Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (47 minutter siden):

Kommer an på hvor man har forhåndsbestilt. Men per nå er beste mulighet å stille seg i kø utenfor en fysisk butikk.

6000,- er BILLIG. Noen spill koster opp mot 800,-.

Skal vel komme konsoller til butikken uansett. Bl.a Elkjøp har sagt at de vil ha i butikk på lanseringsdagen. Forvent kø. Men hvis man forhåndsbestiller hos Komplett så får men vel den til neste jul så mange som må ha forhåndsbestilt nå.

6000,- er ikke mye, og ei heller 800,- for et spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (3 timer siden):

En aktuell frykt til er at hvis vi alle spiller Warzone på Playstation kan vi utelukke andre Xbox og PC der cheaters/hackers på sistnevnte  plattform virkelig er med å lage livet surt for alle andre.

Hmm... litt off topic, men der dette blir skrevet av flere. Jeg spiller mye Warzone på PC og har opplevd juksere 2 ganger. Så tror mye har blitt ryddet opp på den fronten der. Ut fra det jeg opplever i spillet så er det der et rart argument. 

Lenke til kommentar

Jeg synes at kr 800 er dyrt for et spill.

Jeg valgte å betale kr 1000 for RDR2, men det var unntak på PS4 for min del. At spillutviklere skal ha noe fortjeneste og å kunne overleve ja, men de har også stor konkurranse fra andre spillutviklere. Sony er sånn sett litt kunstig. Sony beriker seg på spill til deres konsoll. Men, det er jo naturlig at noen forsøker å berike seg. Lurer på hvor spillivrige folk er, hvor smerteterskelen ligger?

4o2zu9bg5tp51.jpg?width=640&crop=smart&a

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville iallefall aldri kun kjøpt digital konsoll der Sony har monopol på disse 800-850kr spillene, prisene er galskap. De gjør det fordi de kan, hadde aldri blitt godtatt eller tatt godt i mot andre plasser. Har man de på disk kan man iallefall selge eller bytte inn spillene igjen. 850kr for et singel player spill som kanskje varer i 25-30 timer og man kjøper digital er ikke noe god deal for noen utenom de som selger spillene.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Hmm... litt off topic, men der dette blir skrevet av flere. Jeg spiller mye Warzone på PC og har opplevd juksere 2 ganger. Så tror mye har blitt ryddet opp på den fronten der. Ut fra det jeg opplever i spillet så er det der et rart argument. 

Nope. IW har ikke gjort noe, og et enkelt søk på nettet gir maange treff på temaet. Spiller ikke på PC selv, men jeg merker forskjell dersom vi spiller en kveld bare oss PS4’ere og skrur av crossplay kontra en kveld med crossplay.
Mange flere tvilsomme dødsfall, men kan også være overflod av Mus/Keyboardspillere. De har helt andre forutsetninger for å lykkes enn konsollbønder

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Nope. IW har ikke gjort noe, og et enkelt søk på nettet gir maange treff på temaet. Spiller ikke på PC selv, men jeg merker forskjell dersom vi spiller en kveld bare oss PS4’ere og skrur av crossplay kontra en kveld med crossplay.
Mange flere tvilsomme dødsfall, men kan også være overflod av Mus/Keyboardspillere. De har helt andre forutsetninger for å lykkes enn konsollbønder

Virker veldig rart for jeg spiller og med en som spiller på PS4 og vi har som nevnt sjeldent opplevd juks. Men dette sporer litt vel av topic ?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (2 timer siden):

Jeg ville iallefall aldri kun kjøpt digital konsoll der Sony har monopol på disse 800-850kr spillene, prisene er galskap. De gjør det fordi de kan, hadde aldri blitt godtatt eller tatt godt i mot andre plasser. Har man de på disk kan man iallefall selge eller bytte inn spillene igjen. 850kr for et singel player spill som kanskje varer i 25-30 timer og man kjøper digital er ikke noe god deal for noen utenom de som selger spillene.

Mellomlegget for digital VS Optisk drev spises fort opp med mulighet for å kjøpe fysiske spill i hvertfall. Jeg ville heller aldri ha låst meg til kun digitale muligheter..men det er nå meg :)

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Mala said:

Mellomlegget for digital VS Optisk drev spises fort opp med mulighet for å kjøpe fysiske spill i hvertfall. Jeg ville heller aldri ha låst meg til kun digitale muligheter..men det er nå meg :)

4k Blu-ray spiller går du også glipp av. Tenk en fremtid der man bare kan kjøpe spill fra Sony digitalt og gir dem total monopol...

