Gå til innhold

Sony utsetter PlayStation 5-sendingen


Anbefalte innlegg

9 minutes ago, Raul07 said:

Tviler sterkt du får noen til å innrømme at gamepass har et bedre utvalg av spill. De er helt like bare at den ene har ti ganger flere brukere, ellers helt like :p

Heh, game pass er bra så lenge man har lagringsplass. Også går rotasjonen av spill nokså sakte, så man spiller gjennom det man liker der etter noen måneder. Snakker om PC versjonen da, mulig Xbox er bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mr.Sorter skrev (15 minutter siden):

Nyere trippel A spill på gamepass enn psnow

Tja.

Det er en del nye trippel A spill på begge plattformene, kan godt være at Xbox har flere nyere spill, men hjelper det noe?

Slik jeg har forstått det så forsvinner vel også spillene fra gamepass etter en stund slik at du ikke kan spille dem igjen?

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Iki said:

Tja.

Det er en del nye trippel A spill på begge plattformene, kan godt være at Xbox har flere nyere spill, men hjelper det noe?

Slik jeg har forstått det så forsvinner vel også spillene fra gamepass etter en stund slik at du ikke kan spille dem igjen?

gamepass har 11 millioner abonnenter mens ps noe har 1-2 Mill. Det er samme pris på tjenestene og det er mer PS4 konsoller solgt enn Xbox konsoller. At gamepass er en bedre tjeneste er de fleste enig om, om de ikke har et personlig hat mot Microsoft. 

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Iki skrev (44 minutter siden):

Tja.

Det er en del nye trippel A spill på begge plattformene, kan godt være at Xbox har flere nyere spill, men hjelper det noe?

Slik jeg har forstått det så forsvinner vel også spillene fra gamepass etter en stund slik at du ikke kan spille dem igjen?

Kan du ikke bare ta av deg Sony hatten for en dag og innrømme at gamepass er bedre enn psnow. Søk litt på Google eller YouTube så ser du at de flesteparten mener det samme.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (På 2.6.2020 den 16.50):

Om spel må utvikles med bakoverkompatibilitet, vil produktet naturligvis lide ja... Men det er ikkje det samme som at Xbox el PS klarer å kjøyre samme spel på 2 el 3 forskjellige konsoller... Om f.eks Ubisoft vil utvikle eit spel som kan kjørest på forrige gen, for å tjene mest mulig penger, vil dei jo lage spelet bakover kompatibelt... Ubisoft sine spel vil jo sikkert kjøre på PS4 framover også.. Men trolig ikkje på PS3... Etc..

Det Sony seier, er at deiras selskap, vil ikkje utvikle PS5 spel med PS4 eller eldre i tankane.. Som i mine auge, e ein god ting.. Då får ein fokuset på next gen, og Sony lager det beste spelet til nettopp PS5 uten hinder eller flaskehalser som måtte oppstå for at spelet også skal kunne kjøres på PS4..

Det er akkurat det, ja Xbox har gjort den ekstra jobb med å få flere av Dagens spill generasjon til å kjøre på kommende Xbox series. Det som er nytt med framtidens spill er at spill vil skalere alt etter hardware mye lettere enn i dag. Og at den jobben kan gjøres uten at det må gå utover å få spillene til å yte så bra som mulig på Xbox series. Som sagt det gjenstår å se, men av det jeg har fått med meg av hvordan ny tech innen spillutvikling og verktøyene de bruker så vil ikke dette hindre topp ytelse. 

Vi kan se dette med hvordan mange eldre og nye spill har dukket opp på Nintendo Switch for eksempel. Siden Nintendo har laget gode verktøy til å porte spill over til Switchen og nyere spill bruker moderne spillmotorer som lar seg skalere(ID Tech 6/7 på Vulkan f.eks) Det som er bra er jo at vi kan kjøpe AC Valhalla til Xbox One, bruke den samme til  Xbox series med eller uten en patch slik jeg har forstått det. Xbox one X eiere får til og med egen Enhanced versjon. Men er jo opp til spill utviklerene, og det ser ut som at flere gjør det lettere for oss å begi oss ut på konsollskifte uten å se forrige samling støve ned. 

Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (55 minutter siden):

Søk litt på Google eller YouTube så ser du at de flesteparten mener det samme.

Konfirmeringsbias heter dette.

Jeg kan fint finne folk som liker det ene bedre enn det andre.

Blir svært vanskelig å finne noen som ikke er har en preferanse med tanke på merket.

 

Lush skrev (1 minutt siden):

 Xbox har gjort den ekstra jobb med å få flere av Dagens spill generasjon til å kjøre på kommende Xbox series. 

Har de det?

Alle ps4 spill skal kjøre på ps5, så alle spillene fra dagens generasjon skal altså kjøre på kommende Playstation.

