Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

:utakt skrev (Akkurat nå):

Svenskene er optimister, hvertfall. "Det er stor sannsynlighet for at vi har nådd toppen" sier helsesjefen der. Altså.. Kan jeg sette en femmer på at han tar feil? ?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/antalet-coronafall-i-sverige-kan-ha-natt-toppen-kommer-snart-att-klinga-av/

Ville satset mye mer enn en femmer. Er det et land i vesten som er mer naivt enn Norge så må det være Sverige, det er bare å se på hvordan de har håndtert masseinnvandringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, PingEnt said:

Den sier ikke at han ble smittet igjen. Det der kan likegodt være rutinesvikt i utskrivelse. Altså at han fortsatt var syk da han ble skrevet ut.

Har du en kilde som underbygger påstanden du postulerer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Allinuse said:

At man kan bli smittet på nytt igjen? Jo, det vet vi.

Når skal folk slutte å kun forholde seg til norske kilder?
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3065091/coronavirus-recovered-patient-dies-china-reports-139-new-cases

  • Mulig personen ikke var frisk. Det spekuleres i at sykdommen kommer tilbske flere ganger 
  • Det er to utgaver av viruset. Denne personen kan ha fått den andre varianten 
  • Viruset gjorde så store skader på lungene til personen at han var sjanseløs uansett 
  • Mulig noen ikke bli immun selv om mesteparten blir det. Folk får jo vannkopper flere ganger, men de fleste er immune etter første runde. 

Det er for tidlig å si enda 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, PingEnt said:

At artikkelen ikke sier at han ble smittet igjen?

Ok, fair enough

 

WHO: Mange land gjør ikke nok for å bekjempe virusspredningen

Et stort antall land iverksetter ikke tilstrekkelige tiltak for å bekjempe spredningen av koronaviruset, advarer Verdens helseorganisasjon (WHO).

– En lang liste med land utviser ikke det nødvendige nivået av politisk forpliktelse som trengs for å kunne møte trusselen som vi alle står overfor, sa WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus til journalister i Genève torsdag.

(NTB)

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direktestudio-koronaviruset

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Allinuse skrev (37 minutter siden):

Ikke helt riktig. Nord-Korea er det første landet jeg tenker på når det er snakk om land som har iverksatt reelle tiltak for å stoppe viruset. Stengte grenser fra januar av, 1 måneds karantene og dødsstraff for å bryte karantene.

Nord-Korea er ikke akkurat drømmesamfunnet å leve i, men i denne situasjonen handlet de riktig.

Really? Dødstraff for å bryte karantene? Tror nesten jeg bremser og burer de inne istedenfor å blåse av hodet. Bly koster penger...

Lenke til kommentar

Nå våkner venstresiden i Norge, eller?

Palestina og tunneler til Egypt kan vel potensiellt gi oss et riktigere bilde av hva som kan skje i et krigsherjet land? Eller vil Norge være "så gale" at de sender ned leger der istedetfor å ta seg av sine egne landsmenn nå oppi vår egen krise? Blir interessant å se om venstresiden nå begynner å hyle høyt om de stakkars palestinerne :hmm:

Quote
  • alert.png First 7 cases in Palestine, West Bank. 5 new cases in addition to the first 2 reported earlier. Palestinian Authority closes Bethlehem churches and mosques for two weeks [source] [source]
  • alert.png 1st death in the UK, an older patient with pre-existing conditions. [source]

https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

England

NHS England have released a breakdown of where the coronavirus cases are in England.

498.jpg?width=780&quality=85&auto=format

 

Italia

Quote

Some 3,296 people are now infected with the coronavirus in Italy, 590 more than Wednesday, and 148 people have died, emergency commissioner and civil protection chief Angelo Borrelli said on Wednesday. ‘‘The percentage of those who have recovered is currently 10.7%,’’ he added.

There are 1.777 infected in Lombardy, 658 in Emilia Romagna, 380 in Veneto, 106 in Piedmont, 120 in Marche. The virus has spread in all the 20 regions, icncluding Val d’Aosta, which until Wednesday was the only region not affected by the virus.

The Italian government has announced it is making €7.5bn available to help families and companies, as parents struggle to cope with the decision to close all schools nationwide until 15 March.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/05/coronavirus-live-updates-italy-germany-pandemic-europe-uk-us-australia-india-update-latest-news

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar
G skrev (5 minutter siden):

Nå våkner venstresiden i Norge, eller?

Palestina og tunneler til Egypt kan vel potensiellt gi oss et riktigere bilde av hva som kan skje i et krigsherjet land? Eller vil Norge være "så gale" at de sender ned leger der istedetfor å ta seg av sine egne landsmenn nå oppi vår egen krise? Blir interessant å se om venstresiden nå begynner å hyle høyt om de stakkars palestinerne :hmm:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Et ironisk poeng for at du klarer å dra inn semitter som jøder og palestinere i virus tema!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

Er vi redde for å bli smittet, eller er vi redde for at mange kan bli smittet på en gang. Våre myndigheter er det siste, folket det første. Dette er vesentlig å skjønne for å se fornuften i det som rapporteres, alt fra tiltak til medieomtale. Myndighetene har ingen planer om å stoppe viruset, fordi det ikke er farlig om hele befolkningen får det, tvert imot, man antar at det vil føre til flokkimmunitet. Deres frykt er at mange blir syke samtidig, fordi det kan gi et uhåndterbart press på helsevesenet og lamme samfunnet. Men dette ønsket fra myndighetenes side, rimer ikke med folks frykt for å bli smittet. Ingen av oss ønsker viruset velkommen. Vi ønsker at myndighetene skal stoppe det ved landegrensen. Våre ønsker og forventninger, er i konflikt med myndighetenes syn.