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jihn skrev (1 time siden):

Så før jeg legger meg ut i kulden for barnas underholdning, det er et par spill egnet for de under 10 tilgjengelig ved launch? 

Og har en bedre utvalg på ps5 fremfor xbox når d kommer til barnespill?

Jeg har bestilt Sackboy for PS5 (nå kommer det riktignok på PS4 også) og en ekstra kontroller da jeg tenker å spille dette med 8-åringen her hjemme.

Når det gjelder PS5 vs. Xbox når det gjelder barnespill så vil jeg si at det skal mye til å slå katalogen i Xbox Game Pass. Masse barnespill fra Xbox, Xbox 360 og Xbox One eraene man kan spille på Xbox Series S|X. Guttungen her boltrer seg i Lego-spill på min Xbox One X da jeg abonnerer på Game Pass.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært innom forumet he når, tok sin tid å få skrevet og postet innlegg. ?

jihn skrev (2 timer siden):

Så før jeg legger meg ut i kulden for barnas underholdning, det er et par spill egnet for de under 10 tilgjengelig ved launch? 

Og har en bedre utvalg på ps5 fremfor xbox når d kommer til barnespill?

Ja det vil være barnevennlige spill ved launch av PS5

Astro's Playroom kommer forhåndsinstallert på alle PS5. Det er et platformspill med en søt liten robot som hopper rundt og samler penger og robotvenner. Brukes også som en tech showcase for å demonstrere de nye funksjonene i kontrolleren.

Sackboy: A big adventure kommer også ved launch. Dette er også et platformspill med figurene fra Little Big Planet-spillene. Minner veldig og Super Mario 3D World. Kan spilles opp til fire spillere.

Et annet spill som er tilgjengelig ved launch er Destruction All-Stars, men hvorvidt det er for barnevennlig spill å regne kan diskuteres. Kan vel best beskrives som en lett blanding av Rocket League og Fortnite, hvor det ser ut som du velger blandt eklektiske karakterer og kjører rundt i en arena hvor målet er å ødelegge alle de andre bilene/spillerne.

Ratchet and Clank Rift Apart kommer selvsagt også, mest sannsynlig tidlig neste år, mener du skrev tidligere at du har kjennskap til serien, så trenger ikke si så mye mer? ?

Kena: Bridge of Spirits ser også ut som et spill i ca samme ånd som Ratchet and Clank. Ser ut som en spillbar Pixarfilm med en magisk verden og søte, små, lodne følgesvenner.

I tillegg vil vel nesten alle PS4-spill kunne spilles på PS5, vi venter bare fremdeles på mer info om nøyaktig hvordan dette virker, satser på vi får vite nå i oktober. PS4 har jo en mengde barnevennlige spill å velge fra, som Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Ratchet and Clank, Rayman + mye mer.

 

Når det kommer til hva som har best utvalg så kommer det meste til alle platformer, men PlayStation har kanskje et ørlite overtak på Xbox når det kommer til barnevennlige maskoter med gode spill. Uansett når det kommer til barnevennlige spill så er det ingen over, og ingen engang i nærheten av Nintendo. ;)

 

Smultring77 skrev (På 27.9.2020 den 21.09):

Jeg har reservert begge men sliter med p bestemme meg for hvilken jeg vil ha. 
 

har vel vært ps mann i alle år. 

ps1 Ps2 hoppet til Xbox 360 og tilbake til ps4 

alltid bare hatt en konsoll. 
 

nå lurer jeg på hvilken jeg skal ta. 
de virker like gode. Like god grafikk og begge like raske ? 
 

pluss for Xbox ny : utseende helt ok. Pris og tilgjengelighet. Virker som en like god spillemaskin

pluss for ps: mange flere kjøper ps. Både venner og andre å spille med online. Uten at jeg kal forklare det så virker de mer fremtidsrettet. Håndkontrollen virker mye mer up to date. Veldig enkelt system. 
 

minus for Xbox ny: virker kjedelig uten nye funksjoner tungvindt og rotete system menyer Etc. Håndkontrollen ikke fått noe oppgraderinger ? 
 

minus for ps5: kanskje litt pris og stygg boks? ? og tenk om de denne gangen også leverer med så sykt dårlig wifi brikke da ? ?

tenk hvis det kommer enda et last of us ...

pluss negativt med p bytte er vel at man må starte på nytt i spillene. Gta Battlefield snowrunner ... Etc. 

