Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

kaje skrev (40 minutter siden):

Forbanna skuffa! Series x har SAMME problem som oneX har hatt siden den kom ut. Massiv lydforsinkelse (tipper 0.5-0.8sek) når man velger bitstream lyd for å få atmos. Så må igjen kjøre stereo lyd da TV-en ikke klarer å kompensere i nærheten av nok til å fikse det. 
Kjører Xbox-en til en LG C7 som er koblet til en Sonos ARC som får lyd via arc. Har Apple tv på samme måte, å det fungerer fint. 

 

jeg har ikke det problemet på min one X eller nye Series X

 

bruker en samsung soundbar med atmos. Null delay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kewell79 skrev (3 minutter siden):

 

jeg har ikke det problemet på min one X eller nye Series X

 

bruker en samsung soundbar med atmos. Null delay

Om du har K950, Q96 etc så HAR du forsinkelse, da alle de plankene sliter med det. Bare du som ikke legger merke til det. 😉

Vel og merke med ARC, og ikke når man kobler direkte i planke. 

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
kewell79 skrev (34 minutter siden):

 

jeg har ikke det problemet på min one X eller nye Series X

 

bruker en samsung soundbar med atmos. Null delay

Hmm, veit veldig mange med oneX har slitt med det, og ser en tråd på Reddit og en på sonos med samme problem  på series x. Eneste alternativet jeg ser er å bruke en av reciver som kan forsinke bildet så mye, men det veit jeg ikke om finnes, uansett uaktuelt med reciver.
 

Kan veldig enkelt teste forsinkelsen når man er i xbox dashbordet å man blar der, jeg rekker å bla 3 "tiles" før lyden kommer. 

Lenke til kommentar
Bone skrev (5 minutter siden):

Noen som følger med og har peil..? 

Red Dead Redemption 2 - noen som vet om/når spillet vil bli optimalisert til å kjøre på XSX? 

Vært litt av og på i spillet, men vil egentlig fullføre. Men, da hadde det vært kult å kjøre det penest og best mulig. :)

Tror ikke Rockstar har sagt noe om det enda. GTAV er det eneste Rockstar-spillet som har fått bekreftet en next-gen oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si det er veldig forfriskende å endelig se (nesten) bare grønne haker på hva TV-en støtter på Xbox-en. Gleder meg som en unge til å spille noe som får vist hva TV-en og Xboxne er god for. 👍

Tenkte fredag skulle bli en dag i gameingens navn, med fri fra jobb, men den dagen ble nå brått omgjort til "hjemme med sykt barn"...

Endret av Onkel Klo
Lenke til kommentar
Onkel Klo skrev (4 minutter siden):

Må si det er veldig forfriskende å endelig se (nesten) bare grønne haker på hva TV-en støtter på Xbox-en. Gleder meg som en unge til å spille noe som får vist hva TV-en og Xboxne er god for. 👍

Tenkte fredag skulle bli en dag i gameingens navn, med fri fra jobb, men den dagen ble nå brått omgjort til "hjemme med sykt barn"...

har også lagt av fredagen for gaming. Bare å håpe barna holder seg friske, og at xboxen blir hentet i kveld :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tjwesterby skrev (1 minutt siden):

Jeg har en Sony 55" fra 2015 er det vel. En X8505C variant. Denne har fått FW update og støtter 4k/60 og HDR10. Ikke testet dette på tven før nå, men det er sinnsykt lekkert. Så lenge jeg kan kjøre 4k/60 så er det ikke så savn mot 4k/120 :) (Eneste røde haken jeg får) 

Hvor tester dere dette? Har nylig kjøpt en LG UN81 4K til anledningen

Lenke til kommentar
tjwesterby skrev (16 minutter siden):

Jeg har en Sony 55" fra 2015 er det vel. En X8505C variant. Denne har fått FW update og støtter 4k/60 og HDR10. Ikke testet dette på tven før nå, men det er sinnsykt lekkert. Så lenge jeg kan kjøre 4k/60 så er det ikke så savn mot 4k/120 :) (Eneste røde haken jeg får) 

Jeg får rødt kryss på Dolby Vision. Kjenner det er litt plagsomt å ikke ha alt grønt, men sånn er det. Tipper det ser OK ut uansett :)

Endret av Onkel Klo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...