Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RaptorStrike skrev (4 timer siden):

Aner ikke, spørs vel hvor man bor. Det later til å være det eneste valget mitt om jeg skal få takk i en i 2020. Nekter å betale ågerpris på det svarte markedet, og vil helst ikke gi Skamplett.no pengene mine etter dette.

Bor i Oslo, da blir det nytteløst men får håpe de får inn jevnt og trutt i butikken utover også, så hvis man er tidlig ute en dag i desember/januar så kan man være så heldig å få tak i den.

Lenke til kommentar

Gamestop hadde lignende situasjon når PS4 kom ut. Måtte i utgangspunktet vente lenge, men ble plutselig ringt opp tidlig i januar den gang. Sony har jo sagt at de produserer flere denne gangen så det ordner seg nok for mange denne gangen også.

Kommer sikkert noen bundles til jul og nyttår, så blir forhåpentligvis flere muligheter. Personlig så stresser jeg ikke så mye. Finnes ingen skjermer med HDMI 2.1 enda heller (ryktes release i Januar), så har ikke så stort behov siden jeg har en dårlig monitor fra før av.

Lenke til kommentar
1 minute ago, tacbeast said:

Gamestop hadde lignende situasjon når PS4 kom ut. Måtte i utgangspunktet vente lenge, men ble plutselig ringt opp tidlig i januar den gang. Sony har jo sagt at de produserer flere denne gangen så det ordner seg nok for mange denne gangen også.

Kommer sikkert noen bundles til jul og nyttår, så blir forhåpentligvis flere muligheter. Personlig så stresser jeg ikke så mye. Finnes ingen skjermer med HDMI 2.1 enda heller (ryktes release i Januar), så har ikke så stort behov siden jeg har en dårlig monitor fra før av.

Tøys og tull. HDMI 2.1 skjermer har eksistert siden 2019. Selv sitter jeg med en LG 65" C9 OLED som har full 48Gbs HDMI 2.1. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (10 minutter siden):

Hva blir i praksis forskjellen på HDMI 2.1 og 2.0 med PS5? Har en QLED fra 2019. Surt å ha en så ny og dyr TV som ikke støtter dette.

Er vel så enkelt forklart at med 2.1 har du muligheten til å kjøre 120hz + 4k, mens 2.0 stopper på 120hz og 1440p, eller 4k og 60hz! Helt sikkert mange her som kan mer enn meg om det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 minutter siden):

Vil PS5 klare å kjøre for eks CoD i mer enn 4K og 60hz da? 60hz høres i hvert fall nok ut for meg.

COD er en av spilla som er bekrefta å kjøre 4k 120 fps på PS5 og nye Xbox. Er nok ingen av de største titlene som vil være i stand til det, men er jo kult og ha mulighet til å ha tilgang til 4k120fps på de spillene som tillater det.

Eller så er det halvveis clickbait det de sier. "Call of Duty: Black Ops Cold War will run at 4K resolution and 120fps on both PS5 and Xbox Series X". Dette kan jo bety at du får velge. Lite info om hvordan dette fungerer foreløpig 

Endret av tacbeast
Lenke til kommentar
6 minutes ago, ITtraktor said:

Vil PS5 klare å kjøre for eks CoD i mer enn 4K og 60hz da? 60hz høres i hvert fall nok ut for meg.

Ja, det er mulig. VRR - Variable Refresh Rate gjør det også mulig å ha variabel fps uten tearing og ustabile frametimes. Før har det vært vanlig å låse til 30 eller 60 fps. Men det er kanskje vel optimistisk å tro i og med at de færreste har skjermer som støtter VRR. Det beste hadde vært om de ga det som en option i spillet eller konsollens konfigurasjon.

Lenke til kommentar
tacbeast skrev (4 minutter siden):

COD er en av spilla som er bekrefta å kjøre 4k 120 fps på PS5 og nye Xbox. Er nok ingen av de største titlene som vil være i stand til det, men er jo kult og ha mulighet til å ha tilgang til 4k120fps på de spillene som tillater det.

Eller så er det halvveis clickbait det de sier. "Call of Duty: Black Ops Cold War will run at 4K resolution and 120fps on both PS5 and Xbox Series X". Dette kan jo bety at du får velge. Lite info om hvordan dette fungerer foreløpig 

Tror du de som har skjerm som takler 120hz vil ha noen fordel over de med bare 60hz?

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (9 timer siden):

Ja, oppdateringsfrekvens og input lag har utrolig mye å si i førstepersons skytespill:

Det er nok ganske stor forskjell på konsoll og PC-gaming da. Konsoll er ikke akkurat der man driver med kompetitivt FPS-spilling.

ITtraktor skrev (10 timer siden):

Hva blir i praksis forskjellen på HDMI 2.1 og 2.0 med PS5? Har en QLED fra 2019. Surt å ha en så ny og dyr TV som ikke støtter dette.

Jepp, litt surt, men HDMI 2.1 er ikke nødvendigvis det eneste som stopper den fra å støtte 120hz ved 4K

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd seg på Amazon i England da? Dem åpner opp stadig for nye bestillinger og sender kanskje til Norge. Dem gjør det med tillbehør til PS5 ihvertfall. Men det blir noe ekstra da Norske myndiheter skal ha litt kroner. Og strøm kabelen er vel anderledes? Men det er lett å ordne.. 

EDIT: Evnt i USA da dem enda oftere åpner opp for flere bestillinger...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL

Jeg bestilte kvart over tre på dagen da mailen gikk ut. Tror jeg bestilte like etter. Tipper jeg får den på lansering men komplett's bekreftelse sa hvertfall til jul. Ingen hast med det jeg skal ha den for så jeg kommer til å følge med på hva de går for på finn og det kan godt hende jeg selger min ja. Mailen fra komplett sa jeg "trolig kommer til å få den november/desember" og på selve ordren står det "uventet november". Så vi får se.

Endret av Slettet-9JVihvHL
Lenke til kommentar
14 hours ago, Jesperiano said:

Er vel så enkelt forklart at med 2.1 har du muligheten til å kjøre 120hz + 4k, mens 2.0 stopper på 120hz og 1440p, eller 4k og 60hz! Helt sikkert mange her som kan mer enn meg om det her.

Kan si såpass at man klarer seg helt fint med 2.0, kommer ikke til å være spill i 4k med mer enn 120 fps. Overrasket om det kommer spill i 4k med mer enn 60 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...