Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

27 minutes ago, Kjetil Lura said:

De er utsatt til 29.10. Så da er de ikke å få kjøpt enda.

Venter selv på 3070/60Ti

NetOnNet la ut med en feiltagelse dette kortet tilgjengelig for bestilling. Det ble utsolgt med en gang. En feil fra deres side. De har fjernet hele kortet fra nettsiden i etterkant. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, tbfk said:

Det er ikke mulig å bestille 3070. Bestillingene for den åpner den 27.okt

Som jeg skrev over, det var et kort man kunne forhåndsbestille med en feiltagelse som i ettertid er fjernet fra siden. Jeg bestilte det og fikk mail dagen etter at dette kortet allerede var utsolgt av det de får inn og de kansellerte min ordre.

Lenke til kommentar

Høres ikke det riktig ut? Problemet dersom det er planen, er jo at folk flest (i Norge i alle fall) ikke har fått kortene sine enda, og dermed kan sende de i retur og bytte seg til 20gb-versjoner av for eksempel 3080 😕 De som faktisk har fått kortet sitt og brukt det en måneds tid, vil jo omtrent bli straffet...

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Har du ikke fått med deg problemene med 3080/90?

Jo har fått med meg at det har vært problemer under høye klokkehastigheter ( over boost clock) og lignende men jeg tenkte at etter driveren til nvidia kom ut så ville de bare fortsette og pumpe ut kortene sidenman får klokken man har betalt for uansett? 

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (6 minutter siden):

Høres ikke det riktig ut? Problemet dersom det er planen, er jo at folk flest (i Norge i alle fall) ikke har fått kortene sine enda, og dermed kan sende de i retur og bytte seg til 20gb-versjoner av for eksempel 3080 😕 De som faktisk har fått kortet sitt og brukt det en måneds tid, vil jo omtrent bli straffet...

Blir vel ikke straffet noe mer enn de som kjøpte 1070 før 1070 Ti kom (pga Vega 56) eller de som kjøpte 2070 før 2070 Super kom (pga 5700XT).. Eller de som kjøpte 20xx generelt, før super kom.. Hvis du tror nvidia bryr seg om følelsene til kundene sine så har du ikke fulgt med i timen 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MOO- said:

Jo har fått med meg at det har vært problemer under høye klokkehastigheter ( over boost clock) og lignende men jeg tenkte at etter driveren til nvidia kom ut så ville de bare fortsette og pumpe ut kortene sidenman får klokken man har betalt for uansett? 

De har stoppet å produsere 3080/90 til de få fikset "problemet" Det går og utover 3070/60Ti(forsinket)

Er det jeg har lest, har andre annen info så post. hehe.

Lenke til kommentar
MOO- skrev (12 minutter siden):

Jo har fått med meg at det har vært problemer under høye klokkehastigheter ( over boost clock) og lignende men jeg tenkte at etter driveren til nvidia kom ut så ville de bare fortsette og pumpe ut kortene sidenman får klokken man har betalt for uansett? 

Det ble jo fikset med en driver for flere uker siden...

 

Sarasin skrev (23 minutter siden):

Mulig jeg bommer heeeelt her, men utsatte de ikke launch av 3070++ til 29. oktober på grunn av AMDs launch den 28.?

Nvidias offisielle grunn var for å bygge opp bedre lager på 3070 før lansering slik at folk fikk kjøpt. Vi får se om det hjelper

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MOO- skrev (3 minutter siden):

Ja ehh. Noen som skal ha 4000 serien? :D

Får vel bare vente videre da. 

Men er ingen fanboy så nå ser jeg bare frem til hva Amd har på lur. Konkuranse ville vært veldig fint!

Anta at de har noe som kan nærme seg 3080 i enkelte tilfeller, så blir du nok ikke for skuffet.

Og hvis du tror AMD kommer til å levere flere og bedre kort, så tro om igjen. Vanligvis tar det et par måneder før det kommer kort med annet enn standard-kjøler for AMD

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (4 minutter siden):

Anta at de har noe som kan nærme seg 3080 i enkelte tilfeller, så blir du nok ikke for skuffet.

Og hvis du tror AMD kommer til å levere flere og bedre kort, så tro om igjen. Vanligvis tar det et par måneder før det kommer kort med annet enn standard-kjøler for AMD

Skal ikke ha Amd kort men bare har ett håp om at de endelig kan gi nvidia litt konkuranse på ytelse også, ikke bare pris :)

Endret av MOO-
Lenke til kommentar
MOO- skrev (2 minutter siden):

Skal ikke ha Amd kort men bare har ett håp om at de endelig kan gi nvidia litt konkuranse på ytelse også, ikke bare pris :)

"Skal ikke ha AMD-kort, men jeg vil gjerne at de endrer markedet"

Tror du AMD eksisterer for å få Nvidia til å senke prisen? Hvis ingen kjøper kortene deres har de ingen grunn til å lage dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...