Tja, si det, nå hører jeg sjelden på hva andre mener før jeg kjøper ting, stoler nesten kun på mitt eget inntrykk, så hvis jeg får et godt inntrykk av noe så kjøper jeg det, uavhengig av hvor mange andre som eventuelt har dårlige inntrykk. Blir selvsagt noen bomkjøp, men er ekstremt få. Dersom du føler meningene til en slik sta, pessimistisk, optimist kan være til hjelp, så kan jeg dele mine tanker om hvorfor jeg har valgt PS5.

Punkt nummer 1 og 2, og det som nesten i seg selv er alfa og omega. Tillit og kvalitet! Har fulgt PlayStation ganske mange år nå og vet i stor grad hva jeg kan forvente fra dem. Selv før noen spill blir annonsert vet jeg at de vil tilby meg opplevelser i en kvalitet nesten uten sidestykke i spillbransjen. Jeg vet også at de vil komme i et variert og godt utvalg, spesielt innen sjangre jeg liker. Litt minus i at noen av valgene Sony har tatt i det siste ergrer meg, og har tært på tilliten, men vissheten om at jeg vil få mange uunværlige spillopplevelser består.

Punkt nummer 3, innovativ teknologi. Med PS5 har Sony imponert meg i mitt rene teknologihjerte, og jeg synes det er spennende å se hvordan spill forhåpentligvis endelig vil bane nye veier på tech-fronten ved hjelp av innmaten i PS5. Slik som de har beskrevet maskinen så virker den som innovasjon og design fra ende til annen. Bransjen og forbrukere ønsket SSD, og Sony virker å ha tatt dette og designet en hel konsoll rundt dette fokuset. De har ikke bare slengt inn en SSD, men bygd hele maskinen rundt det for å benytte seg 110% av mulighetene. I tillegg så baner de nye veier på lydfronten som jeg gleder meg til å høre resultatet av. For en som er veldig glad i nye teknologiske duppeditter så må du unnskylde at dette treffer veldig nær hjerterota. Nå glemte jeg jo også å nevne kontrolleren. Nok et punkt hvor de går nye veier.

Punkt nummer 4, investert i økosystemet. Dette punktet sier kanskje seg selv, men har aktivt PS+ abonnement, flere hundre spill på tvers av generasjoner og maskiner, samt et ørlite knippe venner (venneløs einstøing, jeg veit) som det er greit å kunne spille sammen med en gang i blandt.

Punkt nummer 5, design/utseende. Dette punktet er ikke så kjempeviktig, men alle monner drar. Liker faktisk veldig godt hvordan PS5 ser ut, maskiner som skiller seg ut på en god måte er det jeg vil ha. Til nå er gode gamle Phat PS3 med blank pianolakk og sølvfinish den mest attraktive konsollen for meg, men PS5 ser ut til å overgå den, spesielt hvis de sideplatene på maskinen blir utbyttbare og kan legge på plater med fancy design fra favorittspillene mine. Og mer enn selve konsollen så foretrekker jeg også utseendet og formen på kontrolleren, og utseendet og funksjon på PS4 UI vil jeg langt på vei velge over både Xbox og Nintendo, så hvis PS5 UI blir noe i de baner vil jeg naturligvis foretrekke den.

 

Sånn, det var nok de viktigste tankene jeg har rundt dette valget, med mindre jeg har glemt noe, mye tekst å lese, men dersom det er til nytte for deg eller andre var det vel verdt å skrive det. Selvfølgelig litt farget syn, siden det er åpenbart hva jeg foretrekker, men jeg føler det er nettopp de litt engasjerte meningene som gir meg mest i forhold til hvilke vurderinger jeg vil gjøre, så jeg anbefaler å høre de litt engasjerte meningene for den ene konsollen, og de litt engasjerte meningene for den andre konsollen. Da får de de beste inntrykkene fra hver side, men husk å for det meste kun se på det de som er positiv til Xbox skriver om Xbox, og det de som er positive til PlayStation skriver om PlayStation. Det er når du ber dem trekke frem negative sider om den konsollen de er negative til at du får mye bitter fanboy galle, og akkurat det synes ikke jeg er noe gøy å bruke tiden min på.

