at de følte de måtte vise at Halo kjører 4K 60fps, som advertert. Uten noen forklaring eller å påpeke dette selv og berolige oss noe med det de har sagt i etterkant. For dagens verdenssituasjon, spesielt i USA har garantert påvirket utviklingsplanen de hadde for Halo. Der andre utviklere ser ut som at de har kommet lengre, ihvertfall med det de har valgt å vise. Men når dette er frontfiguren til XsX og de kanskje ikke vil innrømme at Halo ligger bak skjema. Håper de har kontroll og kan levere noe bedre hvis det er mulig Selv om det nå ser ut som at RT kommer til Halo i etterkant.. (BF5 RT anyone...)
  11. Vil aldri si nei takk til at spill dukker opp på andre plattformer, valgmuligheter Men personlig ville jeg heller sett originale Far Cry i en sterkt forbedret versjon
  12. Det ser mye bedre ut enn originale Far Cry på PC, med mindre du sist spilte en moddet versión. Men jeg er faktisk imponert over hva de har fått til, ser ut som at de har greid å få det ganske så likt som da Crysis kom på PC. Ser fram til Digital Foundry sin gjennomgang av Switch versjonen
  13. Men er vi fornøyd med Twitch da... både som community og for streamers.. Kanskje noe mer "nøytralt" en MS selskap hadde vært mer interessant
  14. Helt ålreit, men delvis enig men noen her om at de heller burde satt "klart når det er klart" istede for dato, og ventet til mye nærmere klart. Mtp situasjonen i verden og at hele planen de hadde nå er kastet utav vindu. Men det er nok ikke bare utvikler som påvirker avgjørelsen om 19 nov. Utgiver har nok også påvirket mtp forhåndssalg, PR, høysesong osv
  15. Enig, men det kunne ha sikret seg de som fremdeles sitter på gjerde angående PS5 😎Og så har vi verdens situasjonen som garantert har påvirket alle planer utviklere hadde for 2020 og videre 😔🙂
×
×
  • Create New...