Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Emile the rat skrev (7 timer siden):

Nei, men jeg må få lov til å faktisk forholde meg til fakta.

Det er også lov å ha forhåpninger, men blir provosert over de som skal over-hype ting langt utover proposisjoner, når alt av leaks og tidligere launcher tilsier at det ikke er realistisk.

Det handler ikke om å være fan boy eller å gå til angrep. Men å forholde seg til hva som faktisk er realistisk og sant ;)

 

Men dette blir persondebatt. La oss holde oss til tema for tråden.

Jeg ignorerer stort sett bare alle videoene som enkelte poster her (og forsåvidt hele postene, som regel). Av typen moore's law is dead osv osv. Det er stort sett bare vill gjetting og svada. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 hours ago, Emile the rat said:

De ryktene er bs fra ende til annen. Youtube kanalen er fra en Youtube som er veldig pro-AMD. Alt som presenteres på den kanalen er AMD basert. Uproff og elendig youtube kanal.

Hvis vi ser på spesifikasjonene til 6900 XT og 3080: 

6900 XT har 23,000 million transistors, 3080 har 28,300 million transistors. Det er en økning på 24%.

Båndvidden på 6900 XT er 512 GB/s, 3080 har 760 GB/s. Det er en økning på 49% over 6900 XT.

6900 XT har 5120 shader units, 3080 har 8704 shader units. Det er en økning på 70% over 6900 XT.

6900 XT har 20,48 TFLOPS, 3080 har 29,77 TFLOPS. Det er en økning på 45% over 6900 XT

6800 XT som er ett hakk under 6900 XT vil kun få 3840 shader units og 15,36 TFLOPS. 

Ikke sjans i havet at 6800 XT som har halvparten av spesifikasjonene kunne komme så nære 3080 i ytelse. 

Så denne younooben er helt ute å kjøre.

Kun rykte fra fanboys som er skuffa pver grafen til AMD. Ro-ro-ro din båt, sier nå bare jeg :) 

Om du bytter ut fantasi-tallene dine for 6900XT med 2080 ti så ser du at sammenligningen din ikke gir noe som helst mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mala skrev (16 timer siden):

Har case med godt innsyn. Dessverre er jeg skrudd slik sammen at jeg ikke kan godta at det ser ut som ett dass inni der. Det gjør det nå, med to stk. 120mm noctua vifter type grusom farge i bunn som midlertidig løsning, og ett Asus Strix 980Ti kort som ikke passer litt inn i grunn. Avventer litt fancy lian-li vifter og da...ett skjermkort som lar vente på seg 😛 

Jeg har aldri forstått meg på hvorfor folk ØNSKER case med innsyn. Blir nesten som om biler skulle hatt panser i gjennomsiktig pleksiglass.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (46 minutter siden):

Jeg har aldri forstått meg på hvorfor folk ØNSKER case med innsyn. Blir nesten som om biler skulle hatt panser i gjennomsiktig pleksiglass.

Noen vil gjerne ha mer enn f.eks en sort boks stående da :)  Med innsyn, så medfører det ansvar :p 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 timer siden):

Om du bytter ut fantasi-tallene dine for 6900XT med 2080 ti så ser du at sammenligningen din ikke gir noe som helst mening.

Er ikke dette nivida tråd?

Men for å svare deg.

2080 ti har 18,600 millioner transistors, 4352 shader units, båndvidde på 616 GB/s og 13,45 TFLOPS, noe som betyr 2080ti spesifikasjonsmessig ligger et sted i nærheten av 6800 XT i ytelse, noe som ikke er så veldig merkelig om 6900 XT legger seg rett over 3070 som er litt bedre enn 2080 ti.

Det gir fullstendig mening, men kan ikke AMD hypetrain holde seg til egen tråd, her er linken:

Så kan vi holde oss til Ampere i denne tråden, takk.

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri forstått meg på hvorfor folk ØNSKER case med innsyn.

Bruh, you high trollin'?

Det er ganske enkelt: har man noe fint vil man gjerne vise det frem - PC, bil, stereoanlegg til 100.000, dyr kunst eller greske søyler til huset.
Det å kjøpe kostbare / fine ting og vise dem frem har vært sosiale statussymboler i omtrent all tid (selv om "E-peen" ville kanskje vært et lite forstått konsept på 1700-tallet).

Jeg tok PC med innsyn et steg lenger og gikk for hel glassdør på begge sider (kan såklart ikke konkurrere med plexi-kabinetter) - brukte time opp og time i mente på kabelføringen før jeg ble fornøyd.

Og vet du hva? Jeg syntes resultatet ble verdt bryet, selv om det kun er jeg selv som ser det (og kun får vist frem resultatet de sjeldne gangene jeg har gjester som forstår seg på slikt).

Og jeg gleder meg villt til å få et 3080 Aorus Xtreme som vil ta opp hele 4 PCI-spor i bygget mitt.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, PaladinNO said:

Det å kjøpe kostbare / fine ting og vise dem frem har vært sosiale statussymboler i omtrent all tid (selv om "E-peen" ville kanskje vært et lite forstått konsept på 1700-tallet).

Spørs om det ikke var å ha råd til å besøke operaen og å vise seg fram i fine klær, parykk og evt. sminke som var tingen på den tiden ja.

Film var jo ikke oppfunnet den gang.

Endret av G
Lenke til kommentar

3090 SLI

Spoiler

 

 

Kunne de ikke ha satt link-kontaktene på andre siden av kortet, så kunne man brukt det som en delvis sagge-støtte. Kunne så lagt et viskelær under kortet og det hadde stått støtt :fun:

Smartere, med en justerbar fot på selve linken :thumbup: og lagt kretskortgangene ut på motsatt side.

Endret av G
Lenke til kommentar

Synd jeg ikke tok bilde av det, men 3090-kortet mitt sagget ikke da jeg testet det med originalkjøleren. Det er et Gainward Phoenix GS. Testet i et Obsidian 900D med X299 Rog Strix Gaming. 

 

Kortet kommer med saggestøtte, men jeg brukte den ikke fordi det ikke sagget.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (9 minutter siden):

Synd jeg ikke tok bilde av det, men 3090-kortet mitt sagget ikke da jeg testet det med originalkjøleren. Det er et Gainward Phoenix GS. Testet i et Obsidian 900D med X299 Rog Strix Gaming. 

 

Kortet kommer med saggestøtte, men jeg brukte den ikke fordi det ikke sagget.

Kanskje saggen kommer litt over tid?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, OddZen said:

Er det et reelt problem at gpu kan herpe hovedkortet pga. sagg? Eller er det et tenkt problem? Har det hendt med noen her f.eks?

Nei, men det er værre for selve skjermkortet. Kjøleren har en tendens til å få dårlig kontakt med vrm og minnebrikker når kortet "sagger" mye. Dette skjer over tid ja.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...