 

G skrev (23 timer siden):

Uuh!

https://wccftech.com/dont-expect-your-ps4-saves-to-work-on-playstation-5/

Håper RDR2 online spilling ikke har dette problemet. Regner med at det ligger i skyen til Rockstar og at det er preservert?

Leste artikkelen og det virker som det kun er tilfelle hvis du benytter muligheten til å oppgradere PS4-spillet til PS5-utgaven av spillet (for de spillene som har det), mens det i vanlig PS4 modus ser ut til at du kan bruke dine gamle saves akkurat som på PS4.

Mulig dette har noe med endringer i savesystemet på PS5 på grunn av den spesialtilpassede SSD-arkitekturen. Vanskelig å si før vi har maskinen i hendene og folk får analysert innmaten. Enn så lenge er det ingen offisiell informasjon, så kan kun ses på som rykter og spekulasjoner til vi hører mer.

Raul07 skrev (3 timer siden):

Jeg ville iallefall aldri kun kjøpt digital konsoll der Sony har monopol på disse 800-850kr spillene, prisene er galskap. De gjør det fordi de kan, hadde aldri blitt godtatt eller tatt godt i mot andre plasser. Har man de på disk kan man iallefall selge eller bytte inn spillene igjen. 850kr for et singel player spill som kanskje varer i 25-30 timer og man kjøper digital er ikke noe god deal for noen utenom de som selger spillene.

Hva som er en god deal, eller verdt pengene er da fullstendig opp til hver enkelt. Noen liker å se film på kino, andre seiler i bukta for den. Noen liker kostbare restaurantmåltider, andre spiser Cheeseburger fra McDonalds. Folk er forskjellige.  Selv har jeg kjøpt spesial- og samlerutgaver (noe som lenge har gjort at spill i realiteten koster både åtte- og nihundre kroner) av mange spill jeg liker, hvorav en stor majoritet er singleplayerspill som varer fra 10-200 timer. De koster gjerne fra 900 til 4000 kroner, mens Fifa eller CoD for eksempel knapt kunne interessert meg om jeg så fikk dem for 10 kr.

Denne prisøkningen på spill har jo også vært snakket om og ønsket av spillbransjen helt fra starten av nåværende generasjon, så det kan jo umulig komme som noen overraskelse at bransjen ser en ny konsollgenerasjon som et naturlig sted å innføre denne endringen. Sony er kanskje en av de første, men er nesten helt sikker på at det vil bli normalen i nesten hele industrien i løpet av kort tid, med mindre misnøyen blandt forbrukere raskt stiger til et høyt nivå.

Litt rart å se så veldig negative reaksjoner på dette nå, all den tid nesten alle i diskusjoner rundt dette til nå har stilt seg positive til en liten økning, mens nå som det faktisk er en realitet får pipa plutselig en annen lyd. Hvor var disse meningene tidligere?

Nå gjenstår det selvfølgelig å se om prisøkningen vil få en positiv påvirkning på monetisering i spill da, selv om jeg personlig tviler sterkt. Mobilmarkedsmodellen er så altfor ettertraktet at dette nok bare kommer til å øke i omfang, men om det mot formodning skulle bli mindre av monetiseringen, da tror jeg ingen vil være uenig i at prisøkningen var en positiv ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Retroman skrev (16 timer siden):

å abonnere på tilgjengelig spill i stedet for å kjøpe dem (uff da - betyr dette enda mer Microtransasjoner, og isåfall - bare hos Gamepasskunder fordi PS5-kunder betaler full pris for det samme spillet??). Gamepass vil dog bare involvere EA-spill, Bethesda spill og MS-spill om jeg forstår det riktig, og jeg som ikke bryr meg nevneverdig om gårsdagens moro har knapt interesse i Gamepass da jeg ikke spiller Skyrim, Fifa eller tilsvarende.

Mer microtransaksjoner? hø. Av alle mine år på gamepass så har jeg ikke opplevd noe trang eller sett noe mikrotransaksjoner økning som et resultat av spillet har kommet på gamepass. Så ser ikke helt hvor dette kommer fra.


