Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
1 minute ago, Miri said:

Krever ryggrad å erkjenne feil, din anseelse stiger i mine øyne. Selv om det var til meg du burde beklaget.

Beklager til deg også :) jeg burde ha sett videoen selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, frohmage said:

Det er jo flere bare her i tråden som har tilnærmet panikk nå. Hvordan er det hos deg i Kina om dagen?

Her begynner ting å bli bedre, men det er fortsatt strenge regler. 

Jeg håpet at de vil lette på restriksjonene snart, men det tror jeg ikke vil skje om det går ut av kontroll i resten av verden. Da kommer det til å komme masse importerte saker.

Alle som kommer fra utlandet blir satt i 14 dagers karantene. Både politistasjonen og boligstyret har ringt meg for å sjekke at jeg ikke har vært i utlandet.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, Camlon said:

Alle som kommer fra utlandet blir satt i 14 dagers karantene. Både politistasjonen og boligstyret har ringt meg for å sjekke at jeg ikke har vært i utlandet.

Kina først: Ikke stopp folk fra Kina å reise til landet deres.

Kina nå: Ikke faen om dere får lov til å komme til Kina fritt.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (Akkurat nå):

Her begynner ting å bli bedre, men det er fortsatt strenge regler. 

Jeg håpet at de vil lette på restriksjonene snart, men det tror jeg ikke vil skje om det går ut av kontroll i resten av verden. Da kommer det til å komme masse importerte saker.

Alle som kommer fra utlandet blir satt i 14 dagers karantene. Både politistasjonen og boligstyret har ringt meg for å sjekke at jeg ikke har vært i utlandet.

Sprøtt å tenke på, sykdommen startet i Kina men siden veldig få land nektet kinesere innreise fra starten av blir kinesere etterhvert nødt å nekte folk fra andre land innreise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Eneste han gjorde feil var å ikke oppsøke lege tidsnok, slik at lungebetennelsen fikk ordentlig feste. Var sånn typisk, er jo bare en forkjølelses tankesett hos han dessverre!

Finner ingen kilder på at lungebetennelse kan føre til arrvev, dvs. lungefibrose. Jeg vet om en person som besvimte på offentlig sted pga lungebetennelse. Og jeg mener at personen ble brakt til sykehus og ble helt frisk etterpå. Ikke noen sykehjemspasient i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Budeia said:

Finner ingen kilder på at lungebetennelse kan føre til arrvev, dvs. lungefibrose. Jeg vet om en person som besvimte på offentlig sted pga lungebetennelse. Og jeg mener at personen ble brakt til sykehus og ble helt frisk etterpå. Ikke noen sykehjemspasient i det hele tatt. 

Les litt av det pappkake har skrevet før om dette da. At du ikke er i stand til å finne informasjon om det, beskriver kanskje at du ikke er så dypt inn i den delen av medisinsk kompetanse da? Man kan ikke alltid ha greie på alt. Men, det er en sannhet, om du leter litt på tema. Spør fastlegen din neste gang, han kan sikkert bekrefte at det er mulig for deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 minute ago, G said:

Det er jo naturligvis fordi de allerede har investert veldig mye tid og penger på å få kontroll med det. Dere virker jo syke i hodene om dere synes at Kina bare burde åpnet grensene sine for smitteimport.

Joa, men dette var Kina 2. februar i år:

Quote

Kinesiske myndigheter kritiserer amerikanske myndigheter for å ha skapt frykt rundt coronaviruset. (...) 

Hun sier at USA var det første landet som innførte innreiseforbud for kinesiske borgere – i strid med anbefalinger fra Verdens helseorganisasjon (WHO). USA skal også ha vært det første landet som hentet ut sine ansatte ved konsulatet i Wuhan og varslet delvis tilbaketrekking av staben ved ambassaden i Beijing.

– Alt dette har gjort er å skape og spre frykt – som er et dårlig eksempel, fortsetter Chunying.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Allinuse skrev (1 minutt siden):

Sprøtt å tenke på, sykdommen startet i Kina men siden veldig få land nektet kinesere innreise fra starten av blir kinesere etterhvert nødt å nekte folk fra andre land innreise.

Derfor er det først og fremst landet som har smitten som har ansvar for å sette folk i karantene før de slipper ut av landet. Hvis Italia hadde gjort det, ville smitten vært nesten ikke-eksisterende i Europa i dag. Tipper det vil komme internasjonale retningslinjer om dette i etterkant.

Det er jo slik rasjonelle mennesker alltid handler: Hvis det skjer et giftgassutslipp fra en fabrikk, så vil man først og fremst lukke alle sluser i fabrikken for å hindre at det sprer seg. Man advarer naboer, men lar det ikke være opp til dem å hindre at de blir eksponert for gassen.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, PingEnt said:

Kina først: Ikke stopp folk fra Kina å reise til landet deres.

Kina nå: Ikke faen om dere får lov til å komme til Kina fritt.

Kina er trolig verdens største hyklere.

De er de første til å klage på andres restriksjoner, men er også de første til å sette restriksjoner på andre land. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
G skrev (11 minutter siden):

Det er jo naturligvis fordi de allerede har investert veldig mye tid og penger på å få kontroll med det. Dere virker jo syke i hodene om dere synes at Kina bare burde åpnet grensene sine for smitteimport.

Mener ikke det, men synes andre land burde stengt grensene til Kina når dette ble først kjent i starten av januar.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, frohmage said:

De fleste som googler etter medisinske sammenhenger finner det de ønsker, og ender opp som paranoide hypokondere. Det er iallefall mitt inntrykk.

Har ikke googlet det. Dette er en kar jeg kjenner.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 minutter siden):

Kollen går uten tilskuere. Heldigvis tok kommunen til fornuft. 

Ja, men hvor troverdig er det at rennene faktisk vil gå uten tilskuere... tror nok du vil få høre mistenkelige lyder fra trærne som ikke kan komme fra ekorn og hakkespetter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
2 minutes ago, Budeia said:

Ja, men hvor troverdig er det at rennene faktisk vil gå uten tilskuere... tror nok du vil få høre mistenkelige lyder fra trærne som ikke kan komme fra ekorn og hakkespetter :)

Joda. Men de er da så spredt at de i verste fall ikke smitter flere enn et de få andre som snek seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...