Myndighetene vil ikke klare sine mål uten å ha folket med, og folket vil ikke kunne oppnå sine ønsker uten at myndighetene jobber for det samme. Når folk og myndigheter drar i ulik retning, er det viruset som vinner. Vår skjebne ligger i virusets natur.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Gouldfan said:

Et ironisk poeng for at du klarer å dra inn semitter som jøder og palestinere i virus tema!

Når jeg var yngre så syntes jeg at det var en likebalanse, men etterhvert så kommer jeg nok til å holde med Israel. Palestinerne bør innse at det er nyttesløst og heller bli venner og dele en fredelig verden med jøder.

Jeg synes selvsagt at det er tragisk med all lidelse som skjer i Palestina, misforstå ikke. Men, kampen er tapt for dem. At venstresiden som partier ala SV kan holde sånn med Palestina-siden ensidig er ille. Hamaz er en terrororganisasjon, og ikke lengre den motstandsbevegelse man kanskje kunne tro at de en gang i tiden kan ha vært.

At legene som viste videofilm derfra og hjalp til er selvsagt beundringsverdig. Dersom noen leger av personlige grunner ønsker å dra dit å hjelpe frivillig så ære være dem for det. Men, jeg ønsker ikke å se at SV presser på Stortinget om at vi skal sende store ressurser dit når vi selv er såpass sårbare nå. Er jeg en egoist da? Er det en akseptabel egoisme da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet det er mye skremte ungdommer her.

Men det å dra en link.. fra Kina faktisk om at en fyr har blitt syk to ganger.

Andre gang jeg har hørt dette, andre var i Japan.

 

Dette er lite sannsynlig, Coronavirus smitter ikke to ganger.

Det er mer trolig han fortsatt var syk, ble skrevet ut for tidlig pga brist i helsevesenet og sykdom blusset opp igjen., Et annet virus, eller ødelagt lunge.

Det at norske myndigheter lyver synes jeg er feil, det jeg hører de si er at Norge KAN få samme situasjon som Italia

Lenke til kommentar
G skrev (1 minutt siden):

Når jeg var yngre så syntes jeg at det var en likebalanse, men etterhvert så kommer jeg nok til å holde med Israel. Palestinerne bør innse at det er nyttesløst og heller bli venner og dele en fredelig verden med jøder.

Jeg synes selvsagt at det er tragisk med all lidelse som skjer i Palestina, misforstå ikke. Men, kampen er tapt for dem. At venstresiden som partier ala SV kan holde sånn med Palestina-siden ensidig er ille. Hamaz er en terrororganisasjon, og ikke lengre den motstandsbevegelse man kanskje kunne tro at de en gang i tiden kan ha vært.

At legene som viste videofilm derfra og hjalp til er selvsagt beundringsverdig. Dersom noen leger av personlige grunner ønsker å dra dit å hjelpe frivillig så ære være dem for det. Men, jeg ønsker ikke å se at SV presser på Stortinget om at vi skal sende store ressurser dit når vi selv er såpass sårbare nå. Er jeg en egoist da? Er det en akseptabel egoisme da?

Jeg holder ikke med noen av de, begge er kranglete og lite villig til selvkritikk....

Men det å dra inn jøder og palestinere i Virusdebatt, det gjør at du får tittelen PREMIEUR TROLL av meg, og det er godt fortjent.

?

Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Vi har fortsatt tilgode å vente på at politikerne bestemmer seg for å trå til med store økonomiske virkemidler, slik vi har sett andre nasjoner gjøre til nå.

Hvilke nasjoner er det du mener i forhold til "lille Norge"?

Og når var det de gjorde dette?

Lenke til kommentar
Just now, Gouldfan said:

Hvilke nasjoner er det du mener i forhold til "lille Norge"?

Og når var det de gjorde dette?

Norge et av verdens rikeste land. Pengebingen er ikke så liten. Men gjerrige er den som forvalter den.

USA har jo trødd til med hva var det da nå igjen 79 milliarder + 22 milliarder norske kroner i kampen mot coronaviruset. Sør-Korea har også trødd til med mange milliarder norske kroner, husker ikke nøyaktig tall. Dette er nå gammel informasjon som jeg trodde folk hadde fått med seg. USA har vært nevnt her og på Aftenposten. Sør-Korea kan det hende jeg leste på the Guardian. Så ja, det finnes.

Iran forresten trådde til med 300.000 soldater døgnet etter at den nære rådgiveren til ayatollahen døde. Italia vet du/dere vel alt om allerede hvor mye smittebegrensningstiltak de har kommet med til nå. Samt i dag stod det å lese at myndighetene har tenkt å hjelpe folk så de kan være hjemme fra arbeid på økonomisk vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
lintho2 skrev (1 minutt siden):

Når antall syke per dag går NED i Kina, med en milliard(!) mennesker, så tror jeg dere alle kan ta det veldig rolig.

Med mindre det skyldes at Kina har gått tom for prøveutstyr. Norge sliter allerede, skulle forundre meg om Kina har ubegrenset tilgang, så tipper det har blitt rasjonering der også, som påvirker antall registrerte nye tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...