Gamepass involverer ikke bare EA, Bethesda og MS spill nei. Du høres jo virkelig ut som en fanboy når du neglisjere hva Gamepass tilbyr og korter det ned til at det bare inneholder spill derifra. Jeg vil faktisk hevde at det er 100% umulig for noen som er nøytral til å ikke like en håndfull eller flere spill gamepass tilbyr. Både nå og i fremtiden. 

Det er jo ikke veldig nøytralt/objektivt heller ved å bruke seg selv i samtlige punkter. Det blir mer subjektivt. Objektivt for meg blir om noen som fort ikke eier verken PS eller Xbox eller som skal ta første steg inn i gaming verden. Eventuelt bare ha en backlogg av å være nøytral, som man sannsynligvis ikke finner på et forum. Jeg ville hvert fall stilt meg svært skepsis til folk som sier f.eks at de har eid Xbox hele livet sitt skal komme med en "objektivt/nøytral" vurdering av PS eller motsatt. 

Om du ikke spiller noen av de sjangerne som Microsoft tilbyr(og vil tilby) på Gamepass så lurer jeg virkelig på hva slags sjanger du spiller fordi det er garantert drøssevis av titler som har falt og vil falle i smak. For om du ikke liker noe av det som er på Gamepass, så liker du rett og slett ikke spill eller spiller nok til å sette pris på det som gis ut og da kan man stille seg skeptisk til troverdigheten din når du hevder at du er nøytral/objektiv. 

For noen som er objektivt/nøytral så ville gamepass uten et snev av tvil være en enorm faktor. Spesielt for førstegang kjøpere eller for folk som ikke bruker ti-tusen av kroner på spill i året.. For spill burde tross alt være den største grunnen og det er absolutt ingenting som matcher 900kr eller hva det enn er i året for 200-300+ spill hvor en rekke av disse spillene er nyutgivelser. 


Om du bare spiller Call of Duty med vennekretsen på PS, så kan jeg godt forstå hvorfor Gamepass ikke er noe for deg. Men da tar du ikke det fra et nøytral standpunkt siden vennekretsen din allerede en innflytelse på valget ditt. Noe som i grunn gjør deg partisk, ergo ikke veldig nøytral siden du påpeker at dette er en faktor.

Nå er det samme for meg hva du velger, jeg hadde også valgt hva alle andre i vennekretsen min hadde gjort. Men for guds skyld ikke lat som du er nøytral/objektiv når du legger frem ting på den måten som du gjorde.
 

Lenke til kommentar
Ezio skrev (45 minutter siden):


Om du ikke spiller noen av de sjangerne som Microsoft tilbyr(og vil tilby) på Gamepass så lurer jeg virkelig på hva slags sjanger du spiller fordi det er garantert drøssevis av titler som har falt og vil falle i smak. For om du ikke liker noe av det som er på Gamepass, så liker du rett og slett ikke spill eller spiller nok til å sette pris på det som gis ut og da kan man stille seg skeptisk til troverdigheten din når du hevder at du er nøytral/objektiv. 

 

Enig med deg i mye av det du skrev over, men har ikke du uttalt tidligere at ikke et eneste Sony eksklusivt spill har interessert deg gjennom hele ps4 perioden? med God of war som unntak. (om jeg husker rett) 

Akkurat du beskriver her tenkte jeg om deg da du skrev det ? 

Lenke til kommentar
19 hours ago, Retroman said:

Man får Gamepass (en slags Netflix for spill) for å abonnere på tilgjengelig spill i stedet for å kjøpe dem (uff da - betyr dette enda mer Microtransasjoner, og isåfall - bare hos Gamepasskunder fordi PS5-kunder betaler full pris for det samme spillet??). Gamepass vil dog bare involvere EA-spill, Bethesda spill og MS-spill om jeg forstår det riktig, og jeg som ikke bryr meg nevneverdig om gårsdagens moro har knapt interesse i Gamepass da jeg ikke spiller Skyrim, Fifa eller tilsvarende.
 

Uff, her var det mye rart :p Det er ikke noe mer microtransaksjoner i spillene etter de kom i gamepass. Det er ikke kun MS, EA og Bethesda spill i Game pass. Virker ikke ut som du en gang har lest eller sett på biblioteket men har bare valgt at dette er ikke noe du liker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (34 minutter siden):

Uff, her var det mye rart :p Det er ikke noe mer microtransaksjoner i spillene etter de kom i gamepass. Det er ikke kun MS, EA og Bethesda spill i Game pass. Virker ikke ut som du en gang har lest eller sett på biblioteket men har bare valgt at dette er ikke noe du liker.