 

Lush skrev (4 minutter siden):

Det som er nytt med framtidens spill er at spill vil skalere alt etter hardware mye lettere enn i dag. Og at den jobben kan gjøres uten at det må gå utover å få spillene til å yte så bra som mulig på Xbox series. Som sagt det gjenstår å se, men av det jeg har fått med meg av hvordan ny tech innen spillutvikling og verktøyene de bruker så vil ikke dette hindre topp ytelse. 

Du og den andre personen diskuterer to helt forskjellige ting.

Han mener at spill som nå skal lages til Xbox series x også må lages til Xbox one, og da kan de ikke legge til alle de nye funksjonene som de kunne om de lagde spillet kun for series x.

For eksempel kan de ikke lage et spill som tar nytte av SSD løsningen, da de eldre konsollene ikke har dette.

 

At spillene vil yte godt er det ingen som nekter for, det er mulig du får bedre bildeflyt på Xbox da spillene ikke blir så krevende ved det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (28 minutter siden):

Konfirmeringsbias heter dette.

Jeg kan fint finne folk som liker det ene bedre enn det andre.

Blir svært vanskelig å finne noen som ikke er har en preferanse med tanke på merket.

 

Jeez!! Er dette Alf fra Pressfire? Konfirmeringsbias? Tørk tårene dine nå.. Fleste Gamingsider, youtube kanaler som klarer å være nøytrale innenfor gaming og ikke fanboys som deg når det kommer til sammenligning/omtale av disse to tjenestene. Sier det samme som jeg forteller deg, gamepass har bedre verdi enn psnow akkurat nå, akkurat som ps4 har bedre eksklusiver enn Xbox. Kan gi deg et eksempel fra techradar. https://www.google.no/amp/s/www.techradar.com/amp/news/xbox-game-pass-vs-playstation-now-which-is-the-best-game-subscription-service

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (5 minutter siden):

Kan gi deg et eksempel fra techradar.

"depends on the company with the exclusives you prefer."

"But PS Now is quickly improving"

"Going into 2020"

 

Dessverre så kan ikke techradar gi noe greit svar...

Spesielt ikke når artikkelen ikke er oppdatert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (6 minutter siden):

"depends on the company with the exclusives you prefer."

"But PS Now is quickly improving"

"Going into 2020"

 

Dessverre så kan ikke techradar gi noe greit svar...

Spesielt ikke når artikkelen ikke er oppdatert.

Glemte du dette? Going into 2020, Xbox Game Pass is the stronger service, but PS Now is steadily narrowing the gap. The key factor that swings in favour of Microsoft's platform is the quality of its library, and how quickly they arrive.          Som jeg nevnte tidligere nye trippel A spill spiller en stor rolle her. Ingenting har endret seg siden, artikkelen var bare et eksempel. 

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
barezell skrev (4 minutter siden):

Når Sony first party games kommer til release så er PS now like bra(evt bedre mtp streaming) imo. Inntil det eller eventuelt noe annet spennende skjer så vil game pass gi bedre value imo. 

Ja Ikke sant. Akkurat nå har gamepass bedre value. Takk for noen klarer å være nøytral her. 

Lenke til kommentar

Folk ser kun det de vil se, for noen er det utrolig viktig at de har det som er best. Jeg er mer for Xbox enn PS men har nå ingen problemer å innrømme at de eksklusive spillene er bedre på PS. Men det er nå ingen tvil at gamepass er bedre enn Playstation now. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.Sorter skrev (26 minutter siden):

Glemte du dette? 

Nei, om du leste kommentaren min så vil du jo se at det er nettopp dette jeg tar med.

Det avhenger av hvilke spill du vil spille.

Og som artikkelen nevner begynte now å hente inn gamepass i begynnelsen av 2020.

Nå har Sony lagt til 300 spill siden den artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (23 minutter siden):

Nei, om du leste kommentaren min så vil du jo se at det er nettopp dette jeg tar med.

Det avhenger av hvilke spill du vil spille.

Og som artikkelen nevner begynte now å hente inn gamepass i begynnelsen av 2020.

Nå har Sony lagt til 300 spill siden den artikkelen.

Bla bla bla...Og flere (NYE) spill har blitt lagt til på gamepass...Søk og følg retningen der bevisene fører deg,  Folket har talt.  gamepass har bedre value enn psnow akkurat nå. Sånn er det bare.

Endret av Mr.Sorter
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mr.Sorter said:

Bla bla bla...Og flere (NYE) spill har blitt lagt til på gamepass...Søk og følg retningen der bevisene fører deg,  Folket har talt.  gamepass har bedre value enn psnow akkurat nå. Sånn er det bare.

Må ikke ødelegge nattesøvnen hans nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...