Oh dear.. Et spørsmålstegn betyr at jeg nettopp stiller spørsmål til dette. Det var ingen konklusjon.

Og så spør jeg videre om dette eventuelt betyr en priskonflikt når et spill selges for stykkpris på PS5 og via billigabo på Xbox. Alle som kan ha et snev av økonomisk sans kan tenke seg at spillutviklerne ikke GIR BORT spillet til MS bare for at MS skal ha markedsandeler og en verdifull tjeneste for sine kunder. Med en så realtivt lav interesse for nye Xboxer samt markedsandel som Microsoft har tror ikke jeg at de har sterke kort på hånda og må betale utvikler/utgiver det det koster. Skeptikeren i meg blir ikke frelst av at noen tilbyr kjemperabatter og "gir bort" ting til spottpris. Dette betyr ofte at de ikke får solgt det til normalpris og har andre tanker bak, for penger skal tjenes.

Forøvrig kjipt at jeg tråkket noen brukere her på tærne fordi jeg ordla meg klønete: poenget mitt var ikke å være objektiv eller subjektiv, men å prøve å ta et valg basert på det jeg raskt fant av info på konsollene helt upåvirket av at jeg har hatt flest Playstation-konsoller over tid. Er ikke noen fanboy.
Ikke alle har detaljkunnskap om spesifikasjoner og hvilke spill som er med i Gamepass og ikke (MS sier om tjenesten at "det er over hundre spill med i gamepass" - så i mine ører langt ifra en komplett tjeneste da det finnes langt flere spill der ute).

(Jeg har tatt utfordringen og lest litt mer om Gamepass og får med meg at det har vært en del av strategien til MS om å knytte sammen konsollgaming og PC-gaming, men etter tre år tjener de fortsatt ikke penger på løsningen, så hvor lenge skal de la det stå som det står? Jeg kan garantere at flere hoder hos MS tenker på hvordan de skal tjene penger på løsningen, for å subsidiere spill til sine kunder er ikke løsningen. MS er større enn Sony og kan ta slike tap som en del av lanseringsstrategien, men hvor lenge?)

Uansett er dette en Playstationtråd så MS-fanboys kan skippe tilbake til Xboxtråden sin og snakke videre der. Jeg er kommet til konklusjonen om at PS5 er laangt overlegen Xbox'en og vil anbefale den til alle! ;)

Lenke til kommentar
17 hours ago, Raul07 said:

Jeg ville iallefall aldri kun kjøpt digital konsoll der Sony har monopol på disse 800-850kr spillene, prisene er galskap. De gjør det fordi de kan, hadde aldri blitt godtatt eller tatt godt i mot andre plasser. Har man de på disk kan man iallefall selge eller bytte inn spillene igjen. 850kr for et singel player spill som kanskje varer i 25-30 timer og man kjøper digital er ikke noe god deal for noen utenom de som selger spillene.

Jeg kjøpte mitt RDR2 digitalt :laugh: for kr 1000 (Ultimate for å få en ekstra hest, ekstra sadel og sånn som var litt bedre enn å starte på null).

Men, har ikke brukt mikrotransaksjonene. Kun ukesvis med pinefull grinding ;)

Skippet Outlaw Pass 1 og 2 dersom de fant sted, for spillet ikke den perioden. Har grindet gull for Outlaw Pass 3, de fire rollene som finnes pr dags dato og sikkert en haug andre småting.

Har GTA5 på disk. Men, det får man jo til over 100-lappen rundt omkring nå digitalt. Fikke GTA5 til PC gratis i Epic Store kampanjen.

Endret av G
Lenke til kommentar
15 hours ago, Blu-Boss said:

Enig.
Betalte 6 lapper for PS3 for 13 år siden.
Og familien kjøpte snes spill til 8-900 spenn pr tittel for nesten 30 år siden.....da var det dyrt :)
 

Betalte kr 3 tusen nytt for floppydisk-stastjon til Commodore 64 (eller, det var far min som betalte det for oss). CBM 64 maskinen fant han brukt på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...